Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een update van mijn gesprek in het ziekenhuis.

In mijn ziekenhuis blijken ze geen IVF te doen (wist ik echt niet!!!), dan moet ik naar een ander ziekenhuis waarmee ze samenwerken.

Hier moet ik nu naar toe bellen en een gesprek regelen en mij op de lijst laten plaatsen.

Het positieve hiervan is dat vanaf dat ik met IUI ben begonnen dat van mijn wachtperiode afgaat. Dit vind ik wel fijn nieuws, want dat gaat toch weer een paar maanden schelen, de wachttijd is ongeveer 1 jaar en dat zal er dan nu vanaf getrokken gaan worden.

Voorlopig blijf ik wel met de IUI doorgaan. Als ik tussentijds wil stoppen mag dat, maar ik heb zoiets, wie weet gaat het toch nog een keer lukken.

:3some:

Chantal

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Champietal!!!

Hopelijk lukt het voor die tijd... maar ook een lekker idee dat je al ingeschreven staat voor het vervolgtraject!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hee Champietal super meid..

Ja bij mij is dat ook allemaal in een ander ziekenhuis en doen ze hier ook geen ivf.

Wel ee goede regeling dat ze dat eraf trekken vd wachttijd..

Bij ons was er geen wachttijd.

Nou meis en natuurlijk hoop ik dat het je bespaart gaat blijven de ivf.

Hildever hoe is het met jou??

xxxxxxxxx Gwenn:bye::bye:

Geplaatst

hey!!

Champietal, das goed nieuws! Fijn dat ze die tijd van je wachttijd afhalen.

Wel jammer dat je naar een ander ziekenhuis moet, maar ja, er zijn ergere dingen! Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat je gewoon via iui zwanger wordt!!

Wanneer heb je je volgende echo? Ik hoop dat je er twee of drie hebt!!

Hildever, hoe is het?? Nu komt de punctie erg dicht bij? Zie je er tegenop of laat je alles maar over je heen komen? Heel veel succes zaterdag!!

Linda, ik spuit de pregnyl thuis en gewoon in mijn buik, ik voel er bijna niets van. Je voelt wel een beetje de vloeistof naar binnen gaan en dat brandt een beetje, maar pijn doet het niet!! Wel raar dat dat in ieder ziekenhuis anders is.

Suus, hoe is het met jou??

Ik voel nog steeds weinig.....

succes allemaal!!

Geplaatst

Hoi Smile,

Ik voel vaak ook niets, maar als snel in de 2de week pijnlijke borsten, wat misselijk ed. Maar als snel (halverwege 2de week) merk ik dan al dat het mis is. Pijnlijke borsten gaan weg en ongi krampen komen om te hoek.

Ik duim voor je,

Pregnyl spuiten voel ik echt niets anders als met de menopur wat ik normaal spuit.

Champietal, zet h'm op hè het is ontzettend zwaar maar je kan beter bezig zijn met IUI dan alleen maar zitten wachten op de IVF. Wat een lange wachtlijst trouwens, zal morgen bij mij ook maar eens gaan informeren.

Voor wat mezelf, heb morgen mijn echo en di als het goed is IUI (voor die tijd zijn ze dicht en doen ze niets). Ik vind het heel spannend want heb echt last van trillende eierstokken, ik voel ze bijna continue (was de andere keren niet) en begin ook al wat last te krijgen van die slijmsliertjes (sorry voor de vieze details) maar dat zijn toch wel de tekenen dat er een eisprong aankomt. Spannend, ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

Met mij gaat het wel goed. Net de laatste spuit gezet voor onze eerste ICSI poging. Zaterdagmorgen de punctie...

Ik laat het gewoon over me heen komen. Ben nog niet gespannen ofzo. Maar dat komt misschien zaterdag nog wel...

Maar eh... hihihh, da's wel een beetje off topic hoor..... t is geen IUI....

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey hildever ik wist dat het geen IUI was,of had ik dat per ongeluk neergezet??

Nou in iedergeval wil ik je heel veel succes wensen morgen en ik hoop zo dat het mee gaat vallen !!!!!

Ik ben heel benieuwd...

Suus heel veel succes vandaag,ja dat van mijn eierstokken voelde ik al bij 1 eitje,vooral als ik over een heuveltje ofzo fietste..

de ene laatste keer voelde ik ook mijn eisprong.

Eerder voelde ik er dus niks van,maar de laatste tijd wel..

XXXXXXXXGwenn:hello2::hello2:

Geplaatst

Nee hoor Gwenn, dat had je er niet neer gezet, maar ik heb zo iets van, mijn verhaaltje hoort hier niet onder dit topic thuis....

Maar ik vind het wel heel lief dat jullie steeds naar onze situatie vragen!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Vandaag echo gehad en het was toch echt maar 1 eitje op de linkereierstok van nu 14,5 mm. Dus dinsag IUI :hello2:.

wat kan je lichaam toch raar reageren hè. Ik dacht echt dat ik of een dozijn eieren of al heel ver in mijn cyclus was. Maar goed we gaan voor 3x is scheepsrecht.

Geplaatst

hey meiden,

Suus, jammer dat het er maar eentje is, maar wie weet is dit de juiste!!

Heel veel succes weer dinsdag!!

Hildever, hoe is het gegaan vandaag?? Ben erg benieuwd hoe het met je gaat!! En hoeveel zijn het er? En wanneer is de terugplaatsing?

Ik zit vandaag op dag 10 en ik voel nog steeds niets, zelfs geen pijnlijke borsten. Die heb ik normaal wel vaak rond deze tijd....we wachten nog maar even af.

Ik heb wel lekker wat afleiding want we gaan morgen lekker een weekje op vakantie!!

Dus tot volgende week en veel sterkte allemaal!!

Doei!!!

Geplaatst

Het is best goed gegaan vandaag.... Een kant deed wel zeer, maar de andere heb ik niet zo veel van gevoeld.

Ze hadden een ader geraakt, dus ik had effe bloeding...M'n hele doos werd een wattendoos... tjonge, wat kan er veel van dat spul in...

Heb het idee dat ik van de druk van de watten nog wel effe last heb gehad.

Maar toen een poosje later die er weer uit mochten en de bloediing was gestopt (hebben ze gecontroleerd) voelde ik me al wel weer beter.

Er zijn 6 eitjes weggehaald, en 1 cyste. Dus vanwege de cyste mag ik nog even aan de anti biotica.

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hildever,gelukkig heb je dit achter de rug,lijkt me wel ff schrikken als het zo bloed.

Mooi hoor 6 eitjes,ik hoop op een mooie bevruchting,ik duim voor je!!!!

Suus succes dinsdag,ik heb altijd maar 1 eitje..

Smile spannend hoor nog ff...

Ik mag vanaf dinsdag testen maar ik doe het morgen dan zijn we beiden vrij..

Voelt ook altijd wel dubbel hoor moederdag,als ik toen geen miskraam had gehad dan had ik nu ook moederdag gevierd en was ons kindje anderhalf geweest..

Moet er toch nog geregeld aan denken vooral op zulk soort dagen..

Nou hopelijk komt er ooit een dag dat ik het ook vieren mag..

En jullie natuurlijk ook!!!!!

Nou meiden ik duim voor jullie!

xxxxxx :jealous::jealous::jealous:

Geplaatst

Kan het me voorstellen, Gwenn, dat je op zulke dagen even aan jullie kleine mensje terug denkt!!!

Spannend morgen!!!! Wat denk je?

Ik was er niet zo van geschrokken hoor, de arts en verpleegkundige bleven ook heel rustig. Dus eh... ik ook maar! Hihihihi

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Spannend Hildever vandaag de uitslag,ik hoop dat je goed nieuws hebt..

Hier helaas klote nieuws,poging 5 is ook mislukt...:crybaby2::crybaby2::crybaby2::crybaby2:

19 Mei hebben we een afspraak bij de gyn..

Ik hoop dat jullie beter nieuws hebben.

Liefs Gwenn

Geplaatst

Wat een kl*te nieuws weer allemaal...... Gwenn, echt balen zeg!

Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen op jullie gesprek binnenkort.

Geniet eerst maar even lekker van jullie weekje CP, even ontspannen en opladen. Daarna met frisse en goede moed beginnen met ivf.

Champietal ze hebben bij jullie in het Zhuis wel een goede regel, dat de tijd van iui afgetrokken wordt van de wachtlijst van ivf. Wanneer is je volgende iui poging? Wie weet is het dan wel raak. Ik weet helemaal niet of ze in ons ziekenhuis ivf doen en wat de wachttijd daarvan dan is. Moet ik toch morgen voor de zekerheid alvast maar eens vragen.

Wat een goede punctie, 6 eitjes Hildever. Heb je geen last meer van de bloeding? Ik hoop met je mee op een goede bevruchting en terugplaatsing. Krijg je vandaag te horen hoeveel er bevrucht zijn? Veel succes!

Suus, jij alvast succes met je iui morgen. Hoe voel je je?

Geniet van je welverdiende vakantie Smile. Je wachtweken zijn dan ook al bijna om. Hopelijk heb je goed nieuws als je terug bent.

Ik krijg morgen weer een echo om te kijken hoeveel folikels ik heb. Ik moet Clomid slikken omdat ik niet spontaan ongi werd. Na onderzoeken bleek ik een tehoog prolactine gahalte te hebben en ook nog eens het PCO syndroom (kleine cysten in de eileiders). Hopelijk krijg ik dan ook te horen of en wanneer onze eerste iui zal plaastvinden.

Liefs Linda

Geplaatst

Ze hebben net gebeld vanuit het ziekenhuis. 3 eitjes waren goed voor bevruchting en daarvan zijn zich 2 gaan delen. Woensdag hebben we de terugplaatsing om half 2.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Super Hildever!!!

Hoeveel gaan jullie er terug laten plaatsen???

Succes Linda met je echo morgen!!

Liefs Gwenn

Geplaatst

Nou Gwenn, dat laten we af hangen van de kwaliteit van de embryo's.

Als er een super embryo is laten we 1 terugplaatsen, als ze van mindere kwaliteit zijn gaan ze er 2 terugplaatsen. Maar ik denk dat we dat pas woensdag horen.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Spannend hildever en ik zal voor je duimen morgen en 2 weken dat het allemaal goed komt en heel veel sterkt in de wachtweken.

Geplaatst

Hoi Gwenn, hoe voel je je? Heeft ivf een grotere kans van slagen? En wanneer mag je starten?

Hil, ik spreek je op het wachtbankje, succes met alles

Voor de rest, want kan het allemaal niet zo goed onthouden heel veel succes.

ik heb gisteren IUI gehad en het zag er allemaal goed uit, baarmoederslijmvlies was erg mooi en ook zaadkwaliteit wordt elke poging beter. Dus heb goeie hoop deze keer.

Geplaatst

Hey Suus!!!

Spannend hoor voor jou,ik hoop op goed nieuws,zullen weer 2 lange weken wachten worden..

Verder gaat het wel aardig goed hoor,tuurlijk wel bedroefd geweest dat het weer niet gelukt was.

Ik moet maandag naar mijn gyn en hopelijk schrijft ze dan een doorverwijzing want ze doen geen ivf in mijn eigen ziekenhuis.

En dan is het allemaal afwachten wanneer we kunnen starten.

met IUI heb je 10% en met IVF heb je 20-25% kans.

Dus ik heb wel veel hoop in IVF.

Maar goed het is gewoon een kwestie van enorm veel geluk hebben.

En omdat mijn linkereierstok moeilijk te vinden is word het misschien nog een probleem.

Maar goed dat zullen we dan wel zien..

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hey Gwenn, ik lees wel elke dag mee, maar ben even niet zo actief in schrijven.

Erg balen dat deze poging ook niet gelukt is, je gaat gelukkig wel vol goede hoop de ivf in en zal hard voor je mee duimen dat dat gaat lukken bij jullie.

Met mij gaat het goed, moet wel nog steeds heel veel overgeven, maar verder voel ik me goed, ik zit nu in mn 12e week.

Voor iedereen heel veel succes en ik duim voor jullie allemaal.

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden