Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede morgen Dames,

@ Sas Sterkte vanmiddag hoop dat alles goed is en je opgelucht naar huis kan!! Ik zelf kom me hier ook even melden, heb ook net contact met het ziekenhuis gehad ik heb erge last van mijn linkereierstok (die is verdraaid geweest na de punctie) en moet nu om 11:45 in het ziekenhuis zijn ze willen toch kijken wordt ook meteen mijn eerste echo en ben er ook niet gerust op ik hoop en bid me suf!!! Hou jullie op de hoogte Sas nogmaals sterkte die onzekerheid maakt je gek!!

Liefs Deb

2011.png

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas; Heel goed dat je er op aangedrongen hebt hoor, ook al kan het dan 'normaal' zijn, de paniek slaat toch meteen toe!!!

Debbie; Fijn dat ze gelijk n echo maken, je ligt op dit moment ws de echo te ondergaan, ik hoop voor je dat het allemaal goed is.

Meiden; nog 1 nachie slapen!!! k ben heel bewust wat minder te zien geweest hier, omdat ik mezelf anders gek ga maken, door er te veel mee bezig te zijn!!!

Ik ben nu al 3 dagen wat minder misselijk, en dan ga ik gelijk weer twijfelen, terwijl de rest van m'n 'kwaaltjes' niet is afgenomen hoor, maar toch... t blijft iets onzekers....

k wou ook maar dat het voorbij was.... k zie er erg tegenop, ook omdat het vorige keer fout was met de echo.... kga al helemaal denken van 'als het fout is, hoe ga ik het dan iedereen vertellen' en alles van de vorige keer komt dan weer terug!!! Bah!!!

Voel me gewoon onzeker!!

liefs

Geplaatst

Oh tweety, ik snap je onzekerheid... Het komt vast helemaal goed, ik duim iig voor je!

Voor de dames die vandaag een echo hebben: succes allemaal en ik duim ook voor jullie dat alles goed is...

Hier echt raging-hormones... Hartstikke emo en vandaag voor het eerst zwaar misselijk vanmorgen, helemaal in het warretje ook ... Was vanmorgen een uur te vroeg op mijn werk!!! ( zonder zomertijd dus zelfs 2 uur!!!)

Geplaatst

goh wat is het hier weer spannend vandaag! Ik zou ook hoog en laag gesprongen hebben voor een echo; komop zeg het is toch nu al je kostbaarste "bezit" wat in je aan het groeien is!?! Bij het intakegesprek hamerden ze er al zo op dat de weken na de TP het zwaarst zouden zijn (iets wat ik me op dat moment niet kon voorstellen als ik eerlijk ben) en dan zou je terwijl je in die zwaarste periode zit een beetje afgewimpeld worden hey, door die zelfde artsen/ass. Ik zou, en zal als het onverhoopt hier gebeurd, gigantisch uit mijn plaat gaan op het ziekenhuis hahahaha!

Ik ben nu trouwens veel met wat we wel en niet mogen eten bezig; er is in 15 jaar wel veel veranderd moet ik zeggen. Ik kwam op internet dit lijstje tegen:

Kaas mag, ook tijdens de zwangerschap. Het Voedingscenrum beveelt dagelijks 1 ½ plak kaas aan. Het wordt zwangere vrouwen echter afgeraden buitenlandse zachte, rauwmelkse kazen te gebruiken. Deze kunnen de Listeriabacterie bevatten waar het kind erg ziek van kan worden. In Nederland is het volgens de wet verplicht om de toepassing van rauwe melk in een product op het etiket te vermelden (in het Frans: au lait cru). Staat er niets op het etiket? Dan is de kaas ‘veilig’.

De volgende kazen kunnen tijdens de zwangerschap gegeten worden:

• Alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen
  • Nederlandse boerenkazen
    Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien.
  • De volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde):
    AH fêta kaasblokjes (koeienmelk)
    AH Roombrie 60+
    Ambassador Camembert 45+
    Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+
    Arla Deense fêta in olie
    Bettine Blanc 58+ geitenkaas
    Boursin
    Champignon Cambozola 70+
    Danone Hüttenkäse
    Gorgonzola 48+
    Gormas 70+
    Monchou
    Paturain
    Philadelphia
    Port Salut
    President Roombrie 60+
    President Brie 60+
    Rochebaron 58+

Wat vinden jullie daar nu van? Durven jullie dan een stuk brie van hierboven te kopen en op te eten?

Geplaatst

Thanx Juut; die 'buien' herken ik wel... k doe ook enorm prikkelbaar tegen m'n man..... de arme sgat, hij krijg n hoop te verduren met mij..... ;-)

Haha... wat n drol joh!!je had nog 2 uur langer kennen slapen...... arme jij!!! misschien mag je vanmiddag wel 2 uur eerder weg!!

Geplaatst

@sas en debbie: succes vandaag met de echo. Ik hoop dat jullie gewoon een mooie echo te zien krijgen ;-)

@tweety: morgen je eerste echo. Spannend hoor. Ik moet nog zo lang wachten...........pffffffft vind t wel laat zo'n eerste echo met 8 weken....

Ik hou me qua eten maar lekker op t veilige vlak. De rest komt over een jaartje wel weer hahahah

Alhoewel ik de rosé biertjes in de zomer best ga missen........ en de filet americain!!!

Zojuist is hier iemand van Moeders voor Moeders geweest. Ik heb de flessen in de gang staan en mag deze week al beginnen. Mooi dat je zo iets kan doen voor al die mensen

die nog op dit wonder zitten te wachten.

Kreeg nog een leuk fotolijstje van haar, waar precies een echo foto in past.

Verder is t hier heel rustig. Eigenlijk heel weinig klachten, behalve HONGER!!!! ;-)

X

Sammy

Geplaatst

Hoi dames die vandaag echo hebben...heeeeeel veel succes meiden...Komt allemaal goed :)

@sammy, jaaaa zo n filet american of tartaar broodje lekker zeg...Maar ja , mag niet meer hihi....

@ tweety, mijn man heeft het ook niet makkelijk met mij. Ben wel soms erg gemein tegen hem...Maar ik bedoel

het dan niet echt zo...Ik hoop hij snapt het wel *hihi*

Verder nog fijne dag allemaal :D

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Dana, dankjewel! Ja heerlijk, dat buikje!! Hey, wat gaaf, ik zie dat je twins krijgt. Super zeg!

Dankjewel ook Judith. Hoop dat je lekker 'gerommeld' hebt :-)

Jose, hoop dat je steken weer weg zijn. Hoe is het afgelopen met het lappen vd ramen? Lekker een ander laten doen ;-)

Debbie, dankjewel!! Hey, toevallig, ik heb net de afspraak voor mijn 1e afspraak en ...ook op 4 april. Spannend hoor!

Sylivia, ik hoop dat je niet meer zo misselijk bent. Ik voel nog bijna niets, maar kan nog komen natuurlijk.

Sas, meid dat is zeker schrikken. Maar zoals het zh zegt, het kan heel goed een adertje zijn. Dus maak je niet al te ongerust. Ik duim voor je!

Sammy, ik heb me gisteren ook aangemeld voor MvM. Zal binnenkort wel wat horen. Zeker fijn om iets terug te kunnen doen!

Tweety, kan het me helemaal voorstellen. Ik hoop dat je morgen een mooie echo hebt. Zo spannend!

Debbie, zie dat je inmiddels vanmorgen de echo hebt gehad. Hoop dat alles goed is gegaan.

Ik heb dus vandaag gebeld voor een afspraak en echo. De echo is vlg maandag. Zo fijn, want nog maar 1 week wachten en de afspraak met de gyn. de 27e. Kijk er zo naar uit!

Succes allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

icon1.png

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

14 november - Ang3l

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

29 maart- Tweety 7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 4d

01 april - lisa 6w en 1d

04 april - Debbie 79

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Ilon@ 7 wkn

04 april - Mees

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

01 april - Angel 9w en 2d

07 april - Ang3l 8 w en 3 d

14 april - Sas 11 weken

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

Derde echo

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Geplaatst

Super Mees dat je volgende week al voor de echo mag!!hoef je niet zo heel lang meer te wachten!!

Je bent de hekkensluiter van het November topic, leuk hoor!!

Geplaatst

ik wil mij afmelden het hartje klopt niet meer. mis lees ik over een tijdje nog wel een keertje hoe het met jullie gaat!

ik moet dit eerst een plek gaan geven

jullie succes met de zwangerschappen!

groetjes sas

Geplaatst

Lieve Sas,

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen dit is verschrikkelijk nieuws en zo ontzettend oneerlijk en moeilijk!!

Dikke knuff

Geplaatst

Meiden, reageer ff alleen op Sas... kom net thuis van mijn werk en lees het verschrikkelijke nieuws.

Lieve Sas, verd*rie, wat een verdriet, oneerlijkheid, zo dichtbij en nu weer terug bij af... Dikke k nuffel voor jou en heeeeeeel veel sterkte!

Geplaatst

Zo, het nieuws van Sas hakt er ff behoorlijk in bij mij zeg.... vreselijk!!!

Tweety, jij morgen echo, jihaaa.... hopelijk ziet alles er goed uit. Dat je even afstand hebt genomen is meer dan logisch, vind ik hoor. Neem jezelf maar even in bescherming, pas goed op jezelf.

Zjoediezzz, pffff, vroege vogel haha.... hopelijk draai je vannacht een betere nacht. En? Ben je inderdaad 2 uren eerder naar huis gegaanm, zoals Tweety zegt?

Debbie, jij vanmiddag ook een echo tussendoor, hoop voor jou dat alles er wel goed uit zag.

Mees, de ramen tja... heb ik gewoon maar afgemaakt, wie moet het anders doen? Haha, volgende keer maar een hulpdienst inschakelen ;)

Ik ga zo even een hapje eten, heerlijk spruiten....

Oh ja, er was nog iemand met een vraag over Brie... ik zou het risico niet nemen. Brie wordt afgeraden tijdens zwangerschap en ook al staat het in het 'goede' lijstje, ik zou het niet doen. Maarrrrrrr, zelf weten natuurlijk ;)

Geplaatst

Sas, het spijt me zo heel erg. Dat is echt vreselijk. Ik wens je heel veel sterkte meid. Spijt me onzettend.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Lieve lieve Sas,

Woorden schieten te kort er is geen enkel woord wat je nu de troost zal bieden, ik wens je heel veel sterkte moed en kracht met het verwerken van dit verlies!!

Liefs Debbie

Geplaatst

sas ben er gewoon helemaal stil van pfffff

echt mooi *** wil je heeeeeel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

hier zijn gewoon geen woorden voor..

dikke knuffel voor jou..

liefs

Geplaatst

Ow sas... Mijn glimlach verdween direct van mijn gezicht toen ik je bericht las... Wat ontzettend klote voor je... Echt geen woorden voor...Liefs...

Geplaatst

Oh Sas, wat verschrikkelijk!! O meid, echt zo erg voor jullie! Ik weet niet hoe ik je kan troosten. Van hieruit een hele grote knuffel :knuf:; ik denk aan je!!

xxxx, mees

Geplaatst

Goede morgen meiden, ik hoop, na de slechte nieuws van sas, dat het iedereen zo ver goed gaat. Ik ben nog steeds geschrocken. Zit nog diep in me maag.

Maar ik heb ff een vraagje aan jullie. Hebben jullie dat soms ook, stekende pijn, soms zoals krampen, in de onderbuik, maar dan niet direkt in het midden maar rechts of soms links , soms ook tot in de rug ?

Ik heb dat wel vaker de latste dagen. En vraag me af, of dat wel normaal is

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hier hetzelfde verhaal, kon er gewoon niet van slapen... ik heb zelf het idee dat het mijn darmen zijn. Het voelt als of die 2 de boel aan het herinrichten zijn in mijn buik...

Ik heb toch voor alle zekerheid de poli gebeld en mag straks langskomen.

Hoop mijn 2 spruitjes met 2 kloppende hartjes weer even te zien!

@ Sas: Heel veel sterkte meid....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden