Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tweety!! Vandaag is het zover!!! Spannend hoor, ik hou vandaag het forum in de gaten voor jouw berichtje...

Jose: Ik durf ook geen brie te eten, mijn schoonmoeder heeft bijna altijd wel wat toastjes op tafel als wel bij hun zijn, maar het smaakt mij niet eens! Vind het echt vies...

Ik kon gister helaas niet eerder weg, mijn agenda was tot 17 uur gepland dus dat moet je dan toch afmaken.... beetje jeammer he?

Debbie: Hoe was jouw echo?

Angel & Poohbeer: Ik voel normaalgesproken niet veel in mijn buik, maar daarnet toen ik opstond trok alles vanbinnen even flink strak leek het wel... Het voelt nu wel alsof mijn baarmoeder wel groter aan het worden is denk ik. Word er ook wel een beetje naar van...

Geplaatst

Nee toch Sas… Héél veel sterkte met jullie verlies!

Poohbeer, hopelijk mogen jullie jullie kleintjes nog eens aanschouwen en is er niets aan de hand!

An3l, Als je erg ongerust bent zou ik gewoon bellen.

Gisteren intake bij VK gehad. Helaas geen echo. Apparatuur hadden ze daar niet.

Gaan jullie de nekplooi-meting doen? Wij wilde in eerste instantie wel, maar na overleg met de VK toch besloten het niet te doen.

We willen het kindje niet weg laten halen en ook geen vruchtwater punctie met kans op MK.

19 april hebben we de 12 weken echo. Die 3 weken lijken wel een eeuwigheid! ;-)

Ik zet me er even bij op het lijstje.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

14 november - Ang3l

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

29 maart- Tweety 7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 4d

01 april - lisa 6w en 1d

04 april - Debbie 79

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Ilon@ 7 wkn

04 april - Mees

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

01 april - Angel 9w en 2d

07 april - Ang3l 8 w en 3 d

14 april - Sas 11 weken

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

Derde echo

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik kon gisteren even niet reageren op hoe mijn echo was verlopen, na het lezen van het slechte nieuws van Sas ik vond dat ongepast en heb er nog moeite mee, krijg er weer een brok van in mijn keel! Ik wordt er soms ook een beetje bang van als ik dat zo lees en besef me dan heel goed dat we er nog lang niet zijn! Maar goed onze echo was godzijdank goed we krijgen niet twee maar 1 kindje waar we ook al heel erg dankbaar voor zijn!! Het was erg bijzonder om te zien! het hartje klopte! en het bewoog al aardig! Daarna hebben we ons ontslag gekregen daar in het ziekenhuis en moest ik een ander ziekenhuis hier in de buurt gaan zoeken en een afspraak plannen voor over 2 weken die staat inmiddels en we mogen 12 April voor onze tweede echo we zijn dan 10 weken en 1 dag!! Ben benieuwd wat voor moois we dan krijgen als het goed is gaan we dan het hartje ook horen. De pijn aan de eierstok klopte inderdaad het was ook goed te zien op de echo hij is nog erg groot en in het ergste geval ga ik er de gehele zwangerschap last van blijven houden, maar heb het er graag voor over! Hoe is het verder met jullie? Tweety hoe is jou echo gegaan???

Liefs Debbie

2011.png

Geplaatst

Nou lieve mensen, we hebben de echo achter de rug, en alles was goed!!! We hebben het hartje zien kloppen...ppppppffffffffffffiiiiieeeeeeuuuuuuuwwwwwwww...... opluchting!!

De Verpleegkundige deed de echo, en je zit te kijken, maar snap er nix van, de arts stak gelijk d'r duim in de lucht (zat op de achtergrond mee te kijken) dat het allemaal goed was....

Ze kwam uit op 7 weken en 4 dagen, dus ik ben al 2 dagen verder..... dus Judith; k loop gelijk met jou!!! Ben ook 11-11-11 uitgerekend.... kwas de enige in ons ziekenhuis, want de arts zat helemaal te juichen!!hihi.

Nu moet ik op 20April voor intake naar het ziekenhuis nog.... heb gevraagd of ik niet gelijk door mocht naar de VK maar helaas, moest eerst dit doen, ik ga gewoon de vk bellen hor, k mag vast wel een x tussen door komen.

Maar goed, ik weet dus niet of ze met de intake ook n echo maken int ziekenhuis. stom he? heb helemaal niet meer gevraagd wanneer dus m'n volgende echo is!! zo van slag was ik dat het allemaal goed was!!

en dan moet ik trouwens 24 mei pas naar n gyneac. voor n afsluitings afspraak, dan ben ik al iets van 15 weken.... vind het echt raar....maar goed, ik ken de verloskundiges vanuit m'n werk, dus ik denk wel dat hun zeggen dat ik gewoon al eerder mag komen hoor, doe ik ook zeker!!Geen zin om op t ziekenhuis te wachten.

fijne dag allemaal.

liefs

Geplaatst

@Sas: wat verschrikkelijk. Ben erg geschrokken van je berichtje en maak me zelf nu ook best wel zorgen..... Ik wens je heel veel sterkte, wat een verdriet....

@tweety en debbie: wat fijn dat jullie wel een goede echo hadden.

Fijn om dan ook weer goede berichten te lezen.

Ik denk dat iedereen flink geschrokken is van Sas. Dan ben je zo dichtbij.

Laten we maar flink duimen voor al onze kleintjes en een kaarsje voor Sas.......

Zelf moet ik gelijk deze week al helemaal afbouwen met de Utrogestan. Moesten jullie dat ook allemaal zo snel?? Zit nu in mijn 6e week. Vind dat afbouwen met die pillen echt heel eng.

Moet nu nog 3 dagen, savonds 2 pillen.

x

Sammy

Geplaatst

Sammy; ik hoefde de utrogestan maar 10 dagen na tp te gebruiken, dus op de testdag mocht ik stoppen!!! dat heb ik ook gedaan, want ze waren op!

Geplaatst
Super Mees dat je volgende week al voor de echo mag!!hoef je niet zo heel lang meer te wachten!!

Je bent de hekkensluiter van het November topic, leuk hoor!!

Ja gaaf he!! Ben ook zo blij:happydance:!!! Want het blijft toch spannend! Gelukkig nog maar 6 dagen wachten.

Jep, de hekkensluiter:icon_flower:! November wordt een hele mooie maand!!

Jose, ja is waar. Volgende keer gewoon een hulpdienst inschakelen. Ik moet eigenlijk ook ramen lappen, maar ik laat het zitten hoor. Alhoewel het zonnetje er wel heel erg op staat. Nou ja, lekker belangrijk, hihi.

Angel en Poohbeer, ik heb geen steken maar wel een ongigevoel. Heb ik eigenlijk de hele tijd al gehad. Als ik zit zakt het en als ik ga bewegen komt het weer op. Ook wel tikkie last van mn darmen, maar eigenlijk heb ik nagenoeg geen last van iets. Voel me top!

Pipe, leuk dat je de intake hebt gehad. Ja, jammer dat ze niet een echo apparaat hebben. Dat wachten duurt lang he.

Sammy, ik blijft de utrogestan 12 weken gebruiken. Dat heeft mijn arts gezegd. Vele artsen geven een ander advies. Jouw arts zal het wel weten voor jou. En anders kun je het misschien nog even navragen.

En mooi gezegd, van onze beebs en het kaarsje voor Sas!!

Tweety, gefeliciteerd!!! Het hartje klopt:clap2::clap2:! Wat geweldig!!

Liefs, Mees

Sas, nogmaals heel veel knuffels voor jou!

Geplaatst

Nou meiden, met de beebs ging het super. Ze lopen nu 2 en 3 dagen voor op groei. De hartjes gingen als een razende te keer. Op de echo geen gekke dingen te zien.

In het potje urine dat ik moest inleveren is een beetje bloed gevonden en ik heb dus waarschijnlijk een niersteentje. Zolang ik het kan uithouden met paracetamol mag ik thuisblijven en anders als de pijn erger wordt, dan moet ik opgenomen worden. Dan krijg ik een infuus dat mijn urinewegen verbreed en dan pies ik 'm zo uit schijnt. Ik probeer het nog ff vol te houden tot morgenochtend! Ik ben een schijterd en hou niet van infusen!! :nerves:

Geplaatst

Hoi Meiden,

@ Tweety en Poohbeer Wat fijn dat alles goed is!! Geniet ervan enne Poobeer kalm aan doen hoor nierstenen kunnen behoorlijk pijnlijk zijn! Beterschap!

@ Sammy Ook ik moest maar tot 10 dagen na de tp de bolletjes gebruiken wees maar blij dat je ermee mag stoppen (kliederzooitje geeft het) En wees vooral niet ongerust. Heel mooi gezegd over onze ukkie's en het kaarsje voor Sas!

Ik vind dit zo'n geweldig forum we kennen elkaar niet en je hebt zoveel steun hier van elkaar wou dat de hele wereld zo was voor hun medemensen!!

Liefs Debbie

2011.png

Geplaatst

@ Debby: Fijn toch?! Soms snappen we elkaar net even iets beter dan de niet zwangeren om ons heen! ;)

Ik moet trouwens ook tot 12 weken Utro-bollen gebruiken. Geeft idd een soepzooi, maar ach... als ze helpen!?

Oja, en ik heb 11 april de intake in het ziekenhuis, er stond in de brief die ik kreeg dat ze dan je bloeddruk gaan meten en dan krijg je ook een echo. (Althans.. in mij ziekenhuis!)

De 27e heb ik een afspraak met de Gyn voor het behandelplan "Tweeling".

Geplaatst

nou ik heb mijn eerste aanvaring met mijn zwangerschapshormonen gehad... werk aan een balie als receptioniste en heb net een agressieve bezoeker voor mijn neus gehad die me behoorlijk over de zeik heeft gehaald. Meneer had om 15u een afspraak hier, maar de betreffende collega was iets te laat uit haar overleg. Al voor 15u stond hij me uit te schelden voor k#$#@rhoer (kan het niet eens typen) en me te bedreigen (zal ik eens in je gezicht spugen)... nou ben ik wel wat gewend (helaas) want in mijn werk hebben we veel met agressie te maken. Ik ben er ook op getraind op zich en we hebben een paniekknop onder de balie. Maar ik kon alleen maar aan mijn prille babietje denken in mijn buik en ik ben helemaal over de zeik gegaan. Heb dat nog nooit zo gehad, maar ik bleef trillen en janken, nadat hij afgevoerd was. Ben wel heel goed door ons bijstandsteam dat snel ter plaatse was geholpen hoor, maar schrok er zo van. Meneer krijgt een ontzegging van de toegang voor een jaar....

Een beetje of topic, maar ik moest het ff delen, jullie begrijpen misschien het beste hoe ik me vanmiddag gevoeld heb en hoe bang ik was/ben dat het mis gaat nu door die stress......

Geplaatst

Sjonge Mutske, wat een enorm heftige middag heb jij achter de rug zeg!!

maar het kan niet zomaar mis gaan door de stress hoor, dan zou het betekenen dat iedere zwangere zich heel de zwangerschap gelijkmatig en blij moet voelen, terwijl we allemaal onze stress momenten, boosheid en dips hebben!!

Je hormonen doen in ieder geval 'goed' zijn werk...hihi... al was de situatie niet leuk natuurlijk!!

Geplaatst

Mutske, wat een heftig middagje voor jou... wat voor werk doe je eigenlijk als ik vragen mag? Als je anoniem wilt blijven, is dat ook prima.

Tweety, joepie!!!!!! Oh meis, geweldig, wat een pak van je hart.....wanneer mag je weer?

Debbie, voor jou hetzelfde, helemaal top. Van dat niersteentje is minder trouwens, hopelijk kun je het onderdrukken met een paracetamol.

Ik zal even eten koken, heb treeeekkkkkk';)

Geplaatst

Hoi meiden die er vandaag voor de echo waren...Heel goede nieuws hoor. Zo door gaan en van genieten tot de volgende :D

Ik heb er weer een *misselijk* dag ...De heele dag voel ik me al klote. Mja, is niet anders toch.

Misschien morgen weer beter. Ik heb vanavond pizza in de oven. Heb er geen zin vandaag om te koken hihi.

Nou, tot laters meiden

Liefs

Sylvia

Geplaatst

He Mutske ga toch even reageren op jou verhaal wat heftig zeg dat dit gebeurt is.

Ben je ook nog zw en dan zit je al helemaal niet op zo'n man te wachten. Hopelijk ben je alweer gekalmeerd.

Laat je vanavond maar lekker verwennen!

Geplaatst

Jaaaaa! Tweety!!! Hoe cool is dat?? nu lopen we helemaal gelijk! Hoeveel mm was je beebje vandaag? Fijn hoor, dat je een mooie echo had...

Ik had je bericht vanmiddag al op mijn telefoon gezien, maar ik had het te druk om te reageren helaas.

Lfs, Judith

Geplaatst

Hey Mutske, wat een idioot, die man! Heftig hoor! Knap dat je daar mee om kan gaan. Ja, zeker nu is dat heel moeilijk. Met alle hormonen vh zwanger zijn. Laat je maar ff lekker verwennen vandaag. Kaarsjes, badderen, muziekje.

En je beeb is ok hoor. Die kan wel wat aan!!

Poohbeer, zo gaaf, 2 hartjes!! Echt bijzonder!!

Debbie, top , je echo! Niet zo leuk van je niersteen. Hoop

dat het goed komt!

José, kook ze!!

Sylvia, hoop dat je je snel weer beter voelt! Mmmm pizza!!

Xxx, mees

Geplaatst

Judith; onze beeb was 12,4 mm. klein he? en dat alles al zo ontwikkeld!!

Gerust dat het de volgende keer weer 2 dagen later is hor, het 'schommelt' nog wel eens met de echo's!! maar voor nu ist vast weer 2 dagen!! en de datum is natuurlijk erg bijzonder!!

Sylvia; balen dat je je zo misselijk voelt. Bij mij verschilt het erg per dag, er zijn soms weer dagen dat het mis is, en dan gerust 4 dagen achter elkaar, maar nu gaat het de laatste dagen eigenlijk weer goed, wel moet ik voorzichtig zijn met wat ik eet, en kan wel snel n zwaar gevoel in m'n maag hebben!!

Lekker rustig aan doen hoor, nix moet!!

Jose; ja stom, ik ben vergeten te vragen hoe het verder zit... Hoe zwanger kun je zijn?? hihi... ik ben nl. ontslagen van de fertiliteits polie, maar moet nog wel int ziekenhuis blijven (helaas) en heb met 10 weken de intake int ziekenhuis, dus ik hoop dat ze dan weer gaan echoén.... ga k eigenlijk wel n beetje vanuit, want de eerstvolgende afspraak met de gyn. is pas 24 mei... (bellachelijk, ben ik al bijna 16 weken.... stom hoor).

fijne avond...

k heb naailes.... heb alleen nix meer te naaien, want m'n nieuwe rokkie is af... ga k maar patroon tekenen voor n trico jurkje....zit altijd lekker als je zwanger ben!!

liefs

Geplaatst

Jeetje meiden, ik ben nog geen weekje ‘offline’ geweest en ik heb al 7 pagina’s moeten bijlezen!! Jullie doen allemaal goed je best!! Haha ;-)

@ Poohbeer – Wow, 2 kloppende hartjes!! Wat geweldig!! Dubbelgefeliciteerd en lekker genieten nu!!

@ Mutske, Sammy & Mees - Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom hier!! Nu op naar de 1e echo!!

@ Jose – Ik lach nog even om je wc-blunder!! Hihi!! En nog maar 3 nachtjes en dan zijn jullie aan de beurt!! Spannend!!

@ Ang3l, Debby @ tweety – Wat super dat jullie het hartje hebben horen/zien kloppen!! Kan me voorstellen dat jullie enorm blij zijn!!

@ Danaa – Wat vervelend dat je nog steeds elke dag kotsmisselijk en moe bent. Ik hoop dat je je snel beter voelt!!

@ Sas – Wat een vreselijk nieuws!! Ik zit hier met kippenvel en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen!! Heel veel sterkte en ik denk aan jullie!! Dikke knuffel!!!

@ Mutske – Jeetje meid, wat een heftig verhaal! Lekker rustig aan doen vanavond!!

Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben!!

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik heb nog weinig symptomen (alleen ’s avonds zere borsten en soms moe) en dat maakt me soms wel een beetje onzeker…

Verder gebruik ik ook nog steeds die vieze bolletje en hopelijk hoor ik as maandag wanneer ik hiermee mag stoppen!!

En sinds afgelopen vrijdag doe ik mee aan Moeder voor Moeders. Idd bijzonder om te weten dat ik nu ook andere vrouwen kan helpen met hun kinderwens!!

Nou meiden, fijne avond!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

UUUUh ik heb geen niersteen hoor!!! Dat is Poohbeer!! ik had op haar gereageerd! pagina 27 hihihi

@ Mutske wat een gek zeg!! snap dat je geschrokken bent! Juist nu ben je toch wat sneller van slag dan anders!

Nou fijne avond allemaal

2011.png

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden