Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@mutske, heftig joh, ik denk dan meteen die werkt vast bij een sociale dienst ;) maar misschein zit ik er helemaal naast.

@tweety naaise he, kan je niet wat voor je kindje maken of is dat te vroeg?

jose we hoeven nog maar 3 nachtjes en dan de echo, vind het zo spannend.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha debbie en poohbeer!! Ik had dus eerst poohbeer staan en zag toen bij josé staan dat het debbie was. Ik m'n bericht dus weer wijzigen!! hihi, ja debbie, voor dat je t weet krijg je n niersteen van ons:-)))

Dankjewel Ilona!!!

Geplaatst

Dacht toch echt dat ik geen last van kwaaltjes had haha...Debbie, fijn dat je echo goed was en Poohbeer wat vervelend van je niersteen bah, hopelijk kun je het onderdrukken.

Ilona, wat fijn jou hier weer even te 'zien', was al benieuwd hoe het met je was. Hoe is de intake eigenlijk gegaan bij jou met MvM? Komen ze het bij je halen of moet je het naar een depot brengen?

Wat betreft de kwalen, hier ook alleen maar moe... soms wat pijnlijke (.)(.), voor de rest niets.

Maakt mij ook wel onzeker hoor.....

Hier gisteren weer bloedgeprikt, moesten weer eens 5 keer prikken. Ben een hele moeilijke prikker, moet ook altijd uiteindelijk weer iemand bijkomen die het klusje dan moet klaren.

Echt zo'n levend speldenkussen. En dan te bedenken dat ik eerst echt een naaldenfobie had, brrrrr...

Het vervelende is even, die onderzoeken zijn, zodat ze evt. op tijd kunnen ingrijpen. Maar nu duurt iedere uitslag 2 weken, getver... en in 2 weken kan nou juist zoveel gebeuren.

Het zit me niet lekker hoor. We wachten het maar weer af!

Liefs

Geplaatst

@ Lisa - Oeps, ik kom er net achter dat ik jou vergeten ben... Sorry en veel plezier as vrijdag!!

@ Jose - Het intakegesprek met MvM ging goed hoor. Die vrouw was alleen de zwangerschapstest vergeten... Lekker slim...

Maar ze ging er vanuit dat de HCG-waarde wel goed zou zijn omdat ik al 2x bloed heb geprikt en de waardes toen goed waren.

En hier in Schagen hebben ze een vast inleverpunt waar je 24 uur per dag terecht kan. Dus dat is supergoed te doen!!

Wat vervelend trouwens dat het prikken zo lastig ging (en altijd gaat), maar het is voor een goed doel!!

En idd behoorlijk balen dat de uitslag zo lang duurt... Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit!!!

Maar meid, we houden elkaar stevig vast tot november hoor!!! ;-)

Dus think positive!!!:positive energie:

Geplaatst

Cool zeg tweety... 12.4 mm! Vorige week maandag was t bij mij 6.3 mm

Dat kan dan wel kloppen, het zou nu gem 1 mm per dag groeien!! Snel eigenlijk he?

Veel plezier bij naailes, heb ik ook gehad vond alleen het patroontekenen erg lastig!

Geplaatst

Jeetje zeg, heb vanmiddag nog gelezen en nu alweer een dikke blz verder ;-)

Gezellig hier!

Fijn om te lezen dat er meer mensen gelijk al met de bolletjes gestopt zijn. Maakt mij weer iets rustiger. Het is inderdaad wel een vieze kliederbende hahaha

@Mutske: pffffft wat een etterbak! Kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent, zeker in je situatie nu. Word je toch iets voorzichtiger van. Inmiddels weer wat gekalmeerd?

x

Sammy

Geplaatst

Gaaf he Juud, dat het zo groeid, al is het nog klein!!

Naailes; ik kan het wel, maar ik zit er eigenlijk meer voor de gezelligheid, en om te zorgen dat ik dus 'verder' ga, anders staat die machine maar op zolder en doe ik er niet zoveel mee....

Zit bij n vriendin op naailes....errug gezellig!! Vanavond hebben we alleen maar gekletst (heb verteld dat ik zwanger ben...) en patroon voor n jurkie uitgezocht!!

José; neeee ik ga écht niet voor anderen naaien, daar heb ik zo'n hekel aan :-p ik doe t lekker ego voor mezelf :-D

Strax wel lekker aan de slag met baby spulletjes...heb ik nu al zin in!!

Welterusten allemaal.... k ga echt veels te laat naar bed nu...gaap.

liefs

Geplaatst

gefeliciteerd tweety met je mooie echo

en nog iemand hoor weet alleen ff niet wie sorry sorry

er is best veel geschreven moet ik zeggen kan het ff niet bij houden.

morgen weer 9 weekjes en dan nog 2 dagen en dan hebben we onze echo weer..

liefs

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

14 november - Ang3l

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

28 maart-Debbie 8 weken

29 maart- Tweety
7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 4d

01 april - lisa 6w en 1d

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Ilon@ 7 wkn

04 april - Mees

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

01 april - Angel 9w en 2d

07 april - Ang3l 8 w en 3 d

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

Derde echo

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Goedemorgen dames heb even mezelf veranderd met de echo afspraken! Weet niet of ik het zo goed gedaan heb! volgens mij wel. Hoe is het verder met jullie?

Liefs Debbie

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

14 november - Ang3l

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

21 maart - Poohbeer 7 weken

28 maart-Debbie 8 weken

29 maart- Tweety 7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 4d

01 april - lisa 6w en 1d

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Ilon@ 7 wkn

04 april - Mees

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

01 april - Angel 9w en 2d

07 april - Ang3l 8 w en 3 d

11 april - Poohbeer 10 weken

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

Derde echo

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Mogguh meiden!

Debbie jij mag heus mijn niersteen wel hebben hoor! Hahhaha!

Hier gaat het beter, ik drink liters water en pies me suf zodat ik niet naar het ziekenhuis hoef! Ik vind het toch een eng idee om aan een infuus te liggen met medicijnen terwijl ik zwanger ben. Ze zeggen wel dat het geen kwaad kan, maar toch... Moeder-instinct! :D

Mutske wat een verhaal!! ik merk dat ik ook wat sneller uit m'n slof kan schieten hoor. Ach we hebben een goed excuus: hormonen!!

Geplaatst

Heb een paar dagen niet gelezen, wat is er weer veel geschreven!

Ben wel flink geschrokken van Sas... Jeetje wat erg! Sas ik wens je heel veel sterkte.. dikke knuffel!

@Debbie wat fijn van de mooie echo, super !!!

@Sylvia, ik heb de eerste weken ook vaak van die steken links en rechts onderin gehad. Heb van meer zwangere meiden gehoord dat ze

dit ook hebben gehad dus ik ga er vanuit dat het erbij hoort

@Poohbeer en Tweety super dat jullie weer een goede echo hebben gehad en Tweety wat leuk, uitgerekend op 11-11-11!

@Sammy ik moet de utro (en estradiol) gebruiken tot de 12e week

Hier alles prima! Ben niet meer zo misselijk gelukkig, maar tegelijkertijd slaat dan ook de twijfel toe, zo van 'zal alles wel nog goed zijn dan'?

Morgen gelukkig 2e echo!! Spannend! X Dana

Geplaatst

@ Danaa: we zijn gewoon op dezelfde dag uitgerekend van een tweeling! LEUK!!

Ik ben ook niet elke dag misselijk hoor. Met vlagen. Tot nu toe maar 2x echt over moeten geven, dus dat valt mee!

Geplaatst

lieve meiden, ik reageer voor ik verder lees eerst even op jullie lieve woorden; doet me zo goed! Ik werk bij een wooncorporatie; maar deze man is bij de soc dienst hoorde ik, ook al niet meer welkom. Gelukkig wordt ik ook hier door de collega's goed opgevangen, iedereen komt even langs vandaag om te vertellen wat ze van die eikel vinden en vragen of het gaat met me..... Het was idd heftig, en de knuffels die ik van van mijn schatje thuis kreeg toen ik thuiskwam waren erg welkom! Zo en nu ga ik al jullie avonturen eerst even lezen.

Geplaatst

Hoi allemaal, @ Danaa, ja ik heb vandaag wel nog de Poly gebelt en gevraagt of het wel normaal is , en ze zei idd, dat het normaal is en als ik geen bloeding heb, moet ik me geen zorgen te maken.

Verder gaat het niet zo lekker hier. Ben erg verkouden en voel me echt ziek. Ik hoop wel, dat ik geen korts daarbij krijg.

Ik zit hier met een deken omdat ik het zo koud heb. pffffffff....

Hoop dat jullie allemaal okay zijn .

Liefs

Sylvia

Geplaatst

@poohbeer hoe is het nu met je?

@ang3l beterschap! geloof dat het een beetje heerst.

@jose nog 2 nachtjes slapen, hoop zo dat het goed is...

@mutske lief dat je zo goed opgevangen bent.

@ilona goed dat je mee doet aan moeders v moeders. ik wacht mn echo op vrijdag af en als het goed is zal ik ze ook eens bellen. ben wel bang dat ik de flessen zelf weg mag brengen.

Met mij gaat het wel aardig, denk ik. Zit nog steeds in de ziektewet en heb echt 0 energie. zal ook door de overstimulatie komen, maar zijn er mensen die het herkennen?

Geplaatst

Lisa; hier nog 1 met 0% energie....k ben écht zooooooooo moe, vanmorgen gewerkt, vanmiddag kwam ik thuis, heb ik 1,5uur op bed gelegen, ik was helemaal opperdepop!! er komt heel weinig uit m'n handen de laatste weken!!

Sylvia; ik was afgelopen weekend verkouden!!t heerst heel erg, en omdat je zwanger bent heb je gewoon minder weerstand, want alles gaat naar je kindje!!

Met gevolg dat wij sneller ziek kunnen zijn!

Lekker rustig aan doen en beterschap!

Danaa; ik ben ook niet iedere dag misselijk hoor, soms weer n aantal dagen achter elkaar wel, dan weer n paar dagen niet, vandaag weer wel.... schommelt n beetje!!Geniet maar van die momenten dat je je goed voel!

Eet smakelijk allemaal.... ik ben heerlijke verse kippesoep ant maken.... met allemaal verse groentes erin, en stokbroodje erbij....mmmmmmm...honger HONGER....hihi....als ik dan weer ga eten zit ik met 3 happen alweer vol....grrrr

liefs

Geplaatst

Wat is er vandaag weer veel geschreven! Woensdag is bij mij altijd een lange en drukke dag, dus geen tijd voor het forum helaas...

@Tweety: ik heb eens voor iemand een hele oude wieg opnieuw bekleed... echt heel erg mooi geworden, zelfs nog mooier dan daarvoor en zo kicken om te doen! Op dit moment staat mijn naaimachien er maar zielig bij en hij is pas 1,5 jr oud!

Vandaag mijn zwangerschapsverlof ingepland in de agenda, anders staan er al allemaal patienten... echt gek! Ik ga 6 weken van tevoren, want het werk is fysiek te zwaar, ik geloof 28 september en dan ben ik eind 3e week januari weer terug volgens mij!!!

DAT IS LANNGGG!!! Kan me niet voorstellen dat ik zo lang weg zal zijn!! Zijn er al mensen die het verlof ook al moeten inplannen?

Ik wilde eigenlijk checken of er nog meer dames zijn die een beetje een zeurende/trekkende buikpijn hebben? Heb sinds 2 dagen een vervelend zeurend gevoel in mijn baarmoeder en begin me een beetje zorgen te maken, ik voel me niet echt helemaal jofel... ik hoop dat het niets is.

Geplaatst

@danaa veel succes morgen met je echo..

@ang3l beterschap meid

@zjoediezz dat heb ik ook hoor deze week wel wat minder heb vanaf het begin veel buikpijn gehad.

en vandaag steekjes onderin maar dat is ook weer weg. de gyn heeft toen gezegt dat het rekken van de baarmoeder was..

morgen intake verlosdkundige

liefs

Geplaatst

Juut; So gaaf, n oude wieg bekleden!! arm beessie...laat je m gewoon oud en grijs worden ;-) maar, met al die leuke babydingen kan je m vast wel weer n keer uit t stof halen....

Buikpijn... heb ik al vanaf het begin, iedere dag n xtje gehad!! af en toe zeurende pijn, alsof je ongi moet worden, dan weer steken,dan voel ik m'n baarmoedermond weer trekken/steken, dan weer opgeblazen.... t gaat allemaal groeien nu he? dus het hoort er écht bij hoor, vanaf 8 weken kan je echt gemene steken krijgen.... alsof er n breinaald in prikt van beneden naar boven in geprikt word.... hoort bij de groei!!

Ik hoef m'n verlof nog niet in te plannen, maar bij mij zaldie ongeveer het zelfde vallen.... hihi...hoe kik om daar al over na te denken!!!

Angel; leuk, morgen intaken, gaan ze ook echo maken?

Geplaatst

Hallo Dames,

wat een mooi nieuws allemaal,een hoop zwangeren onder ons.Dat is een goed teken!

Ik neem me elke keer voor om niet op dit forum te kijken,ik wil er niet zo veel mee bezig zijn.Maar in de wachtweken is dat toch wel erg moeilijk!Ik ga nu weer de tweede wachtweek in.De eerste week gaat altijd super goed,dan denk ik altijd heel positief.Maar vanaf de tweede wachtweek gaat het ineens de andere kant op.Dan ga ik ook ineens een zeurende buik voelen.Nu is mijn vraag:wie van jullie heeft ook een menstruatiegevoel,een zeurende buik in de wachtweken gehad en dan toch zwanger?

Ik ben al heel rijk,ik heb een tweeling van net drie.Zij zijn na een eerste icsi-behandeling gekomen.Ik zou het zo mooi vinden als ik nog een keer een zwangerschap mag mee maken en een klein wondertje mag ontvangen.Maar het gaat nu niet zo als vier jaar geleden.We hebben 1 verse icsi-poging gehad,negatief.Dit is de tweede cryo-terugplaatsing.Het duurt nu allemaal wat langer.Maar dat is nog niet zo erg,ik heb het er allemaal voor over.Ik zou alleen de wachtweken over willen slaan,of even me buiten mijn lichaam laten plaatsen!

Dames,geniet van elk moment van je zwangerschap!Het is het meest bijzondere wat er is!

En voor de dames waarbij het nog niet gelukt is:hou vol.Het is het knokken waard!

Geplaatst

tweety nee als het goed is gaan ze geen echo maken

tussen week 10 en 11

maar heb vrijdag nog een echo in het zh dus maak niet uit haha

ik geef me verlof na de 12 weken pas door

en als alles goed gaat 5okt 4 weken van te voren. als alles mee zit dan he

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden