Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ anne: ahhh wat spannend. Hoop zo dat het toch gelukt is. Zou even met het ziekenhuis of huisarts bellen. Misschien kan je een bloedtest laten doen.

@kelebek en dees: wat een goed nieuws. Wel vroeg maar een streep is een streep toch?

@ armanda: wat naar hoop zo dat je toch zwabger bent van 1. Bah soms is het allemaal zo eerlijk. Het moet gewoon lukken deze laaste poging.

Zelf nog geen verandering. Buikpijnen nemen wel toe en zijn er nu continu, maar geen bloed. Vandaag al 20 keer na wc gerent... Ga zo maar eens even lekker sporten. Even wat anders doen.

Geplaatst

@Anne; wat een spanning bij jou zeg! Het kan zijn dat je gewoon hartstikke zwanger bent he? Ik gun het je van harte meid....laat het streepje steeds donkerder worden!

@Armanda; bij jou ook superspannend zeg! Bruin = oud he? Dus misschien beetje oud innestelingsbloed? Laten we het hopen....mn duimen draaien volop!

@Kelebek en Dees; alvast heel voorzichtig gefeliciteerd! Een streep is een streep he?!

@Elke; ben je alweer geland op aarde? Nogmaals supergefeliciteerd en geniet ervan he?! Had jij nou trouwens een cryo tp in eigen cyclus? Of heb je ook van die bollen (gebruikt) ?

@alle andere wachtende dames; zet em op he?!

De hoofdpijn is (hopenlijk?!) verdwenen en het kramperige gevoel blijft komen en gaan! Morgen is het precies een jaar geleden dat ik wist dat ik zwanger was van ons toppertje en dat maakt het extra lastig. Nog 5 dagen voor de GROTE dag! Aan de ene kant kijk ik ernaar uit, aan de andere kant ben in zo bang voor de uitslag! Net als Marlijne heb ook ik een kindje verloren en ik merk dat dat de ww extra lastig maakt. Zolang ik afleiding heb gaat het wel goed, zodra die er niet is vliegen de emoties alle kanten op.

Liefs!

Geplaatst

ff inbreken:

armanda een kennis van mij heeft een dochter via ivf...ze kreeg destijd 2embryos terug en dacht dat ze ongi werd...maar er is er 1tje blijven zitten..

Verder voelde ikzelf ook erg ongi gevoel en zwanger

wil je een hart onder de riem steken en je niet blij maken met een dooie mus...maar de wonderen bestaan nog.. Ik duim met je mee je denkt altijd ook zo lief aan anderen..

Kan verder weingi typen zit op mn telefoon xx

Geplaatst

Wat een druk en hier :-)

Dees dat ziet er erg goed uit hoor die test!

Armanda hou nog even hoop.

Voor alle wachtende dames veel succes.

Geplaatst

Heej Elsy,

Dank je wel. Ja, ik sta weer helemaal met beide benen op de grond :-D

Nee, ik had geen cryo tp in mijn natuurlijke cyclus. Ik slikte progynova en van die bollen gebruikt. Deze moet ik nog 2 weken blijven gebruiken... Heb het er zeker voor over!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hoopvol

Lief van je, thanks. Ik hoop dat het bij mij net zo gaat als bij jouw kennisje. Gaat het goed met jou? Je gaat ook naar de forumdag he, las ik!

Esly

Kan me voorstellen dat je verlies van vorig jaar je hoog zit. Lijkt me onwijs heftig om mee te maken.

De wachtweken zijn voor iedereen sowieso al zwaar, maar als je dat overkomen is, vliegen je emoties helemaal alle kanten op.

Op zich was hoofdpijn wel een goed teken, toch? Wel fijn dat het nu over is want hoofdpijn is giga vervelend. I know all about it.

Nou sterkte de komende dagen joh, het kan goed gaan dit keer, blijf hoop houden Esly! (moet je mij 's horen, haha, volgde ik mijn eigen advies maar op).

Jorien

De hele tijd naar de wc rennen? Het broek-loeren is ook voor jou volop aan de gang he. Nou ik doe met je mee. It sucks he?!

Vanochtend was ik redelijk overstuur, ik dacht echt dat het over was door dat bruine bloed.

Vanmiddag dacht ik dat het niet negatief hoefde te zijn en dat ik misschien juist wat oud bloed afstootte en vast nog iig één embrootje over had.

En zoveel vrouwen hebben dat meegemaakt, en zijn dan tóch zwanger.

Maar vanavond zag ik op mijn overzichtje van alle behandelingen dat ik altijd 1 dag voor het testen ongesteld wordt. Op een of andere manier was ik dat vergeten.

Vooral omdat het de laatste keer (was een escape IUI) juist wél heel lang duurde voordat ik ongi werd.

Anyway, om de rollercoaster lekker door te laten rollen, heb ik nu weer het gevoel dat het weer precies het zelfde als mijn andere drie icsi's gaat. :-| Not good.

Alle behandelingen draaien op onwijse teleurstellingen uit. Altijd weinig eitjes, altijd maar 1 of 2 bevruchtingen, nooit wat in de vriezer.

Dit is de derde keer dat ik er 2 tegelijk heb laten terugplaatsen. Waarom zou het bloed nu betekenen dat er toch nog een is blijven zitten, terwijl dat de andere keren nooit zo was...

Yep, rollercoaster rollercoaster. I am in it big time!

En toch probeer ik nog hoop te houden. Want uiteindelijk lijken alle verschijnselen zo onwijs op elkaar en kan vanalles betekenen. Dusss.

Als ik het bovenstaande teruglees, moet ik ook een beetje lachen. Wat een gedoe toch he.

Maar ondanks dat deze dag zo K begon, ben ik toch weer vrij snel bijgedraaid. Lieve berichtjes van jullie en afleiding heeft me echt geholpen.

Het is wel erg rustig hier op het Forum vanavond. Soms moet je even een dagje 'rust' nemen van het forum ;-)

Weltrusten straks meiden,

Liefs,

Geplaatst

Allereerst Elke super gefeliciteerd. Had t gelijk al gezien, maar geen tijd meer om te reageren.

Dees en Kelebek, volgens mij is idd een streep een streep, mits je geen pregnyl gebruikt zoals ik nu doe na de terugplaatsing. Wel een super gevoel voor jullie.

Anne, wat een heen en weer geslinger zeg. Morgen nog maar een test ertegen aan gooien. Zou ik doen.

Armanda, wat een toestand. Maar ben echt van mening dat als t nog niet helder rood is, de strijd nog niet is gestreden.kop op. Positief blijven

Het wordt echt spannend hier.

Binnenkort moeten er een hoop testen.

Ik wacht nog ff 8 of 9 dagen Pfff.

Succes allemaal

X bibi

Geplaatst

@ Armanda, ja rood bloed en vrij veel. maar ik blijf misselijk en ik heb sinds zondag niet meer gebloed, dus misschien zit 't toch wel goed :) Hoe is 't nu met jou?

@ Dees, Dat is een streep!! Gefeliciteerd!!!! Heel mooi nieuws.

@ jrn, Afleiding zoeken is 't beste. Ben zelf ook weer gaan fietsen. Wanneer mocht jij ook alweer testen?

@ Esly, hang in there!! Positief proberen te blijven, al is dat vreselijk moeilijk met al die gierende hormonen, maar als 't ff niet meer lukt gewoon hier komen. Iedereen begrijpt je hier!

De ivf-verpleegkundig zei trouwens tegen mij, dat rood bloed, zolang het niet meer is dan 1 of 2 maandverbandjes per dag geen miskraam/mislukte poging hoeft te betekenen..

Geplaatst

Goedemorgen dames,

allemaal de nacht goed doorgekomen...

@ esly: kan me voorstellen dat de wachtweken dubbel zo zwaar voor je zijn. wat naar dat je vorige jaar rond deze tijd ee kindje verloren bent. Veel sterkte met het lange wachten.

@ Bib: op welke wd zit je nu? Wachten duurt lang...

@Tochikweer goed dat je de ivf verpleegkundige hebt gesproken. Dergelijk bericht geeft toch weer wat vertrouwen. Heb je verder nog iets afgesproken? Mag je langskomen voor een bloedtest bijv? Zelf zit ik nu op wd 8. Officieel pas over een week testen. Maar eerst maar is deze dag doorkomen :)

@armanda: ben benieuwd hoe het met je gaat. Heftig dagje gisteren. Maar fijn dat je er gisteravond weer een beetje geloof in had.

Hier nog altijd af en aan buikpijn, maar niet ongesteld. Nu op weg naar mn werk zodat ik rond vier uur lekker in de zon kan gaan zitten! :

Geplaatst

goedemorgen allemaal!

@ Armanda, hoe is 't met je? Het is ook een rollercoaster..en ik gun 't je zo dat het helemaal goed gaat voor jullie!!

@ Jrn, je wordt onzeker he van al die krampen en steken..zo vervelend zijn die! Maar misschien zijn het juist wel hele goede tekens. Nog een week, gek genoeg vond ik de 2e week sneller gaan dan de 1e. Hoop dat dat voor jou ook zo is.

@ Marlijnne, voor jou schiet het ook al op! Je mag bijna testen!!

Oh Jrn,nNee ik krijg geen bloedtest van het ziekenhuis. Is niet 'gebruikelijk'. Vind ik echt heel rot! Nu moeten we dus tot volgende week maandag afwachten want dan mag ik een echo maken.

Geplaatst

jee tochikweer: dat duurt nog lang zeg. Of bedoel je 2de paasdag? Kan je niet bij de huisarts terecht? Vreemd dat elk ziekenhuis daarin anders is. Bij ons doen ze ook geen bloedtest, maar lees hier dat dat bij veel andere ziekenhuizen wel het geval is.

Geplaatst

Meiden, wat een spanningen toch hier. Hoop zo dat jullie allemaal snel duidelijkheid hebben! En natuurlijk een positieve duidelijkheid.

Leef met jullie mee maar er is helaas zo weinig wat ik voor julie kan doen. Anders zou ik het zeker doen.

Sterkte voor jullie allemaal en een hele hele dikke knuffel.

Geplaatst

Zara, je handtekening is echt leuk! Dat is een van de eerste dingen die ik ook ga instellen als het zo mocht zijn, hihi.

Ik vind alleen Nog 233 dagen te gaan, wel heeeeel lang klinken! Ik zat juist steeds te denken van, als ik zwanger ben, kan ik eind nov met zw.verlof gaan en in dec bevallen, dat schiet op zeg! Maar als je het zo ziet, echt nog lang, haha, stom he, want het is hetzelfde maar klinkt anders.

Ik heb hier en daar een sliertje bruin bloed. Hoop dat het zo blijft en dat het een goed teken is. Ik ben vandaag vrij, ik heb een onwijs actieve schoonmaakochtend ;-) Moet ook gebeuren he.

Geplaatst

Armanda,

Doe je wel rustig aan met poetsen!

Niet stofzuigen en dweilen. (blijkt niet goed te zijn als je zwanger bent)

Geplaatst

Heey Dames,

Het is super spannend voor iedereen. En die hormonen zijn idd rotzooi.

Zelf mag ik vrijdag bloed laten prikken, maar ik durf thuis niet te testen. Ben te bang voor het resultaat.

De vorige keer kreeg ik een week voor t bloedprikken al bloedingen en was t idd mis.

Nu heb ik de ene keer krampjes dak denk dak ongesteld moet worden en het andere moment voel ik me super goed en krijg ik weer hoop.

Ik leef enorm met iedereen mee en hoop dat de lijst n stuk groener wordt.

Iedereen veel sterkte.

Liefs

Geplaatst

Dames ik wil jullie allemaal veel succes wensen,

Marlijne en Esly, ik denk ook speciaal aan jullie, zo dubbel deze poging na het verlies van jullie kindjes!!! Ik voel en leef uiteraard met jullie mee !!!!

Liefs Babeth

Geplaatst

wat wil ik iedereen toch ongelooflijk hard een positieve zwangerschapstest wensen!!!!!

Ik wou dat ik meer kon doen!!!

Duimen duimen duimen.

:myfignerscrossed:

Het is helaas echt zo rottig oneerlijk, maar het zou toch zooooo mooi zijn als echt IEDEREEN groen kon kleuren op dit lijstje.

Armanda,

Zenuwslopend voor jou hoor.. Wanneer mag je testen?

Ik leef met jullie mee!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

hallo hallo ff snelk een berichtje van mij

weet niet meer wat ik moet denken hoor, ik voel niets meer, zelfs de pijnlijke borsten zijn ineens minder pijnlijk?????????? denk dat dit niet de bedoeling is ppffffff, nog 2 dagen wachten, maar heb het gevoel dat mijn ongie toch gaat komen, heb helemaal geen gevoel van een eventuele zwangerschap, haat het............. ppfffffffff

nou ik ga de kleine ff naar verjaardag uitzwaaien na schooltijd daarna ben ik ff bij de buren. \

En genieten van het weer het is prachtigggggggggggggggggggg

Toedeloe damesssssssssss Armanda denk aan je meid

Geplaatst

pfffff Kelebek wat een ellende he, je bkan zoveel voelen en ook weer niets in in beide gevallen kan er sprake van een zwangerschap zijn, houd goede moed hoor!

:wav:

Geplaatst

Dank dank alle lieve berichtjes....

Ga zo even liggen ben vanochtend weg geweest en als ik terug kom gesloopt. Lekker met een goed boek even half in de zon;-)

Ik heb me toch een honger. Heb ik net gegeten en na een uur begin ik alweer echt te trillen. Ik probeer het gezond te houden,net een halve komkommer weg gewerkt.hahah!

Wat een spanning voor iedereen, ik voel wel of niet wat. Uiteindelijk maakt alles me onzeker.

Ik wil het weten.

Volgens mij hoef je het echt niet altijd te "voelen" in de zin van ik voel me anders etc.

Amanda lekker een dagje vrij! En dan met dit weer. Lekker beetje genieten.

Elke heb je het al aan mensen verteld. Vind het zo leuk voor je!

Lfs

Geplaatst

Heej Marlijne,

Zoveel honger?? Hhhmmm, waar is je lichaam mee bezig? Hard aan het werk dat iig!!

Ja, ik heb het meteen tegen mijn ouders, zus en zijn ouders verteld!. Kan niet wachten totdat de hele wereld het mag weten!

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden