Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Toverstafje: fijn dat je even zo goed geslapen hebt. Dat doet vaak inderdaad wonderen. Ik ben vanmorgen uiteindelijk ook weer in slaap gevallen en werd om half 10 wakker gebeld door Mark. (hij wilde iets weten over de roostering in januari en dat afstemmen). Maagzuur nu weer rustig gelukkig dus kom ik de dag wel door.

Straks even naar de Makro en Ikea om wat dingetjes te shoppen die ik nog in huis wil hebben van te voren. Hebben jullie trouwens zelf geboorteversiering in huis gehaald? Gisterenavond hadden we hier thuis een heel gesprek over vlak na de bevalling.. hoe we dat willen enzo (we bellen we wanneer en wanneer willen we bezoek ontvangen enzo). We gaan er vanuit dat onze ouders wel gaan versieren als we gebeld hebben, maar dan is het wel handig dat er wat in huis is natuurlijk (de borden heb ik zelf al wel geregeld en heb ik vanaf volgende week in huis). Waar kan ik dan de leukste versiering krijgen (vlaggetjes enzo?).

En gaan jullie binnen ook versieren met vlaggetjes? Of alleen buiten?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

rene heeft versierd,buiten en binnen alleen buiten dit keer alleen balonnen het liep nu allemaal wat anders als bij sanne

had zelf dingen in huis

Geplaatst

Wij hebben niets aan versiering. Gister vroeg n vriendin n reserve sleutel van ons huis; ze wil dan iets gaan ophangen. Lief hè?! Wij zijn nog zo druk met andere dingen...

Geplaatst

Hi meiden,

Ellen, wat een mooi ventje! Fijn dat alles goed gaat, hoewel ie nog heel klein is!

Marianne, inmiddels begonnen aan het kaartje? Ik ben de laatste hand aan het leggen aan de adressenlijst, ik moet nog een paar adressen hebben en daarna gaan we proberen de boel uit te printen op stickers.

Doortje, wij doen geen versiering. We wonen op een etage dus dat zie je van buiten toch niet echt en binnen neem ik aan dat de boel binnen de kortste keren wel onder hangt met leuke kaartjes. Dat vind ik wel genoeg, haha!

Net lekker wezen zwemmen tijdens het speciale zwangerschapsuurtje, lekker ontspannend hoor!

Geplaatst

Toversatefje sorry ik bedoelde idd Mamavannoah.

maar wat spannend met de ween zeg.

Ik had gister hele rare pijnlijke steken in mijn schaambeen. Het voelde eigenlijk net alsof 10 nalden in de baarmoederhals prikten. Vond ik het ook wat.

Ik vind het allemaal zeer spannend Ellen was 5 dagen eerder dan ik uitgerekend.....

Laika lijkt mij heerlijk zwemmen!

Geplaatst

heel heel snel, want er is zo weinig tijd, ongelooflijk! Verpleging, poetsvrouwen, vroedvrouwen, kinesisten, gynaecologen, eten, kinderarts, administratie. en dat alleen nog maar elke voormiddag. Dan moet ik zelf ook nog me wat verzorgen en vooral de kleine zien eten te geven. En in de namiddag is er vaak bezoek. Het leukste moment is eigenlijk na 20u, alleen met m'n vriend en rustig. Ook hij moet nu holderdebolder de kaartjes zo snel mogelijk zien te hebben, en het doopsuiker te maken, en loopt ook de hele voormiddag rond gewoon om de dingen geregeld te krijgen.

ivm Toverstafje, dat zijn inderdaad typisch voorweeën, die ik ook vaak had. Grappig dat de jouwe ook een bos haar heeft en je dat nu al kan weten. Toen ik echte weeën had, timede ik ze ook, maar moest ermee stoppen van de vroedvrouw/verloskundige. Me gewoon laten gaan, en niet concentreren op die timings want uiteindelijk zeggen die ook weer niet zoveel.

Thanks voor de complimentjes, bevallingsverhaal heb ik al een beetje gegeven, toch? Hij is sinds gisteren al 10gr bijgekomen, dus heel erg bemoedigend, hopelijk blijft hij goed drinken. Aan m'n borsten te voelen geen gebrek aan in elk geval, de stuwing begint te komen aw aw :-)

Ja, nu wordt het spannend voor wie de volgende gaat zijn he! En we zijn oktober nog niet eens begonnen haha. Rebelse kindjes hier al.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi dames,

Wat wordt er druk geschreven....Super!

Heb alle verhalen gelezen maar geen 'puf' om op alles te reageren. Sorry!

Na morgen kan ik vaker op het forum en meer reactie geven.

Omdat ik morgen nog 1 dag moet werken en hierna met verlof ga.

Heb net 'snoeptrommels' gekocht en leuk ingepakt. Voor op het werk af te geven aan collega's en ook aan de andere disciplines waar ik nauw mee samen werk.

Voel me nu 'raar', denk dat ik morgen moet huilen als ik de afdeling ga verlaten. Merk dat het me emotioneel wel raakt.

Wat wil je ook, 14 jaar full time voor dezelfde baas aan het werk, heel veel meegemaakt aan veranderingen/aanpassingen/verhuizingen met het werk etc. en na morgen zal dit compleet gaan veranderen......

Heb er wel zin in begrijp me niet verkeerd, maar het is zo onwerkelijk.

Ellen,

Wat een prachtige zoon!!! Mooie foto's!

Jij hebt op de baarkruk gezeten, hoe heb je dit ervaren? Dit is voor mij ook een optie om uit te proberen, maar wil graag jouw mening horen als je dit wil geven?

Ga nu eten koken en eten en hierna op de bank liggen. Ben vanaf vanmorgen zes uur in de weer dus mag wel ff gaan relaxen!

Man komt laat thuis vandaag, zal een bordje eten voor hem bewaren.

Hij wou heel graag hutspot met een gehaktbal dus dat ga ik nu maken. Mmmm!

Geplaatst

Wish: Succes met je laatste dag en het is ook best iets emotioneels hoor

doe rustig aan en geniet er een beetje van

Ellen: ja niet te geloven hoe druk je met van alles bent he,fijn dat dante al aangekomen is super!!!

Geplaatst

En hoe was je laatste dag Wish? Zal wel, dat het emotioneel is. Alles inderdaad anders, maar toch ook weer niet. Want na je verlof kom je toch gewoon terug? Maar dan als moeder. Fijn toch he!

Over de manieren van bevallen kan ik eigenlijk weinig echt aanraden. Ik wilde namelijk absoluut in bad bevallen, maar eenmaal ik de weeën daar probeerde op te vangen wilde ik er bijna meteen weer uit. Mijn lichaam had meer ruimte nodig dan het bad (lang, maar smal van vorm) en omdat ik al uren op een matje op handen en knieën de weeën wél kon opvangen, dachten ze eerst het zo te laten doen. Mij gewoon op handen en knieën te laten persen. Maar dat ging dan niet en uiteindelijk stelden ze de baarkruk voor. Mij goed en dat ging best ok, want zo had ik mijn handen vrij om nog te knijpen/sleuren in handvaten. Ook kon ik zelf het hoofdje zien verschijnen en bleef alles goed verticaal zakken. Dus voor mij is de baarkruk perfect gebleken, maar dat moet je echt zelf aanvoelen. Zolang je jezelf verzekert dat alle mogelijkheden er zijn, zou ik mezelf niet te hard vast pinnen aan welke manier van bevallen. Je kan het wel plannen, maar als het anders loopt dan loopt het gewoon maar anders. Heb ik ook geleerd!

Ok, dan nu eindelijk hopelijk wat slapen. Mijn avondeten heb ik nu pas op, terwijl het er stond van 17u. Bezoek, enzo. Valesca, verandert dat nog? Wordt het nog rustiger uiteindelijk?? =-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen, nogmaals proficiat met de geboorte van je kleine man! Echt een pracht kind! Hoop dat het bij ons ook zo vlot mag gaan zoals jij beschreven hebt! Ik heb deze nacht meer dan 2u wakker gelegen van de oefenweeen. Die kwamen met een regelmaat van om de 7 min. Maar waren al bij al nog redelijk draaglijk. Heb er af en toe wel eentje moeten wegpuffen maar ja, dat hoort er vanaf nu allemaal wel bij zeker... Moet morgen m'n laatste dagje werken, een werkdag van 7u30 tot 18u dus dat zal nog afzien worden met dat weer, zeker omdat ik alleen sta morgen... Och ja, zal op die manier hopelijk snel gepasseerd zijn. Heb trouwens nog nieuws, heb gisteren telefoon gekregen, mag onmiddellijk na m'n zwangerschapsverlof beginnen werken voor stad gent op een andere dienst, met een contract onbepaalde duur. Terug iets waar ik me geen zorgen over goed te maken na de zwangerschap. Ge lekker kunnen genieten van onze meid zonder met in m'n achterhoofd naar een job aan het zoeken te zijn...

Geplaatst

ellen haha het word minder,als ze 1 worden haha nee hoor,begin is altijd druk maar eenmaal thuis moet je zelf ook gewoon vrije avonden inplannen om zo ook samen te genieten!

vanmorgen met feline terug naar de kinderarts geweest en we hoeven niet terug ze doet het super!!!

ze is flink gegroeid nu 50cm en 3255gram 575gram in 1week

en 3 cm vanaf haar geboorte gegroeid,morgen is ze 3 weken

we mogen nu ook naar buiten!!!

Geplaatst

Valesca,

Super dat je met Feline naar buiten mag. Heerlijk met dit weer!

Sanne in de speeltuin laten spelen en mama met Feline op een bankje genieten van haar 2 wonders, toch.

Ellen,

Dat je niet kan plannen hoe je uiteindelijk zal gaan bevallen had ik al naast me neergelegd. Heb een paar bevallingen gezien/ondersteuning geboden en je moet inderdaad kijken wat jij op dat moment het prettigste aan vind voelen om de weeen op te vangen en als je mag gaan persen.

Ai, zo laat pas gegeten.

Meid, geef wel aan wat jij wil en aan kan.

Je moet jezelf niet schuldig voelen als je jezelf even terug wil trekken of dat je rust wil om te kunnen eten, genieten, slapen of wat dan ook.

Akara,

Vannacht een 'voorproefje' mee mogen maken van wat evt. weeen kunnen zijn. Zal misschien wel door je hoofd gegaan zijn dat je aan de gang zou kunnen zijn?

Van harte gefeliciteerd met je contract!!! Wow, ook nog eens voor onbepaalde tijd, super zeg!

Succes met je aller-aller laatste werkdag morgen.

YES!!!! Mijn laatste werkdag zit erop.

Het was raar om de afdeling te verlaten en mijn collega gedag te zeggen die avonddienst had.

We konden tegen elkaar zeggen 'tot volgende week', omdat we volgende week met het team gaan uit eten.

Ik denk dat dan pas evt. de tranen kunnen gaan komen. Omdat ik iedereen een persoonlijk bedankje ga geven voor alle steun, begrip etc. die ik afgelopen jaren heb mogen ontvangen.

Ga nu naar buiten om even in het loungeset neer te ploffen en ga relaxen.

Vanavond gaan we uit eten.

Geplaatst

Lekker Wish, geniet van je verlof! Het zal inderdaad even raar zijn, maar het zal ook gauw wennen ;)

Hoe bevalt de olie je? Ben wel een beetje nieuwsgierig ;)

Geplaatst

Nou Wish, eindelijk verlof, genieten maar!

Ellen, klopt idd vwb bevallingshoudingen. Pas als het moment er is, weet je wat het fijnste is. En kan heel anders zijn dan dat je eerst dacht. Dat is dan ook het laatste waar ik over nadenk, ik zie het wel tegen die tijd. Wat fijn dat alles zo goed gaat. En dat het zo druk is....ik had bij onze 1e veel behoefte aan rust en cocoonen en nam de telefoon niet aan en maakte geen afspraken voor visite. Alleen mijn ouders en zusjes en na een dag of 5 wat goede vrienden. Pas na een week of 3 had ik zin in de rest.

Versieren doen wij ook niet. We hangen de vlag uit en binden daar een tros roze of blauwe balonnen aan vast. Binnen wel gezellig met kaarten, bloemen etc.

Ik zit met iets en weet niet zo goed hoe te handelen. Heb de hele nacht menstruatieachtige buikpijn en rugpijn gehad, trok door naar mijn benen. Het was pijnlijk en continu, anders dan de voorweeen die regelmatig komen. Ik was er ook misselijk bij met hoofdpijn. Ik wilde blijven liggen tot het over was, maar om 9 uur toch maar opgestaan. Bij het opstaan en bewegen ging de pijn weg, maar als ik dan even ging zitten of rusten dsn kwam het weer terug. Nu nog steeds. Ik vraag me nu af, moet ik nu juist rusten / ontspannen, zodat de pijn blijft en er welicht weeen komen, of moet ik juist bezig bljjven om die buikpijn uit te stellen? Ik verlies ook wat vocht maar kan niet zien of het vruchtwater is of slijm/afscheiding. Baby beweegt nog volop.

Pffff ik word er een beetje onzeker van...ik heb al zoveel weken die harde buiken / voorweeen en nu die zeurderige pijn erbij, ik ben bang dat het voorlopig nergens toe leidt en ik dit nog eens 3 weken ga hebben. Ik herken deze mate en hevigheid ook niet van de vorige x (ja, nadat ik gestript was bij 38 weken).

Valesca wat lekker om met haar buiten te zijn, zeker met dit mooie weer, genieten hoor!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Breek even in met een berichtje voor Wish: geniet van je verlof en je laatste weken zwangerschap!

En natuurlijk voor jullie allemaal: veel plezier strakjes met jullie wondertjes!

liefs,

Lot

Geplaatst

Toverstafje, klinkt spannend. Bij twijfel zou ik je vk of gyn bellen. Sterkte! (weet niet of dat t goede woord is)

Wish, lekker zeg verlof!! Nu lekker van genieten!

Ellen, mooi mannetje heb je zeg! Doe rustig aan en denk ook goed aan jezelf.

Valesca, fijn dat alles goed gaat. Geniet lekker van je meiden met het mooie weer!

Hier nog weinig veranderd. Morgen groei-echo. Ben benieuwd. Wel een hele dag in het ziekenhuis denk ik. Konden de afspraken niet meteen na elkaar plannen. Zit ruim 1,5 uur tussen... Loopt vaak ook nog flink uit. De afgelopen dagen heeft de kleine een gevoelig plekje gevonden in mijn buik om tegen te schoppen. Regelmatig last van mijn buik. Kan er geen regelmaat in vinden. Wat mij betreft mag t wel gaan beginnen...

Groetjes Wendy

Geplaatst

Akara, gefeliciteerd met je vaste contract, heerlijk dat die last nu van je schouders is zeg!

Ellen, poeh, klinkt druk allemaal. Maar voortaan wel eerder eten he?

Valesca, wat heerlijk dat Feline het zo goed doet zeg!

Toverstafje, ik sluit me aan bij mamavannoah, bel gewoon even je vk want zij kunnen misschien wel bepalen hoe het ervoor staat met je.

Meiden, jullie zullen het niet geloven maar ik heb vandaag een wieg gekocht! Ik had al een wieg gekregen van mijn nichtje maar gisteren vond ik hem opeens toch niet goed...Het is een rieten wieg met ovalen matrasje en toen ik hem opmaakte leek het wel alsof het matrasje iets te groot was voor de wieg waardoor ie heel raar bobbelt. Omdat ik ook nog het dekentje half onder het matrasje moest vouwen (laag opmaken he) kwam de onderkant echt een stuk hoger te liggen dan de bovenkant van het matras. Bovendien was de wieg boven een stuk breder dan onder waardoor ie heel veel ruimte zou innemen in onze slaapkamer...Nou ja, ik heb uiteindelijk toch besloten dan maar zelf een wiegje te kopen. Gelukkig was hij nog op voorraad. We hebben nu een mooi, strak wit wiegje met bijpassend matrasje en het ziet en voelt allemaal een stuk prettiger. Morgen nog even afsoppen en mooi opmaken en dan ben ik er eindelijk helemaal klaar voor!

Wat hebben we trouwens een mazzel met het weer he? Ik hoop er de komende dagen nog even goed van te kunnen genieten!

Geplaatst

Jose,

Ow ja, de olie, praat me er niet van.....

Had een paar monstertjes meegekregen om het uit te proberen. (aardig van de verkoopster, of ze heeft het zelf ook gebruikt en dacht me te 'helpen' haha)

Vind het helemaal niks om te gebruiken!

Het is een onprettig gevoel en ik kan me niet ontspannen tijdens het inmasseren. Heb het een paar keer geprobeerd, wou niet opgeven zeg maar, dacht dat het wel beter zou worden.

Het is dus niet voor mij weggelegd. :happy:

Toverstafje,

Hoe gaat het nu met je?

Ik zou ook contact opnemen met de vk en vragen of dat je langs mag komen. Denk dat ze dit zelf wel zullen vragen.

Spannend hoor! Succes!

Lot,

Wat ontzettend aardig van je, dank je wel!!!

Laika,

Super toch, dat je nu blij bent met de aankoop van een wieg!

Je zou jezelf misschien wel elke keer irriteren bij het zien van het bobbelend matrasje en dat geeft geen fijn gevoel.

Het is prachtig weer, heerlijk naar buiten, wandelen, lunchen, shoppen, relaxen, boek lezen!

Wendy,

Laat je weten hoe de groeiecho was?

Bah, zo lang in het zh zitten en dat met dit mooie weer.

Is Noah helemaal beter?

Geplaatst

Ben weer terug uit het ziekenhuis. Hoefde niet zo lang te wachten tussendoor. Mocht eerder omdat er iemand niet was komen opdagen. Vond ik niet zo erg anders was nu pas mijn afspraak.

Echo was goed. Kleine wordt nu geschat op 6 pond. Ligt ook vast in mijn bekken. Omdat ik het gisteren en vandaag nog niet zo veel gevoeld heb moet ik dat wel goed in de gaten blijven houden. Bij twijfel meteen aan de bel trekken. Volgende week weer controle. Vanaf nu iedere week. (hoop dat dat niet meer nodig is en t snel geboren wordt ;-) )

Toverstafje, hoe is t nu met je?

Meiden, geniet van het lekkere weer!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Laika, wat leuk dat je een nieuwe wieg hebt gekocht! Je hebt groot gelijk, er komt zo'n kostbaar wonder in te liggen, dat moet gewoon goed zijn.

Hier nog hetzelfde. In rust: continu voorweeen / buikpijn, bij beweging zakt het af. Iets houdt me steeds tegen om de gyn te bellen, maar als het echt niet meer gaat, pak ik de telefoon. Het hangt er telkens net tegenaan, zeg maar.

Wendy mooi dat de groeiecho okee was. Wij hadden 'm maandag en kindje loopt voor op schema dus dat stelt wel gerust. Of heb ik dat al verteld?

Lekker de hele dag buiten zitten, zalig!

Geplaatst

Wendy,

Fijn voor je dat het niet zo lang heeft geduurd. 6 pond is een prima gewicht!

Toverstafje,

Zolang je gevoel aan geeft dat het nog niet nodig is om de vk te bellen zal dit neem ik aan wel goed zijn.

Heerlijk buiten uitrusten!

Vanmorgen liggingsecho gehad. Kleintje ligt met het hoofd tussen de bekken en maakt het prima!

Bloeddruk 110/70.

Ik ben bijna 1 kg afgevallen. (vk houdt het erop dat ik niks ben aangekomen)

Kan komen omdat ik de vorige keer wat dikkere kleding en laarzen aan had.

Nu draag ik slippers en een driekwart broek met een shirtje.

Lunchen met m'n vriendin was heerlijk en hierna even geshopt. Moest nog wat kleine dingetjes halen.

Kadopapier was op, natuurzeem was stuk dus een nieuwe gekocht, kleinigheidje voor m'n collega's gehaald, kan ik dit volgende week geven als we met het team gaan uit eten en boodschappen gedaan voor het avondeten.

Straks bij een andere vriendin op bezoek en knuffelen met haar zoontje die nu 1,5 maand jong is.

Zal het lijstje aanpassen ivm mijn volgende controle.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

29 september: T.K controle verloskundige

29 september: Doortje controle VK

4 oktober: Wish controle vk

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

Krijg nu ook elke week controle.In mijn dorp zit de vk-praktijk elke dinsdag. Vandaar dat ik aankomende dinsdag alweer naar de vk mag.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

29 september: T.K controle verloskundige

29 september: Doortje controle VK

4 oktober: Wish controle vk

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

Geplaatst

Hi dames,

Goed te lezen dat de controles tot zover weer in orde waren. Ik mag vanavond naar de VK, dus hoop dan ook weer met goed nieuws terug te komen. Ben wel blij dat ik vandaag eindelijk weer mag. Heb ineens vandaag ookhet gevoel dat ik de kleine man wat minder voel (af en toe wel iets golven, maar toch minder heftig dan de afgelopen dagen). Vanavond dus maar even vragen.

Toverstafje: houd je het nog een beetje vol? Als je begint te twijfelen of niet wat wat je moet, gewoon bellen he. Het mag dan wel je 2e zijn, maar niet één bevalling is hetzelfde zeggen ze. Hopelijk komt het een beetje snel echt goed op gang

Akara: gefeliciteerd met je goede nieuws. Zal echt wel een rustig gevoel gegeven tijdens je zwangerschapsverlof. Kun je volop genieten zonder je druk te maken over het vervolg.

Wish: en.. lekker genoten van je eerste officiele verlofdag? En dan nog dat prachtige weer erbij.. wat willen we nog meer... (al moet ik zeggen dat het van mij wel iets minder warm mag dan 25 graden, want zit inmiddels al weer lekker binnen)

vanmiddag zelf met een oud collega gelunched. Was erg gezellig. Daarna nog even wat versierseltjes gekocht bij de Xenos en Prenatal, zodat niemand straks kan missen dat er bij ons een kleine is geboren. Kijk er echt zo naar uit..!! Nu lekker met de voetjes omhoog op de bank, zodat ik vanavond energie heb voor zwanger en fit en daarna gelijk naar de VK. Vandaag ga ik voor het eerst alleen, want het lukte dit keer niet om een afspraak te plannen waar we allebei bij konden zijn. Hopelijk volgende week wel weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden