Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

k Heb Danaa een pb'tje gestuurd. Hoop niet dat ik te laat ben :( Want misschien zit ze al met de voetjes omhoog in het vliegtuig.

Poohbeer, ja spannend he... ik weet ook niet zo goed wat ik moet voelen. Heb al wel steeds een 'kriebel' in mijn onderbuik, alsof er een slangetje langs mijn binnenbuik glijdt. Heel apart. Ik wacht toch de echte schopjes af hihi...Nog even geduld hebben ;)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jose; ik heb ook nog nix terug gehoord, maar volgens mij (las ik ff terug) gaat Danaa morgen pas weg!!

dus ik verwacht nog wel dat we wat terug horen!!

Poohbeer; het voeld wel een beetje hetzelfde als 'ploppen' in je buik, alsof het je darmen zijn (alleen hoor je ze dan niet) ..... en het zit écht midden onder je navel zeg maar, als je daar de ploppen/bubbels/tikjes voel dan ist je beebje.... het 'gevoel' word steeds sterker!! vaak is het als je bezig bent geweest en je gaat zitten of liggen. De schopjes zijn bij mij ook écht nog gewoon plopjes en tikjes van binnen, soms wat kronkelig gevoel, alsof er iets beweegd van binnen, zonder dat je het kan benoemen. Geen zorgen hoor, het kan soms best lang duren, bij m'n vriendin was het pas bij ruim 18 weken, bij m'n andere vriendin die de 2de krijgt ook pas rond die tijd.

en er zijn er zelfd die het pas rond de 20 weken voelen....

Geplaatst

@ Tweety and angel , beterschap meiden...

@ Danaa, goed om te horen dat de echo er zo goed was.

Ik wens je alvast een heel mooie vakantie en geniet ervan. Zou ook graag willen *haha*

Jullie fijn dag nog

Liefs

Sylvia

Geplaatst

tweety nee weet niet wat het was van die buikpijn. heb zelf ook spastische darmen. maar dit was anders

wilde eerst de verloskundige bellen maar is al weer over dus dacht zal er wel bij horen miss. ben eigenwijs hoor hahah.

ik krijg voor me rug met 20w een bekkenband kijken of dat minder gaat worden want zo is het ook niet veel.

moet iedere x me afspaken afzeggen grrrrr dagje winkelen met collega's ook niet mee gegaan

nu ga ik met de forum dag niet mee pfff baal er wel van maar ja niks aan te doen.

het kan miss mee vallen zaterdag maar dat weet ik natuurlijk nooit van te voren.

ja ik heb dana ook een pb gestuurd en ook niks terug dus jullie zijn niet de enige.

we zijn allemaal nieuwschierig he haha.

poohbeer nog even geduld en miss heb je ze al gevoeld maar niet bewust

dat had ik blijkbaar ook want een paar hadden het al gevoeld en ik nog niet eigenlijk

achteraf wel maar kon het toen niet thuisbrengen.

nu voel ik het iedere dag. en vooral als ik op de bank zit of op bed lig.

sylvia dank je wel.

liefs

Geplaatst

Wat ontzettend heftig Angel om zo'n pijn in je rug te hebben!! Is dat nog de nasleep van het ongeluk??

of heb je gewoon de pech dat je bekkeninstabiliteit hebt?? of allebei??

t is heel moeilijk als je sociale leven er onder gaat lijden, want dat word psychisch op den duur

ook zwaar.

Meid, ik hoop dat die bekkenband verlichting gaat geven, en in ieder geval heeeeeel rustig aan doen!!

Veel sterkte!!

ps ook nog niks gehoord van Danaa.......haha....stelletje nieuwsgierige mutsen zijn we eigenlijk...... of lijkt dat maar zo?? ;-)

Geplaatst

hihi nieuwschierige aagjes! Ben bezig met de PBtjes te beantwoorden.

mn man is op de valreep nog naar de tandarts, krijgt waarschijnlijk wortelkanaalbehandeling.

Ben blij dat ik er op heb aangedrongen, beter hier dan in Rhodos! We vliegen morgen om 15.40.

Joehoeoeoeoe !!

Geplaatst

Hihihi... meiden wat een spanning hier!!! Ik had ook al een pb gestuurd... ik ben ook een aagje!

Jose: dat kronkelen/slangetje wat je beschrijft, dat is wat ik ook bedoelde! dat voel ik ook... en volgens mij is dat echt de baby hoor!!

vK was goed, uitgebreide intake en hartje was supergoed te horen, beeb lag een beetje bovenaan. Mijn bm komt al tot twee vingers onder mijn navel, dus helemaal goed! was wel fijn daar...

ook nog een zwitsaltas gekregen met allerlei boekjes en proefjes en een klein knuffeltje.

Nu maar even in afwachting van Danaa dr pb'tje op de bank liggen!!! hahaha...

Geplaatst

Fijn hoor Judith, dat alles goed was ;) Helemaal top en je bm groeit lekker zo te horen. Hoe vond je moeder het? Heel bijzonder of niet dan? En dat slangetje voel ik best vaak om het zo maar te zeggen...tenminste vandaag redelijk vaak. Ben benieuwd of het onze kleine.... is ;) Zal met de dagen steeds duidelijker worden, dus kom maar op ;)

Helemaal leuk voor Danaa, verder houd ik mijn mond hihi!! Judith, jij wil het toch ook weten? Hoe zat het ook alweer. Ik weet dat het voor tweety een verrassing blijft.

Liefs

Geplaatst

Jaaa... Echt leuk voor danaa!!

Mijn moeder vond t echt fijn om mee te gaan, volgende keer wil ze weer mee!

Ik wilde nog wat schrijven, maar ben t ff kwijt denk ik?!

Geplaatst

Ow jah... Wij willen het wel weten! Pat zou het ook wel Leuk vinden om het geheim te houden, maar dat wil ik niet... Zo'n gedoe!

Hooguit eerst de ouders enzo zelf inlichten en daarna maakt het niet echt meer uit.

Dat was het! Hihihi

Geplaatst

angel ik hoop het buikband helpt je met je pijn. Bij mij zijn de rugpijn ietsje beter geworden. Als het maar zo blijft maar ja dat weet je nooit van daar vooren :) Juut wat leuk met de dingen die je hebt mee gekregen van de VK. Had ik ook bij de eerste keer. Ook met een knuffel daarbij hihi...Vondt het echt schattig. En mooi dat alles weer zo goed was. Gaat echt hard nu hè ?

Wij houden het ook niet geheim als we het weten. Iedereen mag het dan al weten. Bij mij zou het ook eerst mijn moeder en schoonmoeder zijn en darnaa natuurlijk jullie allemaal :D

Liefs

Geplaatst

Nou dit Aagje is ook weer op de hoogte ;-)

Gaaf hoor!!

beter nu naar de tandarts dan in Rhodos ja....of op Rhodos...hoe zeg je zoiets?? wij hadden het er onder het eten nog over, m'n man heb ook last van kiezen en tanden, meer gat dan normaal zeg maar, en die dacht ook wel dat het wijs was om van te voren te gaan....alleen zijn tandarts is zo'n slager.....je weet wel... wortelkanaalbehandeling doen terwijl de verdoving nogniet werkt, of zooo hard aan kiezen rukken dat ze afbreken....kan die alsnog naar de kaak chirurg..... zulke grappen....ben ook bij m'n eigen tandarts gebleven toen ik trouwde, had geen zin om me zo te laten behandelen.

Fijn Judith dat alles goed was bij de vlos, die tas had ik toen ook gehad ja, met van alles er in, en n knuffeltje en ook nog n leuk koffertje met boekjes etc.

Mooi dat alles zo volgens 'het boekje' gaat he?Zo bijzonder!!

Dat kronkelen herken ik ook!!

Geplaatst

Nou Tweety zo'n beul van een tandarts hebben wij dus ook. Gelukkig geen wotelkanaalbehandeling (leuk woord voor galgje trouwens)

maar ontstoken wortel en nu aan de antibiotica.

Leuk Judith dat het goed is bevallen bij de vk! Fijn he om weer de bevestiging te krijgen dat alles goed is!

liefs

Geplaatst

Wat is dat met die mannen?

Normaal zijn het toch de vrouwen die last van hun tanden/kiezen krijgen als ze zwanger zijn..... ;)

Pfff, hopelijk helpt de antibiotica Danaa, wordt niet een lekker cocktailtje voor je hubbie dus. En beterschap, lijkt me best pijnlijk...een ontstoken wortel.

Geplaatst

haha...wij laten onze mannen kiespijn hebben, terwijl wij zwanger zijn Jose, wij moeten al zoveel doorstaan, doen hun dat maar lekker hoor ;-)

Danaa; beter dat tie er op tijd bij is, voor t zelfde geld had die ontseking doorgezet op vakantie, kan je gewoon ziek van zijn als je pech hebt.

Jose; er zijn ook alcohol vrije coctails..... daar kijk ik ook zo naar uit op vakantie :-D nog 4 wekies geduld, dan mag ik ook aan de coctails...hihi...

Geplaatst

Whaaa het is ook zo, je hebt helemaal gelijk. Maar begrijp ik goed dat je over 4 weken ook lekker op vakantie gaat? Heerlijk zeg!!!

Oh en ik weet niet waar je naartoe gaat, maar een San Fransesco zonder alcohol.....zoooooo lekker ;)

Geplaatst

Ja we gaan 6 Juli (op onze trouwdag, zijn we 4 jaar getrouwd) naar Turkije. Heerlijk!!Helemaal zin in. Ga ze allemaal uitproberen daar, die alcohol vrije (de anderes kennen we inmiddels al ;-) )

Geplaatst

Haha een geboren cocktaildrinkster!!!! Nou lekker vooruitzicht hoor en nog wel op een speciale dag. Romantischer hadden jullie het niet kunnen bedenken, zo'n verlate huwelijksreis :)

Geplaatst

Hahaha jullie allemaal lekker van de cocktails genieten op vakantie...Leuk zeg.

Nou wij blijfen lekker thuis dit jaar. We zijn aan het verbouwen dus hoop werk nog hier en zo als het er uit ziet, word de babykamer niet eens af voor het gebooren is.

Maja.

Ik heb weer een klote avond. Moet zometeen om half 12 met dochter naar de huisartsenpost, verdacht op blindedarm ontsteking...Lekker dan pffff...Maar zo is er altijd iets als je kinderen hebt toch ...*hahaha*

Blift maar spannend *hihi*

Liefs

Geplaatst

Oh jemig Sylvia, dat klinkt heftig. Arme meid, kon je niet gelijk terecht? Pfff, kan er nog wel bij! Sterkte voor jou en je kleine meid.

Hier ook dit jaar geen verre reis hoor. WE houden het bij een weekendje weg, heerlijk samen genieten :)

Geplaatst

Dank je Jose, ja wij gaan ook wel een weekend weg naar mijn familie naar duitsland. Ff bij komen van de stress haha...

Ja ik kon helaas niet erder terecht. Erg druk dus nog ff wachten...Word een lange nacht ohje....

Geplaatst

Goede morgen . Nou dat was een stomme arts. Vraagt ie natuurlijk eerst wat er aan de hand is, ik alles uit gelegt ook dat mijn dochter een uur of 2 geleden Paracetamol gekregen had tegen de pijn en korts. Gaat ie haar buik voelen en mijn dochter zei ook ja daar doet het pijn, korts meten, maar korts had ze geen meer omdat ze had natuurlijk paracetamol van me gekregen. Zegt ie ja geef maar paracetamol dat zou wel helpen. Ik gezegt, maar dat heeft ze toch net gehad, heb ik u toch verteld, hij weer, ja geef haar dat maar dat gaat het wel goed. Ik dan ja wat heeft ze dan nu? Ja kan van de darmen komen maar paracetamol tegen de pijn zou wel helpen ze heeft nu geen korts...Ik dacht ik wordt er gek met deze arts ....grrrrrrrrrrr

Nouja, vanochtend gaat het weer een beetje beter met haar. Ze had wel nog diarree gehad maar voelt zich nu al beetje beter. Ze ligt nu op de bank. Gaat vandaag niet op school.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hallo mede- zwangeren! Fijn om te lezen dat hier alles goed gaat met jullie, gaat het snel hé zie alweer topics in het verre voren verschijnen van dames die net zwanger zijn! Hier ook alles goed, wel veel last van bekkeninstabiliteit en een dochtertje die sinds twee weekjes kan lopen en dus mama geen momentje rust meer gunt:) Baby voel ik maar heel licht door de voorliggende placenta, erg jammer vind ik dit. Maar goed, wanneer het kindje groter wordt haal ik de schade vast weer in. Meiden, succes allemaal en geniet ze ondanks de kwaaltjes. Het is zo een bijzonder iets wat wij mee mogen maken!

Geplaatst

Lieve meiden ik ben er over 2 weken weer ! Ik hoop dat jullie allemaal de baby gaan voelen

bewegen de komende weken ! Geniet van de prachtige buiken en vooral van wat erin zit !!

En Sylvia heel veel beterschap voor je dochter !

dikke knuffel Dana X

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden