Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden, breek even in om te lezen wat me allemaal te wachten staat. Jullie gaan goed zeg! Gefeliciteerd met de mooie echo's!

Had even een vraag over HCG. Klopt het dat dat per 48 uur moet verdubbelen? Weet iemand dat?

Bedankt alvast en genieten meiden!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, dat klopt Zara. Alhoewel, niet exact natuurlijk, de één reageert wat sneller dan een ander. Maar er moet in ieder geval een goede, stijgende lijn te zien zijn.

Heb je al een keer bloed geprikt?

Geplaatst

Vorige week vrijdag was mijn HCG op wd 10 280. Aanstaande vrijdag mag ik weer.

Klopt mijn berekening zo: vrijdag 280, zondag 560, dinsdag 1120, donderdag 2240?

Bedankt Jose!

Geplaatst

wat een geweldige berichten hier allemaal over kloppende hartjes en groeiende beebjes in de buik!!!! Ik wordt er helemaal vrolijk van ondanks mijn misselijkheid.... die duurt nu de hele dag aan lijkt wel. Ben al aan het speuren geweest naar allerlei middeltjes die helpen. Ga zo in mijn pauze gemberthee kopen. Mijn eerste zwangerschap 15 jaar geleden was ik zo misselijk en heb ik zo gespuugd dat ik 2x een week opgenomen ben geweest en aan infusen heb gelegen vanwege uitdroging. Was halverwege mijn zwangerschap 11 kilo afgevallen zelfs...Dus ik krijg meteen de kriebels als ik misselijk ben. Hebben jullie al van die lollies gehoord uit amerika die tegen zwangerschapsmisselijkheid helpen? Ik kan er maar mondjesmaat iets van terugvinden op nederlandse fora. Ze heten Preggiepops en worden hier www.bellypops.nl verkocht. ben benieuwd....

Geplaatst
wouw mees,wat n goed nieuws!super joh!lekker genieten nu! ach Jose,ik heb t ok wel eens hor ;-) als je zwanger ben mag dat :-p haha.truste xx

Dankjewel Tweety! Ja, heerlijk genieten!!!:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst
Oh yes Mees, wat een goed nieuws!!! Kan me voorstellen dat je loopt te stuiteren haha, het is ook zoooo bijzonder ;)

Dankjewel Jose!! Haha, ja wat een wonder he! Ben nog steeds zo onder de indruk! Ik stuiter van opwinding! :blob1:

Jij had ook een goede echo he! Super gefeliciteerd!!

xxx, mees

Geplaatst

Suc6 met stuiteren Mees :-D

Vandaag een lui dagie, heb lekker vrij!! Heb vanmorgen leuke stof gekocht, ga ik rokkies van maken... denk dat ik daar vanmiddag mee begin.

Hoe ist met de buiken meiden?

Ik krijg al n soort van vetrimpel als ik zit, het voelt erg opgeblazen, en bij sommige rokken krijg ik de knoop al amper meer dicht, of het zit gewoon heel beroerd.

M'n spijkerbroek hoef ik al helemaal niet meer te proberen, die zit heel strak in m'n buik.

Dus ik ga van tricot stof rokkies maken, dan kan ik er voorlopig mee vooruit, want nu loop ik elke dag int zelfde....

Fijne dag allemaal.

liefs

Geplaatst

Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke berichten wb de echo!

Geweldig:aaaflowersmiley:!!

Zara, ik weet dat niet vh hcg. Super gevoel he, zwanger!!

En Mutske, balen dat je zo misselijk bent. Nee, heb nooit gehoord van die lolly's. Lijkt me wel wat!

xxx, mees

Geplaatst

Jeetje Mutske, wat klinkt dat heftig allemaal! Altijd wel lekker om een paar kilootjes kwijt te raken, maar tijdens je zwangerschap niet echt cool... Ik hoop dat je dokter iets voor je weet. Ik hoorde wel dat verse gember beter is om daar dan zelf thee van te maken Volgens mij gewoon gekookt water erbij, misschien moet je het ff googelen...

En nog steeds de beste tip denk ik: een beker warme vanille vla, ik weer dat het voor velen ranzig klinkt maar probeer het gewoon!! Als het helpt, why not?? (ben benieuwd of je het gaat proberen...) Ik heb zelf enorme maagklachten gehad en werkelijk ALLES geprobeerd en dit werkte het beste en is het minst schadelijk!

Tweety, ik draag al positiebroeken, ik had van de vorige behandeling nog 1 spijkerbroek en ik heb er nu 2 bijgekocht... ik had toen 22 grote follikels, dus mijn kleding paste mij echt niet. Nu had ik er 17 en had ook erg snel een opgezette buik! Als ik het toch nog een hele tijd moet dragen, waarom mezelf nu dan kwellen met knellen??(-de kleding)

Meiden: wat fijn te horen dat de echo's goed waren!!

En wat gaat de tijd toch al snel he? Vrijdag ben ik alweer 9 weken!! hoe gek...

Geplaatst

Hier ligt de positiekleding nog in de kast! Bij de vorige zwangerschap wel nodig gehad, maar was toen een stuk zwaarder.

Nu heb ik 's avonds wel een harde onderbuik en bolt hij wel iets op, maar kan mijn eigen kleding nog aan ;)

Mutske, wat balen zeg...zou inderdaad de tip van de vanillevla eens proberen, schijnt te helpen.

Voor de rest weinig te melden hier, nog steeds alleen last van moeheid en (.)(.) Dus ik mag niet klagen.

Werd alleen gisteren erg rot wakker, hele nacht ontzettend warm gehad en 's ochtends dizzy uit bed. Ben eerst maar iets gaan eten, voelde me erg raar.

Heb de rest van de dag wel een weeiig gevoel gehad.

Maar nu is dat alweer helemaal over, dus we zien het wel weer.

Geplaatst

Soo Judith, jij loopt dus al met positiekleding!! Ik had het met de behandeling ook ja, dat m'n buik opgeblazen was, en dat trok weg toen ik ongi werd, en na m'n 2debehandeling is het wel iets minder geweest, maar eigenlijk vanaf deze week word het erger, ik kan m'n buik niet meer inhouden.... vooral na t eten, hij sta nu ook gewoon rond en bol...

na, vind t wel cool... kan ik misschien ook al snel positiekleding aan!!!

Welkom Jose; moeheid.....pffft...net voor t eten weer n dutje gedaan, ik raak maar niet uitgerust, hondsmoe, terwijl ik vandaag vrij was en rustig aan gedaan heb!!

Fijne aaf meiden.

liefs

Geplaatst

Wat super om te lezen dat er weer prachtige echo's zijn geweest!!

Proficiat meiden!

Hier vreselijk misselijk, liep zelfs kokhalzend op het werk rond en heb me vandaag ziek gemeld.

Heb totaal geen energie en dat is wel eens lastig met een baby van 11 maanden die continu om aandacht vraagt..

Vandaag naar mn moeder toe waar ik lekker op de bank mag liggen, gaat zij met Daan de speeltuin in!

X Danaa

Oja 11 juni kan ik er jammer genoeg niet bij zijn, dan zit ik met mn man en Daan te genieten van een dikke buik in Rhodos!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Even niets van me laten horen! Ten eerste alle meiden met een mooie echo van harte gefeliciteerd mooi om te zien he!!

Hier was het even iets minder maar ik lees dat ik echt niet de enige was, erg misselijk en vooral heeel erg moe!! Kan gelukkig nog steeds wel alles binnen houden maar kost me soms wel wat moeite. Verder heb ik lekker bijgeslapen (zover je dat kan) Maar moe blijven doen we toch wel! En ben dan erg moeilijk vooruit te branden heb dan echt helemaal nergens zin in! Hoop dat het wel een beetje wegtrekt want ik ben niet zo'n stilzittend type en wordt er behoorlijk sago van! Ook heb ik steeds van die rare dromen vanmorgen uitgehuild bij mijn mannetje zo maar ineens na een domme droom! Maar goed ik ga niet zitten klagen ben ontzettend blij met ons wondertje en heb alles er graag voor over! Voor de rest lieve groetjes van mij!

Liefs Debbie

2011.png

Geplaatst

:clap2:WARME VANNILEVLA :eekk: . Nou daar moet ik even over nadenken hoor hahahaha.... warm je die dan in de magnetron op of zo? Ik kan me trouwens wel iets voorstellen als ik bijv zelf vanillevla zou koken en die warm opeten...mmmmmm krijg al zin

Ben nu aan het werk en eet heel rustig een appeltje en drink gember/citroen thee. Op zich is het zo best te doen, ben nu een beetje misselijk nog.

Ooh en inderdaad die vermoeidheid, ik kom na een dag op mijn werk 's avonds de bank niet meer af. Er staat een gigantische strijk, al in de huiskamer klaar, sinds 2 dagen maar ik kan me er niet toe zetten. Gelukkig klaagt er niemand over, mijn mannetje is door het dolle heen dat ik moe, misselijk en zere borsten heb hahaha!

Ik ga dit weekend ook maar een positiebroek en/of rokje halen, ik kan alleen mijn leggings nog aan, en dat begint me wel te vervelen na 4 weken. Oh ja en een meegroei bh zonder beugels, voor 's nachts....

Geplaatst

Hallo

Ik val in herhaling als ik de vorige berichtjes zo lees haha. maar ben sinds deze week ook behoorlijk misselijk. Ik lees dat heel regelmatig kleine beetjes eten kan helpen, ik heb het idee dat mij dat ook wel wat helpt en ga de vanillevla zeker proberen, lekker warme vla! Verder al weken inmens moe. Ik heb geen idee of dat nou komt door de zwangerschap of overstimulatie, maar hoop dat het minder is als ik straks weer moet werken als ik weer beter ben (overstimulatie weg is) Het zal wel een combi zijn. Heb net het boek Het grote wonder gekregen, dan zie je nog maar weer een ker hoe waanzinnig uniek het is om zwanger te zijn. Nou dames laten we heerlijk genieten van onze misselijkheid bbrrr ;)

Geplaatst

Arme schaapjes.... zo misselijk!!!Ben zo blij dat het bij mij tot nog toe reuze mee valt, heb wel een aantal dagen gehad dat ik heel misselijk was, maar nu alweer 2 weken amper. Soms wel als ik iets vets gegeten heb, maar t is niet extreem ofzo.Gelukkig!! aan de andere kant kan het me soms ook weer onzeker maken, dat ik het eerst wel was, en nu amper meer, maar ja... vorige week dinsd. met de echo was ik ook al bijna n week niet misselijk meer....en k voel nog zat andere kwaaltjes...zoals idd. ook die bizarre vermoeidheid en m'n borsten.....m'n buik die gaat groeien.... dus daar hou ik me maar aan vast.

Morgen midd. om 15uur mag ik op intake bij de Verloskundige....lekker onverwachts.... ze mailde dat ze n gaatje had, dus mooi zo!! krijg ik ook gelijk n echo.

Jaco kan alleen op zo'n korte termijn geen vrij krijgen...dat betekend dat ik alleen moet.... en daar zie ik wel tegenop.... de Verloskundige ken ik allemaal wel, maar die echo....strax is het fout, en dan zit ik daar in m'n uppie....

lekker negatief... maar de onzekerheid slaat soms gewoon weer toe merk ik, dus ik ben blij dat ik na n ruime week gewoon weer n echo krijg, want ik voel me onzeker!!

ondanks de moeheid vanmiddag m'n linnenkast uitgesopt, en alle (dikke) winterkleren naar boven. k had helemaal geen zin, maar ik doe al weken niet zoveel in m'n huis, dus het werd wel weer eens tijd. heerlijk, maar nu ben ik écht helemaal gebroken!! Dus vanavond met n boek op de bank en vroeg naar bed!!

Eetse allemaal (vooral die warme vanille vla.... ik hou het wel bij koude vla....hihi....maar k heb het inmiddels al wel vaker horen zeggen.....)

Geplaatst

Lisa, wat balen zeg!! Hopelijk helpt de vla, het scheelt als je er dol op bent.

Wauw Tweety, morgen onverwachts toch even naar je beebje kijken, dat is super. Alleen balen dat je mannetje niet mee kan. Is er iemand anders die met je mee kan?

Succes voor morgen!!!

Hier ook geen misselijkheid te bekennen, dat was de vorige keer wel anders. Begin iedere morgen met vanillevla ( koud), maar ben 's ochtens wel wat dizzy.

Verder nog steeds last van mijn (.)(.), alleen is het de ene keer wel erger dan de andere keer. En die moeheid,.... ook zoooo herkenbaar haha!!!

Maar goed, ik wil niet klagen, want ik heb alles er voor over :)

Volgende week weer echo, nu denk ik ... had ik toch maar voor vrijdag ook een echo gepland, bevestiging is toch fijn. Maar ja, vorige week was ik eigenwijs ... Ik mag zo vaak komen als ik wil is de vorige keer gezegd, dus ik denk dat ik vanaf volgende week wekelijks een echo wil. Sowieso t/m de 12 weken.

Geplaatst

Ja vind het ook wel super hoor, dat ik ons kleintje weer mag zien!! Heb ik ook aan zitten denken, om iemand anders mee te nemen, maar t is n intake, doe ik liever nog alleen dan met iemand erbij. Het scheelt wel dat ik de Vlos al goed ken!

Lekker iedere week doen dan, die echo!! k merk het nu al aan mezelf, na n week 'zakt' de stoerheid weer in je slofjes, en dan wil je weer opnieuw bevestiging!!

Tzou eigenlijk verplicht moeten zijn....iedere week echo's....hihi....Gewoon voor die onzekere mutsen zoals ik ben!

Geplaatst

Heerlijk hoor, al die misselijkheid. Hier is t al niet anders.

Vooral smorgens en savonds na het eten ben ik misselijk.

Met een beetje eten gaat t dan wel weer, maar heb de wc ook al een paar

x goed bekeken ;-)

Maar verder gaat het eigenlijk nog steeds prima.

Ik heb het luisterboek van Claudia de Breij gekocht: krijg nou Tieten. Die heb ik op

de terugweg naar huis in de auto dan aan, errug leuk.

Fijn ook al die goede echo's. Dat geeft de rest weer wat om naar uit te kijken!!

Nog 1,5 week, dan mag ik ook eindelijk :happy7::happy7::happy7:

Geplaatst

Joepie Sammy, voor jou schiet het ook al op! Het aftellen is begonnen.....

Iedere keer als ik jouw naam zie staan, krijg ik een liedje in mijn hoofd... kan er niets aan doen, sorry!!

Ennuh, ik houd het ook bij koude vanillevla ;)

Geplaatst

Judith; Hoe heet dat boek ook al weer wat jij hebt? k wil het van m'n schoonzussen voor m'n verjaardag vragen.

Aftellen Sammy.... al zal het je lang duren!!

Jose; in het lijstje staat 7 April bij Ang3l, dat is morgen.... of er moet n nieuw lijstje zijn, die ik over t hoofd heb gezien??

liefs

Geplaatst

Oeps, Tweety, ben je alweer mijn reddende engel ;)

Ang3l, heel veel succes voor morgen!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden