Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hoopvol, hoelang na de IUI moest je blijven liggen? Ik heb 6 keer IUI gehad en moest altijd minimaal een kwartier blijven liggen.

En bij het inbrengen van het zaad zeg maar kunnen ze al zien of het terugloopt.

Was dit je eerste ronde?

Op zich denk ik niet dat het direct negatief hoeft te zijn hoor.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh lieve Judith.... wat ellendig dat je je zooo negatief voelt... het klonk allemaal zo positief. Ik hoop toch echt dat je morgen lentegroen bent meid!! Gelukkig heb je even afleiding, maar de dag zal evengoed lang duren, nog 1 nachtje!!

Mutske, welkom hier!!! Zeker bijzonder om op je verjaardag een mooi cadeautje te krijgen, hopelijk ook een blijvend cadeau voor jou ;)

Adelaida, welkom ook voor jou!!! We hebben tegelijk een tp gehad... zet je jezelf ook even in het lijstje? Hoeft niet hoor, alleen als je het wilt.

Terugplaatsing embryo's/cryo's/IUI:

willy:15 februari 1 embryo

Jorien: 15 februari, 1 cryo

sissy: 15 februari escape IUI

Medusa:20 februari, 1 follikel

Lianne: 20 februari, 2 emmy's

Judith: 21 februari, 2 emmy's

Tweety: 23 februari, 1 emmy

Noekie1988: 26 februari, 2 emmy's

Sowiebo: 2 maart, 1 emmy

Corina: 2 maart, 1 cryo

Ceeke: 3 maart, 2 emmy (6- en 7-cellig)

Dee: 3 maart, 1 emmy (10-cellig)

Hoopvol: 3 maart iui

Elke: 4 maart, 1 cryo

Testen:

Sissy: 1maart

Willy: 3 maart

Jorien: 3maart

Janine: 2 maart

Medusa: 6 Maart

Tweety: 6 maart

Lianne:7 maart

Judith: 7 maart

Noekie1988: 12 maart

Ceeke: 14 maart (bloedtest)

Sowiebo: 16 maart

Dee: 17 maart

Elke: 18 maart

Hoopvol: 18 maart

Corina: 23 maart

Dee, hij is weer compleet ;)

Hoopvol, had je nu gisteren je iui? Anders moet je het zeggen, dan passen we het gewoon weer aan ;)

Elke, joehoe...vandaag jullie wondertje ophalen!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

ik kom hier even de groene wave brengen!!!

:wav::wav:

heel veel succes!!

Dee78, jeetje, jij zit ook weer op het "benkske", meid, heel erg veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Een vraagje, sinds gister avond heb ik met vlagen pijn op mijn schaambeen, helemaal onderin. Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen?

Gevoelige borsten heb ik nog steeds maar ik vermoed dat dat door de bollen komt, minder wordt het absoluut niet :S

Geplaatst

Kan van alles zijn Noekie, het kan positief maar helaas ook negatief zijn. Je wordt soms zo voor de gek gehouden!! Helaas kan een test je alleen duidelijkheid geven.

Maar spannend is het zeker, hoop voor jou dat het positief is.

Geplaatst

ik hoop het natuurlijk ook maar moet nog zooooo lang wachten :D

Heeft iemand ook ervaring met etos testen? heb daar nog 2 van liggen maar weet niet of die net als de kv testen al bij weinig hcg reageren...

Geplaatst

hoi meiden ik typ met mn telefoon dus kan niet uitgebreid reageren,,...ik mocht niet blijvn liggen na de iui, want volgens het ziekenhuis heeft dat geen nut:s dit is mn 2e iui die heb ik 2maart gehad..... T was heel dun wat er terug liep, alsof ik een beetje geplast had .:o (sorry maar ik gebruik deze woorden gewoon haha) kan t niet zijn dat de zaadjes blijven plakken en de vloeistof terug loopt? Zucht

ik doe ook zwaar werk, en ben daarna meteen gaan werken terwijl mn gevoel zei :met je benen in de lucht op bed jij!

Maar allemaal lief dat jullie gereageerf hebben tnx xx

Geplaatst

@Hoopvol, ik moet ook altijd een kwartier blijven liggen en dan zit het al in de eileider, maar weet dan niet als je gelijk opstaat of dat kan.....

Als het je niet lekker zit gewoon ff naar het ZH dan bellen.

Ik heb vanochtend de uitgansecho gehad en ga zondag weer beginnen met spuiten, ik mocht dosis verhogen omdat ik de laatste 2 keren maar 1 follikel had en alle andere IUI's 2 of 3, maar ik ga stiekem de dosis verlagen om mijzelf tijd te geven dan Michel weer optijd thuis is, dan ga ik na de FM volgende week vrijdag wel omoog met de dosis.

Als deze poging mislukt zullen we ergens in Mei ongeveer starten met IVF

Geplaatst

Medusa... ff inhaken op jouw verhaal. Mijn ervaring is als je eenmaal laag begint en naarmate de dagen vorderen de dosis ophoogt, er niet meer follikels bijkomen.

Maar goed, ik reageer ook niet zo heel goed op Puregon...misschien en hopelijk werkt het bij jou wel.

Geplaatst

@Sowiebo, weet ik, maar ik vind het nu belangrijker dat ik uitkom met de iui dat Michel ook daadwerkelijk thuis is en er dan maar 1 heb in plaats 2 of 3 en ik heb heel snel de IUI maar Michel is dan nog niet thuis, of zie ik het verkeerd??? hoe meer je spuit groeien ze dan niet harder maar meer??? tips errrg welkom hoor dames

Geplaatst

@Sowiebo je heb me zenuwachtig gemaakt :-P geeft niets, ik heb nu de fertipoli aan de foon en zijn nu ff aan het overleggen,nou ze hebben ff meegedacht en minder spuiten dar mocht sowieso niet, ik ga nu maandag beginnen met spuiten en dan hopen dat goed komt, er kan altijd nog een factor bijkomen wat een kink in de kabel bezorgt, Michel zit al vanaf dinsdag vast op vliegveld, in Den Helder is het dikke mist en word niet gevlogen, dat kan ook de terugreis gebeuren want zijn collega's die dus eigenlijk klaar zijn met werken zitten al vanaf dinsdag vast op het eiland, kunnen niet naar huis dus ja het is een gok die ik nu neem. en fingers crossed dat we gunstig uitkomen, soms vind ik zn werk erg vervelend zoals nu je moet zoooo puzzelen.

X

Geplaatst

@Hoopvol, zo zie je maar weer dat dit ook weer in ieder ziekenhuis anders is. Misschien is het gewoon vocht en zijn de visjes al de juiste kan opgezwommen.

Heb je al nagevraagd bij je gyn?

Sterkte meid!

Geplaatst

Hoopvol, het is bewezen dat als je naar een IUI poging 15 blijft liggen een betere/grotere kans hebt om zwanger te raken. Google even naar, als ik jou was zou ik met je zh bespreken. Maar hopelijk is het niet eens meer nodig :-) sterkte & veel suc6!

Geplaatst

Wij mochten na de IUI behandelingen gelijk naar huis, gelijk weer opstaan zeg maar, en ik had daarna dus hetzelfde; ook dat het vocht er uit liep!!

Maar ik weet ook van vele bij ons int ziekenhuis die er dus wel zwanger van zijn geraakt, ook als ze gelijk opstonden....

bij mij zeiden ze het trouwens ook dat het normaal was, dat het voch wat erbij zat er weer uit kon lopen....

Er vroeg gisteren iemand aan mij of dat ik sportte in m'n wachtweken (sorry, kan t ff niet meer vinden wie het was.) ik sport normaal 2 x per week, dus dat mag je blijven doen zeggen ze, nou heb ik dat niet gedaan hor eigenlijk gister pas voor t eerst, maar t was meer sporten-voor-bejaarden zeg maar ;-) k had weinig gedaan, ff loopband, en n aantal aparaten, waarbij ik alleen m'n rugspieren maar heb gebruikt....

Hier alles nog onzeker, nog zere borsten, misselijk met vlagen, m'n buik zeurt sinds vanmorgen alsof ik ongi ga worden, dus het broekloeren is begonnen....pfffttt...k word er zooo onzeker van... k wou dat ik al kon testen....

Judith; hoe ist inmiddels?? k had ff snel bijgelezen vanmiddag... dus ik las dat jij ook aardig gefrustreerd was?

Medusa; k hoop dat het allemaal goed komt meis, zou super zijn.... suc6 alvast weer met de nieuwe poging!!k denk aan je!!

Geplaatst

Hey Ladies, Hier wel weer iets rustiger, maar ik vind het echt wel moeilijk... Ik ga even op de bank liggen en missschien val ik wel even in slaap -> als dat geen ontspanning is!

Iemand vroeg wat voor werk ik doe (weet ff niet meer wie, er is vandaag veel geschreven) Ik ben preventie/tandartsassistente. zat vandaag bij de tandarts aan de stoel, maar ik doe ook mondhygiene en halfjaarlijkse controles etc.

Ik denk dat ik pas na het testen morgen ochtend mij weer meld hier (als ik durf), anders staan mijn hersens helemaal niet meer stil!

Alle anderen: Sterkte allemaal (ik wil jullie niet onrustiger maken met mijn gehannes) en alle nieuwelingen: Welkom & sterkte!!!! :-))

Geplaatst (aangepast)

Testen:

Janine: 2 maart(2 embryo,s)

Elke: 18 maart

heb even het aantal terug geplaatste embryo,s achter mijn naam gezet

aangepast door janine
verandering van lijst
Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil gezellig met jullie meekletsen. Is er iemand die mij in het lijstje wil zetten? Heb 2 maart een tp gehad van een embryo en mag 16 maart testen.

Moet nog even uitvogelen hoe alles werkt ;)

Groetjes Jose

Geplaatst

Heej dames,

Ik heb vanmiddag mijn cryo opgehaald en zit nu lekker warm bij mama!! Ik ben ook meteen naar de supermarkt gegaan en POM gekocht!!

Ik doe echt niet mee rmet het POM galgjewoord, want dit kan ik echt niet, hahaha.

Ze hebben 2 cryo moeten ontdooien. De eerste had het niet gehaald. Heb er nu nog 4 in de vriezer zitten, maar die ga ik niet nodig hebben natuurlijk :-)

Oh ja, niet te vergeten, bedankt dames dat jullie aan me dachten! :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Hey Jose,

Leuk te lezen dat je ook nieuw bent en dat je het zelfde als ik 2 maart een TP hebt gehad.

Was het toevallig ook in het UMC?

Geplaatst

Testen:

Janine: 2 maart(2 embryo,s)

Jose: 16 maart

Elke: 19 maart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden