Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil met degenen die naar de DBB (dikkebuikenborrel) gaan ook wel een kaartje uitwisselen, dus zodra het lijstje bekend is pb ik mijn adres door in ruil voor jullie adressen! hihihi

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahah.... jij de mijne ook hoor! (maar wij staan ook al op het lijstje!) hihihihi

Mooie kinderwagen hoor! Ik heb m ff opgezocht.

Wij hebben de quinny buzz 3 ook zwart, ook lekker unisex! hihi

Geplaatst

Ja, dat vind ik ook hele mooie wagens... die wilde ik altijd, maar dan de 4-wieler. Maar manlief vond de Maxi Cosi wat robuuster, dus is die het uiteindelijk geworden.

Oh en ik zit te bedenken, misschien kunnen we het beste eind september een DBB doen? Er zijn natuurlijk ook mensen al begin november uitgerekend. Is er iemand die zich als eerste opoffert om de borrel bij haar thuis te doen?

Of we moeten nog even wat regelen, iemand?

Geplaatst

Komt ie Tweety:

Dikke-buiken-borrel:

Jose

Judith

Tweety

1x per jaar afspreken met de kleintjes:

Jose

Judith

Tweety

Danaa, wat fijn om te horen dat afgelopen nacht iets beter verlopen is. Heb je in ieder geval een beetje rust kunnen pakken. Je hebt het natuurlijk dubbel zo zwaar, maar je hebt ook nog een zoontje rondlopen die ook de nodige aandacht vraagt en nodig heeft.

Wij kunnen nog even languit op de bank gaan liggen, overdag gaat jouw leventje ook door. Petje af hoor!

Judith, ik kan me vaag herinneren dat jij een tijd geleden eens had verteld voor het Koeka-boxkleed te gaan. Ik wilde heel graag die van Lief, maar die is helemaal van de markt. Dus ik ga nu ook voor de Koeka.

Welke heb jij: de canvas of wafel?

En heb je hem al, zo ja... is ie kwalitatief wat sterk? Ik wil hem nl. via internet bestellen, heb een site gevonden dan betaal ik incl. verzendkosten 55 euro. Scheelt toch weer.

Geplaatst

Ff snel: ja, echt een mooi stevig en dik boxkleed... Ik heb die wafel in antraciet, ben er erg blij mee. Jammer dat die van lief nIet meer te krijgen zijn.Xx

Geplaatst

Dan komt dat helemaal goed uit, want zelf wil ik ook de antraciet ( wafel)...past goed in de woonkamer. Fijn te weten dat hij lekker dik is. Zal hem één deze dagen eens gaan bestellen.

En ben je al op zoektocht geweest naar een ideaal boxmobiel? Dan is er hier nog één die z'n oren gespitst houdt...altijd handig!

Geplaatst

nog even een praktisch ding... las op internet dat je zo rond deze tijd ook de zorgverzekering en overlijdensverzekering moet gaan regelen voor je kleintje.

Maar dit kan toch pas als de kleine er is? Dan is hij/zij toch meeverzekerd bij jou op de polis?

Overlijdensverzekering kan ik me nog wel iets bij voorstellen..... hoe doen jullie dit? Hebben jullie dit al geregeld/geïnformeerd of net als ik.... nog niet bij stil gestaan?

Geplaatst

Hej meiden,

Hier ben ik weer!! Afgelopen donderdag hebben we onze kleine meid weer even mogen bewonderen en alles was gelukkig weer goed (en de 30e mogen we alweer)!!

Daarna zijn we lekker een paar dagen bij mijn familie & vrienden in Gorinchem geweest en aangezien Lau morgen weer moet werken, hebben we vandaag lekker een relaxdagje!!

Dus genoeg tijd om bij te lezen….

@ Tweety – Meid, je zit wel in de lappenmand zeg!!

Gelukkig gaat het nu weer wat beter en ik ben erg benieuwd hoe het met je nesteldrang staat!!

Het shoppen ging in ieder geval erg goed!! Hihi!!

@ Sammy – Mooie buik hoor!!

En wat balen dat jullie het niet eens kunnen worden over de jongensnaam!! Succes ermee!

@ Danaa – Fijn te horen dat jullie kruimeltjes het zo goed doen en wat een schattige foto!

En ik hoop dat je je snel weer beter voelt!! En tot die tijd, lekker klagen hier hoor!! J

En wat heerlijk dat jullie uit het geboortekaartje zijn!!

@ Mees – Thanx! En wat leuk dat je binnenkort start met de zwangerschapsgym!

@ Jose – Wat heerlijk dat het kaartje gekozen is!!

Wij hebben tot nu toe alleen op internet gezocht en om het nog lastiger te maken J ga ik morgen even wat boeken halen.

En wat super dat de babykamer geleverd is!! Ik ben ERRUG benieuwd naar het resultaat!!

En wij hebben de easywalker sky, maar volgens mij ligt de reiswieg gewoon ‘recht’ hoor…

@ Zjoediezzz – Wat fijn dat jullie kleine man het zo goed doet en wat een lieve foto!!

En wat een heerlijk gevoel als de meubeltjes staan en je (zo goed als) klaar bent hè?! EINDELIJK!!!

@ Mutske – Wat vervelend dat je het zo zwaar hebt zeg!!

Goed voor jezelf en de kleine zorgen hoor en ik hoop echt dat er snel een goede oplossing komt!!!

@ Ang3l – Wat vervelend dat je je zo ellendig voelt meid!! Ik hoop dat het snel beter gaat!!

En veel plezier met je zoon!!!

@ All – Ik vind een dikke buiken borrel ook erg goed klinken, so I'm in!!

Dikke-buiken-borrel:

Jose

Judith

Tweety

Ilona

Jose

Judith

Tweety

Ilona

Geplaatst

Ja, ik ga voor de fisher price rainforest mobiel... Die heeft 3 muziekjes + regenwoudgeluiden en werkt op batterijen en heeft een afstandsbediening om hem aan en uit te zetten... Ideaal!! hahaha

Mijn zorgverzekering is al op de hoogte, ik krijg denk ik binnenkort een kraampakket toegestuurd? EN ik heb een tijd geleden ook al een babyboek van ze gekregen. Verder maak ik pas melding na de geboorte, want dan heb ik een datum en een naam.

Overlijdensverz. zou ik niet weten.... zal ik ff gaan rondvragen.

Ik heb trouwens ook een boxzak van koeka erbij aangezien ik geen lade onder de box heb. Die is dan zonder wafel.

Leuk Ilona, dat je ook naar de DBB komt! En fijn dat alles goed gaat...

Truste alvast allemaal...

Geplaatst

Hey Ilona, leuk dat je de kleine weer gezien hebt! Altijd bijzonder. Ik wil ook weer want t is al 5 weken geleden en nu nog 3 weken wachten...te lang ;-)

En dus lekker lui dagje gehad. Heerlijk is dat hè?!

Geplaatst

Ik heb bij de zorgverzekering uiteraard al gemeld dat ik zwanger ben ivm kraamhulp en heb ook het kraampakket al binnen.

Ik had begrepen dat je zsm na de geboorte je kindje moet aanmelden.

Vwb de uitvaartverzekering heb ik echt geen idee... Moet ik ook maar eens navragen...

En Mees, zit er tussen de controles 8 weken?? Dat is zeker lang zeg!! Balen hoor en dan moet je wel heel veel geduld hebben!!

En meiden, wat een weertje hè!??!

Ik ga zo lekker met een boekje genieten in de tuin!!

En whoehoe, vandaag 26 weken!!!

Geplaatst

Hee Ilona fijn te horen dat het goed gaat met jullie meisje!

Vandaag weer een mijlpaal: 28 weken !!! Mijn hemel wat gaat het snel..!!!

Ik voeg me ook toe aan de DBB, alhoewel ik niet weet of ik het ga redden om

in september af te spreken. Ligt er aan waar het gehouden wordt, ik woon namelijk

in het zuiden des lands (limburg) en autorijden kost me veel energie..

Dikke-buiken-borrel:

Jose

Judith

Tweety

Ilona

Danaa

Jose

Judith

Tweety

Ilona

Danaa

Geplaatst

Sow, wat is er weer veel geschreven zeg!!

Gezellig he?!!om af te spreken, wat mij betreft mag het wel bij mij hoor,

k woon denk ik wel redelijk centraal (vlakbij Dordrecht)

Jose; verzekeringen, k heb me aangemeld bij Menzis, i.v.m.het kraampakket, maar je kan je kindje

pas verzekeren alst geboren is..... daar zitten van die aanmeld kaartjes bij de papieren!!

Alst goed is, zit je kindje nu bij je overlijdens verzekering bij jouw mee gerekend (vanaf 24 weken) maar

dat zou je altijd even kunnen info. hoe dat werkt alst geboren is weet ik ook niet precies!

Ilona; De lappenmand is weer verleden tijd...gelukkig ;-) pfft, was heftig maar gelukkig benk er weer door!!

Leuk dat je ook naar de borrel komt!!

Danaa; klas dat je gist. weer lekker geslapen hebt...vannacht ook weer? kan me heel goed voorstellen dat je

er doorheen zat. Toen ik ziek was, had ik dat net zo, je bent zoooooo moe, maar slapen hooo maar!! maar goed,

zoals Jose (geloof ik) al zei; wij kunnen smiddags nog ff gaan liggen, maar jij hebt er nog 1 rondlopen, vind ik écht

pittig hoor!!

Leuk trouwens, dat je ook n kaartje hebt uitgezocht!!

Wij zijn nog ant zoeken.....pfffffffffffft.... er zijn zoveel leukes!!

Geplaatst

Ilona, wat fijn dat alles weer goed was met jullie kleine meid! Is je relaxdagje bevallen?

Judith, altijd handig zo'n boxzak, alleen niets voor mij haha. Ik heb ook een box zonder lade,... de reden? Omdat ik er anders niet met de stofzuiger/swiffer onder kan komen.

Wat goed dat je de ideale boxmobiel gevonden hebt, en nog op afstand te bedienen ook... zie je al helemaal zitten.

Tweety, fijn dat het weer de goede kant op gaat met je. Heb je ook meteen weer wat meer energie :) En wat mij betreft mag het bij jou thuis hoor, als jullie ook maar eens met z'n allen hier komen haha.... eindje kachelen! Maar gezellig, lijkt me erg leuk! Natuurlijk heb ik jou en Judith al eens gezien, maar ben ook benieuwd naar de anderen.

Voorstel: 10 of 24 september, hoe staan de anderen ervoor dan? Dan kan Danaa ook nog komen ;)

Trouwens ik ben ook verzekerd bij Menzis, maar moet ik van die papieren hebben dan? Zal vast wel, maar mijn boekhouding is een RAMP.

Heb wel kraamzorg via hen geregeld, dus ze weten dati k zwanger ben.

Danaa, joepie 28 weken... officieel levensvatbaar, wat een mijlpaal zeg, gefeliciteerd!

Ik moet deze week ook maar even bellen met de uitvaart, ff horen hoe het zit. Of is er al iemand die het heeft gedaan?

Zojuist bij de drukkerij geweest en alles doorgegeven ( wensen enz.). Nu is het wachten op de proefdruk, spannenddddddd.... maar wel leuk!

Kunnen we weer iets afstrepen ;)

Nou meiden, fijne dag...ik ga ff heerlijk in de SPA, want de zon schijnt hier heerlijk :)

Geplaatst

Oh en Tweety, jij zit vast ook lekker in de zon met een stapel geboortekaartjesboeken haha....beentjes omhoog, zonnebrilletje op en genieten maar.

In ieder geval de juiste omstandigheden om iets leuks uit te zoeken :happydance:

Geplaatst

even voor ik de verdere berichten lees: Danaa, ik heb ook zo'n last 's nachts van een verstopte neus! JE kunt niet snuiten, het is echt je slijmvlies dat opgezet is, zo @#*&@(

Mijn tip:( want neusspray is voor langdurig gebruik niet geschikt meestal, en ik vind zo'n zoutoplossing ook duur omdat het maar kort houdbaar is) Omdat ik zing heb ik ook altijd behoefte aan een vrije luchtdoorgang, zeg maar. Maar menthol is agressief voor mijn stembanden dus ik stoom dan met kamille. Nu zijn er van het merk Rhinocaps capsules te koop, die kun je voor stomen gebruiken maar ik gebruik ze voor 's nachts. Ik knijp er een in een zakdoek kapot en leg deze naast mijn hoofdkussen, de hele nacht de neus vrij! Wel opletten bij kopen dat je de Rhinocaps MILD (dus niet de menthol uitvoering geloof ook dat dat voor zwangeren niet ok is) met kamille neemt, daar staat ook op vermeld dat je die bij zwangerschap veilig kunt gebruiken. Ik kon de capsules hier in Ede niet vinden bij de etos en kruidvat, dus heb ze online besteld, maar misschien heb je een drogist met een beter assortiment, anders online bij drogisterijnet.nl die hebben ze. Zo en nu ga ik de rest lezen!

Geplaatst

de 24ste kan ik helaas niet!! Andere zaterdagen wel!!

k heb via de mail pas t 1 en ander aan papiertjes binnengekregen van Menzis.... maar dat zijn niet echt

bellangrijke dingen om te hebben hoor. soort van brochure etc. waarvan er bij 1 zo'n couponnetje bij zat

voor alst net geboren is!!

maar alst geboren is, kan je gewoon hun altijd bellen hor!!

Geplaatst

oooh wat leuk die DBB! Ik wacht even af waar het gehouden wordt; net als Danaa ben ik op het moment ook geen fan van ver rijden. Ga ook alleen nog maar naar Tilburg als mijn mannetje rijdt hahaha. Dus ik hou me even reserve... Trouwens, ranja?! Hebben jullie dat nieuwe 0,0% alcohol bier al geproefd? Die zijn lekker joh, ook rosebier is er van! En toen ik van mijn eerste zwanger was heb ik twee weken in t ziekenhuis gelegen, wij gingen toen met de hele kamer (4 zwangere mutsen) naar het zitje met een grote fles (alcoholvrije) champagne, je had de mensen moeten zien kijken joh hahahha Als we iets te vieren hadden zaten we weer aan de champagne.

morgen weer naar de gyn, eerst de glucosetest, moet voor de afpraak om 8:50u... ben benieuwd of ik het glucosedrankje binnenhoud zo vroeg op de morgen... zat vanmorgen ook weer met mijn teiltje op de rand van mijn bed pffff.

Geplaatst

Mutske bedankt voor de tip! Vannacht weer een &_%#_"%#$ nacht.. Maar 3 uur geslapen.

Zo´n pijn in mn ribben én verstopte neus en niet ´gewoon´ maagzuur wat steeds omhoog kwam

maar braaksel! Getsie dat is zoooo vies. GEK wordt ik er van.

Helaas is Dordrecht voor mij niet te doen, bijna 2 uur rijden.. Maar ja ik ben bang dat jullie

allemaal zo ver weg wonen.

Langzaam gaat het dan toch nog zomer worden!!! Het weekend wordt weer eindelijk warm!!

Geplaatst

Sorry dat ik even inbreek

Ik ben van uitgerekend december, maar ik lees ook veel in jullie topic mee.

Even een berichtje voor DANAA:

Ik lees dat jij ook zoooooveel last hebt van maagzuur en zelfs eten. Dat heb ik ook. Ben sowieso geboren met een maagklepje wat niet goed sluit, dus nu is alles verslapt en 10x erger. Met als resultaat een maagslijmvlies en slokdarmontsteking door het vele maagzuur en eten. Ik heb een tip voor je. Wat je KAN doen is naar de huisarts gaan en vragen voor Omeprazol 20 mg. Dat is 1x daags 1 capsule in de morgen. Het zorgt ervoor dat er geen overtollig maagzuur wordt gemaakt, en er wordt een soort van laagje in je maag en slokdarm aangelegd ter berscherming van al het zuur en eten. En dan voor 's avonds 1 zakje sucralfaat granulaat innemen. Dat gaat ook via de huisarts. Sucralfaat legt een soort dekentje over de maaginhoud waardoor het niet opspeelt. Beide kan veilig gebruikt worden in de zwangerschap. Zelf ben ik apothekersassistente, en ik heb het ook nog aan de apotheker zelf gevraagd. Ik gebruik het nu ook. En gaat nu goed met me. En als het beter gaat, gebruik je alleen nog de sucralfaat, en de Omprazol zonodig. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte meis, niet slapen is het rottigste wat er is!!

Aan alle andere meiden, lees dat het allemaal goed gaat, you go girls!!

Breek weer uit, fijne dag iedereen!

Geplaatst

Jose: Ik heb ook een box zonder lade zodat ik er onder kan stofzuigen! Toen wij gingen samenwonen had ik twee katten en Pat had een hond en een kat.... tja... wat ga je doen? Geen iene-miene-mutte iig wie er weg moet! Wij hebben dus een halve dierentuin, of veestapel zoals ik ze wel eens noem. Het ziet er ook naar uit dat ze allemaal wel oud gaan worden ook... Hond is inmiddels 11 jaar, 1 kat ruim 17 en 1 van 8 en 1 van 7. En allemaal kerngezond en mankeren vrijwel nooit iets!!! een gelukkige veestapel dus die ik wel een beetje veel vind, maarja... Ik heb al maanden traphekjes zodat ze niet overal meer kunnen komen.

Ik kan 10 sept trouwens ook hoor. Ik hoor het wel when & where.

Ik ga vandaag even bij iemand op visite van het forum die een dorp verderop woont... Grappig toch?

Mutske: Succes met je suikertest vandaag!

Ik ken die biertjes ook wel hoor, af en toe voor verandering van smaak echt heerlijk! Ik krijg ook vaak het zuur van vruchtensapjes of limonades, dus verandering is wel eens prettig...

Er zaten ook twee blikjes in de zwangerbox van prenatal trouwens.

Danaa: Wat vervelend zeg... Ik merk ook dat ik niet zo zeer zuurbranden heb, maar mijn maaginhoud stroomt gewoon een stukje omhoog.... BBRRR... getver!!!

Ik heb dan wel weer het geluk dat ik nog slaap als een roos.

xx

Geplaatst

Hé Judith, wat grappig zeg...van dit forum? En ook zo makkelijk als je dan zo dichtbij elkaar woont.

Hier was het ook een boerderij, maar nu hebben we nog 2 katten, dus het is te overzien.

Dat maagzuur tja.... bij komt zo nu en dan de inhoud omhoog...getver. Maar zoals ik het lees, herkennen jullie dit wel.

Ennuh hoe zit het me de rest van de meiden 10 september?

Wordt een aardig/pittig reisje, 2 uurtjes ongeveer.

Danaa, jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar ook wel begrijpelijk. Zeker als je het verre autorijden niet meer zo aandurft!

Hoop dat Hope de ideale tip voor je heeft.

Brrrr, welkom in NL hè... het weer slaat weer van het één in het ander, bleeghhh.

Meiden, fijne dag!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden