Jump to content

Blijven liggen na terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

Hoi Allemaal,

Inmiddels heb ik 3 IUI pogingen en 2 IVF pogingen ondergaan. Helaas nog altijd zonder resultaat. Bij de IUI behandelingen moest ik na de inseminatie altijd 15 minuten blijven liggen. Bij de IVF behandelingen is dit volgens het ziekenhuis niet nodig en moet ik meteen weer plaats maken voor de volgende. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen daarin zijn en natuurlijk met welk resultaat. Ik hoorde namelijk laatst dat ze in leuven en gent zeggen dat je ook na een IVF behandeling 15 min moeten blijven liggen!

Bedankt voor de reacties!

Posted

Hoi Jrn,

De tp's in Nederland ( AMC) moest ik altijd 10 à 15 minuten blijven liggen. De laatste keer was met resultaat na 2 cryo's.

Dit keer een tp in Dusseldorf gehad en mocht meteen opstaan. Of het goed afloopt, weet ik nog niet.

Maar hoor wel goede verhalen.

Volgens de arts kan het geen kwaad, omdat het embryo in de baarmoederholte geplaatst wordt. Daar waar het moet zijn zeg maar.

Bij iui kan ik het me meer voorstellen, omdat het zaad nog even de kans moet krijgen naar de eileiders te zwemmen.

Succes!!!

Posted

Hoi Jrn,

Hoe is het met je?

In het LUMC-Leiden doen ze het zo: na IUI moet je 15-20min liggen,maar na IVF ga je direct door.

Ik heb niet plat gelegen thuis. Ik heb na de eerste keer IVF gelijk doorgegaan met "normale dingen" we gingen fietsen,twee km later vond ik het te vibrerend,dus toch naar huis gegaan,maar wel de was gedaan,gekookt.....en toch zwanger gerakt. Nu heb ik het weer,na de Tp van de cryo,ging ik auto rijden en dingen doen.....gewoon normaal. Ze zeggen dat je ook "normaal" moet blijven leven,niet extra rust nemen.Nu is het weer gerakt (ik hoop dat het ook goed blijft). Na een IUI heb ik alleen maar op de bank gelegen en niks verder gedaan(nooit zwanger geraakt door IUI)

Vriendin van mij heeft 2 kindjes van ICSI en ze zei dat ze na een tp gewoon plat ligt op de bank.

Dus wat ik wil zeggen is,dat je altijd iets anders kan horen.Bijv.hier doen ze het zo en daar zo....Ik probeer de instructies van mijn IVF arts te volgen en ook een beetje wat mij gevoel zegt.

Succes verder,

Groetjes,Violeta

Posted

Bij mijn IUI's (6 keer) moest ik altijd minimaal 15 min blijven liggen. Nooit zwanger geraakt via IUI, zal daar niet mee te maken hebben hoor.

Bij de 2 keer tp IVF (EMC) direct opstaan, sterker nog, door mijn volle blaas rende ik direct naar de wc en ging plassen. Allebei de keren via IVF zwanger geraakt.

Dus...na tp kan je direct opstaan en plassen....no worries.

Posted

Ik heb 6x iui gehad. Bij de laatste iui mocht ik een kwartiertje blijven liggen,voorheen deden ze dit niet in mijn ziekenhuis. Ik ben nooit zwanger geraakt door middel van iui. Bij ivf ben ik na de terugplaatsing meteen weer opgestaan,ze hebben niet eens gevraagd of ik mocht blijven liggen. Dit was niet nodig. Omdat je voor de terugplaatsing een volle blaas moet hebben ben ik direct daarna gaan plassen,en ik heb zelfs daarna alles weer gedaan.

En ik ben zwanger geworden!

Posted

In het CZE mocht ik meteen opstaan na het controleren van het rietje of dat de embryo's daadwerkelijk in mijn baarmoeder zaten.

En in Genk (via Geertgen Elsendorp) moest ik na de tp 15 min. blijven liggen.

Ach, ik weet het niet wat wel of niet beter is. Volgens mij zal het niet veel of niks uitmaken anders zou elk ziekenhuis of kliniek toch wel hetzelfde protocol hebben als één van de twee beter zou zijn.

Succes!

Posted

In Voorburg blijf je vijf minuten liggen na de tp, maar ze zeggen zelf dat dit vooral voor je eigen gevoel is. De laatste keer moest ik nodig plassen en heb ik die vijf minuten niet eens gehaald. Wel zwanger.....

Posted

Bij de iui ben ik altijd 15 min blijven liggen. Bij een ivf niet, iemand heeft ooit gezegd vergelijk het met een korrel hagelslag die je tussen 2 dikke boterhammen doet en hou deze vast.

Hagelsag valt er niet uit.

Posted

In Brussel moest je 1 uur blijven

Liggen na een embryo tp en het voeteneind werd omhoog gezet. In Dusseldorf was de tp met een volle blaas dus ik was blij dat ik naar het toilet kon!!! Na de autorit van 1.5 uur ging ik wel op de bank liggen.... Met zowel het wel en niet blijven

Liggen na de tp ben ik zwanger geraakt. Ik kan me voorstellen dat je met iui beter even kunt blijven liggen, al is het maar voor je eigen gevoel...

Posted

Bij me beide tp in Leiderdorp, mocht ik meteen weer opstaan na de tp. Dit was met ivf.

Beide keren had ik idd ook een volle blaas, en moest ik ook meteen plassen daarna! Dat vond ik best eng, maar zoals je ziet heeft het bij de 2e keer niet

uitgemaakt. De dokter zei idd dat je het moest vergelijken met 1 stukje hagelslag tussen 2 boterhammen met pindakaas.

Posted

Ik ben altijd meteen opgestaan na de tp en gewoon mijn dingen gedaan en ook zwanger geworden, idd, het welbekende hagelslagje tussen de boterhammen met pindakaas, dat is mij ook altijd verteld.

Posted

mijn ervaringen:

EMC Rotterdam 6x IUI niet mogen blijven liggen, niet zwanger

EMC Rotterdam ICSI niet mogen blijven liggen, zwanger, helaas vroege miskraam...

UZ GEnt ICSI niet mogen blijven liggen, niet zwanger

Voorburg ICSI, 10 minuten mogen blijven liggen (voor je gevoel), zondag testen?!?!

Posted

In Brussel blijf je 1 uur liggen na TP met het voeteneind omhoog. Ook hoef je geen volle blaas te hebben.

Meteen eerste poging zwanger.

Groetjes Miekske

Posted

Heej heej,

1X ICSI, niet blijven liggen en resultaat: zwanger

2X ICSI, niet blijven liggen en resultaat; niet zwanger

1X cryo, niet blijven liggen en resultaat: niet zwanger

Ik geloof niet dat het er iets mee te maken heeft. Als iemand op de leuke manier zwanger wordt, dan weten ze ook niet hoe of wat, dus...

Liefs Elke

Posted

Ik heb al mijn 10 tp's in Gent gehad en na de tp is het opstaan en wegwezen hihi. Van de eerste was ik heel even zwanger en nu de laatste al weer 16 weken......

Posted

Ik mag altijd even blijven liggen in voorburg maar dat is meer voor ons gevoel,er is ons verzekerd dat het niets uitmaakt hoelang je blijf liggen,ze kunnen er niet "uitvallen"

Nu ben ik vanmezelf een druk typje dus heb weinig geduld om lang te blijven liggen en loop meestal al snel weer buiten,en ben momenteel 6,4 weken zwanger.

Posted

Hoi

Na de IUI's mocht ik altijd meteen opstaan, niet zwanger

4xIVF/ICSI in Maagdenburg een uur blijven liggen, 1 x zwanger, helaas miskraam, 3x niet zwanger

alle cryotp's in Maagdenburg, een uur blijven liggen, niet zwanger

1x IVF in Rotterdam niet blijven liggen niet zwanger

1x ICSI Brussel, uur blijven liggen wel zwanger

1x cryo Brussel, uur blijven liggen niet zwanger

Dus.... word je ook niet echt wijzer van he.. sorry! Doe wat je gevoel je ingeeft. Ik vind het wel een goed gevoel geven om te blijven liggen, te meer omdat ik uiteindelijk toch mijn zoon gekregen heb op die manier.

Groetjes

Noor

Posted

nou ik moest meteen heeeel nodig plassen dusse gewoon opgestaan en geplast.... nou en ik heb toch een prachtzoon gekregen en zelfs in januari even zwanger geweest van brusje.

dus ik denk ook echt dat het niks ermee te maken heeft.. als je via de natuurlijke weg zwanger wordt dan valt het er ook niet uit toch anders zou er nooit meer iemand zwanger worden!

liefss