Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha ja puff cursus...Ik had er bij mijn dochter en bij mijn zoon ook zwangerschaps cursus gedaan en wat was er als ik de weeen had?

Ik kon er niets mee doen hahaha....Dus deze keer ga ik ook geen cursus doen. Heeft voor mij toch geen nut.

Ik ga nu ook weer lekker bank hangen en vroeg naar bed. Ofwel ik toch niet goed slaap maar ja...

fijne avond nog

Liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lachen dat hier niemand op pufles gaat! Bij mij dezelfde ervaring, ik kon er op het moment suprème ook helemaal niks mee, lag als een soort tuinsproeier van me af te puffen... had m'n ex nog het lef om me uit te lachen...is nooit meer goedgekomen hahaha.

Aaaah Judith wat geweldig dat je weet dat het een jongen wordt (zeg al express geen jongenTJE zie je dat hahaha) lekker stoere kleertjes kopen, leuk joh! Weet je, ik vond het destijds toen ik het ook al wist zo leuk dat ik in mijn gedachte (en als ik alleen was hardop) mijn kindje al bij naam kon noemen, het voelde toen al zo vertrouwd toen hij geboren werd....

Bij mij beginnen de koop kriebels ook te komen, helaas heb ik gewoon nog geen kamertje vrij in mijn nieuwe huis om spulletjes netjes te bewaren, dus koop ik pas iets als de babykamer leeg staat... tenminste als ik het zo lang volhou. Ik denk dat ik 12-7 toch stiekum ga kijken wat ik krijg, al wil mijn partner er niks van weten, en dan weet ik zeker dat ik kleertjes wil gaan kopen. Zo'n eerste pakje is zo iets speciaals om uit te zoeken.....

ben vanmorgen weer k..smisselijk naar mijn werk gereden, maar ben er nu wel achter, ons kind houdt gewoon niet van vroeg opstaan. Dus nu is het lastig, straks moet 'ie dan ook maar laat wakker worden hahahaha

Geplaatst

Heeeeeeee meiden !

Daar ben ik weer! Hebben een super vakantie gehad. Ben helemaal uitgerust!

Daan heeft genoten maar het was wel erg vermoeidend om met een dreumes te vliegen.. Pffff hij werd lastig op een gegeven moment

en dan zie je de mensen in het vliegtuig kwaad kijken. Voelde me erg opgelaten! Maar hoe dan ook hebben we

echt genoten! Merkte wel dat ik niet meer allemaal kan wat ik graag wil.

Na een uurtje slenteren kreeg ik telkens steken in mn buik. Geen idee wat dat was maar het voelde niet fijn aan.

Ik voel de twins super goed en mn man heeft ze op de eerste dag van de vakantie ook voor t eerst gevoeld!

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed! Judith ik zag dat je een zoon krijgt! Oooohhh wat leuk!

Gaaf he om het al te weten!

X Dana

Geplaatst

Welkom terug Danaa. Mooi dat je zo een fijn vakantie had en dat je goed uitgerust bent.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Super hoor danaa, dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad! En welkom terug in het topic...

Mutske: Ik zit altijd met meidendingen in mijn hoofd, dus ik moet nog wel even de omschakeling maken naar jongens dingen!! Ik heb net bij de Hema leuke blauwe hydrofielluiers gekocht, dus ik ben me al aan t wennen dr aan... Ik heb voor de babykamer al hele leuke ideetjes en voor de box wil ik graag allerlei Koeka dingen zoals boxkleed en speelgoedzak en dan mooi in antraciet, waar ik ook al de kruikenzakken van heb.

De naam komt bij mjin man vandaan, die heeft hij al jaren in zijn hoofd en ik kan mij daar helemaal in vinden! het is een hele originele naam en past helemaal bij ons. OOOOHHHH wa is het toch leuk allemaal!!!!!

vwb zo'n pufcursus: ik laat dat ook aan mij voor bij gaan, totaal geen interesse in. Ik ga wel naar zwangerschaps yoga, maar das eigenlijk meer doordat een van mijn beste vriendinnen yogalerares is en mij de cursus cadeau doet. Ik vertrouw eigenlijk wel op mijn lichaam dat dat wel goed komt met die bevalling en zo niet dan zie ik dat dan wel weer! Ala ik daar van tevoren te veel over na ga denken word ik een beetje bang denk ik.... hihihi, komt vast wel goed!

Vandaag een drukke dag gehad en ik merk nu al dat het zwaarder aan t worden is, mijn buik is ook ineens flink dikker geworden. Volgens de gyn had ik ook redelijk wat vruchtwater. En babyboy was ook al een flinkerd! KEWWWLLL....

Ik hoop niet dat ik wat/iemand vergeten ben...

xx, juut

Geplaatst

Mutske; Gewoon iedere dag uitslapen dus ;-)

Moet je ook al je spullen nog?

ik ben nu bezig met 'verzamelen' van het grote werk zeg maar.....

Veel via Marktplaats..... niet omdat ik het anders niet kan betalen, maar omdat wij meer van oude, brocante, klassieke spullen houden,

en je die maar weinig in winkels heb!! dus ik haal overal wat vandaan!! Vanavond voor een kinderstoel op pad.

Als ik niks hoor, ga ik morgen voor een kinderwagen.... de bugaboo zilver edition.... zoooow leuk vind ik um (sorry Jose ;-)haha) die zilvere was een tijdelijke editie, en dus nergens meer te koop, terwijl ik um zoooooooooooo graag wil, nu stond tie op markplaats te koop, half jaar oud..... k hoop écht dat ik m heb... (ze zou vanavond heel misschien nog andere kijkers krijgen, maar daar had ze geen hoge verwachtingen van)

nou, en dan zaterdag ochtend ga ik voor een smeedijzeren donkergrijze box naar den Haag, hij is heel sierlijk en mooi, precies wat wij willen en ook nieuw nergens te krijgen.....

en smiddags ga ik een smeedijzeren brocante wieg in Middelharnis halen.......dus deze week is het marktplaats week ;-)

Danaa; Welkom terug!! super joh!dat je zo'n heerlijke vakantie heb gehad.

En mensen kijken al snel sacherijnig hoor, als ze een kind horen jengelen.... dat vink altijd zooooo flauw.....

Heb je na n uurtje lopen geen last van je banden?? het klinkt voor mij wel herkenbaar, want ik heb dat ook

zijn van die steken links en rechts.... heel misselijk gewoon!!

Heerlijk dat je je beebjes zo goed voel, en super leuk dat je man het ook al heeft gevoeld,

die van mij is ook super beweeglijk, toch ist meer 'van binnen' als dat je dat aan de buitenkant voel.

m'n beeb gebruikt mij overigens nu ook weer als trampoline ;-) jump jump....heel druk....

Geplaatst

Cool hoor tweety, dat je zo alles bij elkaar zoekt! Ik had ook al eens op marktplaats gekeken, maar ik ben daar niet zo handig mee... (wel met computers en internet hoor) Maar ik heb denk ik het geduld niet om op marktplaats te zoeken!

Geplaatst

Nou meiden, na bijna 4 weken ben ik hier eindelijk weer!!

Ik heb de laatste tijd erg druk gehad met mijn werk (i.v.m. een overspannen collega) en de zorg om mijn schoonmoeder dat ik gewoon geen puf meer had om hier mee te lezen en te schrijven….

Gelukkig is het nu weer wat rustiger op mijn werk en zijn vandaag tijdens een zware operatie met succes beide nieren van mijn schoonmoeder verwijderd!!!

Ze ligt ondertussen al 9 weken in het ziekenhuis en uiteraard is ze er nog niet en heeft ze nog een lange (revalidatie)weg te gaan, maar we hebben goede moed!!

Ik heb net even vluchtig alle 13 pagina’s(!!!) doorgelezen en alle mooie buikfoto’s bekeken en volgens mij ben ik weer redelijk op de hoogte!! ;-)

Fijn dat alles goed met jullie beebjes gaat en leuk dat iedereen druk bezig is met de babykamer ed! Ik ben erg benieuwd naar jullie aankopen!!

En wat heerlijk dat sommige meiden hun beebje al zó goed voelen!! Ik nog niet… Althans ik denk van niet, want ik weet niet zo goed wat ik moet voelen… Haha!

@ Danaa – Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag en fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie!!

Enne… Een beetje laat, maar ik ben ook nieuwsgierig!! Dus een pb is welkom hoor!!

@ Jose – Wat een opluchting dat de uitslag negatief was!!

En ik ben ook erg benieuwd wat HET wordt!! Dus als je nog even een pb wilt sturen!!

@ Poohbeer – Wat gaaf dat jullie 2 jongens krijgen!! Gefeliciteerd!!

@ Mutske – Fijn dat jullie nu lekker verhuisd zijn en ik hoop dat alles helemaal op orde is en je lekker kunt genieten!! Wel balen van die misselijkheid zeg!!

@ Ang3l – Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! En wat balen dat je je niet goed voelt en moet spugen de laatste dagen!! Sterkte!

@ Angel – Wat balen dat je nog steeds zo’n last van je rug hebt zeg! Sterkte en ik hoop dat de buikband helpt!

@ Tweety – Ik kom officieel uit Gorinchem, dat is dus ook dichtbij Sliedrecht!! En succes met je marktplaatsweek en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!!

@ Judith – Nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat lief dat je man een surpriseparty had geregeld!!

En wat een supernieuws dat jullie een zoon krijgen en dat alles goed met hem gaat!! Proficiat!!!

@ All -Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben!!

Met mij en de baby gaat alles goed!!

Ik heb sinds week 13 wel regelmatig last van ochtendmisselijkheid (incl. spugen), maar ja het is voor een goed doel...

Maandag hebben we weer een controle gehad en alles zag er gelukkig goed uit!!

En.... we krijgen een MEISJE!!!!!:bcbbgirl2:

Echt superleuk natuurlijk (al was een jongen natuurlijk net zo welkom!) en we hebben gelijk een superlief setje (van Z8) gekocht!!!

Het kopen kan nu echt beginnen; haha!!

Fijne avond allemaal en ik ga nu echt proberen wat vaker te schrijven!!

Liefs Ilona

Geplaatst

Judith; oow maar ik ben ook he-le-maal niet geduldig met Marktplaats hoor, dat heb Jaco gisteren ff geregeld, ik zat op te noemen wat ik allemaal NIET leuk vond bij babypark....

boxen, kinderstoelen etc. hij op marktplaats aan t snufflelen gegaan (zo'n 1,5 uur) en heb alles bij mekaar gezocht..... en ik mag het dan weer verder regelen ;-)

Nee...alst aan mij lig, haddden we nog nix.... nadat ik 1 blz. bekeken heb roep ik al dat ze nix hebben haha...

Ilona; Fijn weer van je te horen, en ook dat alles goed gaat.....super joh!!Een meisje....geweldig!!

Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met je schoonmoeder, dat is wel een spanning geweest he?!!

Wat apart dat jij pas na die 3 maanden begint te spugen..... t is voor n goed doel, maar niet altijd even leuk natuurlijk!!

Grappig joh!!Uit Gorichem... daar ging mijn man vroeger ook naar school.....

Je gaat het vast binnenkort wel voelen, en als je het dan voelt, heb je het ws al veel eerder gevoeld, alleen herkende je het toen nog niet.

Geplaatst

Ilona ik heb je een pb gestuurd. Wat fijn te horen dat het de goede kant op gaat met je schoonmoeder!

Tweety ja nu je het zegt denk ik wel dat het bandenpijn is geweest. Althans dat hoop ik dan maar! Wat leuk de bugaboo!

We hebben voor Daan ook de Bugaboo en ik ben er heel tevreden over. Zou heel graag de duo willen maar die is peperduur

en volgens mij past die niet in onze auto.

Vanmiddag de 20 weken echo! Toch wel heel spannend.. maar ook heel leuk, lekker mn schatjes bewonderen!

Geplaatst

Hey Ilona, wat leuk dat je een meisje krijgt :D En voorall dat alles goed is met je bebe. Beterschap voor je schoonmoeder. Hopelijk dat ze gauw beter wordt. 9 weken ziekenhuis is niet echt prettig en ze heeft nog iets te gaan gezus....

Danaa, succes met je 20 weken echo vandaag.

Hier weer erg erg misselijk ... De pillen die ik had, helpen nu ook niet meer dus ja moet ik er maar door ...

De groetjes

Sylvia

Geplaatst

Danaa; Heel veel suc6 vanmiddag met de echo.Wel weer spannend he?Zo'n echo!!

k hoop dat alles goed is!!

Ja die buggaboo's zijn sowieso onwijs duur.... k heb nu al het 'geluk' dat ik m voor 650Euro kan kopen

i.p.v. 999Euro (zo duur was de limetid edition) en die duo's doen er nog wel n schepje boven op....maar staan die niet

ook op markplaats?? vooral die duo wagens zijn weinig gebruikt, dus vaak nog zo goed als nieuw!!

Tja, je banden.... bij mij kunnen ze heel gevoelig zijn, en als ik bijv. in bed zonder kussen op m'n zij lig, word ik wakker

omdat het zeer doet...trekt, steekt,. zeurt.... en met lang lopen net zo!! anders ff navragen aan je vlos/gyn....

Geplaatst

joehoe Ilona! Een meisje! wat heerlijk voor je! En fijn dat het goed met je gaat, zijn roerige tijden voor jullie met alle zorgen voor je schoonmoeder. Ik kan me een beetje indenken hoe druk je er mee bent... het is zaterdag een jaar geleden dat mijn vader gestorven is aan kanker. Natuurlijk iets heel anders; jouw schoonmoeder gaat er hopelijk weer helemaal bovenop komen daar gaan we natuurlijk van uit. Maar ik weet nog hoe zwaar zo'n periode is met ziekenhuizen en dokters en alles daar omheen. En dan ook nog eens met alle hormonen die door ons lijf gieren......

Daar heb ik nu best "last" van, die hormonen. Ik jank zowiezo al snel nu, maar dat eerste jaargetijde van mijn vader geeft me extra jankmomenten. In de auto vanmorgen het nr Father & friend van Alain Clark, dat op de crematie gedraaid werd, zit ik te janken achter het stuur (erg handig....) Een mailtje van mijn collegaatje wiens man (47jr!) is opgegeven en snel zal overlijden ook aan kanker, zit ik aan de balie weer te brullen....pffff

En gisteren bij het kijken naar Babyboom.....nou je kon me opdweilen hoor.....

Zaterdag gaan we naar mijn moeder en broer in Tilburg om in herinnering van mijn vader lekker te gaan eten bij zijn favoriete restaurant, waar we (maar zeker hij) altijd al kind aan huis zijn geweest. Dus daar kunnen we wel een beetje ongegeneerd janken hahaha; ik weet zeker dat ons pap trots op ons is. Hij wou namelijk geen gedenkplek of graf, dat vond hij maar niks. Dus wij gedenken hem door een lekkere borrel te nemen en goed te eten met elkaar, zo wou hij dat.

Zo nou genoeg verdrietig gedoe.....

Meiden wat leuk al die aankoop ideeën, ik snuffel ook regelmatig op marktplaats, maar er iets kopen doe ik zelden. Hadden julile al bij bva gekeken? Die link gaf ik vorige week, maandag sluit de veiling, ik ga zo eens even snuffelen of de prijzen niet al de pan uit gerezen zijn....

Dadelijk ga ik met mijn zoon lunchen, heeft ook zo zijn charmes die leeftijd, lekker samen op stap..... ach en hij heeft nieuwe schoenen nodig, maatje 46 hahahaha, daar past straks de baby in.......

Geplaatst

STerkte mutske in deze dagen....logisch dat je daar emo van bent, want dit is gewoon ff heel zwaar....

Fijn dat jullie het zo met elkaar kunnen 'verwerken' !!

haha....dan gebruik je zijn schoen toch als wieg?!!

Geplaatst

@judith wat leuk ook een jongen. fijn dat alles goed was.

@ilona 9 weken alweer in het zh joh pff. hoop dat ze snel wat opknapt.

en wat leuk een meisje kun je lekker gaan shoppen.

@mutske sterkte meid is allemaal niet niks

@dana fijn dat je lekker heb kunnen genieten van je vakantie en lekker uitgerust bent.

leuk dat jullie ook je wondertjes heb mogen voelen echt een mooi moment is dat. ik geniet er iedere avond van echt heerlijk.

ik ga volgende week maar ff weer shoppen voor de laatste hoognodige dingen zoals dekentjes lakens enzo

en hebben jullie al een naam?? nou hier is zo goed als hahah

belde ik hem vandaag op om te vragen of hij het echt zeker wist (want wil zijn naam op het kamertje) zeg hij ineens ow weet ik nog niet grrrrrrrrrrrrrr mannen

we zijn er alleen niet uit hoe we het gaan schrijven.

ben echt snel op de kast de laatste dagen om de kleinste dingen echt erg gewoon.

ben ik de enige??

liefs

Geplaatst

Hoi meiden, ben net echt geschokt...Ik was vandaag in een duits forum te kijken en daar is ook een zwangerschapsforum met de uitgerekend datum enzo...Nou heb ik gelezen dat er een vrouw was, die bevallen was maar paar uurtje later was het baby overleden omdat het verschillende aandoeningen had. Nu hebben ze , zoals het hier ook iedereen doet, meegevoel laten zien en ook gecondoleerd enzo, maar, daar gaan ze nu echt een discussie over maken dat het niet gewillt is dat er gecondoleerd werd en dat ze niet mee kunnen voelen hoe de vrouw zich voelt en bladibla....

Jetje wat zijn die toch echt stom zeg. Ik bedoel, als hier iets in het forum gebeurt voelen we allemaal toch ook mee. Waarom kan het daar niet? Dan moet de vrouw dat maar niet vertellen in het forum dan krijgt ze ook geen reacties toch?

Is toch echt triest van woorden..... Snap ik echt niets van sorry....

Ik ben blij, dat hier in het forum iedereen die anderen steunt en dat hier niet zo een discussie erover gedaan wordt.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

even snel tussen het klussen door: Echo was goed! Echt super!

HEb alleen vitamine B12 te kort en krijg morgen te horen of ik dat moet gaan bijspuiten.

Dat moet ik dan dus zelf doen 2 x in de week.

Sterkte Mutske, het is niet makkelijk.. Jank maar gewoon lekker als je daar behoefte aan hebt dat lucht vaak op!

Fijne avond meiden xxx

Geplaatst

woeaaaa zit ik weer bijna te janken om jullie lieve reacties..... ben alleen te gespannen op het moment. Heb zo (eindelijk) een gesprek met leidinggevende over nieuwe werktijden. Omdat ik heel flexibel hoor te zijn in mijn functie en ik dat straks natuurlijk niet meer ben maken ze daar nu ineens problemen over. Ik heb destijds toen ik ging vertellen dat ik met ivf bezig zou gaan (januari dit jaar) daar al duidelijk over geweest, maar ja nu is het ineens een probleem. Ik moet nu onderhand echt mijn werkdagen aan het kinderdagverblijf gaan melden, die bellen me ook steeds op...... maar ja ben benieuwd wat ik ga horen. Als ze me maar niet willen lozen hiervoor.....heb wel vaste aanstelling maar je weet t tegenwoordig niet meer

Geplaatst

He wat vervelend Mutske dat ze moeilijk doen op het werk.

Ik hoop dat het gesprek goed gaat en jullie er samen uitkomen! X Dana

Geplaatst

Wat bizar joh Sylvia, beetje egoístisch als mensen zo reageren!!!

Wat dat betreft vind ik dat op dit forum toch wel heel erg fijn en bijzonder

dat iedereen zo met elkaar meeleeft!!!

Heerlijk Danaa, dat je echo goed was, wat een gerustelling weer he?!!

Hoe zien ze dat? dat je B12 te kort hebt?? en dat bijspuiten, is dat met injectie??

'Mutske; wat ontzettend flauw van je werkgever dat ze daar nu ineens moeilijk over gaan

doen zeg!! Kunnen zulke mensen écht alleen maar aan zichzelf denken??

Gewoon op je strepen staan hoor!!

maar idd. tegenwoordig 'dumpen' ze al snel voor een ander!!

k hoop voor je dat het mee valt!!

Gisterenmiddag m'n kinderwagen gehaald, oooo wat ben ik daar toch blij mee, hij ziet er nog als

nieuw uit....bijna niet gebruikt....zelfs geen krasje op het onderstel..... hij is écht super....

Geplaatst

@ Tweety ...yeah...de helft hebben wij al yippeeeeee:clap2:

Nog 3 dagen dan de 20 weken Echo ....eindelijk.....

mutske wat verveelend dat je er nu probleemen hebt met je werktijden. Hoop voor je dat alles goed komt.

Tweety wat leuk dat je de Kinderwagen binnen hebt.

Heb net weer 3 keer achter elkaar gespuugt...Voel me de hele dag elendig weer...

Fijne dag allemaal

Liefs

Sylvia

Geplaatst

HOERAAAAAAA voor Tweety, Sylvia en Judith!

Al weer op de helft, wat gaat het snel he!

Jeetje arme Sylvia, zo veel spugen..

Net de uitslag gekregen, vitamine B12 waardes zijn te laan (103) waardoor ik moet gaan injecteren.

Kunnen ze gewoon via een bloedtest zien. Heb eens even gegoogeld want het zegt mij zo ook allemaal niks.

Schijnt dat als je onder de 150 zit je een te kort hebt en dat kan niet aangevuld worden dmv tabletten.

Ik las ook dat je 3,5 keer zoveel kans hebt op een kindje met hartafwijking en nog meer enge dingen

dus ik ben maar gauw gestopt met lezen.

Tweety welke kinderwagen heb je ook al weer gehaald? Weet t even niet meer!

Geplaatst

Danaa; zulke enge dingen kun je idd. beter maar niet lezen!! maar goed, je weet het nu, dus kan

je er wat aan doen toch?!!

Ik heb de bugaboo cameleon. Donkergrijs met de zilverkleurige kap.

Geplaatst

oooooo ja! Die is echt heeeel mooi! Gaaf hoor!

Tja als je op wat dan ook gaat googelen kom je altijd op enge dingen uit.

Moet je dus eigenlijk ook niet doen. Mn gyn. heeft het me ook al eerder

afgeraden, hij zei 'vraag het dan aan ons want wij hebben er niet voor niks 8 jaar voor gestudeerd.'

Zo nu zoonlief naar bed brengen, die wordt een beetje moe en dan lekker banken!

lfs Danaa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden