Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hej Suus, welkom op de site.

Het is heel spannend he die spuit zetten, doe je dat zelf of je vriend/man??

Bij mij mijn man dat durf ik echt zelf niet.

Bij mij in het ziekenhuis is de max 4 eitjes, hebben ze bij jou verteld wat het max aantal eitjes is??

Suc6 iedereen

Liefs Renata

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik mocht gelijk vanochtend weer voor een echo.

Gisteren was het eitje 16 mm en nu al 19mm!!!

Ik hou het er maar op, dat mijn buik afgelopen zondag al pasen aan het vieren was, want mijn buik had de eitjes goed verstopt!!! HIhihihihihi

Ik denk zelf ook als ik vanmiddag bel dat a.s. donderdag de IUI plaats zal vinden.

Het is bij mij maar steeds één eitje dat groeit en ook steeds links.

De rechter blijft heel erg klein elke keer. Nu zat er achter mijn "goede" ei wel nog een kleintje, maar die telde ze ook niet mee.

Gwenn --> Dat is fijn dat er geen wachtlijst is. Als ik klaar ben met de IUI behandelingen, dan moet ik daarna nog een jaar op de wachtlijst staan voor IVF. Dat is op zich wel erg balen...

Geplaatst

@Champietal, dan mag je mijn plekje innemen op het bankje, ik hou hem nog wel ff warm voor je.

@Gwenn, wel fijn dat er geen wachtlijst is, ik heb geen idee hoe het zit bij ons met wachtlijst, ben daar wel benieuwd naar.

@Smile hoe gaat het met jou???? zit je nog lekker op het bankje??

Lief Renata

Geplaatst

Hoi allemaal,

Champietal, das echt goed nieuws!!! Wel raar dat ze "kwijt" waren....

Maar gelukkig kun je nu door gaan met je poging. Heel veel succes donderdag!!

Renata, hoe is het met wachten, valt niet mee he? De tweede week wordt het echt moeilijk vind ik, je gaat dan echt aftellen!!

Mijn eerste week zit er bijna op....dus nog een dikke week te gaan:sad:.

Ik heb ook geen idee of er een wachtlijst is bij ons? Ik zal eens informeren, dat kan geen kwaad toch?

Suus, bij ons gaan ze gewoon door in het weekend en op feestdagen....je kunt het toch bijna niet regelen?

Ik blijf nog ff op het bankje zitten......

groetjes!!!!

Geplaatst

Net telefoontje gehad van het ziekenhuis.

Ik mag om zes uur de spuit gaan zetten in mijn kont :bum: en donderdagochtend is de inseminatie.....................spannend weer.......

Geplaatst

Hej Champietal, wat spannend. kom er maar lekker bij zitten meid.

Nou de laatste dagen aftellen is echt loodzwaar.

Donderdag is mn laatste wachtdag. nog 2 daagjes echt verschrikkelijk.

Maandag of dinsdag mag ik gaan testen.

Ja en in hoeverre kan ik mn lijf geloven he, je wilt zo graag maar ja er is gewoon niets anders te doen dan wachten tot de ongi komt of de test positief is.

Suc6 voor iedereen.

Liefs Renata

Geplaatst

Hi Renata, ik spuit zelf moet zeggen dat ik het in eerste instantie ook eng vond maar het nu reuze mee vindt vallen. Ik voelde het alleen wel meteen dezelfde avond. Ik voelde de hele tijd wat rommelen (net als je darmen maar dan toch anders), ook had ik vandaag wat lijkt op menstruatie krampen. En dat na maar 1 keer spuiten dacht dat het wel een paar spuiten zou duren of zelfs pas na de inseminatie dat ik iets zou voelen.

Champietal, heel veel succes ik zal voor je duimen.

Oh ik krijg trouwens niet goed al de menopur uit het flesje in de spuit is dat bij jullie ook dat er een bodempje in blijft zitten?

Geplaatst

Hej Suus, wat dapper van je dat je zelf spuit.

Ik heb geen menopur, ik spuit puregon.

Maar wat ik begreep van het ziekenhuis, als je zelf uit een potje/flesje moet halen wat je gaat spuiten wat ik wel ken van de pregnyl, is dat er genoeg in het flesje zit dat daar rekening mee gehouden is.

Liefs Renaat

Geplaatst

@iedereen, na hoeveel dagen van de inseminatie mogen jullie een test doen?

En hoeveel % zeggen ze bij jullie dat het kans van slagen heeft??

Liefs Renata

Geplaatst

Champietal succes morgen!!!!!

Renata ik mocht 14 dgn na de IUI testen en IUI heeft een slagingspercentage van 10%.

Voel je al wat anders???

Ik moet di na de pasen weer voor een echo.

Met pasen doen ze dus niks..

Nou zometeen maar weer even een spuit zetten...

Veel succes iedereen!!!!

Liefs Gwenn:blob3::blob3:

Geplaatst

Hi Allemaal,

Bij mij zeggen ze testen na 17 dgn na iui (maar ga gewoon lekker vanaf 14 dgn testen :occasion18:). 17 dgn is me te lang.

Bij mij zeggen ze goede kans van slagen omdat we al een kindje hebben en het nu een mysterie is dat het niet lukt. Maar de gem staat op 10-15% per iui. Als er bij de man of de vrouw een reden gevonden is dat het niet lukt. Als je onder de mysterie gevallen valt is het dacht ik 15-20%.

Geplaatst

Ik zit me net te bedenken dat ik ook gehoord heb dat je niet te snel moet testen want door de hormonen kan het zijn dat je een positieve test hebt terwijl je niet zwanger bent.

Geplaatst

Hoi Suus..

Die hormonen wat positief aan kan geven zijn voornamelijk de pregnyl omdat daar een zwangerschapshormoon in zit.

In de puregon niet en dat zou dan ook niks moeten uitmaken..

Gewoon lekker testen na 14 dgn hoor...

Vreemd he dat elke ziekenhuis weer andere regels hebben ook mbt testen...

Succes en een fijne dag enne champietal zet m op vandaag!!!!!

Renata spannend het schiet nu aardig op voor je...

liefs Gwenn:walk::walk:

Geplaatst

hai hai,

Ik moet gewoon afwachten of ik ongi wordt....zo niet, dan testen. Ze hebben geen dag gezegd. Maar het is toch ook verschillend per persoon. Je hoort wel eens dat er pas na drie weken een positieve test uitkomt. Ik zou gewoon testen op dag 14.....anders moet je nog langer wachten!!!

Champietal, succes vandaag!!!

Renata succes met testen!!! Spannend!

groetjes!!!

Geplaatst

Hej Meiden, bedankt voor jullie reakties.

Ik zit nu op dag 14 en ik heb het niet meer van de zenuwen.

Ik heb net een test gekocht en zit me af te vragen of ik die wel moet doen!!!

kwa tijd.

Maar jullie berichtjes hebben me overtuigd,ik ga vandaag die test doen.

Ja ik voel me heel anders,mijn lichaam zegt me vrij duidelijk dat ik zwanger ben, maar durf het niet te hopen.

Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat je maar 6% kans heb van slagen,in het totaal.

Ik durf de test niet zo goed te doen, ben zo bang voor de terleurstelling.

Want ja, het kunnen ook de hormonen zijn die mij die signaaltjes geeft.

De zenuwen gieren letterlijk door mn lijf.

Liefs Renaat

Geplaatst

Vanochtend de IUI gehad, maar ik heb er geen positief gevoel bij.

Ik had tegen mijn arts gezegd dat ik bijna zeker wist dat ik gisteravond een eisprong heb gehad (net als vorige maand, wat ik voelde).

Na de IUI is hij gelijk een echo gaan doen en ik kan dus op mijn lichaam vertrouwen, want het eitje was gesprongen. De kans dat ik dus zwanger wordt is allemaal kleiner geworden.

Ze gaan vanmiddag met andere artsen erover hebben, dat ik misschien bij de volgende behandeling de pregnyl spuit eerder moet zetten, want mijn lichaam reageerd er nogal op dus.......................

Ik zag ook de blik in mijn mans ogen toen we hoorden dat het eitje al was gesprongen en dat was voor het eerst dat ik een soort verdriet in zijn ogen zag. Je denkt dan toch weer...............weer een maand voor niets.

Spannend Renata, veel succes!!!!

Geplaatst

He Champie,

wat vervelend!!!! En wat een teleurstelling! Goed dat dat bij je man ook was te zien. Kan je er tenminste samen over praten!

HEt is nu hopen op een superwondertje dus.

Enige positieve feitjes: je kan dus goed op je lichaam vertrouwen, en ... de arts gaat flink meedenken hoe het dus de volgende keer beter geregeld kan gaan worden (voor zover het zich laat regelen).

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hej Champietal,wat een terleurstelling.

Maar je kan inderdaad heel goed op je lichaam vertrouwen.

Gelukkig waren je man en jij samen.

Tot nu toe heb ik nog niet durven testen, ben heel erg bang vvoor het resultaat ( de terleurstelling ).

Liefs Renata

Geplaatst

Hey Champietal wat balen zeg...

Weer een maand voor niks,ik begrijp goed hoe je je voelt...

Omdat bij mij mijn linkereierstok nooit te zien is en mijn follikel ook niet(wat dus bijna nooit voorkomt,elke arts zei tegen mij dat als er een follikel zat ze hem wel zagen ,niet dus...)

Ze hebben hem hierdoor zo vaak gemist en daardoor geen IUI gehad..

Nu doe ik echos en ovulatietesten..

Misschien is dat wat voor jou om ook ovulatietesten erbij te doen...

Dan zit je waarschijnlijk altijd goed..

En misschien geen pregnyl meer...

Als je eitje uit zichzelf springt is het onnodig(tenminste dat zeggen ze in mijn ziekenhuis)..

Dus dat houd in als je een positieve ovulatietest hebt dat je eisprong eraan komt..

Ik dacht wie weet is dat wat voor jou..

Ik krijg trouwens ook die testen via het ziekenhuis...

Maar wat enorm balen zeg,ik kan me voorstellen dat je er dan geen vertrouwen in hebt..

Een dikke knuffel voor jou...

Renata jeetje meis spannend zeg...

Eng he om te testen maar aan de andere kant wil je het ook graag weten..

Nou ik ben benieuwd of je ondertussen al hebt getest...

Succes..

Hey Hildever hoe gaat het met jou???

Suus lukt het prikken nog???

Smile met jou ook alles goed?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...

xxxxxxx Gwenn

Geplaatst

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK WORD HELEMAAL GEK.

het streepje is heel licht blauw, maar er is een streepje.

HOE MOET IK DIT OPVATTEN HELP HELP HELP

ik word helemaal gek hier

Geplaatst

Heeeej Renata ..

Ja ik herken het gevoel hoor...

Het zou weer zon terleurstelling zijn als het niet zo was...

Maar ik hoop en duim nog voor je hoor!!!

xxxxxxxx

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaa Meis je bent zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte!!!!!!!!!!

Een streepje is echt zwanger hoor!!!!!!

Super gaafzeg!!!!!

xxxxxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden