Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik schrok net heel erg.

Beetje ranzig maar dat zijn we hier wel gewend ;-)

Toen ik net in de keuken liep, voelde ik ineens wat lopen...

Neeee, nu al ongi???

Ik snel naar de wc en het was gelukkig niet zo. Ik liet een vaginaal scheetje, hahaaa, en er was gewoon wat utrogestan mee gekomen. Dat ranzige spul ook.

Maar goed, op mijn steeds pijnlijker wordende migraine na, gaat t goed met mij.

Sorry hoor, moest ik even delen. Ik zit hier ook maar onbeweeglijk op de bank.

Mijn man maakt verse jus voor me. De lieief!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie ik snap het. Bedankt voor je uitleg Wat een druk ligt er ook bij jou achter meis.

Net als bij ons. Het moet nu gewoon gelukt zijn. Ik weet het binnen een week...

Ik kan me voorstellen dat het 12 wkn bankje ook onwijs eng is. Wat ik aan de meesten merk, is dat ze het gewoon haast niet durven te geloven, laat staan van te genieten.

Heeeeel veel sterkte daarmee!

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april

Hoopval: 16 april

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Kelebek: 22 april (bloedprikken ziekenhuis)

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Dees,

Ik zit zelfs al op wd 11, maar had mijn update nog niet ge-updated!

Hoopvol,

Gefeliciteerd!!! Ik heb je mooi groen op het lijstje gezet :-D

Kinderwens,

Wat klote voor je!! Ik heb je met pijn in mijn hart rood gemaakt... :-( Heel veel sterkte. Maak je nog niet te druk over de kosten van een behandeling, je hebt nog 2 pogingen tegoed.

Sannetim,

Ik ben zo brutaal geweest om je groen te maken, want het staat zoó mooi!

Sofia,

Hoe is het met jou??

Tochikweer,

Hoe ist nou? Heb je nog meer getest? Ik hoof zo dat je alsnog positief getest hebt!

Hier alles goed! Ik ben net thuis van mijn dagje competitie en we hebben met 4-1 gewonnen :-) Ik heb mijn beide wedstrijden gewonnen (er worden er 5 gespeeld).

Zit alweer op wd 11, bijna 12 en voel me nog steeds goed en het gevoel is ook nog goed :-D

Liefs Elke

Geplaatst

hoi zara, het was geen aanval naar jou toe. Ik gun je alles. Tuurlijk zijn ook deze weken loodzwaar. Al kan ik er zelf niet over oordelen. Ik kan alleen voor je duimen dat alles goed blijft gaan! En dat is iets wat iedereen gun op dit forum.

Zelf vind ik het alleen zo frustrerend dat ik niet weet of het uberhaupt kan. De onzekerheid groeit en bij elke mislukte poging neemt het vertrouwen af. Het wachten wordt daarmee steeds lastiger.

Sorry als dat verkeerd is overgekomen.

Geplaatst

Kinderwens je vroeg nog hoelang de meesten spuiten. Ik heb nooit meer dan 7 a 8 dgn hoeven stimuleren. Dan waren er altyd al grote bij dus moest ik stoppen. Hoge dosering of niet, puregon of meno, maakte allemaal niet uit. Altijd vrijwel evenveel dgn.

Ik lig nog in bed met GIGA migraine. Bewegen doet al pijn.

Stiekem hoop ik dat ik hcg in mijn bloed heb, dat het daardoor komt, maar ik weet t niet. En aan de andere kant, stel dat dat zo is... Hou ik dan 9 maanden migraine?? Liever dat dan niet zwanger natuurlijk, zeker na al onze moeite. Maar toch... Dat zou ik niet goed overleven.

Wat een angsten, onzekerheden en pijnen moeten we toch doorstaan he. En dat terwijl t by velen van ons aan de man ligt. Dat vind ik toch ook wel s lastig hoor, ken je dat?

Maar goed, wij vrouwen hebbn er alles voor over!

Please laat me zwanger zijn... En please laat mijn migraine overgaan!

Ik vrees dat ik de hele dag in bed moet blijven.

Sterkte meiden vndg!

Xx Armanda

Geplaatst

sterkte amanda, erg kl*te migraine!

Hopelijk hartstikke zwanger:-)

Pff ik moet even mn verhaal kwijt.

Gisteravond kreeg ik pijn in onderbuik/rug. (ongi moet ik nog niet worden,maar zo voelde het wel)voelde me totaal niet lekker. Heeft de hele avond aangehouden. Dan zakte het weer wat af. Vannacht heel slecht geslapen. Net onder de douche geweest en het is nog steeds niet helemaal weg. Voel me ook erg opgeblazen. Vind het doodeng.

Afwachten maar weer. Ik doe wel even rustig aan.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

@ Noor, ik hoop het meid dat deze ronde alles goed, vandaag een week geleden had ik de TP nu nog 5 dagen slapen en dan weten we of het zover is

@ Elke, en heb je al getest meid??

Dames het is zo spannend allemaal, het hele ivf/icsi traject is alleen maar wachten wachten. Hoop dat ik nu na ruim 4 jaar beloond wordt en dat het dit keer 9 maanden mag duren.

Af en toe heb ik van die huilneigingen maar dan hou ik mij weer in tis zo moeilijk en zwaar

Wens iedereen hier het beste en hoop dat iedereen krijgt wat haar hart wenst, wanneer mensen niet in deze MM zitten begrijpen mensen je ook niet en dan krijg je meestal te horen, dan neem je toch geen kinderen waarom zo moeilijk dit dat, maar dan denk ik laat mij nou het is toch zoo ik wil het graag. Was van mijn dochter van bijna 7 op natuurlijke wijze binnen 3 maanden zwanger geraakt en nu wil het maar lukken. De artsen die zeiden steeds wachten wachten en uiteindelijk toen we een go hadden was ik weer spontaan zwanger, maar dat liep af met een miskraam van 8 weken en zijn we weer 2 jaar verder.. PPPFFFFFFFF

Dames sorry voor mijn zondag ochtend preek :) moest het ff kwijt, ook omdat ik weer heeeeellllll veel heb gedroomd en rustig heb geslapen (slapen doe ik al een week heel onrustig) maar goed

Het is voor het goede doel, nou ik ga ff een ontbijtje klaarmaken en dan maar lekker in de tuin zitten het lijkt erop dat het mooi weer wordt.

DAMES TOT in de DECEMBER TOPICCCCCCCCCCCCCCC :)_:):):):):clap2::happy::happydance::goodluck:

Geplaatst

@Elke

is helemaal niet erg hoor dat je het groen gemaakt hebt.

Ben uiteindelijk ook zwanger.Hier gaat het lekker tot nu toe weinig of geen klachten.Behalve moe maar ja dat duurt nog wel even .

Hoe gaat het met alle andere dames?Zijn er nor positief testers bij gekomen?

Ik ga voor jullie allemaal duimen .

Geniet van de zondag en allemaal Succes en of Sterkte.

Sandra

Geplaatst

Armanda,

Wat vervelend voor je dat je weer migaine hebt! Hopen dat het een teken van je zwangerschap is!

Kelebek,

Nee, ik heb nog niet getest! Goed he?! Ik heb ook geen testen in huis. Ik ga deze morgen na mijn werk pas halen en waarschijnlijk zal ik me dan niet meer kunnen inhouden, hahaha!

Marlijne,

Wat vervelend zeg... Ik zou niet durven zeggen of het iets met een evt zwangerschap te maken zou kunnen hebben. Ik hoop dat het snel voorbij is voor je.

Iemand nog iets van Sofia gehoord?

Liefs Elke

Geplaatst

Elke en Marlijn, ik ben zo nieuwsgierig en duim me rot voor jullie...komt ie nog een keer :wav:

Ook voor de andere meiden natuurlijk ;) Ik duim ook voor jullie.

Geplaatst

Heel goed Elke, als je dan morgen avond (en misschien kan je het wel volhouden tot dinsdagochtend??) test, dan weet je ook zeker dat het resultaat op de test is wat het is. Wat fijn dat je al bijna kan testen. Ik kan niet wachten tot 28 april. het lijkt nog zo ver weg.

Ik heb er totaal geen goed gevoel over. Maarja, zo vaak negatief getest. Ik heb wel al een keer meegemaakt dat het positief was, en dat resultaat loopt hier rond en is net 2 geworden.

Hopelijk mag ik eind van de maand ook weer een positieve test hebben.

alle meiden die bijna zover zijn. nog even volhouden. zet m op!

gr. Bibi

Geplaatst

ohja en Kinderwens. Ik heb eigenlijk ook altijd maar een dag of 7 à 8 gespoten met Menopur. Ik had alles in mijn eigen cyclus, wat inhoudt dat ik begon met spuiten op dag 3 van mijn menstruatie, en rond de eisprong (dag 12) stopte met spuiten en dan de punctie had.

Heel normaal volgens mij. Er zijn ook meiden die eerst de pil moeten slikken, en daarna nog meer moeten spuiten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb altijd het korte protocol gehad. (vond ik eigenlijk wel altijd zo lekker)

Succes Bibi

Geplaatst

Hey hoi!

Armanda, wat vervelend van die migraine... Die houdt wel vol he? Ik ken iemand die haar hele zwangerschap daar last van heeft gehad... Dat wens ik jou niet toe.... maar die zwangerschap wel!

Dapper dat je gisteren mee bent gegaan naar het pretpark!

Marlijnne, succes met die laatste daagjes!

Kinderwens... mijn wachtbankje zal op zijn vroegst juli zijn... misschien zelfs begin augustus... Ligt eraan hoe mijn menstruatie 'valt' in juni, als ik aan de pil ga...

Nou, snap ook beter waarom ik me gisteren zo vervelend voelde en waarom ik sinds vrijdagavond eigenlijk al een zere rug heb.... Na 7 dagen vloeien, 1 dag druppen en 2 dagen rust begin ik al weer te vloeien.... Denk dat ik morgen maar eens ga bellen met het ziekenhuis waarom dat nou weer is... Stomme hormonen hebben de boel wel mega in de war gegooid geloof ik. Maar ik voel me hier niet plezierig bij... Zag ook dat ik de volgende keer pregnyl moet spuiten i.p.v. ovitrelle, ga ik gelijk even vragen waarom dat is...

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hey hoopvol,

Vast.... maar zoals het op het formulier lijkt krijg je of pregnyl, of ovitrelle... De vorige keren heb ik ovitrelle gehad, en nu hebben ze bedacht dat het pregnyl moet zijn... Dus ben ik wel heel nieuwsgierig waarom ze dat bedacht hebben...

Groetjesssssssssss

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Hildever; dat duurt dus nog even... Je doet het dan niet in je eigen cyclus?

Nog even een vraagje; hebben jullie ook bruine menstruatie (waarschijnlijk oud bloed) na een IVF?

Geplaatst

Hallo dames,

Wat is hier weer veel gebeurd zeg! Voor alle dames superveel succes gewenst!!!

Hier gaat het met ups en downs! Het kramperige gevoel blijft gaan en gaat weer weg en telkens vraag ik me af wat het betekent! De tranen zitten hoog, ik zit bij het minste te brullen, voel me ontzettend onzeker en zou me het liefst onzichtbaar maken op t moment!! Ik hoop zo dat het goedgaat en ben tegelijkertijd zo bang voor de teleurstelling! Die killing wachtweken ook!!!!

Normaal gesproken krijg ik het meestal wel voor elkaar om mezelf die figuurlijke trap onder mn kont te geven, maar momenteel lukt dat niet echt....sorry dames!

Liefs Esly!

Geplaatst

Heej dames,

Ik ben zo bang dat ik ieder moment ongi kan worden. Ik had vanmiddag ineens last van mijn boobs en daarna ongi krampen, gelukkig niets te zien natuurlijk. Ik heb nu voort wel het idee dat ik langzaam gek aan het worden ben!!!

Zó spannend!

Eerst morgen maar eens overleven...

Liefs Elke

Geplaatst

Wat een spanning!!

Elke ik duim me rot....kan me voorstellen dat je gek wordt.

Morgen je testen kopen zo te lezen, ga je wachten tot 19e...

Esly ik herken wat je schrijft, ook steeds krampen/ weeïge pijn. Dan weer weg. Ook ongi gevoel. Maar dat is het niet. We zijn gewoon zwanger!!

Pffffffff emotionele rollercoaster!!

Geplaatst
Wat een spanning!!

Elke ik duim me rot....kan me voorstellen dat je gek wordt.

Morgen je testen kopen zo te lezen, ga je wachten tot 19e...

Esly ik herken wat je schrijft, ook steeds krampen/ weeïge pijn. Dan weer weg. Ook ongi gevoel. Maar dat is het niet. We zijn gewoon zwanger!!

Pffffffff emotionele rollercoaster!!

Dank je wel :-D

Ik ga proberen om te wachten tot dinsdag, maar ik denk dat ik het er morgen avond al op ga wagen!! Die ene nacht zal het verschil niet uitmaken..., toch?

Liefs Elke

Geplaatst

Marlijnne

Hoe gaat het nu met je? Nog krampen? Eng he?!

Ik hoop dat je vannacht lekker zal slapen…

Kelebek

Ja joh, mensen zeggen soms ook maar wat he, ze weten echt niet waar ze het over hebben. Ze zouden wel anders praten als ze in ons schuitje zaten! Ik heb afgelopen weken niet zo veel rare opmerkingen meer gehad, maar dat komt ook omdat wij deze poging aan haast niemand verteld hebben gelukkig. En op mijn werk weet ook maar 1 iemand het en zij is soort van met hetzelfde bezig, dus dat is wel fijn natuurlijk. Maar trek je er niets van aan meis, wij weten hoe zwaar het is en steunen elkaar door dik en dun! Hoop dat je nog lekker in de tuin hebt gezeten?

Elke

Ik vind het echt stoer, je gaat ‘m echt gewoon morgen pas kopen. Net wat Bibi zegt, dan weet je het tenminste zeker. Maar laat het ons even weten he! Heb een goed gevoel bij jou ;-)

Bibi

Waarom heb je er geen goed gevoel over dit keer? En kan maar zo een tweede wondertje aan het ontstaan zijn… je weet het niet meis, positief blijven he… sterkte xxx

Hilde

Wat irri joh, gewoon weer vloeien. Ook niet leuk! Hoop dat het zhs er wat meer over kan vertellen.

Kinderwens

Je vraagt of anderen ook bruin bloed hebben, bedoel je direct na de punctie?

Ik heb iig geen bloed gehad. Alleen de dag van de punctie nog wat nabloeden.

Esly

Logisch dat je er even doorheen zit. Meis je moet helaas nog even verder. Het kan nog alle kanten op… Je bent niet alleen, we zitten met elkaar op het bankje, dikke digi knuffel Esly!

Ik heb de hele dag nog migraine gehad. Met ups en downs wat erger en minder.

Maar ik wil echt morgen werken! Kan me toch niet wéér ziekmelden! Ik moet een cursus geven dus het moet vannacht echt over gaan. Verder nog altijd keiharde borsten. En trouwens, ik heb pukkeltjes op mijn voorhoofd. Stom zeg, dat heb ik normaal nooit. Maar ja, wat zegt het…

Ik moet wel zeggen dat dit me voor het eerst wat positieve gedachten gaf, dat het nu misschien een keer gelukt moet zijn?? Haha, door wat pukkeltjes, yeah right, nou we zien wel he.

Weltrusten dames

xx

Geplaatst

Marlijnne en Armanda, hoe voelen jullie je nu? Hopelijk beter dan vanmorgen. Welke kant zou het nu opgaan? Wisten jullie het alvast maar. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Jrn, excuus aanvaard. Je woorden raakten me heel erg maar realiseer me inderdaad dat geschreven taal anders kan overkomen dan bedoeld.

Wens jou ook het beste toe.

Kelebek, je laatste woorden zijn erg positief en je bent net als alle anderen hier erg welkom in het decembertopic! En wat die woorden van anderen mensen betreft. Ze worden meestal ook nog eens gezegd door degenen die wel kinderen hebben.

Hildever, sterkte en beterschap. Hopelijk krijg je morgen goede antwoorden.

Kinderwens, mijn menstruatie na IVF begon met oud bloed en ging later over in rood bloed. Dit was wel met Utrogestan moet ik zeggen.

Elke en Esly, ook jullie spanning, angst en pijn zijn duidelijk herkenbaar. Wat een moeilijke weken toch ook. Wil jullie nogmaals veel sterkte wensen en ik blijf voor jullie duimen net als voor alle anderen hier.

Heeft iemand al iets van Sofia gehoord?

Geplaatst
Heeft iemand al iets van Sofia gehoord?

Dat heb ik hier ook al een paar keer gevraagd, maar ik heb ze hiet niet meer gezien...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden