Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, daar ben ik weer... moest even bijlezen, hoop geschreven vandaag!

Die namen blijft altijd lastig: je kiest er wel een voor de rest van zijn of haar leven...

Jose: die van ons staat er ook niet tussen, maar dat had ik ook niet verwacht! Ik denk niet dat de naam veel voorkomt. Maar we moeten allemaal nog even geduld hebben!! hihihi

vandaag 3/4d echo gehad... Nou, niet echt goed te zien hoor, beetje jammer. Onze kleine scheet lag lekker met zijn snoet in de placenta gedrukt die helemaal voor ligt en echt flink dik en groot is. ook lag hij met zijn armen voor zijn gezicht en met de navelstreng voor zijn snoet, waar hij af en toe op sabbelde!

Bijna niet te zien dus.... Jammerrrrr!!! Ik hoefde ook niet het volle tarief te betalen. Wel wat afdrukken meegekregen. Ik zal ff de beste foto's plaatsen hier:

[ATTACH=CONFIG]1946[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1947[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1948[/ATTACH]

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tweety: Een vriendin van mij moet nu bijna van de 2e bevallen en is ook nog niet uit de naam! Zij heeft er twee en ze beslist wel als ze hem ziet... Bij hun eerste zijn ze na de bavalling ook nog van naam veranderd!

Dat kan dus best! Soms moet je gewoon eerst je kindje even zien voordat je een beslissing neemt...

@ De andere meiden:Fijn om weer even wat van jullie te horen... Gezellig!

Ow ja... en de groei loopt ook ongeveer een week voor, dus ipv 26,4 weken ongeveer 27,3 weken! Hij is lekker aan het groeien en zit mooi in de curve.

Geplaatst

Wauw Judith, ondanks dat je ze niet heel mooi gelukt vindt.... zie ik er toch echt een mooi kereltje in hoor. En nu al eigenwijs hihi....heerlijk!

De jongensnaam die wij hebben, komt ook bijna niet voor ;)

Meisjesnaam overigens wel! ( 2e keus meisjesnaam weer niet). Maar de eerste wordt het!

Geplaatst

Wat een mooie foto's Judith!! super joh!!

Vanmorgen toch maar m'n urine weggebracht, nadat ik vannacht meer op de wc heb

gezeten dan in m'n bed gelegen. t langste wat ik geslapen heb is van 4-6 uur.

zo'n zere buik en blaas!! en koorts gevoel, maar k had paracetamol ingenomen, dus weet niet

of ik het ook echt had!

maar goed, weggebracht, moest tussen 2 en 3 bellen voor de uitslag, maar de huisarts belde binnen

n half uur zelf al terug om te zegggen dat ik idd. blaasontseking heb!!

en omdat ik zwanger ben kreeg ik extra instructie; van n blaasontseking kan je ontrustige buik krijgen

(heb ik idd. veel harde buiken en menstruatie gevoel) en dat kan dus weeén op wekken!

dus als ik ook maar denk dat dát gebeurd gelijk bellen!!

krijg gelukkig gelijk n kuurtje, kan ik zo mee beginnen!!

Geplaatst

Wat schattig die foto's Judith! Ik zie toch echt duidelijk zijn gezichtje!

Wel netjes dat je niet het hele tarief hoefde te betalen.

Geplaatst

Jose: je zit ons wel suuuuuupernieuwsgierig te maken hoor... met die namen!! hihihi...

Bij ons is de meisjesnaam ook iets vaker voorkomend, de jongensnaam zeker niet.

Tweety: Balen dat je zo ziekies blijft... wel beter dat je nu een kuurtje krijgt. Cranberrysap drinken of granaatappelsap schijnt ook erg goed te zijn.

Sterkte meis...

Ik ga vandaag op pad voor een stoel voor in de babykamer. Dat past nog net en is denk ik wel zo makkelijk met voeden...

Vrijdag weer het kindje van mijn buurvriendin te logeren..... Hij is zoooooooo lief!!!!

xx

Geplaatst

Tweety gelukkig weet je nu de oorzaak en krijg je een kuur, meestal slaat het wel meteen aan.

Hopelijk slaap je komende nacht wél goed!

Nou ik heb echt zo'n pijn onder mn rechterborst, denk mn ribben of spieren?

Kan niet slapen van de pijn. Ben rond een uur 4 elke nacht wakker en dan lig ik echt te kreunen

en steunen in bed.. pff...

Oja en die geboortekaartjes, zooo moeilijk om een keus te maken! Vind de meeste echt niet leuk.

Misschien toch met een foto? Weet t echt nog niet..

Geplaatst

Nou, t kuurtje werk wel gelijk!!

Gisteren mee begonnen, 's ochtends nog wel vreselijk veel buikpijn gehad

en s middags n poos geslapen, daarna ging t al behoorlijk beter!!

En nu ist alleen nog dat ik vaak kleine beetjes plas, maar t doet geen zeer meer!!

Danaa; is dat niet je aanhechting van je banden?? kan enorm zeer doen!! Helpt het evt.

om dan om 4 uur n paracetamolletje te nemen?? bij mij werken ze meestal wel om weer

in slaap te komen zeg maar!!

Vanmorgen nog n gave hoes gekocht voor omt aankleedkussen...

en zaterdag had ik nog ff n voedingskussen gekocht, die was in de aanbieding bij burgerhout,

moet er alleen nog n hoes voor, want die vond ik niets aan die ze daar hadden!!

Anders naai k m zelf wel. Wil gewoon n simpele witte.

Geplaatst

Danaa, wat vervelend..... je buik is natuurlijk ontzettend gegroeid, dus he tkunnen zo je ribben zijn! Maar vervelend is het zeker!

Judith, haha... is het zo? Jij mij anders ook, straks hebben we dezelfde jongensnaam *lol*

Hier werd gisteren alles om 9 uur bezorgd, net op het moment dat ik weg moest. Maar oh, het is zo mooi, heeft veel zweten gekost, maar het resultaat mag er zijn.

Bij de commode was aan een kant van een plank niet voorgeboord en 1 schroef paste niet in het ledikant. Grrrr, schroef is inmiddels opgelost. En ik heb alles keurig afgetekend en manlief geboord, en het is goed gekomen.

Kon het niet laten en heb alles ingericht, bedje opgemaakt, kast ingeruimd enz.... Over een paar weken alles nog maar een keer soppen en wassen. Dan ishet echt helemaal klaar. Nu nog op zoek naar een leuke lamp, tierelantijntjes en een gordijntje.

Loop regelmatig even naar binnen en dan voor te stellen dat hier over 2 a 3 maandjes een ............ ligt, ongelooflijk!

Hier ook regelmatig benauwd, volgens mijn broer ( o.a. medische wereld) is het zo dat het tegen je middenrif aandrukt en daardoor word je benauwd. Vooral 's avons en 's nachts komt het op spelen, maar ach..... het hoort erbij ;)

Geplaatst

Tweety, dus toch een blaasontsteking, getsie... pas wel op jezelf hè? Goed rustig aan doen en inderdaad cranberrylimonade of sapje drinken. Dit is erg goed voor je blaas, veel drinken, spoelen en zorgen dat die bacterie eruit komt ;)

Ook als het straks over is, blijven doen!!!

Beebje moet nog even blijven zitten hoor!!!

Dikke knuffel en beterschap..

Geplaatst

Oh en onderin mijn handtekening staat... ga eens met je buik in de zon staan.... Leuk, maar er is geen zon haha. Toch maar even de zonnedans doen?

Geplaatst

Jose; had ik van de week al gelezen ja, bij jouw handtekening dat je met buik in de zon moest, grappig!!

ja de blaas ontsteking was toch door gezet.... jemig wat doet zoiets zeer zeg!! heb gisteren eerst ff potje gehuild

bij m'n moeder.....haha....

maar gelukkig werkt het kuurtje. m'n vader is gisteren cranberry capsules en vitamine C wezen halen... die vit.C

blijf ik vanaf nu gewoon ernaast slikken... en dat potje cranberry maak ik idd. ook gewoon op!!

De dok zei trouwens dat ze m'n urine op kweek ging zetten om te kijken of er naast deze bacterie er nog meer

in zou zitten.... dat moeten ze weten voor de bevalling.... k denk dan dat ze aan streptocokken denken ofzo????

Wat onwijs gaaf dat je kamertje er nu is he?!!Heerlijk genieten.... en het word gelijk al zo écht!!

k zit hier met smart te wachten tot het behang komt!!

Heb je al foto's??

Geplaatst

Ja, ik weet wat het is een blaasontsteking...... had het vroeger heeeeeel vaak! Nu is het afkloppen, heb het al een aantal jaren niet meer gehad.

Maar icm je hoesten enz, kun je je knap ellendig voelen meid. Goed aan de capsules, doet ook wonderen ;)

Je urine op kweek is niets mis mee, kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan.

Ja, ik heb foto's maar ik durf ze hier niet neer te zetten en ook niet op hyves/fb, want ja... iedereen ziet dan meteen wat het wordt.

Vanmiddag hier de zolder opgeruimd, nou ja...bijna... want we zijn nog niet klaar. Wat een hels karwei en nu het volgende probleem... waar gaat alle rotzooi naartoe?

Zoooooveel weggegooid, werd ook wel eens tijd. Sommige spullen waren bijna antiek haha. Een goede bezigheid op 'zo'n regenachtige dag :P:P

Geplaatst

Heerlijk he Jose om alles zo op te ruimen en weg te doen!

Ik heb gister ook alles al ingeruimd, bedjes opgemaakt etc. Nu is het nóg echter!

En idd over een maand of 2 alles weer eens goed wassen.

Tweety hoe gaat het vandaag met je.

grr toetsenbord doet raar, ik krijg de tekens niet meer. Lijkt wel of alle tekens op

een andere plaats zitten behalve uitroepteken, maar vraagteken kan ik helemaal niet vinden.

Straks onze kindjes weer bewonderen!! en afspraak bij de gyn.

Geplaatst

Danaa; Het gaat hier gelukkig weer een stuk beter!!Heerlijk!!haha...kan er gewoon weer van genieten dat ik me eigen 'goed' voel!!

heel veel suc6 zometeen met het bewonderen meid..... Ben benieuwd.

Jose; ow vreselijk joh, dat je t zo vaak had.... wel gelukkig dat je het nu niet hebt...want het is ook wel typisch een zwangerschaps

kwaaltje. Hoesten is trouwens zo goed als bijna over inmiddels (gelukkig).

O ja joh!!daar heb je helemaal gelijk in, over die foto's.... dom van me dat ik er naar vroeg.... (ben ook zoooooooooooo nieuwsgierig ;-) )

k snap het hoor!!!

De zolder!! Meid....... k krijg nesteldrang van jouw!! k heb besloten dat ik aan de grote schoonmaak ga beginnen.... (voor zover dat lukt dan

met m'n harde buiken...maar k heb nog ruim de tijd, dus rustig aan beginnen) en ik ga dus vanmiddag ook naar zolder!!

Als jullie me kwijt zijn zit ik klem tussen de dozen en de rotzooi ;-)

Ga op de berging beginnen en zo naar beneden toe werken!! Nou, dit klinkt toch heel eng ijverig...bah!! haha..... nu nog zien of het allemaal

gaat lukken dan!!

Fijne dag meisjes

Geplaatst

Tweety wat fijn dat je je zoveel beter voelt... Geen idee hoe een blaasontsteking voelt raar genoeg (heb ik nooit bewust gehad) Maar wel eens een zware nierbekkenontsteking gehad en dan zou je ook een blaasontsteking gehad moeten hebben.... Wat ben ik toen ziek geweest zeg! bbrrr....

Nu kun je lekker weer een beetje uit de voeten in huis, lekker aan je nesteldrang toegeven!! hihihi...

OOOOhhh... Jose: Nog meer om nieuwsgierig naar te zijn!! hihihi... We moeten nog maar even geduld hebben voor de foto's van de babykamer, het kaartje en de naam van de baby!

Danaa: veel plezier bij de echo vandaag! ze zwaaien vast wel ff naar je...

Tijd niets van Ang3l gehoord ook trouwens? Die schreef toch wel vaak...

Ik ben van de week naar de ikea geweest voor een fauteuil voor in de babykamer... Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb m zelfs in mijn 1tje twee trappen omhoog gekregen.... Pat vond het niet zo heel erg verstandig van me, maar ik ben nu eenmaal stront eigenwijs (heb ik van mijn pa, die is ook zo)

Ook gelijk een lamp gekocht en nu alleen nog vitrage en beddengoed... Het gaat echt snel als de meubeltjes eenmaal staan!

Nu kan ik ook af en toe even lekker gaan zitten en dagdromen in het kamertje.... hihi!

Fijne dag allemaal...

Geplaatst

hey meiden, goh mocht weer een hoop bijlezen! Was maandag na een zo rustig mogelijk weekend naar mijn werk gegaan, misselijk zoals altijd als ik om half 8 de auto in moet stappen, maar heb het geen uur uitgehouden. Werd zo misselijk dat ik terwijl er bezoekers in de hal zaten moest overgeven! Snel een collega gemaild: hellup ik moet spugen!! Nadat ik boven de pot had gehangen ging ik op de afdeling even bijkomen, komt mijn afd leidster bij me zitten om te vragen wat er mis is, moet ik weer rennen ... nou je snapt het wel, ik ben maar weer naar huis gegaan. Had gehoopt hier met bijna 25 weken vanaf te zijn... balen hoor. Dinsdag stond al een gesprek met de bedrijfsarts gepland, ben ik misselijk en wel naar toe gekomen. Is nu afgesproken dat ik 's morgens pas om 10u begin en dan 's middags wat langer doorwerk zodat ik wel mijn uren maak, ik zal zien of ik het red. Komende dinsdag naar de gyn, ben benieuwd of ik met mijn klachten terecht kan en hij me kan adviseren. Net als ik hier al las (ben even kwijt wie het was, sorry) ik kom ook niet meer de trap op in 1 keer. Heb 's nachts moeite met slapen en heb vaak harde buiken, dus ik zou liever de ziektewet in gaan, snap je. maar ja de dame van PZ zei dat ik een plicht heb me aanmijn arbeidscontract te houden, alleen als het echt niet gaat. (maw moet de gyn officieel iets van zeggen denk ik) Ik mag over 2 weken weer gesprek voeren met bedrijfsarts, dan zien we weer. Ben vandaag weer begonnen, het valt me best zwaar, boerend en zuchtend zit in aan mijn buro hahaha. Niet meer zo misselijk gelukkig, later opstaan scheelt enorm. Komen er vandaag allemaal zwangere vrouwen in de bezoekershal, zo leuk, "hey, jij ook?!". loopt er een jonge meid met een supermooi buikje, ik vraag nog hoeveel weken ben je? 26 weken! Nou sta ik daar met mijn giga buik hahaha, ahum ik ruim een week minder.......

Lees over jullie naam perikelen.... het rare is dat wij een jongensnaam meteen wisten (ook niet in het lijstje gezien) maar niet uit een meisjesnaam kwamen... nu wordt het dus een jongen...toeval? Overigens kreeg ik bij het bezoek aan het kinderdagverblijf laatst het "verzoek" niet de naam Luuk te kiezen, dat schijnt hier helemaal populair te zijn en ze worden er gek van hahaha, Luuk 1,2 en 3 in een groep. Onze zoon wilde ik graag twee namen naast zijn roepnaam geven, die van ons beider overleden vaders. (Jan en Barend) Maar de ouders van mijn vriend waren gescheiden voor hij stierf en dat was een behoorlijk heftige toestand, zijn moeder zou het er moeiljk mee hebben als we hem vernoemen volgens mijn vriend. Ik begrijp dat op zich wel, maar ja het is toch zìjn vader? Dus nu doen we het waarschijnlijk niet. Scheelt ook dat ik uit het katholieke brabant kom en zelf 4 doopnamen heb, mijn vriend is streng christelijk opgevoed en die heeft geen extra namen. Dus daar wringt de schoen al.... Jammer want ik vind het gewoon mooi staan als je je naam met wat extra initialen kunt schrijven... Onze zoon wordt niet gedoopt, aangezien wij zo verschillen qua geloofsachtergrond en we helemaal niet praktiserend zijn. Kind mag later zelf kiezen, zal het nooit tegenhouden zolang hij zich niet bij een rare sekte wil aansluiten (grapje!) ik heb er met mijn zoon van 15 nu ook mooie gesprekken over, hij is 3 jaar terug van brabant naar barneveld meeverhuisd en toen naar een christelijke school gegaan, dat was nogal een cultuurschok voor hem maar wel leerzaam. maar ik dwaal af...

Was gisteren ook bij ikea, samen met mijn lieve zoon die een hekel aan winkelen heeft maar voor een portie gehaktballetjes met patat wel meegaat naar ikea hahaha. Heb gekeken naar een commode, dat miste ik nog voor de babykamer, rest al bij elkaar geregeld. Wat een leuke spulletjes hebben ze daar toch, heb een pluche hoge hoed(je) met een konijntje erin gekocht. Als je dat konijntje aan zijn oren uit de hoed trekt gaat een slaapliedje spelen terwijl het konijntje terugzakt in de hoed! Zoooooooo schattig!!!! Heb me verder maar ingehouden nu.... Mijn vriend had een mazzeltje met een mooie laminaatvloer voor de babykamer, laminaat van Jan des Bouvrie in dat grijs/wit voor bijna noppes bij de karwei, stond t.e.a.b. bij, heeft ie maar gedaan zo'n bod en ze trapte er in hahaha! Heeft 120 eurie ipv 400 eurie betaald! Nou ga maar eens afsluiten, l.l hier een uur in een kwartier.......... liefs allemaal van mij!

Geplaatst

Met onze kruimeltjes alles in orde! Kindje links weeg 1025 gram en kindje rechts 1223 gr.

Echt super mooi! Ze liggen nu yin/yang, dus eentje met het hoofd naar beneden, zo hebben ze de meeste ruimte.

En Judith, zoals je al zei, kindje links zwaaide nog even

[ATTACH=CONFIG]1975[/ATTACH]

Zo schattig!

Heerlijk he Judith om te zitten dagdromen op het kamertje..

Mutske ik hoop voor je dat de gyn. adviseert om halve dagen te gaan werken of helemaal te stoppen!

Als ik je zo hoor heb je t gewoon erg zwaar. Het is makkelijk van die vrouw van de PZ om te zeggen dat

je een ´plicht´ hebt maar zij weet niet hoe jij je voelt!

Tweety wat heerlijk dat je je zo goed voelt! Lekker genieten!!!

Sylvia hoe gaat t met jou??

Fijne avond meiden xxx

Geplaatst

Danaa, alles weer goedgekeurd :) En wat een mooie gewichten al zeg, gaat nu hard zeg! Leuk dat hij/zij nog even naar je zwaaide.

Mutske, jeetje wat een gedoe zeg. Als ik jou was zou ik zeker de situatie even voorleggen aan je gyn, misschien wil hij hierin tegemoet komen en je een handje helpen.

Dan heb je in ieder geval de bedrijfsarts achter je zou je zeggen.

En je 'baas' heeft inderdaad makkelijk praten zeg, als ik het zo hoor... houd je dat toch geen dag vol? Je kunt je er zo lamlendig door voelen. Krijg je ook al medicijnen voor het misselijk zijn? Ik ben het even kwijt.

Tweety, gelukkig gaat het weer een beetje de betere kant met je op. Zodat je misschien toch nog iets meer kunt gaan genieten van het 'zwanger zijn'.

Ennuh Judith, doe je voorzichtig eigenwijsje? Heb laatst een keer gelezen, dat je vanaf 24 (??) weken niet zwaarder mag tillen dan 5 kg. Al moet ik zeggen dat het in de praktijk vaak tegenvalt, 5 kg zit je zo aan. Maar een hele fauteuil, jemig... iets teveel van het goede.

Maarik begrijp je ook hoor, want het zal en moet naar die babykamer natuurlijk, zoiets kan dan nog niet een paar uren wachten. Heeeeeel herkenbaar.

Oh en tweety, het was niet de bedoeling om je aan te steken hoor haha... maar ja, het zijn van die karweitjes die er altijd bij in schieten en blijven liggen. Maar ik krijg binnenkort een logé en inmiddels kon je je kont niet meer keren op zolder.

Pfffff, geen ruk voor op de tv, saaie avond dus... maar weer een beetje verplicht achter mijn lappie zitten. De hele huishouding vanmiddag alweer gedaan.... zou nog een paar dingetjes kunnen strijken. Vanmiddag mee begonnen, maar man wat word ik daar altijd chagrijnig van! Zo niet mijn klus, dus voor nu..... jammer dan, ik blijf gewoon zitten waar ik zit.

Geplaatst

Goh Danaa, wat leuk! Die foto is superschattig!!!! Wat groeien ze goed zeg, en Yin en Yang, dat is zo mooi gezegd! Dat beloofd veel goeds hahaha!

Lief wat je zegt over mijn werk, het blijft moeilijk om mensen op mijn werk (die alles op een presenteerblaadje krijgen wat zwanger zijn en worden betreft) uit te leggen hoe ik mijn zwangerschap beleef. Ik krijg soms erg rake opmerkingen als "je wou toch zelf graag zwanger worden, je moet niet zo klagen..." waar ik maar niet op reageer. Er zijn de laatste jaren schijnbaar alleen modelzwangeren geweest op mijn werk. Stiekem lach ik in mijn vuistje ook, want ik weet inmiddels als enige dat er nòg een collega in ons team zwanger is, hahaha nummer 3 al die vervangen moet worden voor het verlof.... wat zullen ze balen. Ik ga dinsdag mijn best doen bij de gyn. Dank voor je steun! Hè dat voelt ff lekker!

Geplaatst

Gnana Mutske, dat is fijn.... tegen die tijd kunnen ze het lekker uitzoeken. Die baas zit straks met de handen in het haar.

Hier is de tekst voor op het kaartje een feit, vanmiddag de hele lay-out gemaakt. Het kaartje is ook gekozen :) Eindelijk.....hihi.... hebben in tweestrijd gezeten hoor.

Wat ik me trouwens afvraag in de boeken staat bij de naam van ouders vaak de vrouw als eerste vermeld...

Hoe gaan jullie dit doen?

Ik vind de man eerst veel logischer, maar misschien hoort het bij een geboortekaartje anders? Het viel ons zo op.

Geplaatst

Mutske die rake opmerkingen zijn niet leuk. Iedere vrouw ervaart de zwangerschap weer anders!

´Bij mn vorige zwangerschap heb ik ook gewoon tot 34 weken gewerkt zonder te klagen

en nu is t toch heel anders. Hoorde van een vriendin, tevens collega, dat ze zich op mn werk

afvroegen wat er eigenlijk met me aan de hand was, waarom ik al 2 maanden thuis zat.

Loop ik dus weer met het gevoel dat ze vinden dat ik me aanstel of zo!

Tweety nog klem gezeten op zolder smiley_knipoog.gif

Oh Jose ik ben benieuwd naar jullie kaartje! Wij doen de naam van mn man als eerste.

En dat je niet meer dan 5 kg mag tillen... Daan weegt 10 kg en die draag ik toch

heel wat af op een dag, trap op, trap af.. pfff..

Vannacht weer heel slecht geslapen. Ik ben zó moe en wil zo graag slapen!

Komende nacht neem ik een paracetamol, kijken of het helpt.

Geplaatst

Goede morgen Dames,

sorry dat ik zo lang niets meer geschreven heb. Maar de latste dagen voel ik me elendig. Door het nog steeds heel veel overgeven heb ik zo last van maagpijn en ribbenpijn en ook mijn hoofd doet gewoon altijd pijn nu.

's nachts slapen is ook niet meer. Alleen maar van rechts na links draaien met pijn in me heupen en bekken. Morgen ga ik naar Duitsland mijn zoon halen. Hij komt op vakantie 2 weken .

Ik heb nu niet alles terug gelezen maar wat ik nu gelezen heb hoop ik dat ik het nog goed weet.

Tweety met jou weer beter . Gelukkig meid. Het wordt tijd.

mutske met je werk, nu ik zou niet meer gaan werken. Het Baby is toch wel belangrijker als je werk. Niemand zegt sorry tegen jou als er iets gebeurt. Denk aan jezelf en het baby. ;)

Juut niet zo eigenwijs zijn he *haha*. Maar mijn man zegt ook altijd ik ben te eigenwijs en moet meer rust neemen *hihi*

Danaa, mooie foto zeg. En wat leuk dat ie naar je hebt gezwaaid.

Jose, leuk dat je de tekst voor de geboortekart nu hebt. Maar of man of vrouw eerst geen idee

Ben ik iemand vergeten?

Fijne dag allemaal ik ben weer heel erg misselijk dus ik ben weer vandoor

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hè verrot weer zo'n mindere nacht Danaa, als het zo blijft eens aankaarten bij de gyn/ha? En ja, je kunt moeilijk tegen je zoontje zeggen... blijf maar staan, ik kan je niet tillen.

Ik neem die 5 kg ook met een korreltje zout hoor.

Sylvia, wat fijn weer van je te horen, zo zie je maar weer.... we misten je al haha. Fijn dat je zoon langskomt, vast weer even genieten.

Hier ook wat grappigs, dacht het eergisteren te voelen, maar vanochtend namelijk weer en nu weet ik het zeker...ons kleintje had de hik! Grappig joh, mijn man heeft het vanmorgen ook gevoeld. Heel veel snelle plopjes achter elkaar, op dezelfde plek... absoluut geen schopjes. Jullie dit ook al ervaren?

Hier ga ik een lekker broodje kroket eten, foei.... maar heb zo'n last van lekkere trek en vanmiddag komt mijn zwangere vriendinnetje langs :) Lekker mutsen dus.

Geplaatst

Jose: Grappig dat je dat opvalt... Ik persoonlijk zou zeggen de vrouw eerst natuurlijk!!! Ja hallo: Wij hebben al het zware werk gedaan!! hihihihihihi... (maar ff serieus: ik denk dat het daardoor is)

Grappig, de hik.... Ik denk wel dat ik het al een keer gevoeld heb, maar het leek mij zo snel achter elkaar? (en het was vrij zacht...)

MMmMMMMm.... broodje kroket... lust ik ook wel! hihihihihihi Eet smakelijk! en veel plezier vanmiddag

Enneh... die stoel weet 19 kg volgens de Ikea.... Niet zo verstandig dus eigenlijk!

Mutske: Wat jammer is dat toch he, dat sommige mensen er zo luchtig over doen... Misschien kan dat best bij sommige zwangerschappen, maar zeker niet bij iedere! Jij zou denk ik ook liever huppelend en fluitend die negen maanden doorlopen toch? Het is niet alsof jij er zelf op zit te wachten om "lekker" even al die tijd misselijk te zijn en over te moeten geven.... YUK!!!

Er wordt door sommige mensen wel eens gezegd: Zwangerschap is geen ziekte.... Nee, en er is gelukkig ook nog nooit iemand ziek door geworden of dood aan gegaan he? (denk ik er dan achter aan... lekker sarcastisch) Sterke meid!

Danaa: Je vrachtje is ook wel zwaarder dan je vorige zwangerschap he? Het zijn er twee, dus logisch dat het anders is lijkt me... Ik hoop voor je dat je vannacht een goeie nacht hebt.

Sylvia: Heb je die misselijkheid al met je dokter besproken? Is toch wel heftig zeg... Misschien kun je nog iets doen met andere voeding?

Probeer iig een beetje te genieten van je vakantie met je zoon samen.

Ik krijg vanav de baby van mijn buurvriendin weer te logeren... Gezellig hoor, het is zo'n heerlijk ventje! Vanmiddag na mijn werk ga ik de vitrage maken voor de babykamer en dan ben ik wel zo goed als klaar... Alleen nog wat beddengoed aanschaffen (heb nu 1 setje) en dan is het helemaal klaar, wat een mijlpaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden