Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Collega van je heeft helemaal gelijk. Zulk begrip op de werkvloer is ontzettend fijn :)

Het is inderdaad lastig, want hoe scheep je mensen af hihi.... geen tijd zeker? En dan de volgende keer bij je collega inplannen.

Nee meid, je hebt groot gelijk, alles voor je wondertje nu!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Ik wil mij graag bij jullie aansluiten! Na ons eerste cryo terugplatsing is het eindelijk gelukt! 15 maart heb ik een bloed test gehad (4 weken, 2 dagen) en het was positief met een HCG waarden van 420. Ik mag komen voor de eerste echo op 4 april (7 weken, 1 dag).

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

7 november - Janine

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

14 maart - Janine

18 maart - Angel 7wkn, 2dgn

21 maart - Zjoedpies 6 wkn, 3dgn

21 maart - Poohbeer

22 maart - Sas27

29 maart- Tweety 7weken2dgn.

04 april - Debbie 79

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

Geplaatst

Hoi Nella, gefeliciteerd met je zwangerschap! Op naar een mooie echo...

Hier vannacht echt heerlijk gedroomd! We hadden een dochtertje gekregen en ik was borstvoeding aan het geven... ik heb echt ZO lekker geslapen!!! Zometeen de mw. van moeders voor moeders, nog een test dus (is dan nr 8... echt te errug!)

Geplaatst

Hoi Nella; gefeliciteerd en welkom hier, op dit gezellige November topic.

Suc6 Judith, nr.8 alweer..hihi.... ga je vanaf nu al meedoen dan of hoe werkt dat??

Ik wil aan de ene kant ook wel mee doen, maar ik durf het nog niet.

ik wil eerst wachten tot ik een goeie echo heb gehad, klinkt misschien stom, maar omdat we de vorige keer met de echo (8 wkn) zagen dat het fout was, durf ik nu ook nog niet zoveel te doen voor de echo zeg maar.

k ben veels te bang dat het weer fout is, die onzekerheid zit er heel diep in.

nou mensen, n fijne dag allemaal.

liefs

Geplaatst

Vanmorgen controle van bloed gehad en meteen hcg laten prikken. Rond 12 uur kan ik bellen, hopelijk is het dan binnen.

De 1e echo is ook een feit, iets om naar toe te leven.

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

7 november - Janine

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

14 maart - Janine

21 maart - Poohbeer

22 maart - Sas27

01 april - Jose 6w en 3d

04 april - Debbie 79

Geplaatst

Ja, die datum heb ik gewoon gezegd bij de balie haha...

Judith, succes vandaag ennuh....,nummmer 8....zorgt ervoor dat je lacht. En dan geloven hè ;)

Geplaatst

@ Tweety: Ik snap dat dat dan heel diep zit en dat je daardoor voorzichtiger bent... Maar ik heb dat niet meegemaakt en ik wil er dus eigenlijk van te voren niet over nadenken, als het misgaat dan zie ik dat dan wel weer denk ik. Ik ben het sinds de test van agelopen maandag wel echt gaan geloven, vandaar dat ik ook MvM al heb gebeld. Vanaf +/- 5,5 weken kun je beginnen.

Ik ga er gewoon van uit dat alles goed is, met af en toe een angstig dipje dat ik denk dat het helemaal fout is! En dat druk ik dan snel weer de kop in.... We zien het wel.

Spannend Jose, Ik zal uitkijken naar je berichtje met de uitslag! (ben vandaag lekker vrij)

Geplaatst

@ Tweety: Echo was weer goed, deze keer een duidelijk knipperlichtje te zien. Onze beeb is nu 9,3mm, wat een joekel he ;) En dan nu op naar de 21e voor de inwendige echo, dan hebben we wat duidelijker beeld. Maar onze verloskundige is zo lief, ze snapt onze angst heel goed en ze zei je zegt zelf maar wanneer je weer wilt komen, al kom je om de dag. Maar ik heb nu een afspraak bij haar op de 29e maart (dat wordt dan al de 4e echo). En dan wordt het nu tijd om te gaan genieten, denk dat ik eerst maar eens flink moet gaan shoppen en als ik dan die kleine kleertjes in mijn handen heb, misschien dat ik het dan echt kan geloven.

@Zjoediezz: Je kunt met 6wk wel een hartje zien, alleen zit het dan nog in de wand van de dooierzak (tenminste bij ons vorige week) en wij konden wel ook al hartactiviteit zien. Gisteren waren we een week verder (7wk) en dan zie je ook echt het vruchtje en het hartje duidelijk knipperen. Maar goed, misschien heb je wel een inwendige echo en dan zie je het natuurlijk veel beter!

@ Nella: Gefeliciteerd en welkom hier!

Nou spannend voor diegene die vandaag echo hebben of bloedtest. Ik ben benieuwd!!

Dikke knuf Nathalie

Geplaatst

Nathalie, dat klinkt echt hartstikke goed!Wat een fijne verloskundige dat ze zo begripvol is...

Ik ben erg benieuwd naar maandag, ik denk dat het wel een inwendige echo zal zijn.

Net MvM geweest en weer een knal-positieve test! De flessen staan klaar naast het toilet... Fijn gevoel om iets terug te kunnen doen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hallo Jose Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Nathalie wat super dat alles er fantastisch uit ziet!! Doe mij ook zo'n verloskundige!! Ik mag pas 4 April ben dan 9 weken en maar wachten en aftellen. @ Tweety zo herkenbaar die dubbele gevoelens af en toe wordt je er gek van maar we gaan het redden hoor!! Nou verder gaat met mij alles goed, ben alleen erg moe steeds en slaap slecht vaak wakker om te plassen (vind ik niet erg hoor) en vroeg weer klaar wakker nog nooit last van gehad maar geniet er wel van een teken dat het hard aan het werk is daarbinnen!! Nou iedereen een hele fijne dag en ondanks de onzekerheid echt gaan genieten!!

Liefs Debbie

2011.pngMaak een ticker

Geplaatst

@Zjoediezz wat goed dat je mee doet! wel fijn dat deze test ook weer super was of niet :)

Als mijn echo goed is vandaag ga ik mij ook opgeven is een goed doel he:)

@nathalie wat fijn dat de echo weer goed was super fijn idee lijkt het mij. wat een lieve verloskundige heb jij zeg.. nou geniet ze :)

@nella gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben op van de zenuwen nog een paar uurtjes wachten en dan de 1e echo...

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Jose; wouw, super joh!! Heerlijk zo'n bevestiging!!

Juut; je hebt helemaal gelijk hoor!! Maar ik wacht er denk ik mee tot na de echo....

Nathalie; Wat super dat je echo goed was, en dat je zo'n leuke Vlos heb!!Heerlijk!! geeft toch wel een groot stuk rust denk ik!!

Ik voel me enorm dipperig de laatste dagen, ben zo vreselijk moe, slaap onrustig, moet vaak plassen en sochtends vroeg wakker (val daarna wel weer in slaap hoor) en ik ben zo bang dat het fout gaat, terwijl er helemaal geen reden toe is..... maar k voel me gewoon zo somber dat ik niet meer positief kan denekn!! :-P en ik ben ook enorm sacherijnig!! bahbahbah

k zou blij zijn als we 2 weken verder zijn!! klaag klaag!!

Heel veel suc6 Sas, spannend!!!

liefs

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

7 november - Janine

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

14 maart - Janine

17 maart - sas27 7 wkn,1dag

21 maart - Poohbeer

01 april - Jose 6w en 3d

04 april - Debbie 79

Geplaatst

@Nathalie wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Op naar de volgende!

@Jose proficiat met de goede uitslag van je HCG test! Fijn he om weer wat meer zekerheid te hebben.

En voor Sas heel veel succes vandaag, ben zo benieuwd!

Ben vandaag super moe, kan wel de hele dag slapen.. Gelukkig ben ik vrij. En misselijk! Het ene moment heb ik vreselijke honger

en een paar min later krijg ik geen hap door mn keel. Heb meteen weer even het lijstje aangepast (mezelf bij 1e echo gezet)

want weet niet hoe t kan maar wanneer iemand m overneemt is mijn naam telkens weg?.. Komt ie nog een keer:

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

7 november - Janine

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

14 maart - Janine

21 maart - Poohbeer

21 maart - Danaa

29 maart- Tweety
7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 3d

04 april - Debbie 79

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

7 november - Janine

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

14 maart - Janine

21 maart - Poohbeer

21 maart - Danaa

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

Even update, aantal dagen klopten niet.

Geplaatst

@ Tweety, dat begrijp ik meid, je hebt een nare ervaring gehad en dan word je wel voorzichtiger denk ik... Klinkt misschien stom, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt dus die angst heb ik dan misschien minder?

Ik heb altijd gezegd: Als ik nou eenmaal zwanger ben, dan komt het allemaal goed... Zo voelde dat voor mij in ieder geval. Of dat echt zo is... de tijd zal het leren, geen id!

Sas, hoe laat is je echo?? ben benieuwd!!!

Geplaatst

hee dames

ik lees natuurlijk altijd mee,maar reageer niet steeds

ik sta nog steeds in lijst,wil iemand mij er uit halen,vind het te erg om steeds mijn naam te lezen

ik voel me zo emotioneel steeds,voel me echt kut,heb alle zwangerschaps kwalen nog,hcg was ook nog weer verhoogd van de week,vandaag weer laten prikken en nu zakt die eigenlijk,alleen zit de lege vruchtzak nog steeds in de baarmoeder,morgen begin ik met vaginale tbl,om te proberen zo die vrucht er uit te krijgen,pfffffffffff wat een ellende

heeft meerdere mensen dit mee gemaakt

tweety>ik snap je helemaal meid.....je hebt het ook eerder al mee gemaakt.....zou het ook weer hebben als ik weer zwanger zou zijn

andere dames>>>>genietttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs janine

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

21 maart - Poohbeer

21 maart - Danaa

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

Geplaatst

Judith; alleen maar heel goed hoor, dat je zo denkt.... de vorige keer dat ik dus zwanger was had ik dat ook veel meer, terwijl ik nu veel meer bang ben dat het mis gaat, daarnaast merk ik dat ik erg veel 'last' van m'n hormonen heb, waardoor ik zo dipperig kan zijn.... En je hebt helemaal gelijk om te genieten, want dat mag ook, en als het fout gaat dan zien we wel weer verder.... (alleen lukt me dat vaak niet om zo te denken... )

Janine; meis, wat vreselijk!! Ik heb wel gehad dat ik (heel extreem) begon te vloeien, de avond voor dat ik gecureteerd zou worden, k ben toen zeker wel n liter bloed verloren, maar toen ik de volgende ochtend voor controle ging, zat er nog meer in....ben ik alsnog gecureteerd.... k weet hoe het voeld meis, t doet heel veel pijn, en je toekomst lijkt heel erg leeg nu.... geloof me, er komt een tijd dat je weer verder kunt, maar het moet slijten, geef jezelf daar ook de ruimte en de tijd voor... jank, praat, gil, schreeuw.... Heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

ik kom net van de echo. Het was heel duidelijk de dotterzak te zien en alles precies op tijd . Het ziet er prachtig uit.

Nou de datum van de bevalling zou dan de 15. November zijn. Volgende week dan weer komen, en dan zei ze, zie ik al het hartje kloppen :D

@ Janine, het spijt me voor je. Doet echt pijn zo iets te lezen...Ik hoop wel dat je nog een keer ervoor gaat en ik duim voor je, dat het dan zou lukken ....

Liefs Sylvia

Geplaatst

@Janine vreselijk dat je dit moet mee maken! ik wens jou veel sterkte met het verdriet!

@sylvia wat fijn dat de echo goed was, ben benieuwd volgende week spannend!!

Mijn echo was gelukkig hartstikke goed het kleine boontje kwam gelijk voor de camera en zagen gelijk het hartje mooi kloppen pfff wat een opluchting is dat!

14 april hebben wij de 2e echo! zijn dan 11 weken

heb mij vandaag ook op gegeven voor moeders voor moeders ze nemen contact op ik ben benieuwd

ik ga morgen lekker een weekendje weg met man en dat begint nu goed :)

allemaal een fijne dag verder

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden