Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Ik ben superblij dat ik zwanger ben, en geniet met volle teugen, hoe pril het ook is voorlopig. Ik zou dus dolgraag zo'n Angelsound Doppler willen hebben, met 2 oortelefoontjes aan, zodat ik met m'n vriend binnenkort samen kan luisteren.

Oorspronkelijk wilde ik het gewoon kopen, maar nu bedenk ik me dat er misschien moeders/zwangeren zijn die de Angelsound niet meer nodig hebben of niet meer gebruiken (tot een volgend kindje). Dus bedacht ik me dat ik ze wel zou kunnen lenen voor even, of zelfs overkopen. Want het kan natuurlijk altijd voor een tweede kindje gebruikt worden, en dan geef ik het graag terug. Ik betaal de eventuele kosten uiteraard.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Liefs,

Ellen

Posted

Je mag die van mij wel lenen maar dan moet je nog een paar weken geduld hebben.

Dus als je een ander aanbod krijgt waarbij je sneller aan het luisteren kan slaan moet je dat natuurlijk altijd doen maar anders staat dit aanbod. Er zit 1 koptelefoon bij maar wel een 2e aansluitpunt.

Het heeft bij ons het geld dubbel en dwars opgebracht. Ik luister elke avond op bed even naar ons kleintje. Ik vind het zo gezellig.

Posted

Hoi dames, de vk van mijn buurvrouw vertelde dat de doppler door het kindje als erg vervelend wordt ervaren omdat het kindje een heel hard geluid hoort, zij adviseerde om het echt maar 1x per week te gebruiken en echt niet langer als 10 minuten.....

Ik weet niet wat waarheid is maar ik denk ik vermeld het toch maar even.

Groetjes

Babeth

Posted

Wat je buurvrouw bedoeld is dat het met hoog frequente geluidsgolven werkt. Dat hoort het kindje. Dit kan als vervelend ervaren worden. Daarom mag je het maar een paar minuten per dag doen. Die van mij schakelt zichzelf uit als ik een aantal minuten geluisterd heb.

Het klopt tot op zekere hoogte dus wel. Echo's zijn vervelender voor het kind en indien nodig worden die ook dagelijks gedaan. Ik heb deze week wel 2uur echo's gehad. het beebje zal wel het wel goed zat zijn.

Posted

Hoi boogie okay dat is dus het verhaal, goed dat ie zichzelf uitschakelt. Nadat ik het verhaal gehoord had vroeg ik me wel af hoe een ukkie een echo ervaart... Hetzelfde dus. Bedankt voor de info!

Groetjes Babeth

Posted

Ik heb ook een angelsound, hij was maar 29 euro ofzo en heeft zijn geld zeker opgebracht, ik vond het wel heel moeilijk om met 12 weken het hartje te vinden, ik had het pas met 14 weken te pakken, nu is het wel heel makkelijk, de angelsound is trouwens niet gevaarlijk of vervelend voor je kindje, want hij werkt niet op geluidsgolven, hij heeft gewoon een versterkt microfoontje wat je op je buik zet, daar merkt de baby niks van, de doptone van de vk werkt wel op geluids golven en daarom mag die ook nog niet zo vroeg in de zwangerschap gebruikt worden.

Dus je mag de mijne ook wel lenen, maar dan moet je ook nog een aantal weken wachten, anders even kijken op www.zozwanger.nl daar heb ik de mijne vandaan, niet duur en werkt perfect!

Posted

bedankt voor de reacties, en toch ook wel informatie. Wist ik niet dat echo's als vervelend ervaren worden. En Boogie, 2 uur echo's op één week tijd! Hopelijk gaat alles goed met jou en je beebje, zeg..

Ik zou het willen beginnen gebruiken vanaf 12 weken, want vanaf dan zou het toch moeten beginnen te horen zijn nietwaar. Dus tot dan kan ik zeker nog wachten hihi. Maar zelf kopen zit natuurlijk al lang in m'n achterhoofd, dus dat doe ik wel als het niet helemaal uit komt. Ben wel heel erg benieuwd hihi, maar die magische 12 weken grens is voorlopig nog ver weg (in m'n hoofd toch), dus nog eventjes geduld hebben.

liefs,

Ellen

Posted

Zo'n doppler brengt echt z'n geld op en is echt heel leuk om te gebruiken en ongevaarlijk voor de baby. Grote aanrader wat mij betreft. Het nam bij mij ook onzekerheid weg in de eerste fase van de zwangerschap. Nu nog steeds eigenlijk. Superding :happy:!!

@ Ralletje

Alle dopplers werken op geluidsgolven, dit weet ik omdat wij in het ziekenhuis ook met dopplers werken. Een angelsound is een angelsound doppler. Wat dus betekent dat deze op geluidsgolven werkt.

Ik heb hier een site met info waarin het duidelijk omschreven staat:

http://www.babybeats.nl/catalog/faq.php

Posted

Het is misschien een rare vraag maar wat doen jullie als je zelf het hartje niet kan vinden??? Is het dan paniek??? Die stress lijkt me ook niet goed voor de kleine. Ik zou gek worden dan van de onzekerheid. Of vind je altijd je baby's hartslag???

Posted

Ik heb er 1 gekocht..

en kreeg hem met 10 weken binnen. Toen heb ik het hartje nog niet kunnen vinden.

Later, 10w3d heb ik het hartje wel gevonden.

Daarna even het hartje niet kunnen vinden. Maar daarin gewoon beseffen dat het nog heel klein is, en als het even weggedraaid is, de kans groot is, dat je het hartje gewoon even niet kunt vinden.

Ik ben geen moment in paniek geraakt....

Nu vind ik Frummel altijd... maar dan nog, ik denk dat als ik het hartje niet zou kunnen vinden ook het besef heb.. Frummel ligt effe anders als ik dacht en misschien aan de andere kant...

maar Ellen...

Zoals er al gezegt werd... ze kosten 27-29 euro in nederland...

Posted

Ik ga hem ook over een tweetal weken kopen denk ik. In Nederland is hij blijkbaar wijd verspreid beschikbaar, en in België niet zo, waardoor het soms 55€ kost om hem online te bestellen. Maar, uiteraard zoek ik lekker verder op het net, en heb ik er ook al voor 43€ (port incl.) zien staan. Want zolang kan ik ook weer niet wachten om het te proberen hoor haha.

Goeie site van babybeats.nl. Het maakt je wat minder ongerust als het over de geluidsgolven gaat.

Witje,

Het is zoals Simba zegt: uiteindelijk is het nog heel klein en met een beetje geduld vind je wel het hartje. Ik denk ook niet dat ik erg snel zou panikeren, maar kijk wél uit naar het allereerste moment dat je het wel kan horen. :-) Al wat op Youtube zitten surfen en klinkt wel echt als een paard soms haha.

liefs,

E.

Posted

Hey

het is zeker een heel leuk ding!! ik was in t begin zo onzeker over alles en dan helpt het zeker mee!

Mijn verloskundige raadde het echter wel af .. maar dit omdat ze niet wisten wat dit apparaat op lange termijn met het kindje deed ..

Ja dat weten we niet maar dat weten we met wel meer niet natuurlijk! maar dat is wat iedereen zelf wil ..

De angelsound gaat wel met geluidsgolven anders kun je het niet zo vroeg in de zwangerschap horen .. ik gebruikte hem daarom ook maar niet TE vaak!

maar ik zou hem gewoon lekker bestellen zoveel kostie niet en je hebt er veel aan!

ik bewaar hem nog even voor een eventuele volgende ... :)

xxx

Posted

ik heb hem aan mijn zwangere vriendin doorgegeven.. maar als ik weer zon wondertje heb wil ik hem ook weer terug:)

Ik heb er veel aangehad.. als ik even onzeker was.. enne mijn man die kon niet altijd mee dus dat is ook leuk.. en me nichtjes, eigenlijk iedereen heeft het hartje wel gehoord;)

ze zijn als ik het goed heb ook bij de prenatal te koop, ik had die van mij via mp voor 15 euro., met nog een nieuwe bus gel.. gelukje dus

liefss

Posted

@ Witje,

Ik heb het hartje eigenlijk altijd kunnen vinden. Wel vanaf 14 weken want toen had ik de doppler in huis. Liggend lukt het eigenlijk altijd. Eerst heel laag bij het schaambeen. Toen iets hoger en nu wordt het weer wat lager. Het is soms een zoekplaatje maar bij mij heeft het juist heel veel onzekerheid weggenomen. Die €29,- heeft het echt verdiend. Ben er zo blij mee. Nu voel ik het kindje ook zelf maar als het dan wat rustiger is luister ik weer even.

Posted

Hoi ellentrik,

Ik heb eventueel nog wel een angelsound voor je te koop, (gekocht bij kijkshop toendertijd) maar ben nu 3 kindjes rijker (een zoon van 3,5 jaar en een tweeling van 8 weken) en heb de angelsound echt niet meer nodig, want hier is ons gezinnetje compleet !!!

als je interesse hebt dan hoor ik het wel van je,

Groetjes jessica

Posted

Hoi Jessica,

Waaw een tweeling van 8 weken, gefeliciteerd zeg! 2 wondertjes in één keer erbij, zal wel dat je gezinnetje compleet is. Ja hoor, ik wil het graag van jou overkopen, waarom niet he. Ik stuur je wel een pb en dan regelen we het zo wel.

Alvast bedankt! Ben héél erg benieuwd!!

Ellen

• 2 weeks later...
Posted

Hoi,

Even tussendoor: gister een goeie echo gehad en vandaag meteen de Angelsound online besteld, nieuw op Caazaa.nl. Daar vallen de prijzen nog goed mee voor naar België te laten verzenden. Chablis antwoordde niet, en ik kon niet meer wachten haha.

Benieuwd hoe het zal zijn. Gisteren heb ik voor het eerst het hartje horen kloppen en het klonk als muziek in de oren. Ongelooflijk toch hoe iets in je buik kan leven, zonder dat je het (nog) doorhebt. Ik kijk uit in elk geval naar de Angelsound.

groetjes,

Ellen

Posted

Hoi meiden,

Kleine update misschien? Net de Angelsound binnen en eigenlijk vrij snel het hartje gevonden, jipieeee!! Ik dacht echt nog een week te moeten wachten, maar omdat ik het hartje al gehoord had via de echo, wist ik waarnaar zoeken. Het is nog heel erg stilletjes, maar daar dienen volumeknoppen voor he. En je hoort hem/haar echt bewegen, want dan verdwijnt het geluid plots en komt het weer terug, zonder dat ik het apparaatje bewogen heb. Was toch niet schadelijk he? Ben er nu al héél erg blij mee!

groetjes,

Ellen

Posted

Oh wat fijn voor je!! Ik heb ook z'n ding gekocht toen ik van Tess zwanger was. Heerlijk om naar dat treintje te kunnen luisteren...!

Liefs Elke

• 4 weeks later...
Posted

Ik haal dit topic weer even naar boven, want ben ook nieuwsgierig of er meiden bij mij in de buurt wonen die toevallig nog een angelsound in de aanbieding hebben.

Het liefst met gel!

Pb me maar ;)

Posted

Je kan vanalles als gel gebruiken hoor!

Wij kregen bij onze huwelijksnacht als geintje een sos tasje met pleisters, paracetamol, vitaminebruistabletten etc erin EN een tube glijmiddel!!! Hihihi... Nu gebruiken wij dat niet, maar nu komt het hartstikke goed van pas... Hahaha, wat een giller!!