Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSuper Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben zo blij voor je!!!

En een tikkie jalours hihihi...

Geeft wel weer hoop voor ons!

Maarre er komt echt alleen een streep te staan als je zwanger bent hoor!!!!

En als hij nog licht is dat geeft niet dan zit er nog net niet genoeg hormoon in je urine!!!

SUPER

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Gwenn,

Hier alles rustig. Wrs. begin mei met alles beginnen. Zo gauw ik ongesteld wordt van de week/volgende week weer met sentiment aan de pil die ik vroeger gebruikte. Dan mag ik ook het ziekenhuis bellen om te vragen wanneer ik mag beginnen met spuiten enzo. Wrs. is dat begin mei. Morgen komen alle medicijnen.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel.

Ik heb ff met het ziekenhuis gebeld en dei zeiden ook dat ik zwanger ben.

Ik kan het nog niet geloven..........

14 april moeten we naar het ziekenhuis voor de echo.

Liefs Renata

Geplaatst

Renata super joh,nog heel onwerkelijk he???

Hildever word ook een spannende tijd voor jullie dus...

Je zal wel heel wat medicijnen meekrijgen...

Wij gaan nog door met IUI tm Juni daarna word het ook IVF.

Ik ben benieuwd hoe het je vergaat,duurt nog wel lang he dat wachten...

xxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hoi Renata,

Gefeliciteerd !!!!!!!! :wav:

Echt te gek zeg. Gewoon zwanger! Wat denk je zijn het er één of misschien wel twee? Of durf je daar nog niet aan te denken?

Ik kom morgen op het wachtbankje. Heb maar 3 dgn hoeven prikken en vanavond al de spuit voor de eisprong. Het gaat zo hard dat ik nu al 2 van 17mm heb en ze het niet redden tot na pasen. Dan dus maar iets eerder. Morgenmiddag iui en dan za ocht eisprong. Niet ideaal maar door 2 goed eiblaasjes dus we hopen er maar het beste van.

Geplaatst

Hey allemaal wat is het rustig hier....

Allemaal pasen aan het vieren natuurlijk...

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben ook weer begonnen met ovulatietesten..

Helaas nog steeds negatief!Ik moet morgen weer voo een echo,dus afwachten maar weer..

xxxxxx Gwenn:jealous::jealous:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben zojuist van het bankje afgevallen.......

Ik baal echt gigantisch.

Nu moet ik een afspraak maken voor een hsg.

Daar zie ik wel erg tegenop.

Wie van jullie heeft dit onderzoek al gehad?

Gwenn, succes met je echo morgen!

Groetjes

Geplaatst

Hi Smile,

Jeetje van rot voor je. Op dit moment zit ik ook op het wachtbankje, nog ruim een week en dan weet ik ook weer meer.

Ik heb al een HSG gehad voordat we aan de IUI behandeling begonnen.

Dit is om te kijken op de eileiders wel open zijn.

Groetjes,

Chantal

Geplaatst

Hoi allemaal

Smile jeetje balen zeg!!!

Weer een enorme domper..

HSG heb ik ook gehad..

ze spuiten dan contrastvloeistof door je eileiders en maken dan een foto.

Ik was enorm zenuwachtig toen daarvoor,maar achteraf viel het mij mee.

Maar dat is per persoon verschillend..

Het is best een pijnlijk onderzoek.

Ze plaatsen ook een soort kapje op je baarmoeder en die word dan een beetje vacuum gezogen en dat voelde ik wel...

De vloeistof deed niet zeer,maar als de eileiders verstopt zijn dan kan het wel pijnlijk zijn!!!

Als je wat wil weten vrag maar raak..

Wel is het verstandig om iemand mee te nemen die weer terug kan rijden..

Champietal voor jou dus nog een week,spannend hoor!!!

Ik ben vandaag geweest voor een echo..

Er zat 1 follikel van 1,6 ik moet vanavond nog puregon spuiten en dan morgenavond om 23.00 de pregnyl en dan vrijdag om 3 uur de 4de IUI.

Dus dan kom ik ook weer op het bankje...

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hi Smile,

Balen zeg. Gooi al je frustraties maar op 't forum is beter dan er maar mee rond te lopen.

Bij mij hebben ze ook gekeken of de eileiders open waren maar dan onder volledige narcose. Ik was alleen een beetje slap van de narcose en had wat buikpijn verder viel het me reuze mee. Maar ik weet dus niet of dat precies hetzelfde is.

Heel veel sterkte

Geplaatst

He Gwenn,

Spannend zeg, 4 x is scheepsrecht maken we er maar van.

Ik vind het alleen raar dat je zo laat na je puregon spuit pas de iui krijgt. Ik dacht dat je 30-36 u na je spuit een eisprong hebt. Als je dan pas vrij middag iui hebt dan ben je toch te laat?

Geplaatst

Hey suus ja ik krijg morgenavond pregnyl..

geen puregon...die moet ik vanavond voor het laatst prikken.

Ja misschien idd aan de late kant(misschien zat het smorgens al vol ofzo,ik weet het ook niet).

Hoe gaat het met jou op het wachtbankje???

xxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hoi Gwenn,

Gaat het ene moment goed het andere baal ik. Ik voelde de eerste dagen ongi krampen, die zijn nu weg en nu voel ik helemaal niets meer maar of dat nu goed of slecht nieuws is, ik weet het ook niet meer.

Nog een week en 2 dagen en dan kan ik evt testen.

Geplaatst

Hoi Suus ja soms weet je gewoon ook niet wat je moet voelen..

Maar spannend hoor nog een weekje..

Duurt lang he,ik vond vooral de laatste week lang duren..

Succes met wachten...

Hoe gaat het met de andere meiden???

liefs Gwenn :wav:

Geplaatst

Hi Suus,

Ik mag een dagje eerder testen dan jou.

Ik moet zeggen dat ik er weer niet echt mee bezig ben, maar hoe dichterbij het naderd hoe zenuwachtiger ik ervan word.

Ik voel wel de hele tijd wat. Links onder.......daar zat ook het rijpe eitje, maar ik weet ook niet wat ik daarvan moet denken.

Vorige maand begon ik al vijf dagen van te voren ongi krampen te voelen, en toen wist ik zeker dat het fout zat, nu maar dit weekend afwachten of ik dat weer ga voelen.

Het gevoel dat ik nu heb, had ik vorige maand weer niet, dus volgens mij is het elke keer weer anders.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Hey champietal spannend hoor...

Ik heb vandaag mijn 4de IUI gehad..

Mijn mans zaad was gelukkig goed..(het is een paar keer heel slecht geweest,dus altijd spannend)..

Nu maar weer 2 weken wachten..

Liefs Gwenn:yeswink-1:

Geplaatst

Hej Gwenn,wat fijn dat zijn zaad goed was.

Nu maar lekker blijven zitten op het bankje.

Ik ga de komende 2 weken hard duimen voor je.

Suus en Champietal, ik zal aankomende week hard,mn best doen voor jullie.

Succes iedereen

LIefs Renata

( en dan is de nieuwem maand begonnen, nieuwe maand nieuwe kansen !!! )

Geplaatst

Hoi meiden,

Dus jullie zitten nu met z'n allen op het wachtbankje??

Spannend weer......

Ik heb de hsg maandag al, dus dat schiet lekker op.

En dan deze maand maar zelf klussen......wie weet!!

Renata, hoe is het met jou? Heb je last van zwangerschapsverschijnselen?

Misselijk of zo? Geloof je het al een beetje? Het is zo onwerkelijk als je na zo'n lange tijd eindelijk zwanger bent of niet? Lekker genieten he!!

Fijn weekend allemaal en succes met wachten he!!

Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Hej Smile, wat snel al dat je morgen al de hsg heb, spannend.

Ben je zenuwachtig??

Ik vond hem heel erg mee vallen, ik had er meer last van achter af.

Mijn verschijnselen, ik heb een hele gevoelige onderbuik, en ben echt heel erg moe, en met vlagen misselijk.

Maar het is nog heel onwerkelijk, ik begin best wel anstig te worden, die echo kan me niet snel genoeg komen.

Zodra ik de echo gehad heb, ben ik wat geruster denk ik.

Lief dat je er naar vraagt.

Sterkte morgen

LIefs Renata

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden