Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis.niet gebruikt,en ook alleen klein scheurtje!t kán alleen scheurtjes voorkomen (is nooit officieel bewezen) maar géén knip!Het 'stukje' tussen vagina en anus heet perineúm,dat ist bellangrykste (en zwakste) gedeelte!suc6

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ben deze week ook alleen met gijs in de douche geweest. Ongeveer zoals jij bedacht hebt deed ik het... het aankleedkussen kan precies op onze dubbele wastafel liggen met de hoofdkussentjes uit het bad eronder. Ik leg er een heel groot dik badlaken (eigenlijk strandlaken, zo'n dikke...) op waar ik Gijs in wikkel als we onder de douche uitstappen. Dan kan ik me terwijl ik naast hem sta even afdrogen en de badjas aan doen. Ik doe ook vooraf mijn haren wassen, terwijl Gijs in zijn luiertje wacht op het aankleedkussen helemaal in dat badlaken gerold. Ik zeg er wel bij dat hij als ik douche onder handbereik ligt omdat we nog geen douchewand hebben, en ik als hij beweeglijker wordt hem op de grond ga leggen met kussen. Hij is na een douche altijd zo relaxed dat hij heerlijk ligt te genieten in de handdoek gedraaid, en ik hem heel rustig ga afdrogen en kroelen dan,ik geniet er zelf ook zo giga van! Hij begint alleen wat zwaar te worden; ik krijg een beetje last van mijn rug als ik hem lang draag, precies daar waar je beha sluit zeg maar, zo'n zeurende pijn... Heb ook nog heel lang een plastic klapstoel in de badkamer gehad om zittend op te douchen, is ook best lekker en je voelt je wat zekerder met dat natte lijfje in je armen als je zit.

Gisterenavond hebben we weer een hele avond een krijsend overstuur mannetje gehad.... arm kleintje. We wisten echt niet meer wat we ermee aan moesten, hebben hem om 23u nog in bad staan doen om hem maar even stil te krijgen....Misschien weer een sprongetje? Hij heeft gisteren ook zijn handjes ontdekt namelijk, hij ging meteen liggen duimen hahaha. Maar om klokslag 12u 's nachts, hij lag al even in bed te huilen na zijn fles, was het stil en bleef het stil de hele nacht...nee, hij sliep niet door hoor, maar om half 4 na de voeding ging hij ook heel braaf weer slapen, en zelfs vanmorgen na de voeding van half 8 weer. Daardoor konden wij nog tot een uur of 10 lekker slapen, toen vond meneer het weer welletjes. Tussen ons in gelegd om samen uit te drijven zoals wij dat noemen, en lekker tot 11u doorgeslapen samen. Is zo bijzonder dat kleine lijfje zo tussen ons in, in dat grote bed....dan vergeet je meteen de avond ervoor weer.....

Geplaatst

Oh wat fijn Mutske dat Gijs, ondanks gisteravond vannacht en vamorgen wel goed geslapen heeft. Blijft bijzonder zo'n minilijfje tussen jullie in, wat een zaligheid is dat!

Inderdaad dan vergeet je alles weer ;)

Tnx meiden voor de tips! Maar ik durfde het niet aan....als ik het dan zo bij jullie lees, denk ik ja..... Maar dan moet ik haar al op de grond leggen en wij hebben nu helaas niet de luxe dat we vloerverwarming hebben. Dus heb ik haar gisteren in een emmer gedaan, beetje tummy idee.... Ze vond het GEWELDIG, lachen, spartelen, springen....oh ik heb genoten en zij ook ;) Badje is ze altijd gauw zat ( denk doordat je dat okseltje steeds vasthoudt), maar hier kreeg ze geen genoeg van en mama dus ook niet. Scheelt een hoop gezooi met vullen en legen...dus vnvd weer. Mannetje is ook thuis, kan hij het ook zien :) en filmen ;)

Vandaag gezellig dagje met Bianca gehad en haar nieuwe lover, eindelijk weer eens gezien was alweer een paar maanden geleden.

Geplaatst

Zullen we dan 28 februari noteren? En gaan we daar lunchen, theeën .... zeg het maar. Als we willen lunchen moeten we misschien even reserveren.

En dan lekker wandelen? Even bij Jan Smit langs en die foto moeten we ook ECHT doen hoor! Die wil ik gewoon hebben, lijkt me zooooo leuk :)

Oh en vandaag nog 2 nieuwe winterjassen voor Lot gescoord, mt 68 en 86 alvast voor volgende winter ;)

Joehoe en volgende week ga ik zelf EINDELIJK weer een shoppen...ben nodig aan iets nieuws toe! Weet niet eens wat de mode is haha.....

Geplaatst

Mutske; Wat ontzettend zielig joh dat Gijs zo moest huilen!! Erg he?Als je niet weet wat je er mee aan moet!!

Je zou zo een potje mee grienen!!

Ik heb dat ook ja, als ik Aron té lang vast houd, ik een zere rug krijg. nu is m'n rug ook niet super de super,

dus idd. alternatieven verzinnen. In onze douche cabine hebben we een 'zitje' dus dat is wel makkelijk om

te kunnen zitten met zo'n glibberig wurm in je armen!!

Ow, ff'z'n mobiel weer aanzetten.... alstie afloopt...gaat tie huuuhuuuhuuu doen....wat betekend; Mam, hij is

afgelopen, ik wil nog meer!!

Jose; Wat bedoel je met op de vloer leggen??

Want je kan ze toch eerst opt aankleedkussen laten liggen, (evt. in n handdoek gewikkeld)?

ff de verwarming goed hard zetten, zodat het lekker warm is!!

Ja, die emmer vinden ze heerlijk!!

Ik heb dan n tummy, Aron vind het ook super!! K heb geen eens een 'gewoon' badje!!Omdat de

meeste baby's t idd. veel lekkerder vinden in n emmer/tummy tub..... al vinden n hoop ouders

dat wel enger!!Maar dat is n kwestie van oefenen!!

De 28ste is best. k Ga morgen wel ff op internet (alst lukt) om te kijken waar we evt. wat kunen

gaan luncen ofzo.

m'n kleine lieverd is nog steeds niet beter. Heeft geen koorts ofzo meer, maar hij blijft maar hoesten,

en dan echt van die aanvallen, dat je m rechtop moet houden, omdat hij het spaans benauwd krijgt,

zo zielig!!

Nu ben ik zelf ook helemaal niet lekker, zoonlief heeft me aangestoken, inclusief ontstoken ogen!!

(nooit geweten dat ontstoken ogen bij baby's besmettelijk zijn.....ja dus!!)

Vandaag dus in de pyama op de bank gelegen, vanmiddag ff gedut.

M'n borstvoeding loopt wel gelijk heel hard terug zeg, nu ik ziek ben!! Nooit geweten dat dat zo snel gaat!!

Ik voed/kolf wel om de 2 uur, zodat het op gang blijft, maar k hoop maar dat het over n paar dagen

weer goed op gang is!!

Geplaatst

Mutske wat fijn dat Gijs weer lekker is gaan slapen na zijn voeding!

Weer een stapje in de goede richting! Hopen dat ie dit volhoud, dan is het doorslapen

de volgende stap.

Tweety hoe is het vanavond met Aron gegaan? zielig joh dat ie ziek is..

vervelend van de bv! Zal toch wel weer 'normaal' zijn als je beter bent?

Met Liv & Amy gaat t prima. Het zijn zo'n lieve meisjes!

Liv spuugt godzijdank niet meer en sinds we Sab simplex in haar voeding doen

heeft ze ook geen krampjes meer. Wondermiddel!

Ik zal eens beschrijven hoe een dag eruit ziet:

- Tussen 7 en 8 uur: Liv wordt wakker, kolven, fles geven bij mij in bed waarna ze weer in slaap valt.

- 9 uur: Daan en Amy worden wakker. Omdebeurt uit bed halen, verzorgen en aankleden.

- 9.30: Amy voeden, ontbijten met Daan

- 10.00: was aanzetten, stofzuigen, bedden opmaken etc.

- 11.00 - 12.00: Liv wordt wakker, verzorgen- aankleden- fles geven.

- 12.00 - 13.00: Spelen met Daan, fruithap en daarna naar bed

- 13.00: Amy voeden en verder met huishouden.

- 13.30 - 15.00; indien de meiden weer slapen even tijd voor mezelf (of het huishouden..)

- 15.00 - 16.00: Liv fles, Daan uit bed halen

- 16.30 : Amy voeden

- 17.00 : koken

- 17.30: eten

- 19.00: Liv fles

- 19.30: Daan naar bed

- 20.00: Amy laatste voedening

- 21.30: Liv laatste fles

En dan duurt het nog een uur voor ze gaan slapen.

Daarna alles opruimen en uiteindelijk kan ik rond 23.30 uur uitgeput naar bed...

Ze gaan om de dag in bad.

En dan hebben we natuurlijk nog een hond die 3 x per dag uit moet!

Ben zo blij dat ze doorslapen! Daan vind ze ook geweldig en

is heel lief voor ze. Ook zo leuk die geluidjes die ze nu maken en die heerlijke lachjes..

Om bij weg te smelten!

Liv is net klaar met fles, hoop dat ze zo gaat slapen dan kan ik

misschien ook eens op tijd slapen.. Fijne avond!

Geplaatst

Danaa; Aron blijft nog wel hoesten, (en daardoor soms ook flink overgeven) maar verder

blijft hij wel heel vrolijk!! Alstie klaar is met hoesten zit hij weer heel lief te lachen naar me....

Wat een dag joh!!pffffft

Wat heb ik respect voor jouw!! Wat een verschil dan met mijn dagindeling, Tuurlijk heb ik 'het

drukker dan voorheen, maar toch....zat momenten dat ik ff kan gaan zitten, of iets voor mezelf

kan doen.

K Denk dat het ook weer anders is als je als eerst een tweeling krijgt!! Alhoewel alles dan wel weer

veel onzekerder is!!

Leuk he?!Dat ze nu meer en meer gaan ontwikkelen.Wat gaat dat snel!!

Aron zat gister in de tummy en ontdekte ineens z'n eigen voeten, (hij steekst z'n voeten weer omhoog)

wat enorm interresant is om naar te kijken!!

Ook gaat hij nu dingen pakken (wat nog min of meer perongeluk gaat, het komt toevallig bij z'n handje) en

naar z'n mondje toebrengen!! ook zo leuk om te zien!!

k hoop maar dat hij snel weer opknapt, m'n ventje. Weten jullie hoelang mag een baby door blijven hoesten??

hij doet het nu een week!!En opzich niet heel de dag ofzo. Meestal 's avonds en 's nachts dat het heel erg is

zeg maar, dat hij niet meer kan stoppen!

En ik met m'n oog...achtelijk!!k zit nu met m'n bril op, waar ik net 12 mee lijk zeg maar.....pffffffff.......

Jaco begint altijd te zingen als ik m op heb; 'hey little girl is your daddy home?' dé sukkel!! ;-)

Geplaatst

Haha, die Jaco heeft wel weer een flinke dosis humor gekocht nietwaar? Arme jij....moet je je nog verdedigen ook ;)

Zielig voor je mannetje hoor, zeker als ie non-stop hoest en niet meer kan stoppen, bah lijkt me dat! Lig je toch op 1 oor....

Is het nog een nasleep van z'n griepje? Kan soms heel lang duren heb ik een keer begrepen. Maar hoe het precies zit, geen idee!

Hopelik knapt je mannetje gauw weer op, kleine entertainer en jij natuurlijk ook.

Danaa, respect voor jou ook vanaf hier pffffff.....maar het is natuurlijk ook heel leuk en lekker genieten. maar kan me voorstellen dat je wel eens uitkijkt naar bijvoorbeeld een dagje sauna of dagje shoppen or whatelse? ( Nespresso???).

Filmpje is hier gemaakt en een lol dat ze had hihi, echt leuk, gelijk doorgestuurd naar mijn moeder ;) Lotte heeft iedere dag haar neus vol spookjes en die haal ik er altijd uit met een platgedrukt, nat wattenstaafje.... brullen, vindt ze niet leuk haha. Vind je het gek? Iemand die in je neus om loopt te roeren.

Ik heb de 28e ook genoteerd, we kunnen wel bij vd Valk daar iets drinken/eten...hoeven we ook niet het hele internet af te speuren. Ligt een klein stukje van Volendam. Maar als het mooi weer is, is het best te lopen met de wagen naar het centrum.

Geplaatst

Hallo dames, Ik schrijf bijna niet mee, maar hoop dat ik toch van jullie ervaringen gebruik mag maken. Onze dochter is nu 10 wkn. snachts en s avonds gaat het slapen goed, ze slaapt nog niet erg lang, vanaf 23.00 slaapt ze 4.5 uur, de rest krijgt ze om de 3 uur een voeding. Mijn 'probleem' gaat over overdag. Ze heeft dagen dat ze weinig slaapt, bijv een uur tussen de voedingen. Op zich is het niet erg dat ze veel wakker is, kan heel gezellig zijn, maar ze heeft dagen waarop ze veel huilt als ze wakker is. We geven inmiddels infacol voor darmkrampen, heb het idee dat het wel wat helpt. Ze laat heel veel scheetjes, maar lijkt er niet altijd last van te hebben. Ze krijgt nutriton voor het spugen en dit helpt ook. Ik vraag me af of jullie kinderen ook veel wakker zijn overdag en wat ze dan doen (ipv huilen haha) Ik hoop dat jullie dat met me willen delen. Af en toe voel ik me nogal machteloos, omdat ik het zo sneu vindt dat ze moet huilen. Alvast heel veel plezier met jullie uitje!!!

Geplaatst

Lisa, ik zag je berichtje en mijn zoontje is ruim 9 weken.... Als ze veel huilt kan ze bijv ook last hebben van verborgen reflux, kindjes die dat hebben slapen vaak overdag slecht en steken vaak hun tong uit hun mond, hiervoor kun je medicijnen krijgen. Ik kreeg hierdoor een vrolijk slapend jongetje terug. Maar het kan natuurlijk ook een allergie of gewone krampjes zijn...

Wellicht kun je haar even goed observeren en de kenmerken met iemand van het consultTiebureau bespreken. Mijn ervaring is dat huisartsen weinig van dit soort zaken af weten...

Succes!

Geplaatst

he yolande, hartstikke bedank voor je reactie! ik ga me er zeker eens in verdiepen, wil toch graag alles uitsluiten. fijn dat jij nu een blije baby hebt!

Geplaatst

Lisa,

Je mag hier altijd je vragen stellen hoor, daar is het forum toch voor?

Hoe dan ook....logisch dat je wilt weten wat er met je meisje aan de hand is. Het kan van alles zijn natuurlijk:

* sprongetje ( omdat je aangeeft dat het bepaalde dagen zijn)

* oververmoeid ( dat ze wel wil slapen, maar doordat het niet lukt, ze gefrustreerd raakt)

* last van haar darmpjes ( hoe is haar ontlasting?)

* last van haar spugen, misschien reflux?

Hoe dan ook, ik zou je meisje eens heel goed observeren.....huilt/krijst ze heel de dag door? Heeft ze last van het spugen? Wordt ze plots wakker uit haar slaap, zie je verband met voeding, is het aan het einde van de dag? enz. enz.

Ik herken je machteloze gevoel, we hebben hier ook weken strijd gehad....heel vermoeiend, maar vond het vooral heel erg voor L_otte.

Uiteindelijk werd er verborgen reflux bevestigd, krijgt ze medicijnen voor....hielp niet voldoende. Nu blijkt ze kma te hebben, andere voeding en echt waar ... ik heb een heel ander kind. Tuurlijk heeft ze nog haar dagen ertussen zitten ( sprongetjes), maar oh wat een verschil.

Het wil niet zeggen dat er altijd iets met je kind aan de hand is, maar ik zou het gewoon eens goed observeren, opschrijven..... en als je denkt dat er echt iets aan de hand is, naar de ha gaan! Succes!

Laat je het nog even weten?

Geplaatst

Jose; de 28ste is prima, en bij vdValk is mij ook helemaal best hoor!! Starten we daar met koffie en

dan kijken we daar wel wat we verder gaan doen toch?

Hoe laat is een handige tijd? ik denk zelf eigenlijk om rond n uurtje of 11 daar te zijn?? Of uurtje eerder/

later?????

Lisa; K heb weinig meer aan de tips toe te voegen dan Yolande en Jose al hebben gedaan..... nog 1 ding;

Sommige kinderen zijn heel snel 'over-prikkeld' is het bijv. alleen na datje de vorige dag/of dagdelen ervoor veel weg geweest ben?

of heeft ze het ook als je bijv. eens 4 dgn. achter elkaar een vast ritme aanhoud??

Aron heeft wel eens dagen dat hij minder slaapt, maar dan is hij wel vrolijk!! Als ik jouw verhaal zo leest, lijkt het

wel of het idd. met de voeding te maken heeft!! k zou zeker raad vragen bij het CB, die kunnen je soms gouden tips

meegeven!!

Vannacht ging het beter met Aron, om half 3 werd ik wel wakker van m'n eigen hoesten.... waardoor Aron weer wakker

werd, en ook begon...maar daarna weer lekker verder geslapen, en vanaf 6 uur 3x z'n speentje in z'n mondje gedaan,

waarnaar hij tot kw.v.8 sliep.

Maar oooo ik voel me zoooooo moe!!pfffft..... al vanaf vorige week beroerde nachten omdat ik wakker word van het hoesten

van Aron, en zelf verkouden!! Sorry hoor, ff klagen.....

heerlijk volgende week op vakantie, ff er tussen uit, en lekker overdag in de buitenlucht. Dat mis ik best met dit weer,

steeds dat geregen enzo, kan ik amper wandelen met m'n mannetje. HOe doen jullie dat??

Ik wandel soms maar 1á2x per week omdat het dan een beetje normaal weer is, en hij toevallig wakker is, na n voeding, want ik

ga hem er niet voor uit z'n bed halen, als hij lekker slaapt. En ik loop tussen door ook heus wel buiten als ik bijv. ff naar de winkels moet ofzo.

Of halen jullie je kuikentjes wel uit bed als het bijv. om 14 uur mooi weer is, en ze net een uurtje slapen????

Naar mijn idee kan ik m beter gewoon lekker laten slapen..... maar goed, soms haal ik hem er ook uit als ik weg moet, en dat vind hij ook best

hoor, dan zit tie ook vrolijk naar me te lachen.

Geplaatst

Zullen we tussen 10 en half 11 afspreken? Denk dat de meesten ook wel met een voeding zitten rond half 12? Gezellig met z'n allen tegelijk! Ben benieuwd hoe dat gaat ;)

Meiden, ik heb er zin in! Ilona gaat ook mee trouwens hoor, de 28e. Dus we zijn tot nu toe met z'n vijven? Leukkkkkkkk!!!!

Oh heerlijk Tweety, volgende week op vakantie, zal je goed doen....heerlijk die buitenlucht.

Alvast een hele fijne vakantie! Ligt er een beetje sneeuw?

Wat betreft het wandelen, dat is hier ook een drama. Wat dat betreft zitten we in het verkeerde deel van het jaar. In principe, als het weer het toelaat, wandel ik na de eerste middagfles. Soms gecombineerd met een klein boodschapje.

Vanmiddag heb ik haar eerst naar bed gebracht en een uur voor de volgende fles eruit gehaald, in de wagen gelegd en gewandeld. Maar dat doe ik, omdat Lotte heerlijk kan slapen in de wagen. Anders zou ik het niet doen. Als we dan thuiskomen, kan ze gelijk eten.

Doe ik het andersom, dus eten, dan wandelen....krijg ik haar niet meer in bed. Weet niet hoe het met Aron zit?

Dus hier is dat ideaal ;) Maar het is zeker balen van dit weer. En dan nog een ergernis, al die schijt op de stoepen, bah..... loop constant met mijn ogen op de grond, heel irritant. Echt zo'n hindernisbaan is het zo, niks aan! Want als je even niet oplet, rag je die hele wagen door de stinkschijt!

Geplaatst

Een fotootje van mijn lieverd, die haar vuistjes heeft ontdekt....en daar heerlijk op kan sabbelen, smakkerdesmak!

En eentje van mijn creatie haha. Ga morgen met de kleine meid naar mijn werk en daar moet getrakteerd worden ;)

[ATTACH=CONFIG]3417[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3419[/ATTACH]

Geplaatst

Prima hoor, tussen 10 en half 11!! K heb er wel super veel zin in!!Leuk om weer ff bij te kletsen....

Zo apart, de vorige keer dat we mekaar zagen waren we behoorlijk zwanger zeg maar ;-)

Er schijnt wel aardig wat sneeuw te liggen, niet zo overdreven als in Oostenrijk hoor, daar

zijn bepaalde delen/pistes gewoon dicht!!

We zullen het wel zien volgende week....

Ik heb niet een standaart voedingschema...... Dus bij mij is het er net na hoe laat hij (ongeveer)

drinkt, en dan ga ik wel pas ná n voeding wandelen, als we thuis komen leg ik m gelijk in bed,

waar hij (meestal) wel verder slaapt. Maar ook niet altijd, omdat hij v.a. het einde van de middag

lichter gaat slapen, en korter!!

Voor de voeding heb ik nog niet geprobeerd, kan ik ook wel eens gaan proberen!!

Handige tip!! Normaal als ik m wakker maak wil hij wel gewoon drinken, dus dan moet ik m gewoon

gelijk inpakken en wegwezen.....want zodra ik ga lopen is meneer weer stil!!

k ga het zeker een keer proberen binnenkort.....als ooit weer lekker weer word zeg maar :-)

Dat is idd. het nadeel van in de winter bevallen!!

Maar andere kant; afgelopen zomer was het ook vaak slecht weer....

Oo vreselijk zeg, van die poep!! Dat is hier absoluut niet!! Gelukkig, want dat lijkt me beroerd

wandelen!!

K Zag je foto's op FB, super leuk!!Zo grappig als ze d'r eigen knuisjes gaan ontdekken....idd. je hoort dan

ineens n hoop gesmek....

Moeten we reserveren voor van der Valk of kunnen we daar gewoon heen??

Geplaatst

he meiden, bedankt voor het meedenken!! Ga nog maar even door met het observeren van mn dochter en het cb maar weer eens raadplegen. Zijn jullie kinderen veel wakker overdag en wat doen ze dan??? Jose wat smerig al die poep op de stoep, gatver. Leuke foto trouwens!

Geplaatst

Lisa, graag gedaan! Lotte was overdag heel veel wakker en dat resulteerde in huilen/krijsen. Nu ze medicijnen heeft en speciale voeding voor de kma is het een heel ander meisje geworden en slaapt ze veel meer.

De momenten dat ze wakker is, krijgt ze eten, knuffelt ze even met ons, speelt ze in haar box en als ze dan moe is, geeft ze dit aan. Ik kan de huiltjes nu onderscheiden, dat lukte voorheen niet. Ik leg haar dan op bed... maar vanaf 16 uur heeft ze meer moeite om in slaap te komen, dan lukt het niet altijd.

We doen haar nu standaard rond 20 uur in de Tummy, zodat ze daarna helemaal rozig is en in ieder geval een uurtje pakt in haar bedje.

Dus we hebben de regelmaat er ook in zeg maar!

Geplaatst

he jose, wat fijn dat het nu zo goed gaat, ik weet nog dat je een paar wkn geleden ook geen idee had wat er aan de hand was. Lekker genieten nu.

Geplaatst

Lisa;Hier idd. hetzelfde verhaal met Aron. Overdag slaapt hij vrij veel, Tussen de voedingen door zit overdag

meestal 4 uur. Dan verschonen, eten, half uurtje box waar hij heerlijk met z'n mobiel ligt te kletsen.

Als hij moe word geeft hij dat duidelijk aan, van die jengelhuiltjes.... en gaat in z'n oogjes wrijven...

Als k m dan in bed leg valt hij gelijk in slaap.

Vanaf n uur of 16.00/17.00 gaat hij haze slaapjes doen, dan hou ik hem ook meer beneden/box

badje is ene keer 's avonds, andere keer 's ochtends, net wanneer ik daar het meest tijd voor heb....

meestal ik hij wel de hele avond wakker, (hooguit half uurtje slapen) en om 22uur geef ik hem voor t

laatst de borst, met nog n fles van 90cc. erbij. (mijn BV raakt s'avonds op, dus daar heeft hij te weinig aan)

Dan blijft hij meestal nog heeeeeel wakker tot 23.00uur/23.30 uur maar dan leg ik m wel gewoon in bed, en t licht

gaat wel gewoon uit als wij willen slapen, meestal valt hij vrij snel daarna in slaap.

Bij ons zit er geen standaart regelmaat in van ;precies om 7 uur/11.00 uur etc. drinken, maar dat hoeft ook niet

met BV, soms komt hij eens een keertje extra, dan is het ook goed, of hij start 's ochtens eens iets eerder/later....

k had net een vriendin aan de telefoon;

Kindje is 2 weken ouder dan Aron....maar ook n hoop getob!!

Hele onrustige baby, slaapt hooguit 1,5 uur, word vaak krijsend wakker.... had al verdikte voeding omdat ze aan

verborgen reflux dachten. Bleef nog steeds zo.... diaree dunne ontlasting en n hele droge huid.

En n verkeerd dag/nachtritme (wat pas later kwam, want dit wás dus niet zo) vanaf 21.00uur al aan de nacht

beginnen, en dan rond 3en wakker zijn....

heel vervelend dus.... moet nu 2 weken ook aan de koemelkallergie voeding, en een nieuw ritme gaan creéren

van om de 4 uur voeden, ongeacht of hij nu slaapt of niet..... wakker maken, zodat er een nieuw ritme in kan komen,

en er hopelijk meer rust door komt!!

Hier word ze volledig door het CB mee begeleid, die bellen met regelmaat nu op om te evalueren hoe dat gaat!!

k hoop dat je goede adviezen krijgt van het CB en dat het dan beter gaat!!

Geplaatst

Hej meiden, hier ben ik ook weer eens!!!

Ik lees wel mee hoor, maar elke keer als ik wil reageren komt er wat tussen. Of ben ik gewoon blij dat ik even zit en wil ik even nix... Hihi!!

Maar goed, onze kleine meid is inmiddels 8 weken + 1 dag (vrijdag krijgt ze voor de 1e keer de VRESELIJKE prikjes) en we genieten echt van elk moment!

Ze doet het heel goed, we hebben geen vast ritme, maar ze komt overdag om de 4 uur en na de laatste voeding na +/- 6,5 uur.

Ze wordt steeds (eigen)wijzer en ze heeft ondertussen ook haar handen ontdekt en speelt steeds langer in de box (lange leve de mobiel van Tiny Love!).

En verder ga ik vrijwel elke dag 1,5-3 uur uur met haar wandelen.

Helaas heeft ze wel regelmatig last van krampen (ondanks de cinebaby) en gaat het poepen moeizaam.

Ze poept namelijk maar 1 keer per week en dan is het klei-achtig (en dat doet pijn!).

Ik drink elke dag verse jus d'orange, eet volkoren brood, kiwi’s en druiven enz, maar niets helpt helaas.

Ook afkolven en dan een theelepel zonnebloemolie toevoegen had geen resultaat...

Verder is haar slaapritme wat aan het veranderen; eerst sliep ze bijna niet overdag, wat best vermoeiend was aangezien ze niet in de box wilde liggen en perse vermaakt wilde worden. Maar sinds vorige week donderdag slaapt ze steeds vaker overdag! Heel fijn, want zo kom ik wat vaker aan mezelf en het huishouden toe, maar het is nu al 2x voorgekomen dat ze ‘s nachts om de 4 uur komt. Dus alsof ze dag en nacht door elkaar verwisselt. Dus nu probeer ik haar eerst te laten spelen in de box en haar dan pas op bed te leggen, terwijl ze soms tijdens het voeden al in slaap valt. Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dat?

En hoe zit dat bij jullie met in slaap komen? Als D.anni wakker in bed wordt gelegd, dan is het brullen (nou ja, krijsen) geblazen! En ook als ze op schoot in slaap valt en je haar vervolgens op bed legt, wordt ze vaak binnen 10 minuten brullend wakker…. Pas als ze echt in diepe slaap is, blijft ze lekker liggen. Of als ik mijn pink in haar mond doe en blijf wachten tot ze in slaap komt…. Ook niet echt ideaal, maar ze pakt de speen niet echt gemakkelijk (we hebben alle soorten geprobeerd) en als ze er dan eindelijk 1 heeft, dan lukt haar gewoon niet om hem ‘in te houden’. En dat terwijl ze enorme zuigbehoefte heeft!!! Ze heeft sinds deze week wel haar vuistjes en soms haar duim gevonden om te zuigen, maar omdat dat nogal ongecontroleerd gaat, wordt ze naar een paar minuten ‘woest’. Ja, lekker temperamentvol meisje hè?!

Dus als jullie nog tips hebben… Hihi!! ;-)

Hier trouwens nog 2 foto's van onze kleine meid in de kinderwagen: [ATTACH=CONFIG]3423[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3424[/ATTACH]

@ Jose - Leuke dag op je werk gehad vandaag? En wat een leuke traktatie!! Ik ben erg benieuwd naar de reacties!!

En vwb ouderschapsverlof; dat wordt berekend adhv je nieuwe werktijden.

Je moet dit dus wel op tijd aangeven, want anders 'krijg' je te veel uren en moet je dit achteraf terugbetalen....

@ Tweety - Wat vervelend dat Aron en jij zo verkouden zijn!! Beterschap en een dikke knuffel!!

En natuurlijk alvast heel veel plezier op vakantie!!

Voorzichtig aan en niets breken hoor, want anders kan je er de 28e niet bij zijn.... :-(

@ Danaa - Wow, wat een schema!! Respect voor hoe je het doet meid!!

@ Mutske - Ik hoop dat Gijs snel het slaapritme vasthoudt en steeds langer gaat slapen!!

Zou voor jullie ook een verademing zijn!! ;-)

@ Lisa - Ik sluit me aan bij de adviezen van de andere meiden! Succes en ik hoop dat het snel beter gaat!!

Nou meiden, ik ga weer even voeden. Ik heb vast niet overal op gereageerd... Sorry, maar meer wist ik me niet te herinneren.

Geplaatst

Oh, en de 28e ben ik ook van de partij hoor!!

Geen probleem voor mij, want ik hoef 4 juni pas weer te beginnen!!! :-)

En ook ik ben uiteraard erg benieuwd naar alle prachtige baby's!!!

Verder krijg ik net te horen dat Lau morgen onverwachts een week gaat varen, terwijl hij eigenlijk 2 weken vrij zou zijn.....

Dat was dus even janken geblazen!! :-(

Geplaatst

nou vandaag een vette rekening gehad voor mijn dagje op stap zijn met gijs... het was keigezellig in Tilburg eo, we hebben mijn broer bezocht, et hem gaan wandelen en winkelen, hele leuke kleertjes gescoord, naar de 65e verjaardag van mijn peetoom geweest en om 21u weer huiswaarts gegaan alwaar om 22;15 aangekomen. Bekaf.... Om 24u de fles aan gijs gegeven en op bed gelegd waar hij zoals gewoonlijk meteen lekker ging slapen. Ik schrok om 4u wakker, he nog geen Gijs? Om 4:45u werd ie wakker, ik was inwendig al aan het vieren dat ie zo lang doorgeslapen had. Stopte de tut weer inzijn mond en ging de fles maken beneden. Bij terugkomst ligt meneer heerlijk te slapen. Ja shit wat nu, ik de fles "au bain marie" weggezet, als ie nog zou komen binnen een half uur of anders zou ik een nieuwe maken. Stel toch eens dat ie doorslaapt.... Helaas om 5u was ie klaarwakker en hongerig. Hij ging daarna redelijk goed weer slapen,ik lag er om half 6 weer in. Om half 8 was het echt gedaan met de pret; hij heeft de hele dag niet meer fatsoenlijk geslapen, net langer dan 20 minuutjes. Wat ik ook deed, kroelen , lijf op lijf liggen, ff lekker warm onder de douche etc etc. soms als ik hem dan even uit bed had gehaald omdat hij zich helemaal overstuur gekreist had lag ie gewoon tegen me te lachen (-smelt-)Wat er nou was... ik weet het niet. Hij heeft goed gepoept, laat ook welveel scheetjes maar dat wijt ik aan de zantac. Toen H.thuiskwam om 16u was ik op.... die heeft hem maar gauw van me overgenomen, kon ik mijn frustraties even van me afstrijken op zolder hahaha.

Dus toen ik net het verhaal van Lisa las kwam me daar veel bekends in voor. En Lisa, het enige dat wij nog niet geprobeerd hebben is melk voor kma (koemelkallergie), daar zit ik wel aan te denken inmiddels....

Gijs heeft wel een duidelijk dag/nacht ritme, al komt hij gewoonlijk elke 4 uur om zijn fles. Na 24:00u gaat ie heel makkelijk slapen en overdag niet... Ook ik doe na zijn voeding even heerlijk met hem spelen, en we zingen liedjes waarbij Gijs zit te schateren van de lach, als hij moe wordt leg ik hem ook in bed. Af en toe lukt dat ook wel, maar hij slaapt nooit de 4u vol dan. Ik ga als het weer het toelaat meestal na zijn fles wandelen, ik kan hem dan idd ook niet meer in bed leggen, vaak slaapt ie dan wel in de box nog even in. Ik moet er dan trouwens wel de mobiel afhalen hahaha, hij is daar zo gek op dat ie boos wordt als hij niet draait..... Meestal is het drama na de fles van 20u, veel huilen en alleen slapen bij mama op schoot, waarna ik hem als ie diep slaapt probeer naast me in de bank te leggen.

Toch als ik dan Danaa's schema lees... pff, als een van die drie een off-dag heeft, tjeemig..... meid petje af hoor!

Goh en arme Danni, 1 keer in de week poepen... da's wel heel weinig ja, ik kan me voorstellen dat je die keutels er wel uit kunt kijken... Hier wordt Gijs ook aangemoedigt als ie poept, hij heeft ook dagen dat ie eerst een dag of meer erover doet om dan een harde keutel te produren met veel bijgeluiden. Vandaag ook, en een uur later een hele luier vol natte poep erachteraan.

oooh en meiden ik denk er iedere keer pas 's avonds aan om mijn afspraak in het zkh te verzetten op de 28e... morgenvroeg móet het er van komen hoor! Ik heb morgen trouwens een avondje " uit" hahaha tupperware party bij oude buurvrouw, hoe triest dat ik daar naar uitkijk of ik op stap ga hahahaha. Nee hoor vrijdag ga ik echt op stap, uit eten met de kraamhulp, zooooooo'n zin in!

Gijs wordt wakker in de box, hij heeft voor het eerst een uur geslapen vandaag, heerlijk toch! Maar gauw zijn flesje maken!

Geplaatst

(met mijn mobiel... Hoop dat dat goed gaat)

hoera! Gijs heeft tot 6 uur doorgeslapen vannacht! Ben zo trots op 'm! Zou het dan eindelijk zo ver zijn....duimen.....

Geplaatst

Hè meiden bedankt voor het meedenken! En jullie ervaringen. Heb het cb maar eens gebeld, heb gezegd dat ik graag wil overleggen met de arts, maar ik moet me eerst langs de verpleegkundige kletsen ;) zij gaat mij eerst bellen. Ik vraag me afof het misschien verborgen reflux is. Nou we zullen zien. Ik laat het julie zeker effe weten.

Mutske dat vind ik ook zo maf dat ze s avonds en s nachts goed slaapt, maar overdag niet. Daardoor denk ik dat er toch niet echt wat kan zijn, maar misschien heb ik hetwel helemaal mis.

Ilona leuke foto!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden