Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw, klinkt erg mooi Judith,,...houd je ons op de hoogte hihi?

En? Zag het er nog uit, of moest je eerst naar de eerste de beste bouwmarkt rennen?

Wat is de titel van het boek? Vind het altijd leuk om te neuzen en is het ook tegelijk een dagboek?

Ik zal ff boodschappen doen, heb een behoorlijke off-day... jullie begrijpen me vast ( tijdje terug ;))...pffff schop onder mijn kont nodig.

Hup Jose, kom van je luie reet :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihihi... ja get, ik moet ook nog boodschappen doen! Maar het regent en ik ben op dit moment ook echt van suikergoed! brr...

Dat boek heet: een nieuw leven in beeld, van bevruchting tot geboorte van Alexander Tsiaras. Het is geen dagboek om zelf bij te houden, maar een verslag met foto's van wat er bijna dagelijs verandert in je buik... Ik zou willen dat ik het je kon laten zien zo bizar mooi is dit boek!

Geplaatst

Judith; ik ga nu niet meer testen hoor, hoger kan die toch niet aangeven, en dat is maar goed, anders bleef ik gewoon door gaan ;-)

Gaaf dat boek, ga er volgende week ook eens naar kijken...

Toen ik de kraam opleiding deed, heb ik ook zo'n soort boek van m'n ouders gekregen, heel mooe, met allemaal microscoop foto's erbij, heel duidelijk, alleen is dat niet week voor week geloof ik....

Hebben jullie een 9 maanden dagboek? ik vind die van Anne Geddes wel erg leuk, er zijn veel soorten, maar ik las gisteren in het Oktober topic (geloof ik) dat er bij veel boeken helemaal de bevruchting staat beschreven, dat is natuurlijk leuk als je normaal zwanger raakt, maar dat is bij ons anders.... In die van Anne G. is dat niet begreep ik!!

k ga hem denk ik na de echo kopen, als alles goed is!!

Hihi Jose; dat gevoel ken ik...had ik gisteren errug veel last van.... ach, die momenten komen nog veel vaker voor hor!!! hoort erbij, en soms gewoon lekker aan toe geven... alleen die rot boodschappen, doe ze tegenwoordig expres al op donderdag, dan ben ik er vanaf voor t weekend!!

Fijne avond allemaal...

liefs

Geplaatst

Dan voel jij je helemaal thuis op hyves met je Anne Geddes ;)

Zal eens rond gaan neuzen. Ik ben weer begonnen met mijn eigen dagboek in een wordbestand, net als de vorige keer.

Geplaatst

@ Angel - ‘Fijn’ te lezen dat ik niet de enige ben die nergens last van heeft en daar onzeker over is….

En wat een GEWELDIG nieuws van de echo zeg!!! Jullie zullen wel superblij het weekend ingaan?!!? Geniet ervan!!

@ Jose - Ik kan me voorstellen dat het, gezien jullie verleden, soms moeilijk om positief te blijven...

Dikke knuffel van mij en we houden elkaar goed vast tot 21 november hoor!!!

@ Zjoediezzz – Ik hoop dat de visite bij je beste vriendinnetje je heeft opgeknapt!! En veel leesplezier; het klinkt echt superinteressant!

@ Tweety – Ik hoop dat je nu idd lekker kan genieten!! Want +3 en de zwangerschapssymptomen spreken boekdelen, toch?!?!?!

Ik heb vanmiddag de uitslag van de HCG waarde gekregen; 670!!!

Omdat ik erg zenuwachtig was, had ik vanochtend ook nog een keer een test gedaan en die gaf 2 duidelijke strepen aan!!

Dus we zijn erg blij!!! :happydance:

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Oh yes, wat heerlijk Ilona, wat een mooie waarde :)

En houd me maar goed vast inderdaad. Want tegen die tijd, zouden we bij elkaar op kraamvisite kunnen haha, aangezien we vlakbij elkaar wonen ;)

Wie van jullie is er trouwens van plan om op de forumdag te komen? Ben wel benieuwd haha...

Geplaatst

Ik ga even op hyves kijken of ik bij je kan 'gluren'... Ben nu namelijk wel erg benieuwd waar je woont!! ;-)

En als ik kan, dan ga ik zeker naar de forumdag!! Welke datum was het ook alweer??

Geplaatst

Als het goed is, staat mijn hyves op privé hihi... Maar het staat wel onder mijn foto als je alle leden/vrienden van de hyves bekijkt ;)

Zoals het nu staat, wordt het 11 juni.... maar is nog in ontwikkeling.

Iemand een leuk idee? Wat we kunnen doen?

Zelf hebben we ook al een idee, maar andere, inspirerende ideeën zijn ook erg welkom :)

Geplaatst

Ik heb het idd onder je foto zien staan en je woont zeker dichtbij!! Haha!!

Wij zijn daar trouwens vaak te vinden want de tweelingzus van mijn man woont daar ook (samen met haar man en tweelingdochters).

Wat toevallig zeg!?!

Geplaatst

Oh nu word ik wel heel nieuwsgierig hihi... mijn man kent iedereen hier wel, ik niet. Woon hier nog maar 5 jaar.

Haha, wat is de wereld dan ineens weer klein hè?

Geplaatst

Hoi angel , wat leuk dat jullie het hart al konden zien en zelfs al horen. Ik ben blij voor jullie.... :D

@ ilona, wow 670 is echt wel mooi hoor. Ga zo door :)

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Ik kom er nu pas achter dat Angel en Ang3l niet dezelfde zijn!!!

Ik vond het al zo gek dat Angel in 2 dagen 2 echo's had......

En ik ben toch echt niet blond... Haha!!!

Enne Jose, de wereld is idd klein!!

Mn schoonzus (heet toevallig ook José) en zwager wonen er nu 7 jaar, dus misschien dat jullie elkaar wel eens zijn tegengekomen....

Ik heb op het hyves forum een foto geplaatst met mijn schoonzus. Kan je even kijken wie het is!! Haha!!

Geplaatst

Heeft iemand hier ook last van jeuk?? Ik heb enorm veel last van. Een ander symptoom wat ik heb is dat ik voel enoorm vol nadat ik eet. Zelfs als ik geen grote maaltijd eet voel ik heel voel.

Geplaatst

het grote wonder; die heb ik ook ja!!Erg mooi!!

Jeuk; m'n borsten jeuken, omdat ze groeien denk ik... verder niet, maar het kan wel een zwangerschapskwaaltje zijn hoor!!Jeuk!! Schijnt met je lever te maken te hebben ofzo.

En vol, dat klopt ja, ik kan enorme honger hebben, en zo met n paar happen weer vol zitten!!

Geplaatst

@ Nella: Ik denk dat het wel een beetje vergelijkbaar is dat boek. Deze is van het 1e trimester bijna dagelijks beschreven ik heb hem even opgezocht: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nieuw-leven-in-beeld/1001004002907991/index.html

Ik heb trwns ook vaak jeuk en al helemaal jeukende tepels en borsten, ik dacht al dat dat aan mij lag! Eten hetzelfde, de ene keer binnen 2 happen vol, maar de andere keer juist weer hartstikke honger!

@ Ilona: Wat een mooie hcg zeg!! fijn om zo'n bevestiging te krijgen.

Vriendin had helaas afgezegd met flinke hoofdpijn... en ik was eigenlijk zo moe en had het zo koud dat ik op de bank ben gekropen.

Vanavond met mijn andere vriendin afgesproken die nu een week of 16 zwanger is van de 2e. Heb ik ook wel zin in, aleen botsten onze hormonen toen wij volop in de behandeling zaten... erg lastig communiceren en hebben we dus ook een stuk minder gedaan. Nu is zij wat uit de heftige hormoon fase, dus ik hoop dat het beter gaat. Ik ben zelf nogal snel kribbig zoals ik gister al zei, iieekkk!! Ben benieuwd

@Tweety: Ik heb nog niet nagedacht over een dagboek! Misschien wel eens leuk om naar te kijken, van de week dan maar misschien.

Geplaatst

Meiden, wat een weertje vandaag....en de voorspelling voor deze week belooft ook veel goeds :) Joehoe, dat maakt mijn dag weer helemaal goed.

Vandaag lekker op pad, gezellig een dagje weg naar mijn lieve nicht en uiteraard even langs de Ikea.

Zal wel afkicken worden haha, ben vandaag dus niet zo actief ;)

Fijne dag iedereen!!!!

Geplaatst

Ja, ik ken het... is inderdaad erg leuk! Alleen lukt het niet met geluid, dat vind ik erg jammer. Maar ook alleen de beelden zijn natuurlijk erg inspirerend en bijzonder om naar te kijken :)

Geplaatst

Ik krijg vandaag ook het boek ‘het grote wonder’ van mijn schoonzus. Zij was er erg enthousiast over, dus ik ben benieuwd!!

Ik ben nu ook erg benieuwd naar die site (berichtjeuitjebuik), dus daar zal ik ook eens even naar kijken!

@ Zjoediezzz – Een avondje op de bank kan ook heerlijk zijn! En veel plezier met je andere vriendin vanavond!! Ik hoop dat jullie elkaar ´niet in de haren vliegen´. Grapje! ;-)

@ Jose – Veel plezier vandaag met je nicht!!!

Ik had trouwens nog even een vraagje; slikken jullie (naast foliumzuur) nog andere vitaminepillen oid? Ik wil dat namelijk wel gaan doen, maar weet niet zo goed welke ik dan moet hebben??

Wij gaan vandaag even naar de zwarte markt en daarna even een terrasje pakken. Vanavond gaan we lekker uit eten en daarna naar de bios.

En morgen komen mijn ouders en mijn zus + kids op visite!! Dus ook veel gezelligheid voor de boeg!!

Fijn weekend allemaal; lekker genieten van het lekkere weer (en de baby in je buik!!!!)!!! :36_1_13:

Geplaatst

Ik heb nu de laatste strip centrum materna en ga over op gravitamon, allebei van die totaal supplementen... Ik hooop maar dat dat volstaat, ik gebruik geen losse foliumzuur meer.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ilona; ik gebruik mama plus van gravitamon.... daar zit als extra dus foliumzuur en visolie (geloof ik) in, dus hoef je geen foliumzuur meer apart te slikken.

Zijn erg goede vitaminepillen.

Heerlijk zeg, lekker n dagie markten, en terasje pakken.... geniet er maar van.

Judith; heb ff bij bol.com gekeken naar dat boek, ziet er wel heel gaaf uit zeg, ik denk dat ik m ook aan ga schaffen, of voor m'n verjaardag vraag....

hoe veel heb jij er voor betaald?

2de hands zijn ze 35 volgens mij.

fijne dag allemaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden