Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rustig aan doen he?Jose!! (ik mag het zeggen, want met regelmaat kom ik ook mezelf nog tegen ;-) )

Lekker in je bed blijven, en je lekker laten verwennen!!

heerlijk, zo te kunnen genieten!!Het is ook zo'n groot wonder!!

Zei het gisteren nog tegen m'n schoonmoeder; n jaar geleden dachten we eigenlijk dat we dit

nooit mee gingen maken, en zie nu eens liggen!! zo'n wonder!!En zó gewenst!!

Ik vond de difrax flessen ook altijd beter dan de avent flessen!!

Poohbeer van harte gefeliciteerd met jullie jongens!!Geniet ervan!!

Suc6 Mees bij de gyn vandaag. Hoop dat alles weer volgens t boekje is!!

Zeker te hopen dat t ukkie goed ligt ;-) even vermanend toespreken van te voren...hihi...

Ilona; Nog 4 dagen zie ik in je ticker.... spannend!! zie je er tegen op? of kan je haast niet wachten??

(datlaatste sowieso wel natuurlijk ;-))

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jose nog even hier ook van harte meid wat een prachtige dochter had natuurlijk nog geen foto gezien.

De rest ook van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes.

En die nog wachten succes met de laaste loodjes.

Liefs Jessica

Geplaatst

Jose, hoe gaat ie? Lekker aan het genieten?

Iemand trwns nog wat van mutske vernomen? Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat...

Hier vandaag geen klap uitgevoerd tot een uur of 4... Eerst flink uitgeslapen/gelummeld met zn tweetjes en toen gebadderd en mooie kleertjes aan: Spuugt ie tot twee keer toe een complete golf bv uit!! Zo flink dat ik hem echt elke keer moest omkleden, het arme kind! Daar ging de middag dan! (en zijn hipste kleertjes! hahaha...)

Morgen maar weer eens lekker wandelen met de kinderwagen, dat vindt Linck heerlijk!

Tweety, hoe is t met jou? En met de andere meiden?

Geplaatst

Judith, ik ben heerlijk aan het genieten van de kleine meid, wat een heerlijkheid! Ze is zo'n tevreden, rustige baby tot nu toe... Vandaag heeft papa haar voor het eerst in badje gedaan, voor mams weer een kippenvelmomentje. Vanavond even lekker met z'n drieën in bed gelegen, zo moe....ook Ron. En als ik dan naar haar kijk...nou jullie weten wel wat ik bedoel.

Vandaag hadden we verder ook een rustig dagje, dus het kon mooi even! Zelf slaap ik voor geen meter, ben veel te alert... maar dat herkennen jullie vast.

Als het eind deze week mooi weer is, mag ik ook even met de wagen de straat uit en weer terug. Net wat mijn lichaam aangeeft.

Heb 2 kleine hechtingen, maar de boel is daaronder helemaal opgezwollen joh.... dus als ik moet opstaan of ga zitten, is het even auuuu.

Hoe gaat het met jouw herstel eigenlijk qua wond?

Haha die Linck, hij heeft jullie mooi voor de gek gehouden, blijkbaar vond hij de kleertjes niet zo leuk ;)

Ben ook erg benieuwd naar Mutske, maar ikv ermoed dat ze nog in het ziekenhuis ligt en daarom nog niet heeft kunnen reageren.

Tweety, dat van die onderkant herken ik dus haha.... zag jij ook tegen de eerste keer ontlasting op? Viel het je mee?

Ik moet nog om het zomaar even te zeggen, maar om de boel daarna schoon te vegen, lijkt me eng.

Ilona en Mees, zijn jullie de enige nog? Het geduld wordt wel op de proef gesteld. HOpelijk kunnen jullie ook snel jullie wondertjes aanschouwen...

Hier vandaag de geboortekaartjes klaargemaakt en verstuurd... mooi voor het weekend, vind ik zelf wel fijn :)

L_otte heeft vandaag een heel mooi, zilveren armbandje gekregen van haar overgrootoma. Zo leuk, straks om haar polsje met van dat heerlijke babyvet er omheen :)

Geplaatst

Ja, dat alerte dat herken ik wel... Ik heb die eerste twee nachten ondanks de morfine (waar ik ook een beetje van ging hallucineren) bijna geen oog dicht gedaan! Nog steeds ben ik heel snel wakker... zo hoort dat te gaan volgens mij.

Ik moet zeggen dat ik er wel vrede mee heb dat het een ks is geworden... Ik zag echt heel erg tegen scheuren of knippen op, probleem opgelost! Je moet toch van beiden herstellen, het is allebei pijnlijk denk ik!

Mijn herstel gaat wel vlot moet ik zeggen. Ik kon gelukkig wel al de volgende dag met een gerust hart lekker poepen! hahaha.... Dat dan weer wel, de weg naar het toilet was alleen lastig door het niet recht op kunnen komen, staan en lopen...

Naja... ieder nadeel heeft zijn voordeel zeggen we dan maar toch?

Geplaatst

Dankjewel Tweety! Ukkie ligt wel goed maar nog niet 'vast' , zei de gyn. Verder is ze/hij heel braaf, haha.

Wel voor t eerst n controle niet volgens t boekje. Had opeens 140 bd en na t luisteren en voelen 150. Moest meteen bloedprikken, urine etc. En wachten wachten maar op de uitslagen omdat ik misschien moest blijven. Bloeddruk na al t wachten wat gezakt en bloed/urine ok genoeg. Lage waarde bloedplaatjes dus weer prikken. 3x

's Avonds hoofdpijn en moest weer naar zh. Na 2 uur (ctg, weeënmeting (heb ik helemaal niet, alleen harde buiken) weer bloedprikken, urine en bloeddruk ) gelukkig naar huis. Wat n dag. Gelukkig alles goed. Hoop dat de bloeddruk redelijk blijft. Wil nog ff heerlijk genieten van ukkie in m'n buik. Moet dit weekend toch maar wat spulletjes klaar zetten, just in case.

Meiden, slaap lekker.

Geplaatst

Ff snel tussendoor op mijn telefoon:Jose, krijg net je kaartje binnen... Wat een schattig kaartje!!! En ik weet niet of je het zo bedoeld had, maar ik kreeg kippenvel toen ik die twee vlindertjes zag...Mooi... Xx

Geplaatst

Judith, graag gedaan en die vlindertjes hebben inderdaad de betekenis die jij dacht. Het hoort bij ons leven en zitten in ons hart.

Wish, dank je...ja, het is echt genieten zo'n klein minimensje. Maar daar weet jij alles van? Met M_ijke ook alles goed?

Hier vannacht een dramanacht achter de rug, L_otte bleef maar huilen....van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ze heeft ook last van krampjes, dus vanavond starten we met Infacol. Gebruiken jullie dat ook?

L_otte raakt ook niet echt verzadigd, ze drinkt haar fles leeg binnen 2 minuten... nu hebben we 2 korte pauzes ingelast, zodat ze ff extra boert.

En haar aan de speen, omdat ze dus heel erg zuigbehoefte heeft.

Overdag is ze een heel rustig en tevreden meisje. Ben benieuwd wat aankomende nacht gaat brengen ;)

Geplaatst

Aaaaah log net voor het eerst weerin en zie meteen Lotte voor me verschijnen, lieve Jose wat een plaaaatje! Wat hb je daar je bet voor moeten doen zeg! Ik moet nog pagina's gaan lezen maar dat komt wel weer. Ook hier de dagen vol met van alles en nog wat maar vooral genieten.

Ben eergisteren thuisgekomen, met Gijs gaat het geweldig, hij is een tevreden baasje. Kijkt met zijn heldere oogjes graag de grote wereld in, heeft ook zijn wkkere uurtjes maar is meestal wl te troosten als hij vedrietig is door krampjes. Ze moeten ook zoveel dingen voor t eerst hè die ukkies. Zoals Jose schrijft heeft ook Gijs wat opstart probleempjes gehad met de fles. Die was steeds in seconden leeg op het zkh. En 's nachts vaak moeilijk slapen. Tot een zuster zei, goh zullen we hem eens de dubbele hoeveelheid aanbieden en kijken wat ie drinkt, wie wet heeft ie gewoon honger! En ja hoor van 30 naar 60cc beviel hem prima. Ook boerenheeft ie beetje moeten oefenen, diezelfde zuster gaf ook nog een tip en die werkte warempel! Dus nu gaat het best met Gijs, en huilen mag best toch, als ze maar te troosten zijn. Vanmorgen voor t eerst ff beneden ziten, heb een geweldige kraamhulp die me compleet verwend (lees verpest hahaha) en ik lig vooral op bed. Heb veel pijn aan de wond, lijkt aan de binnenkant een zenuw niet lekker te gaan. Ga krom van de pijn bij inspanning. Als niet minder wordt maandag ff bellen.

bevalling was indrukwekkend, we hebben het echt samen gedaan, Henri week geen seconde van mijn zijde en hield me rustig. Hij is ook helemaal in en in gelukkig met zijn zoon. Leuk detail; Henri heeft 2 tenen die aan elkaar zitten , dat is een familie dingetje. En Gijs heeft het precies zo! Dus onomstotelijk zijn zoon!

In het zkh had ik een 1persoons kamer, wat een luxe en heerlijk die rust. Kon de hele nacht tutten met mijn ventje, zo intiem, heb hem echt leren kennen zo. Ga zo de boodschappen lijstjes maken voor mijn mannen en lekker slapen met Gijs. Sorry dat ik weinig meer schrijf, maar ben zo vol van mijn lieverd dat ik nog even op mijn wolkje blijf drijven!!!!!

snel wat foto's:

[ATTACH=CONFIG]2899[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2900[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2901[/ATTACH]

Geplaatst

Wat n lieverd, mutske!! Zeker genieten van zo n schatje!

Ik ben in t zh en lig nu aan de ctg. Wachten op bloeduitslagen ed. Werd gisterenavond opgeroepen voor extra check vanmorgen ivm matige bloedwaarden.

Hoop lekker zo weer naar huis te kunnen.

Geplaatst

Oh Mutske, wat een plaatje die Gijs....en een lekker koppie met heeeel veel haar, heerlijk zeg!

L_otte mag na haar laatste fles als ze zich eerder meldt ook gewoon een extra portie... en dan gewoon weer om de 3 uren verder. Vannacht meldde ze zich 2 uren na de laatste fles, nou de fles ging er gewoon weer in haha... Daarna nog even kunnen slapen. Overdag hoor je haar niet, heel rustig en tevreden....'s Avonds wordt ze iets onrustiger en 's nachts dus. Ze heeft nog echt het ritme van in mijn buik. En man wat een kracht heeft zo'n meisje.....koppie, armpjes...dekentjes gewoon wegduwen enz.

Oh ja, Mutske ben wel benieuwd naar de gouden tip mbt het boeren ;)

Mees, hopelijk zijn je bloedwaarden goed, want thuis is toch de beste haven hoor. Maar fijn dat ze je in de gaten houden...neem aan dat ze nu over een paar dagen nogmaals je bloed gaan prikken?

Geplaatst

Hi josé , ja, hoop ik ook. Ben in 2 dagen al 4 x geprikt. Liv nog aan t ctg. Ff wachten nog op de bloeduitslag. Denk wel naar huis te mogen :-)) Zo veel fijner. t Is zo saai hier ;-)

Geplaatst

Wel spannend Mees, goed dat ze je zo goed in de gaten houden hoor!!En idd. beter thuis dan daar te liggen.Zeker als je toch verder

niet 'bezig' bent!! Je eigen bed ligt toch het lekkerst!!

Mutske; Wat een heerlijk, mooi mannetje joh!! Super dat je er zo van kan genieten!! t is ook heerlijk om mee te mogen maken he?!!

HOe vind je 'grote' zoon het?? helemaal trots zeker?

Ik ben ook benieuwd naar de 'boer-tip' Bij Borstvoeding hoéven ze niet persé te boeren, maar toch heeft Aron vaak 'last' van de voeding,

omdat het zo hard gaat, dus word hij vaak even misselijk....van mij moet hij dus even boeren....maar helaas werkt dat niet op commando ;-)

Fijn dat je weer thuis bent hoor!! Lekker je eigen laten verwennen.... Straks moet je het allemaal weer zelf regelen.

Jose; ff nog over de 'onderkant'... ja, bij mij wastie ook onwijs gezwollen, en voelde het alsof de boel uit elkaar lag ofzo....had ook n paar hechtingen,

die na n dag of 4/5 gingen 'trekken' de vlos heb ze toen weggeknipt (de knoopjes) waardoor ik al minder als n aapje liep ; p

Ontlasting kwam gelukkig al op de 2de dag, nou ja, gelukkig..... vond het doodeng!! maar k was blij dat het weer op gang was.... t gekke is, dat ik

wist dat het eng was, maar als je dit dan zelf allemaal voel..... Meestal komt dat ook pas na n dag of 4 weer op gang zeg maar!!

Infacol ken ik ja, maar gelukkig heeft Aron het (nog) niet nodig (gehad). Straks, na de kraamtijd L_otte ook 's avonds in bad gaan doen..... scheelt ook weer om

je dag/nacht ritme om te draaien.....

k moet ff verder.... reageer later nog verder....

xx

Geplaatst

Tweety, je kleine man doet het dus goed :) Je zegt dat hij vaak misselijk is, ook te gulzig? En spuugt hij dan? Tja, dat op commando boeren....zo van * boer* en hopla.... dat zou een uitvinding zijn!

Het is ook de bedoeling om L_otte straks 's avonds in bad te doen, ook met het vooruitzicht straks als ik weer aan het werk moet. 's Avonds komt toch beter uit.

Wassen doen jullie dan wel 's ochtends?

En die onderkant, het ziet er nog steeds rustig uit...had 2 kleine hechtingen. De kz kon ze steeds niet vinden, sinds vandaag heeft ze er 1 ontdekt. En....ook voor het eerst gepoept...joehoe!! Scheelt weer een clysma ;)

Verder begint vandaag de stuwing en man..... nou ja, jullie herkennen het wel! Nog ideale tips? Behalve een strakke bh? Die heb ik niet echt namelijk.

'Missen' jullie je buik ook? Heb regelmatig dat ik even op mijn rug in bed lig en aan mijn buik zit....en dan voelt ie helemaal zacht, vind dat nog steeds heel gek. Maar dan kijk ik naast me en zie ik het wondertje liggen :)

Steeds als ik 's nachts haar Pipknuffel aanzet ( muziekje) omdat ze erg onrustig is, begin ik iedere keer te janken. Dat muziekje legde ik ook altijd op mijn buik toen ik nog zwanger was. Op zulke momenten ....tja, dan schiet ik vol!

Nou meiden, fijne avond!

Geplaatst

Klopt Tweety, heerlijk is het thuis!

Morgenochtend weer naar zh. Kan Hellp en/of zwangerschapsv. zijn. Waarden blijven op t randje. Vooral lever en nieren werken niet optimaal. Morgen vervolg...

Fijne avond.

Geplaatst

*breek even in*

José, zag je vraag over tips voor bij stuwing. Ik kreeg van mijn kz de tip om blad van witte kool in mijn Bh te doen. De dikste nerf eruit halen, het blad kneuzen en dan in je bh. Ook werken koelcompressen in de Bh goed. Misschien heb je er wat aan.

Alle mama's, gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet ervan. Alle andere dames sterkte met wachten. Nog even en dan kunnen jullie ook jullie wondertjes knuffelen.

Georges Wendy

*breek weer uit*

Geplaatst

Mees, gelukkig ben je weer thuis..fijn dat je morgen weer terecht kunt, het is even vervelend, maar alles voor het goede doel! Hopelijk zet het niet door naar Hellp/zwv...

Wendy, tnx...die koelcompressen kan ik proberen...afwisselen met een warme washand, tenminste dat zei mijn kv.

Ilona, en? Lekker geshopt, veel gewandeld, ananas gekocht en gegeten, tonic gedronken, leuk gemaakt met je mannetje...enz enz?

Geplaatst

Moet even iets kwijt....

We hebben nu 6 dgn kraamzorg gehad en man.....vreselijk!!! Sorry dat ik het zeg, maar de dagen zijn lang en ik zie meer en meer tegen de laatste 2 dagen op. De klik mist en bovendien komt ze onzeker over en totaal niet deskundig. Het zal in mijn bloed zitten, maar iemand moet me kunnen overtuigen, het gaat wel over mijn kind!

Bovendien zijn we deze week al 3 keer van manier overgestapt wat betreft het schoonhouden van flessen. Ja, wat is nou goed? Ze las iets in een boekje...zoiets hoor je toch te weten? En het schoonhouden van naveltje, vk was er vanmiddag en zei dat het totaal niet zo mag....nou en ik kan nog wel even doorgaan. Het maakt ons ook onzeker!

Ron heeft de stoute schoenen aangetrokken en gebeld, en verademing....morgen krijgen we een ander :) Ben zo blij!!! Pfffff, wat een opluchting! Dat huishouden boeit me even niet, hoop morgen alle info nog een keer te krijgen zodat het helder is en mij overtuigt. Net als de vk's die er tot nu toe zijn geweest, daar heb ik wat aan.

We hadden het eerder moeten doen! Kraamtijd moet een fijne tijd zijn en dat was het op deze manier niet, moest er zelfs van huilen.

Ook de hechtingen zijn eruit gehaald vanmiddag....eentje waarschijnlijk al uit zich zelf en de ander heeft de vk eruit gehaald. Kon de kv de eerste ook niet vinden ( mijn hechtingen).

Geplaatst

Vandaag zijn mijn (.)(.) ballonnen...pfff.... zelfs mijn broer zei...jemig wat heb jij dikke (.)(.). De vk zei het ook al, meid......

Normaal heb ik ook niet te klagen, ben rijkelijk bedeeld...maar nu......huge!!!!

Nou ik ga ff slapen....proberen dan ;)

Geplaatst

Ow getver jose... Een kraamhulp waar het niet mee klikt en ook nog eens ondeskundig is... Wat een ramp!Bij ons verliep het ook niet heel soepel maar ik had wel twee hele ervaren kraamhulpen... Daar had ik om gevraagd bij de intake!Die eerste was een turkse dame en mijn eerste gedachte toen ze binnenkwam was: oh jee... Dat heb ik weer! (sorry daarvoor maar het is moeilijk om niet een eerste indruk te hebben)Maar wat was zij lief!!!! Ik kon het erg goed met haar vinden en vertrouwde haaar ook. Ze had alleen al een aantal dagen bij een ander gezin gekraamd en mocht bij mij maar twee dagen... Helaas!!!Daarna aan andere dame, beetje een kleurloos typje die niet veel over zichzelf kwijt wilde en niet heel gastvrij was voor het bezoek. Maar wel ervaren met de baby... Beter dan niets maar ik miste die eerste dame zoooooo erg!! Ik hoop dat je een betere krijgt nu... Je laat zo iemand wel even heel dichtbij je komen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden