Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad zijn er een hoop meiden die niet meer meeschrijven.... Misschien laten ze na de bevalling nog wel weten hoe het is gegaan?

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

5 augustus- Ang3l 25 w 4 d

8 augustus - Zjoediezzz 26w 3d pret/3d echo

11 augustus - Danaa 27w 3d

16 augustus controle zkh 25 w 4d

19 augustus- Ang3l 27 w 4 d

19 augustus - Jose 26 w 5 d + glucosetest

25 augustus - Danaa 29 weken 3d

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik krijg net van een vriendinnetje van mij het bericht dat zij negatief heeft getest na een icsi poging.... de vorige poging was alles ivf met 0 bevruchtingen en nu dus icsi zonder resultaat... 4 bevruchtingen. Ik hoop dat ze nog cryo's hebben....

Zielig hoor...

Geplaatst

Tja ik was gewoon zo relaxed die 2 weken dat ik buiten het hoognodige (email ) niets op mijn laptop gedaan heb... die kan ik trouwens al niet meer kwijt op mijn schoot en die kleine in mijn buik accepteert het niet echt als er iets op zijn verblijf gezet wordt hahaha. De poezen weten het ook al die gaan nu schreilings op schoot zitten, al dat geschop vinden ze maar raar. Al vind ik het wel leuk als ze tegen mijn buik gaan liggen spinnen, lijkt me zo heerlijk gevoel voor ons Sjefke... (zo noemen we de baby maar zolang we hem nog niet persoonlijk kennen...) Zijn er meer hier die een (koos) naampje gebruiken voor de baby?

Maar Judith ook die van mij heeft rustige dagen, en gelukkig ook soms nachten. Ik begrijp je opmerking helemaal, hoewel ik soms 's nachts blij ben als hij rustig is, denk ik ook hmm, het is wel erg rustig, zou het allemaal wel goed zijn? En weet je wat nog stommer is; ik heb een broer die zwaar spastisch is en bij sommige bewegingen in de buik schiet er wel eens door mijn hoofd, het zal toch niet.......errug hè?! Het mooiste van deze periode is toch dat gevoel wat jij nu nog helemaal alleen met je kind deelt, zo iets intiems zo alleen van jezelf, heerlijk toch.

Had nog meer tekst hieronder staan maar ik wordt er altijd uitgemikt als ik de reactie wil posten en als ik eerst kopieer doet ie maar de helft van de tekst.... @~@$&$!!!!!

Geplaatst

lekker irritant is dat zeg als je je tekst vaak kwijt bent!

Mijn vader noemt de baby Brammetje... hihihi Zelf noem ik hem al bij zijn naam als ik alleen of alleen met mijn man ben... Hij heet ook al echt zo!

Ik heb net even een goed gesprek met hem gevoerd en een liedje voor hem gezongen met de doppler erbij. Het leek wel of hij er op reageerde! Hij ging wel meer bewegen!

Ik voel hem nu ook, maar meer als geborrel en getik bovenaan dus heel anders dan eerst... Hij ligt ook vrij hoog op het moment en mijn moederkoek ligt ook hoog-voor, dus waarschijnlijk komt het daar door dat ik hem minder goed voel.

Gelukkig herken jij ook die rustige dagen... Ik kan er echt helemaal onzeker van worden! ppfff....

Geplaatst

Judith; de kleine is bij mij ook niet elke dagen even actief hoor!!! Op vakantie bijv. wastie overdag heel rustig (warmte denk ik) en 'savonds weer heel actief,

nu ist heel verschillend per dag!! Maar ja, wij zijn ook niet elke dag even actief, toch?!!

Soms beweegtie zo hard dat het lijkt alsof je het vruchtwater gewoon 'hoort' bubbelen, klinkt gek misschien, maar k hoor zulke gekke geluiden dan!

Bij mij ligt m'n placenta aan de kant van m'n ruggewervel!

Die vriendin van de ICSI, wat erg voor haar!! is dat van dat stel waarvan hij toen zo apart tegen jou deed over jullie poging en buien??

Mutske; We noemen onze beeb meestal gewoon beebje of kleine Arjan... de nacht voordat we moesten testen had ik gedroomd dat ik n jongentje had

gekregen, die sprekend op mijn broertje leek, en we hadden hem Arjan genoemd Zo heet m'n zwager (Jaco z'n broertje, die dus met m'n beste vriendin is getrouwd)

vanaf dat ik zwanger was noemt m'n vriendin m dus al kleine Arjan....

Geplaatst

Zo, na wederom een nacht met pijn in mn rug en ribben weer een nieuwe dag..!

Wij noemen de beebjes vanaf het begin 'Jip & Janneke'. Ook onze families noemt de twins nu zo.

Als mn man en ik alleen zijn noemen we ze bij hun echte namen, zo leuk !

Judith ik voel het kindje rechts ook veel minder vaak dan kindje links. Ben ook altijd weer blij/opgelucht

als ik rechts wel weer veel getrappel voel!

En wat erg voor je vriendin.... Ik kreeg gister van een van mn beste vriendinnen ook te horen dat de

1e TP (van 2 top-emmy's) niet gelukt is. Ze had al een paar dagen licht bloedverlies en nu zette het goed door.

Echt zo zielig voor haar. Ik gun het haar zo erg om zwanger te worden..

Het is oneerlijk verdeeld.

Ben sommige dagen erg emotioneel. Had laatst zo'n dag dat ik een paar keer flink moest brullen

omdat mn man en ik een beetje woorden hadden. Herkennen jullie dat?

Ohja, mn ervaring met boxpakjes met van die drukknopjes is dat het heel lastig is met verschonen,

vooral snachts. Vond het echt een gepriegel om 2 x per nacht die kleine drukkertjes te zoeken en dicht te doen.

Ik had ook pakjes met drukkers aan de achterzijde, helemaal een gedoe!

Voor de twins dus vooral gewone broekjes met truitjes!

Geplaatst

wat leuk die namen allemaal! Jip en Janneke!!!! hilarisch!

ben gisteren nog eens op onderzoek geweest over borstvoeding na borstverkleining, dat heb ik heb 20 jaar geleden nl gehad. Bij de zwangerschap van Tom, 15 jaar geleden was er geen teken van melkproductie dus was de keuze makkelijk; de fles. Nu merk ik dat er toch wat uit mijn tepels komt, het worden witte korstjes dus ik dacht hé zou het misschien aangegroeid zijn of zo? ja weet ik veel... Dus gaan lezen. Nou je kunt niet meer tegenstrijdige berichten vinden dan over dat onderwerp, heel apart. Van helemaal nooit meer kans op borstvoeden tot het groeit weer aan tot wel mogelijk maar nooit voldoende etc etc en alles daar tussen in. Bij mij is er flink wat weggehaald, een flink pond aan beide kanten en de tepels zijn helemaal eraf geweest en verplaatst, daardoor is de kans erg klein zegt men. Toch twijfel ik nu een beetje, stel toch dat het kan, maar moet ik wel die extra toestanden en zorgen op mijn nek halen als het niet zeker is. Als ik die 2 pilletjes na de bevalling neem heb ik ook geen last van stuwing, wat ook erg fijn is, maar dat kan alleen op dat moment vòòr de melk opkomt zeg maar. Pfff moet je met al die hormonen in je lijf ook nog eens van dat soort beslissingen nemen hahahaha!

Hey Danaa, had gisteren net rompertjes gekocht met drukkertjes die helemaal open kunnen, leek me zo handig..... dus dat wordt iets voor overdag begrijp ik hahaha. ja ik zie het ook al voor me...met je slaperige hoofd en een trappelende baby en dan de juiste drukkertjes op elkaar zien te krijgen hahaha

Geplaatst

Goede morgen meiden,

ff berichtje van mij. De diabetes test was prima. Geen zwangerschapsdiabetes, ook de waarde van de andere bloedonderzoek was helemaal goed. Nu wacht ik alleen nog op een bloeduitslag van lever enzo. Omdat ik nog steeds te veel overgeef.

Ons jongetje is prima mee gegroied ze was helemaal tevreden en wiegt nu 600 gram. Zij zei dat het helemaal goed is en een mooie gewicht.

Zoooo ik moet zo weer weg naar het Ponyrijden met Nina. Pfff stress dag zeg. Sinds half 7 op de beene, moest om 8 uur bij het ziekenhuis zijn en ben nu pas terug. Dus ff snel snel snel eten en weer weg

Later

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hihihi... Kleine Arjan en Jip en Janneke en Brammetje.... grappig dat iedereen al een gek naampje heeft! En ook leuk dat de echte namen al gebruikt worden! Je moet alleen wel goed blijven nadenken wanneer je het zegt...

Danna: Vannacht ben ik voor het eerst wakker geworden van het getrappel, dus per week heb ik volgens mij een aantal rustige dagen en dan weer wat meer drukke dagen. Ik ben gewoon ook onwijs onzeker... Zal wel psychisch zijn!

Wat rot voor je vriendin... al die moeite en hoop en dan ongesteld worden, dat wens ik echt niemand toe.

Tweety: is idd die vriendin en het was voornamelijk haar vriend die zo laconiek deed, maar die was daar nu ook wel van terug gekomen... zielig hoor! Dan heb je ineens nog maar 1 vergoede poging over...

Maar dan nog lopen er hier ook genoeg voorbeelden rond van laatste poging, laatste cryo/emmy en toch zwanger! het kan nog steeds...

Misschien heeft jouw beeb wel al een soort van jacuzzi in jouw buik! Die heeft natuurlijk jouw verlangen gehoord van de week om in Jose dr jacuzzi te gaan zitten... hihihi

Die pakjes met drukknoopjes heb ik ook... komt vast wel goed denk ik... en zo niet dan toch, want ik heb ze nu eenmaal al! hahahah... Nee hoor, ik heb ook een hoop gewone broekjes (van die witte van de Hema) zonder drukkers.

Vannacht voor het eerst wakker van het getrappel zei ik net al: Ik droomde dat ik aan het snowboarden was (en ik ben een skiër) en op wintersport braken mijn vliezen ineens! PANG... en toen schoof een oud-schoolgenootje van mij een handdoek onder mijn voeten, want anders moest zijn vrouw mijn vruchtwater opruimen! hahahahahahaha...... wat een gekke droom!

Mutske: Ik ben benieuwd wat je gaat doen! Ik heb gelezen dat het colostrum het belangrijkste is in de eerste paar dagen. Zelf droom ik al jaren van borstvoeden.... Ik hoop echt zo dat het lukt!

Wel raar dat de ene vrouw het heel graag wil en de andere het afschuwelijk vindt... Mijn schoonzus bv. wilde nog liever een keer bevallen dan nog een keer de baby aanleggen... Bizar toch? En ik zou niets liever willen.

Ang3l: wat fijn dat je kleine jongen zo mooi op gewicht is nu... wat zal jij opgelucht zijn denk ik?

A.s. maandag weer even lekker naar mijn ventje kijken.... ooohhhh!! in 3d...

Geplaatst

hebben jullie ook al iets gekocht met de opdruk "born in 2011"? Vond ik ook zo grappig! Ik vond de H&M new born collectie zo leuk. Dat berenpak..... woeaaaah, heel fout maar zo leuk! Kijk maar eens op de website.....

Geplaatst

Ik heb een romper gekregen van mijn buurvriendin met born in 2011 en dat berenpak heb ik in het antracietgrijs gekregen van mijn schoonzus (van vorig jaar denk ik?) Wel echt supercute! heel zacht met oortjes en een staartje!! aaahhhwww....

Ik merk trouwens wel ook heel erg dat ik alles schattig, poeperig en lief of zielig vind... Gister naar blijdorp geweest en aaahhh... ooohhh... schattig!!! Lief!!!

Maar aan de andere kant ook: Die beesten kunnen toch niet gelukkig zijn?? zo zielig in een saai hok, waar ze hun instinct niet op de vrije loop kunnen laten gaan.... De beesten zager er allemaal zo verveeld uit!

Zielig hoor... (en wat een softie ben ik geworden, ik denk er soms zelfs over om vegetariër te worden... IK?????!!! hahahhaha)

Geplaatst

haha Judith ja die hormonen doen vanalles met je !

Maar vegitarier worden? Het moet niet gekker worden !smiley_lol.gif

Mutske ik hoop voor je dat als je graag bv wil gaan geven, het gaat lukken!!

Laat je eens voorlichten door je vk of gyn.

Ik ga het ook zeker weer proberen want het is zo bijzonder om te kunnen doen.

Ik heb er echt van genoten (nou ja na een maand of 5 zat ik er een beetje compleet

doorheen omdat meneer nog steeds 2 x per nacht gevoed wilde worden..)

maar uiteindelijk heb ik hem een half jaar volledig zelf gevoed.

Fijn Sylvia dat alles goed is met jullie wondertje!

Geplaatst

Hej meiden,

Hier ben ik ook weer eens!!

Ik ga zo even bijlezen (pff, hoeveel pagina's zullen het zijn??) maar ik wil jullie als eerste nog even bedanken voor de lieve reacties na het overlijden van mijn schoonmoeder.

De afgelopen 4 weken zijn we druk bezig geweest met de administratie en het opruimen/leeghalen van haar huis en as maandag moet de sleutel worden ingeleverd.

Mijn schoonmoeder heeft bijna heel haar leven in dat huis gewoond, dus het zal wel weer even een moeilijk momentje worden....

Verder proberen we ook te genieten van onze vakantie en onze kleine meid die steeds vaker van haar laat horen (nou ja, voelen!)!!!

We hebben ondertussen ook de 20wkn echo gehad en ze was lekker eigenwijs en werkte totaal niet mee!!

We moesten een dag later weer terugkomen en gelukkig was toen te zien dat alles helemaal goed is!!! :toppie:

Gisteren is de babykamer geleverd en ondanks dat er nog wat dingen aangepast/gekocht moeten worden, zijn we echt superblij met het resultaat tot nu toe!!!

Ik ga proberen wat foto's te plaatsen...

[ATTACH=CONFIG]1923[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1924[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1925[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1927[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1926[/ATTACH]

Verder heb ik ook het lijstje aangepast!

Liefs Ilon@

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

8 augustus - Zjoediezzz 26w 3d pret/3d echo

11 augustus - Danaa 27w 3d

11 augustus - Ilon@ 25w 3d

16 augustus controle zkh 25 w 4d

19 augustus- Ang3l 27 w 4 d

19 augustus - Jose 26 w 5 d + glucosetest

25 augustus - Danaa 29 weken 3d

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

Geplaatst

Wat een onwijs gave babykamer Ilona!! super zeg!! heel mooi om te zien. Volgens mij hebben we allemaal wel redelijk dezelfde smaak hier, met onze

wit/grijs/zwart tinten!!

Heftig hoor, om alles uit te moeten zoeken van je schoonmoeder. Lijkt me voor je man ook erg pijnlijk!!

Fijn dat de 20 wkn. echo goed was. Geniet lekker van je vakantie meid!!

Mutske; als ik jouw was zal ik contacten met een lactatiekundige, die weten heel erg veel, en kunnen je daar ook heel goed in begeleiden,zelfs in de kraamtijd!!

waaah Juut; wat n giller!!Vegetarier worden omdat je (zwanger) in de dierentuin bent geweest!!

maar je hebt gelijk hor, t is zielig voor de beesjes!!

maar om daar nou n lekker mals biefstukje of kippenpootje voor te laten liggen ? ;-)

En idd. k denk dat kleine Arjan de jaccuzi van Jose nadoet!! haha.... lijkt me ook heerlijk zo'n ding!!

Danaa; heel erg herkenbaar die emoties!! zelf moet ik tegenwoordig ook iedere week minstens een keer

bij manlief op schoot om getroost te worden, omdat ik dan in dikke tranen ben uitgebarsten, zonder

eigenlijk te weten waarom. woensdag onder t eten nog.... omdat ik zo moest hoesten en me eigen

toch ontzettend zielig en beroerd vond.......haha..... Jaco houd z'n eigen in, doettie eerst heel lief tegen

me, maar hij moet er zooooooo om lachen........

Super Sylvia dat je mannetje weer zo gegroeid is, heerlijk is dat om te weten dat het allemaal goed gaat!!

Fijn dat jij ook geen zwangerschaps diabetes hebt!!

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Tweety, meid, hopelijk heb je vandaag een betere dag! Is er niet iets te verzinnen tegen dat hoesten, je hebt er volgens mij al een aardige tijd last van.

Heb het me gisteren ook af zitten vragen, toen het lijstje weer naar boven werd gehaald. Heel veel meiden laten niets meer van zich horen en ik ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe het met ze gaat. En je bent welkom met je beebje horen, lekker bubbelen...net nog gedaan.

Judith, hoe is het vandaag met jou? Een geruststelling, volgens mijn gyn is het heeeel normaal dat het kindje even rustiger kan zijn. En als je zelf erg druk bent, is je kindje rustig. Dus het zou kunnen ;) Maar onzeker maakt het je wel, die mening deel ik helemaal. En die hormonen er dan nog eens bij hè? Hopelijk heb je gisteravond een leuk avondje gehad tussen de beestjes! Vooral de apen vind ik erg grappig en kan ik lang naar kijken. Dat gedrag, soms zooo herkenbaar en soms doen ze het er ook gewoon om.

En nog bedankt dat je de moeite hebt genomen een mooie foto van een buikschildering te zoeken ;)

Mutske, ja die collectie is grappig. Heb gisteren ook ff gekeken, ben het apen/berenpakje niet tegengekomen, maar zoiets vind ik wel humor.

Ang3l, gelukkig was de uitslag goed, en jullie kleine man ook! Super te horen, na van die onzekere weken, nu kun je tenminste weer volop gaan genieten :)

Ilona, zal zeker even moeilijk zijn, zeker als al je lief en leed in een huis ligt wat je achter moet laten. Maar oh, wat is je kamer mooi.... komt je kamer bij babypark vandaan? Ik heb namelijk het idee dat we deze eerst wilden doen, is het hoogglans?

Wij hebben niet echt een koosnaampje,n ou ja.... de kleine noemen we hem/haar. Als we met z'n tweeen zijn, noemen we hem/haar bij naam. Erg leuk. Ook als manlief tegen mijn buik praat, praat hij echt met hem/haar. Zo schattig, hij vindt mijn buik ook zo mooi :)

Vanmiddag maar eens 4 boeken gehaald met geboortekaartjes, opeens had ik zo'n ingeving.... en inmiddels hebben we 2 kaartjes uitgezocht. Die matchten, zowel ik als mijn man had deze uitgekozen, grappig hè? Met de trouwkaart ging het precies zo.

Maandag halen we nog een paar andere boeken en dan gaan we een keuze maken, leuk hoor om er mee bezig te zijn. Ben ook al druk in de weer met het vinden van een juist gedichtje voor op het kaartje.

zo, nu ff relaxen op de bank en zo nu en dan op het forum kijken :)

Geplaatst

Danaa, de emoties herken ik ook wel, maar in mindere mate....heb zo mijn momenten. Ben volgens mij niet echt veranderd! Maar als iemand behoorlijk tegen me in gaat, dan zitten de tranen wel eerder hoog inderdaad!

Geplaatst

Hey meiden, hoe krijgen jullie de lijst zo netjes en overzichtelijk, als ik dat doe bij onze lijst, alles netjes en ik sla op dan staat het weer helemaal rommelig en ongelijk

Geplaatst

ja dat doe ik ook, maar de 1e heeft hem zo netjes gekregen denk ik, want als ik hem daarna bewerk en alles netjes neerzet en ik sla op dan staat het weer slordig.

Geplaatst

Hmz...ik kopier het ook gewoon en plak....Misschien liggt het aan je Browser? Ik gebruik Mozilla Firefox...Wat gebruik jij ?

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Als je de kleuren enz . bedoelt Medusa, heeft ook ergens met je instellingen op dit forum te maken.

Geplaatst

nee dat bedoel ik niet Jose, maar ik zie al hoe het komt, jullie hebben de maanden eerst staan.

maar bedankt voor de reakties :-) :worthy:

Geplaatst

Nou, het bijlezen viel best mee… Het waren maar 11 pagina’s… Haha!!

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met de wondertjes en ik ben erg benieuwd naar al jullie aankopen (dus kom maar op met die foto’s :happy:!!).

Enne, leuke ‘namen’ voor de baby’s hebben jullie bedacht!! Hihi!! Wij noemen onze kleine uk gewoon ‘kleine meid’ en als we alleen zijn bij haar naam.

@ Ang3l – Wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug zeg!! Gelukkig is alles toch goed met jullie kleine mannetje en heb je geen zwangerschapssuiker!!

Wel balen dat je nog steeds zo'n last hebt van allerlei kwaaltjes en dat je man zo’n last van zijn rug heeft!! Het zit jullie allemaal niet mee zeg!!

Maar die mooie (beschilderde) buikfoto’s maken vast een hoop goed!!!

@ Danaa – Wat een prachtige foto je buik én van de twins zeg!! Echt lief! En wel balen dat je last hebt van bekkenpijn!

@ Mutske – Fijn dat de 20-weken echo goed was! En wat super dat jullie een zoon krijgen!! Gefeliciteerd!!!

Ik hoop voor jou dat het gaat lukken om borstvoeding te geven!! En misschien is het idd handig om een afspraak met een lactatiedeskundige te maken??

@ Angel – Wat een gave foto’s van de prectecho!! Echt super!! Wel heel vervelend dat je zo'n last van harde buiken en je rug hebt!

@ Jose – Wat verdrietig dat de hond van je ouders een spuitje heeft gehad! Sterkte ermee!! En wat vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt zeg!! Rustig aan doen dus!!

Enne, ik ben erg benieuwd naar je kamertje en dat spa bubbelbad (jaloers!!) hoor!!

En nee, ons kamertje komt van Babydump (maar is wel hoogglans!). Ik denk wel dat ik weet welk kamertje jij bedoelt, want daar hebben we ook lang over getwijfeld.

@ Mees – Fijn dat de 20 weken echo goed was en je je zo goed voelt!! Lekker genieten!!

@ Tweety – Wat vervelend dat je zo last van harde buiken hebt! Rustig aan en goed voor jezelf zorgen hoor! Alles voor de baby!!

En je hebt idd een superhandige man!! Want wow, wat een mooie wieg zeg!!!

@ Sammy – Wat fijn dat de 20 weken echo goed was en dat jullie een jongetje krijgen!! Super!!

@ Zjoediezz – Wat een mooie buikfoto!! En ook de foto’s van het kamertje zijn prachtig!! Enne, we hebben volgens mij redelijk dezelfde smaak!! Hihi!

En meis, wat een vervelende opmerking van je schoonmoeder zeg!! Ik denk persoonlijk dat het meer over haar zegt dan over jou.

Want het is niet nix wat je allemaal hebt moeten doorstaan om zwanger te worden!! Ga maar eens in jouw schoenen staan!! Dikke knuffel van mij!!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden