Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*Ik breek eventjes binnen:

Mutske, bedankt voor de tip over de verstopte neus! Ik heb ook al sinds het begin last van een bijna permanent verstopte neus. 's morgens zit die dan vol bloedstolsels en andere rommel (smakelijke omschrijving nietwaar), door de bloeddoorstroming die met een zwangerschap veel sterker is. En de gewone tip zoals rechtop slapen, daar heb ik weinig aan. Want hoe kan ik dan op mijn linkerzij liggen met die buik die groter wordt? Wat voor een ruggengraat en nekpijnen creëer je daar dan mee :-)

Ik ga dus zeker kijken naar die capsules.

breek terug uit*

liefs,

Ellen

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danaa; dat is idd. wel heel erg ver!!kan me voorstellen dat je dát niet ziet zitten....volgens mij zijn er van ons

cluppie ook niet die meer jouw kant op wonen!!

Balen dat je zulke slechte nachten maakt. k hoop dat je wat aan de tips hebt van de anderes.....

k heb soms ook wel maagpijn, maar niet zo erg dat ik er zuur van krijg ofzo!!

k zou er zeker wat voor gaan vragen bij de dok als k jouw was!! straks ben je al uitgeput vóór je moet gaan

bevallen!!

Mijn box heeft ook geen lade trouwens...k heb n smeedijzeren box op n sierlijk pootje, met idd. hetzelfde idee

als jullie; anders kan ik er niet onder komen met de stofzuiger!!

Wat mij betreft is 10 Sept. best. en t mag bij mij hor!! Jullie zijn van harte welkom!!

Wat leuk Judith om soms ineens heeeel dichtbij iemand te hebben via het forum!!

Mutske; hoe was je suikertest? gelukkig hoefde ik met m'n suikertest niet zo'n ranzig drankje!!

bij ons doen ze nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch....ook wel irritant, moest k elke keer

naar t ziekenhuis rijden!!

krijg je ook gelijk uitslag??

Jose; wat voor weer ist bij jouw dan??omdat je t zo aan bleeeghen bent?haha... hier ist nl. heerlijk weer!!

Gisteren en vandaag ook weer; k voel me n beetje down :-p

k weet niet waar t door komt, heb écht he-le-maal nergens geen zin in...voel me moe...

waarvan????geen idee, k slaap prima...dus t zal wel psychisch moe zijn zeg maar!!

k moet me eigen er écht toe zetten om iets te doen. k denk dat ik me gewoon n beetje doelloos voel,

dat ik daarom zo down word!!

khou m'n huisje bij, dat heb je ook weer zo gedaan natuurlijk!! k heb geen zin om te gaan zitten naaien,

komt nix uit m'n handen!! lezen heb ik de rust niet voor in m'n hoofd!!

Kortom; k heb gewoon nergens zin in, en heb t gevoel dat ik wel ken janken. k voel me alleen in m'n huis....

k ben de afgelopen weken heel veel weggeweest, drukke weken zeg maar, dus k denk dat ik nu gewoon ff

in n gat val!!

k voel me gewoon somber terwijl het nu zulk lekker weer is!! bah!!

Geplaatst

Ach lieve Tweety, dit is even een behoorlijk zomerdipje... uhm... lekker in de zon gaan zitten met de pootjes omhoog?

Hopelijk heb je morgen een betere dag, je hebt soms van die dagen......bah!

En zeker als je de afgelopen weken zoveel leuke dingen hebt gedaan en nu een beetje alleen thuiszit...tja, dan kan ik me voorstellen dat de muren op je af komen.

Het is ook niet niks, verplicht thuiszitten, terwijl je het graag anders had gezien. Sterkte meid!

10 september kan ik ook wel, tenminste nog wel haha... En jullie komen dan ook mijn kant een keer op toch?

Hier is het gewoon bewolkt, bah...ik wil buiten zitten in de zon...daarom bleghhhhh hihi!

Geplaatst

Dank je Jose, dat is t idd. ook gewoon...afgelopen weken waren allemaal leuk, en nu ineens ist saai...

k kan sowieso niet zo heel goed tegen alleen zijn...tenminste als ik zo'n bui heb dan....

k ga denk ik vanmiddag lekker poosje buiten zitten, of k pak mezelf beet en ga boven op zolder weer

wat doen....... maar k zie t wel....

eerst ga ik (ooooohhhhhhh) broodje kroket eten...daar had ik zo'n zin in!!

k zal n beetje zonneschijn jouw kant opsturen!!haha...

Vind t best hoor, om n keer jouw kant op te komen!!

Als je t 10 Sept. bij jouw wil doen ist mij ook best hoor!!

Ben wel benieuwd wie er uiteindelijk allemaal komen, zitten we strax met z'n drieén...haha....

naa, vink ook gezellig!!!

Geplaatst

Kijk, dat doe je goed...jezelf even verwennen met een broodje kroket.

Wat mij betreft 10 september bij jou hoor, dat kan prima... er komen nog zat andere keren ;)

En ik ontvang die zonneschijn met open armen, dus kom maar op! Ga nu eerst boodschappen doen!

Geplaatst

even een verslagje over mijn afspraak vanmorgen en de glucosetest.... bleeeh ben er nog onpasselijk van. Moest om 8:50u op afspraak bij de gyn en daarvoor op het lab me melden voor de test. Ik had al rekening gehouden met wachttijd, maar ik kwam om 8:15 binnen en om 8:35 stond ik pas bij de balie, zo druk en zo langzaam ging het. Dus ik meldde dat ik meteen daarna mijn afspraak had en alleen maar even iets hoefde te drinken nu. Dus gelukkig mocht ik voor. In het briefje met instructies dat ik vooraf gekregen had staat dat ik 50 gr glucose zou drinken. Ik stel me daar een flinke slok bij voor. Aangezien ik op dat tijdstip nog behoorlijk misselijk ben was ik al bang voor spuug taferelen... Bleek dat ik 200ml oftewel een flinke beker en nog een beetje moest wegdrinken ineens. En ik zat al in de stress omdat ik te laat op mijn afspraak zou komen dus wou het gauw even doen. Dus ik zet t op een drinken, maar mijn maag besliste anders... en toen drong ook pas de vieze chemische smaak van het goedje door. Hup daar kwam de helft al weer bijna terug, bakje erbij en maar weer op adem komen, oftewel ik ben 10 min bezig geweest het binnen te krjigen. Als het eruit kwam moest ik het weer opdrinken, want "het was nog niet in de maag geweest" gatverdarrie! Toen ik het laatste slokje al 3 keer opnieuw had gedaan heb ik geweigerd het verder op te drinken, jammer dan hoor. Snel met spuugbakje in de hand naar de afdeling gesneld..... Net op tijd, mocht ik snel wegen en bloeddruk meten. Nou raadt eens, nog geen kilo ben ik aangekomen (al sinds begin mei niet meer!) Da's op zich wel fijn, ik weeg nu 89 kg, dus da's al behoorlijk met 1.61m. Maar de gyn zei wel dat het voor mijn energie niet best is. Ik vroeg hem voor mijn werkgever iets mee te geven dat ik geadviseerd wordt minder te werken maar daar deed hij niet aan, pfff. Da's wel een nadeeel vind ik van bij de gyn ipv verloskundige zijn; de gyn is er voornamelijk voor je kind, onze pijntjes en klachtjes zijn niet zo interessant lijkt wel. Op zich prima, ik ben daar ook vooral voor mijn kleintje maar ja ik had wel ff willen klagen hahaha. Dus maar even kijken hoe ze er op t werk op reageren. Ons Sjefke werd gemeten en bekeken, die groeit als kool! Hij lag zelfs een week voor op schema! Ja het is een flinke zei de gyn. "Voel je je baby"vroeg ie... VOELEN? ik denk dat ie zich op het wk hoogspringen voorbereidt antwoorde ik....Op de echo zag je de handjes in het rond boksen, de gyn vond het ook mooi zoveel hij bewoog! Maar ja, met een receptje voor zetpillen tegen de misselijkheid stond ik zo weer buiten.

Hup terug naar het lab voor het prikken, ik denk dat er wel 40 man in de wachtkamer zat. Gelukkig werd ik op precies een uur na het drinken van het drankje geroepen, dat scheelde. Iets na tienen, bijna 2 uur later dus, stond ik buiten, kon ik meteen door naar mijn werk...hoera...... ik ben nog steeds wat misselijk krijg die vieze smaak mijn mond niet uit......

Geplaatst

Mutske; klinkt écht vreselijk ranzig......brrrrrrr.... blij dat ik t niet hoefde te drinken!!

flinkt pepermunt eten zeker nu?!!

Klopt ja, gynecologen zijn vaak veel zakelijker dan verloskundiges, alhoewel er heus wel verschil in personen zijn hoor!! maar k vind het wel stom

dat hij dat zo zegt dat hij daar niet aan 'doet'. hij kan jou toch adviseren rustig aan te doen!!sla nergens op hoor!!

k moet zeggen dat ik het sowieso heel wat vind dat je nog zo dapper naar je werk gaat!! k geloof als ik in jouw schoenen stond dat ik me allang

ziek had gemeld. (nu ben ik ook niet heel sterk lichamelijk waardoor ik dingen ook niet heel lang kan vol houden).

In ieder geval mooi dat je Sjefke het zo goed doet!!kan je daar weer mooi van genieten toch?!!

Jose; wil je de zon weer terug geven?? hier istie verdwenen!!

Geplaatst

heb net even gesproken met leidinggevende, we gaan dinsdag met bedrijfsarts samen verder praten.... ik ga zelf vragen om halve dagen te werken en de helft in de ziektewet te gaan en dan weer aankijken hoe het gaat. Maar eh Tweety, pepermunt was misschien ook wel een goed idee, met alles wat ik eet of drink vandaag boer ik dat chemische smaakje weer op, zo goor. Zal weer weinig avondeten worden vandaag vrees ik....

Geplaatst

Oh Mutske wat erg voor je dat je dat smerige drankje niet wegkreeg.. Dat is zo erg he als je maag zich er tegen keert!

BAH. Gelukkig heb je het erop zitten. Ik hoop voor je dat de bedrijfsarts in ziet dat volledig werken er echt niet meer in zit.

Ik had aan mn man gevraagd om die Rhinocaps mild mee te nemen van de apotheek. Neemt ie nog de verkeerde mee!

Straks ga ik zelf wel even.

smiley_love_kissing.gif Deze is voor Tweety. Hopelijk voel jij je vandaag weer wat beter in je vel!

Geplaatst

Hej meiden,

Voor de DBB vind ik Dordrecht ook goed hoor!

Is lekker dichtbij mijn ouders in Gorinchem, dus dan kan ik dat mooi combineren!

Maar helaas kan ik 10 september niet!! Ik kan wel de 24e (maar dan kan Tweety dus niet) en 1 oktober….

Maar goed, het zal wel erg lastig worden om een datum te vinden wanneer we allemaal kunnen…

Dus anders heb ik gewoon pech…

@ Danaa - Wat balen dat je nog steeds zo slecht slaapt!! Ik hoop dat de tips helpen!!

@ Tweety - Ik hoop dat je ‘zomerblues’ voorbij zijn en je weer beter in je vel zit!!

En zo niet, dan kan je het hier natuurlijk lekker van je afschrijven!! Ik hoop dat het oplucht!!

@ Mutske – Jeetje meis, wat een toestand met de drankje zeg!

Ik werd helemaal naar van je verhaal en ik heb het niet eens moeten drinken, kan je nagaan!!

Ik hoop dat de vieze smaak ondertussen verdwenen is!!

En ik hoop ook voor je dat de bedrijfsarts akkoord gaat met je voorstel!! Ik zal voor je duimen!!

Lau en ik gingen maandag om 5 uur naar de drukker voor de geboortekaartjes; waren ze vanwege de vakantie al om 4 uur gesloten… Dus dat schoot lekker op!

En gister ben ik gezellig met mijn schoonzus en haar tweelingmeiden op pad geweest. We zijn wezen 'shoppen' in Hoorn en zijn daarna gezellig naar de speeltuin geweest!!

En gisteravond heb ik 1 uur gewandeld met een vriendin. Dus ik ben lekker actief geweest!!

Vandaag maar opnieuw proberen om geboortekaartjes op te halen én van de zon genieten natuurlijk!!

Fijne dag vandaag!

Geplaatst

Dank je Danaa, gelukkig voelde ik me vandaag 10 x beter!!!

Ilona; ik woon niet in Dordt maar in de Alblasserwaard (wat natuurlijk vlakbij is) als je komt geef kje

m'n woonplaats ff via pb door!!

Vannacht is m'n vriendin bevallen van n zoon!! helemaal geweldig, echt n sgatje!! Daan!! zo'n mooie naam.

En k ben heel de dag bij m'n andere vriendin geweest, die jarig is, tussen door ff 2x naar binnen gelopen bij vriendin met baby (hun wonen allebei in dezelfde woonplaats)

heerlijk zeg!!krijg er ook helemaal zin in!!

Vandaar denk ik dat ik me vandaag al beter voelde, had genoeg afleiding!!

m'n kraampakket is ook binnen!!brrrrrr....als ik al die matjes zie (en dat is dan weer het nadeel dat ik zolang kraamverzorgster ben geweest, want dan weet je precies waar

het voor dient en hoe het er strax uitziet) denk ik brrrrrrr....... haha.... nog maar niet aan denken!!

Zijn er al meer die de kraampakket hebben??

Geplaatst

Nee hier nog geen kraampakket, komt ergens in september volgens mij.

Gefeliciteerd met je vriendin haar zoontje Daan, kort en krachtig...even lekker baby knuffelen. Is nu zo anders hè?

Tja en dat kraampakket, daar moet ik straks ook niet te lang stilstaan, want dan krijg ik ook bibbers!

Heb nu al dat ik de ene dag denk, joh laat maar komen.... moet toch en op een ander moment denk ik ....aikssssss.

1 oktober zou ik ook nog wel kunnen hoor, maar liever niet later.. heb gewoon zo'n gevoel dat het eerder komt.

En evt. op een zondag?

En Tweety, nog bedankt voor de zon gisteren, was er erg blij mee :) Vandaag is het een beetje vreemd weer, zit ik eindelijk buiten, vliegen de wolken je alweer om de oren. Nou dan niet hoor!

Geplaatst

Danaa, mannen haha... nee hoor, ze bedoelen het goed! Hopelijk werkt het een beetje, zou een verademing zijn voor je.

Mutske, jakkes...vieze troep. En balen dat je maag er zo'n afkeer tegen had zeg. Knap van je dat je toch door de zure appel heen beet. Nu heb je het achter de rug, wanneer krijg je de uitslag?

Ik mag vrijdag voor de suikertest, maar ik hoef naar mijn weten geen drankje te drinken. 800 uur nuchter, dan wat eten en om 10 uur weer. Bah, zie er tegenop... want ik heb altijd meteen trek als ik 's ochtends wakker word.

Moet ookn og een eind rijden, want ziekenhuis ligt niet naast de deur. Om het dan nog maar niet te hebben over wanneer ik aan de beurt ben, want het is altijd zo stampensvol 's morgens vroeg.

Net of de hele provincie komt bloedprikken... naja... om 1030 uur weer een echo, dat maakt een hoop goed :)

Tweety, trouwens.... ben je nog een leuk kaartje tegen gekomen?

Ilona, balen dat de drukkerij dicht was....

Geplaatst

Hello girls!

Hier ook nog geen kraampakket binnen... ben benieuwd! Ook nog geen suikertest in de planning, maar ik moet a.s. dinsdag weer naar de vk... dus misschien wordt er dan wat ingepland?

Tweety: Gefeliciteerd met je vriendin! Zal nu voor jou idd wel heel anders zijn he? Fijn dat je bui weer is opgeklaard...

Hier weer een paar rustige dagen in mijn buik... vind het helemaal niet leuk! Ik voel af en toe wel een schopje en met de doppler hoor ik een prachtig hartje, maar hij is mij weer veel te rustig vergeleken bij vorige week...

Is toch om gek van te worden dat ik dan gelijk zooooooo onzeker ben?? Ik ben gewoon nog steeds zo bang om hem kwijt te raken...

Pat is aan het overwerken en na een drukke werkdag heb ik mijzelf net heeeeerlijk getrakteerd op een schaaltje sushi! mmmm.... wat is dat toch een feest om te eten!

Geplaatst

Ow ja! Gister nog bij Mik0705 op visite geweest (uit het september topic) Nou, was echt lollig... Net alsof we elkaar al heel lang kenden, zoveel te kletsen! De tijd vloog voorbij.

Zal ook wel zo zijn bij de DBB... Hopelijk alleen wel voor oktober, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die van ons eerder komt...

xx

Geplaatst

Haha Judith, moet even lachen sorry.... maar jij bent natuurlijk ook een echte kletskous, bedoel het gezellig hoor ;)

Tja en die onzekerheid, zo logisch... ik herken het wel. Die van ons is 's avonds altijd zooooo druk, maar er zijn avonden dan is het toch iets minder en dan zit ik er gewoon op te wachten en dan komt er niks. Gelukkig heb je de doppler, deze kan je dan even gerust stellen. Hij kan natuurlijk ook net de andere kant op schoppen hè? Dan voel je het gewoon bijna niet. Ik moet zeggen heb de doppler met 15 weken voor het laatst gebruikt, daarna nooit meer.

Leuk dat je gisteren bij Mik langs geweest bent, wel grappig... dat het zo kan klikken met iemand van het forum. Zelf heb ik het met Bianca, heel apart... maar voelt gewoon vertrouwd.

Oh en die suikertest doen ze hier niet standaard, maar ze doen het omdat ik al Metformine slik ( diabetespillen) en omdat ons kindje een dik buikje heeft. Hij/zij loopt 2 weken voor met de buik, de rest alles wel mooi op schema.

Dus ik vind het een beetje vreemd, want je zou toch verwachten dat de uitslagen goed zijn? Ik bedoel, ik slik er al meds. voor... beetje apart vind ik het, maar goed!!

Hier net heerlijk andijvie gegeten mmmmm.... Volgens mij ben jij wel een sushi-liefhebster haha... Jij liever dan ik, maar fijn dat je er zo van genoten hebt. Wat zo'n klein dingetje al wel niet met een mens kan doen, of heb je er stiekem meerdere gegeten?

Geplaatst

Gek he, dat die groei zo gaat verschillen he? Ik geloof dat nu de genen meer mee gaan spelen, terwijl het eerst volgens een vaste lijn groeide. Misschien zegt het dus helemaal niet zoveel?

Bij ons loopt het buikje gelijk met de termijn, maar zijn de ledematen en het hoofd weer een week voor in de groei.... dus of het iets zegt??

als het me te lang gaat duren, dan bel ik de vk... dat denk ik elke keer als ik hem te lang rustig vind en vervolgens begint ie dan weer lekker te schoppen! Zo maar ffies op de bank gaan liggen en dan zie ik het wel.

Ik verheug me er wel op hoor, om weer eens bij elkaar te komen! leuk toch juist? lekker kletsen en zeker als je begrepen wordt of herkenning ziet.... haha...

& nu ff naar de bank... Bye Ladies!

Geplaatst

Sjonge zeg......zit n heel verhaal te type, doe ik net wat verkeerd..........tekst weg!!

overnieuw dan maar!!

1 Okt. kan ik ook!! maar idd. ook niet later, k weet niet of tie van mij eerder komt, maar k denk

zelf dat we de energie ook niet meer hebben om dan nog zulke acties te ondernemen!!!

Ik vind het zaterdags best, maar het mag ook door de weeks (meeste zitten rond eind Sept. ook

met verlof toch?)

Niet op zondag!!

Jose; We zijn er uit met de kaartjes.... we hadden allebei n top 3, waarvan we er allebei 1 hetzelfde hadden,

dus die is het geworden!!

Ben er erg blij mee!! hij past helemaal bij ons!!

Zit nu nog met de tekst te puzzelen en dan nog ff adressen tellen, dan kan ik ze vrijdag gaan bestellen!!

Misschien krijg jij m ook binnenkort wel hoor, je paket, bij mij zei ze dat je m rond 7 Mnd. kon verwachten....

en we hebben dezelfde verzekering!!

Judith; Leuk joh, dat je bij Mik bent geweest, gezellig!! Bijzonder he?!!hoe het zo kan klikken met n 'vreemde'.

meid, ik snap je onzekerheid wel, maar bedenk ook dat jouw ventje ook gewoon heel relax kan zijn he?!!

niet ieder kind is druk in de buik. Mijn moeder had het met mij en m'n jongste broertje; wij waren heel druk, maar

m'n andere broer was enorm rustig!! Daar schijnt écht verschil in te zitten!!

bij m'n vriendin ook écht het zelfde verhaal!! en m'n schoonzus ook!!! zolang de harstlag goed is, en je af en toe wel

wat voeld is het gewoon goed hoor!!

Heel bijzonder om mee te maken ja, bij m'n vriendin!! Zo apart, toen ze vertelde dat ze zwanger was, was net míjn eerste IVF

mislukt, ze moest toen zo huilen toen ze t vertelde....en nu ben ik zelf zwanger!! k vind het zo apart om te ervaren dat het

nu ook 'leuk' kan zijn, om bij vriendinnen op kraamvisite te gaan. Voorheen was het pijnlijk, verdrietig, mezelf groot houden en

vooral net doen of t leuk was. Nu is het ook voor mij gewoon écht heel leuk!!

Met zulke momenten sta je er weer bij stil hoe bijzonder het is dat we dit mee mogen maken, terwijl er zo veel momenten zijn

geweest dat k dacht dat het voor ons nooit meer zou komen!!

Nog ff over die suikertest.Bij ons is het ook niet standaart. Als ze vinden dat je kindje iets te hard is gegroeid (die van ons had rond de 20

weken ook n dikker buikje die n week voorliep) doen ze het voor de zekerheid, maar ze zeggen er wel bij dat in deze periode de groeipieken heel

hard kunnen gaan, dus dat het niks met suiker te maken hoeft te hebben!!

de week erna was t weer keurig volgens het boekje qua groeien!!

k vind het ook zo leuk om mekaar weer ff te zien en te spreken!! heb daar écht super veel zin in!!

Geplaatst

Hier nog geen kraampakket binnen. Maar ja, ik krijg toch een geplande keizersnee dus dat pakket

heb ik eigenlijk niet eens nodig! Heb ook nog niks gehoord van de thuiszorg voor het intake gesprek.

Wat leuk Tweety dat je vriendin een zoontje heeft gekregen! En wat een leuke naam Daan hihi..!

Heerlijk he dat je nu oprecht blij kunt zijn!

Gister van de huisarts capsules gekregen tegen de maagzuur, werkt gelukkig meteen dus dat is super!

Neem nu standaard 2 paracetamols in voor het slapengaan, en ook daardoor slaap ik nu gelukkig

wat beter!

Die 2 gaan soms zo hard te keer in mn buik, dat ik mn buik echt moet vasthouden! Ben zó benieuwd

hoe ze er uit zien..

Geplaatst

Hé meiden.....

Tweety, ja, ik heb er ook zo'n zin in om jullie weer te zien. Vond het de vorige keer ook beregezellig. Is 17 september misschien nog een optie?

Zou het nl. wel leuk vinden als er meer kunnen komen.

Danaa, joepie...eindelijk...wat een last van je schouders. Echt heel fijn dat de medicijnen hun werk doen en jij je een stuk fitter voelt.

Taaaddddaaaaddaaaa, de proefdruk is binnen :) Weliswaar via de mail, maarrrrrr het is er. Prachtig, alleen nog een paar kleine aanpassingen. Onze telefoonnummers missen en 'uur' achter de tijd van rusten zeg maar.

Wauw, ik kan niet wachten ;)

Tweety, die tekst uitzoeken vond ik een hele klus, ben er echt een paar dagen voor gaan zitten. UIteindelijk hebben we een mooie tekst kunnen bedenken, wat heel toepasselijk is voor ons.

Want heb je eindelijk een gedichtje, zit je weer met een aankondigingszin te hannesen. En ik houd niet van standaard, dus ja... dan wordt het al gauw lastig.

Zet 'm op, ook jullie komen er samen wel uit.

Geplaatst

Zo, het lijstje maar weer eens naar boven gehaald:

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

16 augustus controle zkh 25 w 4d

19 augustus- Ang3l 27 w 4 d

19 augustus - Jose 26 w 5 d + glucosetest

25 augustus - Danaa 29 weken 3d

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

Missen jullie ook zoveel dames meiden? Angel heeft al een tijdje niets van zich laten horen, hopelijk alles nog wel goed. Sylvia is lekker aan het genieten nu haar zoon 2 weken bij haar is.

Maar Sas, Tonka, Nathalie, Debbie, Poohbeer, Nella en Lisa hoe is het met jullie en de kleintjes? Jammer, dat jullie hier niet ( meer ) posten. We zijn zo benieuwd naar jullie.

Geplaatst

Danaa; ondanks je geplande keizersnee krijg je alsnog als het goed is n kraampakket. Dat is meestal standaart,

en er zitten altijd nog dingen in die je wel kan gebruiken....matjes, voor doorlekken in je bed!! en alcohol flesje,

kraamverband!!

Super zeg, dat die pillen gelijk werken!! als je daardoor in combi met paracetamol een beetje normaal kan slapen,

voel je je overdag ook wat meer mens!!

Jose; Ooow gaaf man, de proefdruk!! Lijkt gelijk zo 'echt' he?!!

Ja t is n heel gepuzzel, maar we zijn er denk ik wel uit!! nog ff uitprinten, dan kunnen we er opt gemakje nog ff naar

kijken of we nog dingen missen enzo. maar k denk dat we verder klaar zijn!!

Leuk, kan ik ze ook gaan bestellen!!

De 17de kan ik ook trouwens!!

We zijn idd. maar met n klein cluppie met schrijven!! Ben ook erg benieuwd hoe het met de andere girls is....

k hoop alles goed!!!

Nou had n soort van nesteldrang net, dus maar meteen aan toe gegeven!! ;-)

heb heerlijk m'n badkamer n goeie sopbeurt gegeven, met tandenborstel en schuurspons alle richteltjes enzo....

knapt weer op.... rot kalk ook in die douche cabine!!

dus k ga zo nog ff plat, want vanavond zou k mee gaan klussen (verven) bij m'n broer in huis!

Geplaatst

Tweety, doe je wel rustig aan? Je zit niet voor n iets thuis hè?

Maar dat soppen herken ik, heb er wekelijks last van...ook toen ik nog niet zwanger was ;)

Maar alles weer lekker fris en fruitig, hmmmm heerlijk :)

Dus bij jullie schiet het ook al op met het kaartje, leuk joh...ben benieuwd. We hebben ook de naam laten drukken, toch heel raar hoor om het zo te zien staan hihi.

Hoe zit het met de andere meiden de 17e?????

Pffff, hier echt een off-day, nergens zin in...zit maar met mijn luie reet achter de laptop. Vanmorgen wel de huishouding gedaan, maar dat is ook het enige.

Kan nu ook iets ondernemen, maar verveel me gewoon en geen zin haha!

Geplaatst

Huhuuuu meiden,

ff berichtje van me. Ik heb niet alles terug gelezen nu, omdat het toch erg veel is en ik heb niet te lang de tijd. Maar wilde jullie ff laten weten dat hier alles zo ver zo goed is. We genieten van me zoontje.

Zeg eens , voelen jullie ook het voetje van de Baby al onder jullie borst ?

De latste dagen is mijn buik gegroeid dat is echt hevtig *haha*

Morgen ochtend 9.45 weer kontrole echo in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het met de kleine gaat. Hij schoppt enorm *hihi*

Moet ik het kraampakket wel zelfs aanvragen? Of hoe zit dat?

Wens jullie allemaal een fijne avond nog. Oh en overigens, ik kan helaas niet komen.

Dus tot dan

Liefs

Sylvia

Geplaatst

De 17e kan ik wel hoor!! Goeie optie...

Jose: af en toe ff een off day is helemaal niet verkeerd... gewoon lekker aan toe geven! Das net als een nestelbui: lekker doen... Vanmorgen ineens de kolder in mijn kop en de hele voortuin onkruidvrij gemaakt.... ALs ik het in zo'n bui niet gelijk aanpak, komt het er de eerst volgende week zeker niet meer van!

Volgens mij is er van het lijstje trouwens helemaal in het begin nog iemand af gevallen wat niet in het lijstje is opgenomen. Volgens mij was dat lisa als ik het goed heb... (hopelijk heb ik heb niet verkeerd, ik zal het morgen ff terugzoeken)

Ik hoop dat de andere meiden nog wel wat van zich zullen laten horen, maar dat zal dan eerder tegen november zijn denk ik!

Vandaag voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest... Ik moest die bikini toch eens gaan gebruiken he? hahaha.... Nou, het was echt lekker!!!! Lekker bewegen in het water en ontspanningsoefeningen, echt een aanrader! Ik ga nu dan ook lekker mijn bedje in!

Truste alvast! xx, Juut

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden