Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een rood bankje :-(

Voor alle meiden die er vanaf gevallen zijn, heel veel sterkte!

Voor alle wachtende duim ik door voor meer groen op het bankje!

@hildever; voor jou duim ik voor een wonder en dus een hogere hcg woensdag!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Charlotte heel veel sterkte.....dit komt altijd zo hard aan! Knuffel

hildever ook slopend voor je zeg..ook ik ga duimen.

Hier wel ok. Voel niks.....hahah is dat goed of slecht.En maar wachten...

Kelebek spannend voor jou ook nu!! Op een mooi groen bankje.

Andere dames veel succes! en sterkte

Weltruste meiden. Ga slapen!

Moe Moe moe

Lfs

Geplaatst
Lieve allemaal, onze poging is mislukt, ik ben niet zwanger. Ben nog steeds niet ongesteld dus hoopte eigenlijk dat het goed zat. Nu blijkt dat je dus ook niet ongesteld kan worden en toch niet zwanger bent. Dit had mijn arts niet verteld dus kwam extra hard aan. Ben boos op het ziekenhuis hieover. Nu verwerken...Sterkte voor iedereen die ook rood is of nog moet testen en van harte aan alle groenen. Groet, Charlotte

Jaaaa, erg he! Ik heb dat dus ook. Gestopt met de Utrogestan afgelopen woensdag en het is nu al dinsdag en nog niet ongi! Het lijkt wel of ik een beetje bruin in mijn slijm heb...Nou van mij mag het komen want dan kunnen we nog een poging doen deze maand voordat we een weekje weg gaan.

Geplaatst

Als ik het goed heb vandaag Ellie testen ? weet je al iets , hoop zo op weer wat groen op de bank ...

Noor trek jij het nog tot morgen ha ha of heb je stiekem al getest ?

Fijne dag allemaal , liefs Anne

Geplaatst

Juliaantje en Charlotte,

wat een kl.... bericht zeg! Echt een domper. En wat jammer dat ze jou niet voldoende ingelicht hadden charlotte. Ik hoop dat jullie nog mooie cryo's hebben. Zit op mijn ipad dus kan het niet terugzoeken van jou juliaantje. En Charlotte, boosheid is een hele normale reactie hoor. Het is ook zo ingrijpend allemaal, die mooie droom aan diggelen dat doet verrekte pijn! En als je dan ook nog met onduidelijkheid moet dealen dat is dan net ff te veel. Sterkte allebei.

Kinderwens, geen ongesteldheidssymptomen meer? Kan nl ook zwangerschap betekenen he.

Esly en Dees van harte gefeliciteerd met jullie terugplaatsingen! Op naar groen!

Hildever hoe gaat t met vloeien? is het minder?

Louise, heb je het zkhs nog gebeld ivm mog eisprong? Wil nog wel zeggen dat je van pregnyl ook opgezette eierstokken kan krijgen. Ht follikel groeit ook nog door, die kan je dan e ht wel voelen zitten. Maar jij kent jouw lijf het beste...

Kelebek van harte welkom!

Hier nog 1 nachtje slapen. Ik merk dat ik heel veel tandenknars in mijn slaap dus de spanning komt er 's nachts uit. En ik kan van de spanning bijna niet meer in slaap komen als mijn kleintje me even wakker geroepen heeft. Mijn wallen komen eerst binnen en een minuut later zie je mij pas. Kortom.... tijd voor DE test!!!

Groetjes en dijne dag vandaag.

Noor

Geplaatst

even een vraagje. Ik wilde het sporten weer gaan oppakken, maar nu durf ik dat niet zo goed nu ik nog zo pril zwanger ben.

Sporten jullie op het moment? Ik wilde zumba weer gaan oppakken.

Geplaatst

Juliaantje, Nes, Charlotte, wat ongelofelijk rot is dit!! Wat een ellende voor iedereen.

En dan Hildever die tussen hoop en vrees inleeft...

Ik leef echt met jullie mee meiden! Vind 't echt heel rot voor jullie allemaal.

Ik had gisterenmiddag ergens ook al een berichtje neergeplant, maar dat is niet blijven 'hangen' zie ik nu.

Dani en Noekie, fijn dat jullie de punctie, lichamelijk het vervelendste deel (vind ik) achter de rug hebben. Nu hopen op veel, goede embryo's!

Noor, heel veel succes morgen....ik ga voor groen!

Geplaatst

Jessie, ieder ziekenhuis heeft een ander beleid in dat soort dingen. Ik las dat je in Amerika zelfs geen trappen mag lopen na een tp. Ons ziekenhuis zegt dat alles kan maar met mate.

Als jij je er goed bij voelt en het leidt je af, zou ik het gewoon doen, zolang je jezelf niet over de kling gaat jagen, en het gewoon redelijk rustig aandoet.

Geplaatst

Jessie alereerst super gefeliciteerd !! heerlijk

Ik weet ook niet zo goed wat te deon hoor , ik zit nog in de ww maar in diac zeggen doe alles wat je normaal doet met mate en waar je je goed bij voelt .....

Mijn man gaat uit bezorgdheid al stuiteren als ik het woord sport gebruik ha ha .

Dus ehhhh weet het ook niet aan de andere kant als je spontaan zwanger was geworden had je het nu misschien nog niet eens geweten en al die tijd heerlijk gesport .......

kortom dilemma.....

Volgensmij telt er maar 1 ding en dat is volg je gevoel

liefs Anne

Geplaatst

Ja, Anne zo dacht ik er eerst ook over als je spontaan zwanger raakt....

Maar nu eindelijk na 4 jaar zwanger durf ik geen risico te nemen. Ik vind het zo dubbel.

Geplaatst

Ha Jessie

Begrijp je volkomen hoor wij zijn vanaf 2005 bezig en heb ook no´g niet gesport en durf niet goed , maar ja nuchter bekenen ....

Ik ben tegenwoordig al bijna te bang om onder een te warme douche te staan .... te debiel voor woorden toch ...raak geen stofzuiger aan , til zo min mogelijk de boodschappen enz.maar ja .... wat is wijs ??

Geplaatst

@Jessie; ik ben (naast mijn baan) ook sportinstructeur en wanneer jij voordat je zwanger werd ook al sportte dan kan je het rustig weer oppakken. Let er wel op dat je hartslag niet te hoog wordt (lees: niet buiten adem happen naar lucht) en dan is het juist goed om in beweging te blijven. Ik heb in mijn vorige zwangerschap de periode van de punctie t/m de test rust genomen en ben toen weer lessen gaan geven. Ik gaf toen bodystep en bodypump en heb dat tm week 16 van mn zwangerschap volgehouden. Toen kreeg ik van mn verloskundige het advies om rustiger aan te gaan doen ivm beginnende bekkeninstabiliteit.

@Noor; spannend voor jou zeg! Ik kan me voorstellen dat je de klok wel vooruit kan kijken....ga je het volhouden?

@Hilde; hoe gaat het met jou? Ik heb je niet gezien gister op de afdeling he? Wat een spanning meid....ik hoop zo dat je winning team je weer geluk brengt! (Ik had trouwens de helft vh "winning team")

@Charlotte; wat ontzettend pijnlijk dat ze je niet hebben ingelicht mbt de utrogestan!! Kan me goed voorstellen dat je boos en teleurgesteld bent!!!! Ook vreemd dat ze je volgende week pas kunnen vertellen hoeveel eitjes je in de vriezer hebt. Wij hebben het gisteren met de tp nl. al gehoord. Sterkte gewenst!

@Ellie; ik zie dat jij vandaag mag testen. Weet je al wat? Ik hoop dat jij de trend groen gaat inzetten....ik word zo verdrietig van rood.

@Alle dames; heel veel succes met wachten!

Bij mij de 1e echte wd aangebroken....of is het nu al wd 2?? Ik weet het eigenlijk helemaal niet;) In elk geval heb ik gisteren de tp gehad en meende vanmorgen mn borsten te voelen....volgens mij word ik giga voor de gek gehouden door mn lijf, want dat kan toch nog helemaal niet???????? Nou ja, de kop is eraf en ik ga de komende 2 weken heel hard proberen om positief te denken in de hoop dat het helpt!

Succes voor iedereen!

Liefs Esly!

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Jorien: 29 april

Hier mijn laatste bericht op dit bankje. Ik was er vorige week donderdag al afgevallen.

Allereerst bedankt voor alle lieve woorden van jullie dames hier. Sommige had ik al bericht, maar bij deze nogmaals.

Ik kan het even niet opbrengen om te lezen hoe het iedereen vergaat. Daarom voor alle groenen: geniet ervan! en voor alle rode dames: heel veel sterkte en kracht gewenst.

Vandaag voor de vorm en op verzoek van het ziekenhuis bloed laten prikken, maar was natuurlijk niks gebeurd. Mijn man en ik gaan nu even minstens twee maanden pauze houden voor we aan de laatste poging beginnen. Ze vliegen zo wel voorbij.

Behalve dat ik weinig eitjes heb en endometriose ,is verder alles telkens in orde, maar telkens vindt er geen innestelling plaats. Daarom heb ik maar eens een afspraak gemaakt met een moleculair arts. Ik heb nog meer klachten die zouden wijzen op problemen met de schilklier, maar de afwijking is dusdanig dat deze door de reguliere huisartsen niet wordt onderkent. Innestellingsproblemen en endometriose zijn klachten die erbij horen!

Krijg mezelf niet rood gemaakt. Kan iemand dat doen?

Veel liefs van Ellie.

Geplaatst

Hey Esly,

Denk niet dat ik je gisteren heb gezien, want ik moest 's morgens voor half 12 bloed prikken. Ik denk dat ik rond 11 uur de labformulieren heb opgehaald... Effe 2 trapjes op en neer... Terugplaatsing is altijd 's middags... Of was je er al zoooooooooooo vroeg?

En hoe het hier verder gaat.... Ik vloei nog wel, maar het is een heel stuk minder als gisteren. Ik heb nog een test in huis liggen en heb ook even gedacht: zal ik die nog gaan doen en vergelijken met die van gisteren? Maar voor mijn eigen rust ga ik gewoon morgen bloed prikken en dan 's middags bellen. Dat geeft een veel duidelijkere uitslag en dan zit ik mezelf niet op te draaien.

Normaal gebruik ik altijd tampons, maar nu maandverband... Gewoon, om te kijken wat er nu ongeveer gebeurd. Elk toiletbezoek (ik hoef niet vaak) is dan effe weer een eikmoment hoe het er voor staat met het vloeien.

Straks als ons meissie wakker wordt gaan we lekker naar de verjaardag van mijn zusje. Andere dingen!

Meiden op het bankje... houd je vast en doe niet zulke gekke dingen als ik....

Groetjesssssssssss

Geplaatst

He Ellie wat ontzettend K## goed dat je even pauze neemt en niet jezelf voorbij holt , hoop dat jullie samen ook deze teleurstelling weer een plekje kunnen geven en samen een hoop positieve energie op kunnen doen om de volgende podging aaan te gaan:

Hoop zo dat de volgende poging wordt beloond met een prachtige baby. Duim voor je

Voor nu veel kracht en sterkte

liefs Anne

Geplaatst

Esly dank je voor je reactie. Ik heb nog wel een vraag aangezien jij een deskundige bent. Ik had al 5 weken niet meer gesport omdat ik een flink gekneuse of gebroken teen had. Valt het na 5 weken beginnen dan onder opnieuw starten of niet? Je eerste wd. heel veel succes in deze vreselijke weken.

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@ Noor; geen ongesteldheidssymptomen hier meer, maar vandaag wel een flinke migraine en bijbehorende misselijkheid. Kan een voorbode zijn van menstruatie, maar misschien ook wel wat anders...ik weet het niet. Heb zo wat de hele dag geslapen. Morgen is het bij jou zo ver he....spannend!! Hoop het voor je!

Geplaatst

Eindelijk!! het zkh heeft gebeld, vanochtend waren er 4 rijp, vanmiddag nog eens 3 dus er zijn 7 eitjes bevrucht, donderdag worden we gebeld of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden en dan waarschijnlijk donderdag tp. Dus tot nu toe gaat het goed nu hopen dat er inderdaad bevruchtingen zijn donderdag!

Geplaatst

Hoi meiden,

Moet je altijd wat voelen na een cryo tp!! Ik word gek van mezelf.

Verder alles wel ok, ben alleen erg moe.

Wat een spanning zeg

noekie nog even in spanning tot donderdag met hopelijk goed nieuws. Dan kan je ook mee broeden;-)

ellie veel sterkte, komt zo hard aan.

jessie gefeliciteerd, super!!

Fijne avond

Geplaatst
@ Noor; geen ongesteldheidssymptomen hier meer, maar vandaag wel een flinke migraine en bijbehorende misselijkheid. Kan een voorbode zijn van menstruatie, maar misschien ook wel wat anders...ik weet het niet. Heb zo wat de hele dag geslapen. Morgen is het bij jou zo ver he....spannend!! Hoop het voor je!

Ook spannend voor jou dus! Ik had negatief getest afgelopen maandag, 18 dagen na mijn IUI, maar ben nog steeds niet ongi....Sinds vanmiddag hoofdpijn, een zere tiet, zeurend gevoel al heel de tijd in mijn buik maar niks te zien.

Geplaatst

Charlotte: LLLLLL

Wel fijn dat jullie nog wat in de vriezer hebben liggen. Is het nog niet ‘helemaal’ voorbij. Sterkte!

Marlijne:

Jij mag 2 dagen na mij testen. Ik voel verder ook nog niks. Lastig he! Hadden we maar een raampje om even naar binnen te kijken.

Louise:

Ben benieuwd hoe het met je gaat, sinds de pregnyl enzo.

Noor:

Serieus, je mag bijijijijijna! Nog eventjes…

Je bent de eerstvolgende op het lijstje, hoe voel je je?

Er mogen er weer veel testen de komende dagen. Girls… my fingers crossed for you!

Anne en Jessie:

Ik zou ook zo voorzichting mogelijk doen, haha, Anne, jij doet helemaal niets meer. Ik denk dat ik dat ook zou doen. Beter safe than sorry!

Elsy:

Yep, de ww beginnen pas en het is nu al lastig he? Mijn borsten zijn ook echt BOMMEN! Haha. Maar dat had ik sinds de eerste puregon-prik al. Om mijn bh uit te doen is echt een verlichting, en dan nog doen ze giga pijn bij elk beweginkje. Door de witte mutsebollen kan je ook vanalles gaan voelen dus kan best dat dat bij jou ook al op gang komt. Ik dacht trouwens dag je inderdaad nu op wd 2 zit.

Oh Elly, wat shit toch he. Als je dit nog leest: hoop dat je kan relaxen en het in de volgende ronde beter gaat! Xx

Ps. Ik heb je rood gemaakt zoals je vroeg.

Hilde:

Ja, ik zou ook precies willen weten wat er gebeurt, slim dat je gewoon maandverband gebruikt.

En deel het gerust met ons ;-) Haha, klinkt belachelijk he. Soms denk ik wel ‘s ‘als iemand van buitenaf met ons mee zou lezen, zouden ze er niets van begrijpen’. Maar wij leven met elkaar me and I wanne know how you are doing! Succes morgen joh!

Kinderwens:

Ik heb ook altijd een paar dagen voor mijn menstruatie migraine… Shit is dat, dan voel je het gewoon al aankomen dat je slecht bericht gaat krijgen. Maar misschien heb je het ook wel als je zwanger bent… hope so girl!

Noekie:

Wat goed hé! Nou er zitten vast een aantal geode bevruchtingen tussen! Yeah!

Nes:

Flink irri dat die ongesteldheid nog niet doorzet he! Ik ben er ook altijd zo kwaad om! Krijg je nog lekker een klap na (doe dan maar liever tegelijk met de negatieve test, ja toch?!).

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Jorien: 29 april

Geplaatst

ik zat trouwens even naar het lijstje te kijken.

het klopt gewoon dat er 25 - 30 % van de behandelingen slaagt.

ik wou dat we het allemaal waren!!

elke keer denk ik... zal ik het nu 's zijn?

het is onze laatste keer.

en hoe blij ik ook ben om voor adoptie te gaan, dat gaan we toch wel, maar ik wil gewoon ervaren hoe het is om een kindje in mijn buik te voelen!

vind het er zo amazing uitzien altijd, ongelofelijk dat er een babietje in iemands buik ligt, zo'n klein banaantje. zal ik het ooit meemaken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden