Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

elke en kelebek spannend hoor of het zal doorzetten

ik lag ook wel wakker maar geen gerommel in de buik (helaas)

hier van de gewrichtspijn

ik zal vanmiddag nog ff weer spieken of er al veranderingen zijn

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, het heeft uit niet doorgezet. Ben om half 7 weer in slaap gevallen tot 9 uur :-)

Kelebek, ben benieuwd of het mss bij jou heeft doorgezet!

Sandra, wat klote zeg van je gewrichtspijn! Hoop dat het inmiddels wat beter aanvoeld.

Ik ga zo Tess naar oma brengen voor een rustige dag... Nou ja rustig, wie weet wat ik nu weer ga poetsen hahaha

Liefs Elke

Geplaatst

Hier ook niet doorgezet :(:(. ben tegen 7 uur in slaap gevallen maar moest na hlaf uur opstaan om dochter naar school te brengen, heb slaapppppppp.

Net terug van de VK, alles ziet er goed uit madame is nog niet ingedaald, maar ik vertgelde over de pijn, zegt ze ja dat is normaal je baarmoeder is aan het voorbereiden. Hoop niet dat ze 3 weken de tijd heeft voor de voobereiding hahahhahaha, bloeddruk was aan de lage kant,

115/60, ze zegt neem maar een dropje als het helemaal niet gaat. Volgende week weer.

Sandra vervelend hoor gewrichtspijn, dat had ik tijdens het prikken van de hormomen helemaal niet leuk.

Elke jammer dat het bij jou ook niet heeft doorgezet.

We wachten geduldig af :):):)

Geplaatst

hee meiden!

Allereerst Karin: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Super!

Yolanda: dat klinkt zeker tijdrovend zeg.... hoop dat het snel minder wordt met de reflux

Armanda: wat een ontzettend schatje zeg! Heel erg lief! Wat jij zegt over dat geluid van die fohn ed: ik weet dat het in duitsland gebruikelijk is (tenminste bij de duiters die ik ken...) om in het begin een fohn zachtjes en niet te warm aan te zetten als je het kindje verzorgd, dan wordt het niet te koud door die warme lucht en het wordt rustig van het geluid. Hier hoor ik daar werkelijk niemand over. Diezelfde duitsers susten hun kindjes ook vaak terwijl ze de stofzuiger aan hadden gezet :-) Ach, altijd het proberen waard natuurlijk!

Elke, Kelebek en Sandra: bij jullie wordt het wel spannend nu!

Wij hebben vanochtend controle echo gehad en alles was goed! Placenta was eindelijk voldoende opgeschoven, hehe... Beetje dieseltje die placenta van mij :-). Catootje doet het heel goed, was volgens meting al 2900 gram, die gaat die schattige minikleertjes niet aankunnen... Hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald, dat idee had ik al wel een beetje. Soms ligt hoofdje echt heel laag, dan voel ik het echt heel zwaar drukken onderin, maar soms voelt het ook helemaal beurs in mijn liezen, dan ligt het hoofdje daar blijkbaar tegenaan te duwen. Mijn bloeddruk ed ook nog helemaal goed, iets hoger dan eerst (nu 95/70), maar nog steeds goed. Helemaal happy dus. Over twee weken pas weer terug, tenzij er echt iets zou veranderen bij mij.

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Karin meid hier oook nog even van harte met je zoon geniet er van

En de ander dames natuurlijk ook

En die met de laaste loodjes succes

liefs jessica

Geplaatst

ff een update vanaf deze kant

ben net thuis en voel me nog steeds belabberd

moest om 11.30 bij de vk zijn voor controle

beeb is een klein beetje ingedaald maar zit nog niet klem

mijn gewicht is het zelfde gebleven

maar mijn bloeddruk is flink gestegen, had dit zelf al in de gaten door de klachten van afgelopen dagen

gisteren zelf al getest toen was het 125/100

vanmorgen 140/95

daarbij de klachten van hoofdpijn duizeligheid lamlendigheid en beeb minder heftig voelen

urine controle gedaan eiwit +

moest direkt door naar het ziekenhuis

daar eerst een uur aan de ctg toen was de beeb wel druk aanwezig natuurlijk

bloeddruk opnieuw gemeten 125/85

bloed laten prikken en urine kweek

en toen maar wachten wachten en nog eens wachten

uiteindelijk bleek het bloedonderzoek goed te zijn dus mocht ik met rust naar huis en moet morgen terug komen

dus nu weer op bed met mijn laptoppie mijn gemak houden

en morgen maar verder kijken dan ben ik weer de hele dag onder de pannen

elke kelebek nog ff geduld dus

ivfsh armanda in de baarmoeder hoort de beeb ook een soort ruis en lawaai door alle vruchtwater dus daarom word een baby rustig van het geluid van de fohn

Geplaatst

KARIN en man,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon. Ik wens je een hele fijne kraamtijd toe en geniet van jullie mooie wondertje.

Liefs van Kyra

Geplaatst

SANDRA, jeetje meid, doe rustig aan hoor.

ARMANDA, hoe is het nu met jou en je mannetje? Weer wat rustiger? En wat een schaaaaatje is Sera.

YOLANDE, oh wat niet leuk dat Thijs reflux heeft. Gelukkig is het wel een vrolijk manneke.

HOPE, en hoe is het met jou? Lekker aan het genieten van Desley?

ELKE en KELEBEK, jeetje jammer zeg dat het gerommel niet heeft doorgezet. Hopelijk hebben jullie je kindjes snel in de armen.

POEZEBEEST, hoe is het met jou?

JESSIE, ach gossie die Nanne zo aan het huilen. Zielig hè als ze zo'n last hebben van krampjes. Hopelijk slaap je vannacht wat beter.

IVFSH, fijn dat de echo goed was.

Alle andere dames, hoe is het met jullie?

Jippie, hier eindelijk goed nieuws. Als er plek is word ik morgen ingeleid. Joehoe, ben zooooo blij!!!!! De allerlaatste loodjes zijn nu echt aangebroken.

Vanmiddag bij de vk in het ziekenhuis geweest en eigenlijk had ze zoiets van; wat komt u hier doen? Er is niks mis met de baby en tja dat u het niet meer trekt is jammer dan. Gelukkig moest ze overleggen met de gyn en aangezien ik al 7 jaar in het zh loop zei hij dat als ik ontsluiting had ik zo snel mogelijk ingeleid kon worden. En na inwendig onderzoek bleek ik al lekker 2 cm te hebben. Dus morgenochtend vroeg bellen en dan maar hopen dat er plek is.

Liefs van Kyra

Geplaatst

@ karin van harte met de geboorte van jullie zoon! lekker genieten en rustig je ritme vinden..

@ sandra, hier precies hetzelfde.. Ik moet morgen ook terug komen, is me bloeddruk dan weer niet goed (urine was ook niet goed) dan moet/mag ik blijven

@armanda.. heerlijke fotos enne je ziet echt niet dat ze nog zo klein is..(julian had ook maatje 44 bij de geboorte van 38 wk)

@Elke hoe is het nu? en Kelebek? Nog rustig daar?

@kyra: hopen dat je morgen wordt ingeleid... ( ik ga voor je duimen!)

Ben wel benieuwd wie nu aan de beurt is..

liefsss

Geplaatst

Yes Kyra, morgen!! Spannend!

Sandra en Dees, wat naar joh, zhs in en uit. Onzekerheid over je gezondheid en de baby.

Hoop dat rust jullie goed doet!

Geplaatst

@Medusa, nee helaas heeft het niet doorgezet. Maar het kan vast niet lang meer gaan duren :) Max 3,5 weken....

@Kyra, dat zou wel super zijn om op je uitgerekende datum te worden ingeleid en te bevallen!! Heel bijzonder :-D ik duim voor je dat er morgen plek voor je is!

@Dees, het is hier verder rustig gebleven.

@Hope, ben je lekker aan het genieten van jullie zoon? Gaat alles goed?

@Sandra, gelukkig was alles goed. Hoe komt het dat je z'n hoge bloeddruk hebt? Is dat geen probleem voor je beebje?

@Ivfsh, idd fijn dat de echo goed was! pas weer over 2 weken terug? Niet iedere week vanaf nu?

We zijn vanavond nog "ff" naar de Media Markt geweest om een 2de babyfoon te halen. Een simpele. Maar ik kan het niet meer! We zijn daar een half uurtje geweest en ik trok het echt niet meer. In een uurtje waren we weer thuis. Wel MET babyfoon :-D

Nu met de beentjes lekker omhoog met de laptop op schoot.

Liefs Elke

Geplaatst

Hee meiden!

Kyra: spannend hoor morgen!!! Ben erg benieuwd, zal vaak komen checken :-)

Elke: laatste loodjes wegen het zwaarst zo te lezen... Lekker rustig aan doen meis!!

Dees: bij jou zou het ook nu wel eens heel snel kunnen gaan. Hoop wel dat je bloeddruk niet al te hoog zal worden.

Sandra: wat vervelend dat je je zo voelt, klinkt echt helemaal niet fijn... Hoop dat het snel op zal schieten voor je!

Elke: het zag er eigenlijk allemaal zo rustig uit, bloeddruk laag, Catootje nog niet ingedaald. Mocht wel komen als ik het zelf fijner vond, maar ik vind het prima zo. Catootje is trouwens nog even aan het breakdancen in mijn buik. Ongelooflijk, buik is echt helemaal aan het golven :-)

Geplaatst

Armanda, schattige foto's!!!!

Hope, geniet je al lekker?!

Ivsh, wat bijzonder dat je die enorme bewegingen voelt!8

Dees, kelebek, Sandra en elke, ben zo benieuwd wanneer het voor jullie zover is?!

Geplaatst

Uitgerekend op:

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van NANNE :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van THIJS :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.ATOO D.OORTJE :girl: op 24 november 2011

Karin, mama van een zoon :boy: op 04 december 2011

Hope, mama van DESLEY :boy: op 05 december 2011

Kyra en Sandra wie volgt er, spannend. Duim voor jullie

Geplaatst

Meiden, hartstikke lief dat jullie voor me geduimd hebben. Helaas ben ik weer thuis met buikinhoud, omdat ik niet inleidbaar ben. Nu ligt de baby ineens niet meer vast in het bekken en kunnen ze de vliezen niet breken. Gellen gingen ze ook niet doen, dus ik mocht weer onverrichter zake terug naar huis en mag het zondag nogmaals proberen.

Ben erg verdrietig en de tranen stromen rijkelijk, maar gelukkig is alles met de baby goed.

Weet je wat ik nu het allerergste vind, dat mijn andere kinderen zich zo verheugen op de baby en dat hij/zij er nog niet is hoewel ze dat zoooo hopen.

Bah, waarom kan een bevalling bij mij nu eens niet gewoon normaal gaan. (Ben bij de andere twee ook ingeleid met de nodige problemen).

SANDRA, heel veel succes en sterkte vandaag.

DEES, jij ook heel veel succes en sterkte vandaag.

Geplaatst

heb nu nanne op mijn arm en moet met een hand typen niet erg handig.

armanda, superleuke foto's. wat een mooi meisje zeg. leuk he al die superkleine kleertjes. nanne is nu hard aan het groeien en maat 50 past nu precies maar niet voor lang meer denk ik. 3 weken geleden was maat 50 nog veel te groot.

heerlijk dat ze zo'n voorbeeldig kind is.

oh, kyra wat een tegenvaller. ik hoop voor je dat het dan toch snel spontaan op gang mag komen.

yolande, onze nanne spuugt nu ook wat meer dus ook erg klang bezig met de voedingen en haar rechtop houden. is inderdaad echt een dagtaak.

nanne is gelukkig weer rustiger. ze schreeuwt niet meer alles bij elkaar en volgens mij zijn de regeldagen ook bijna voorbij. ze heeft nog wel veel last van krampjes maar hoeft er niet meer van te huilen. gebruik ny infacol en bij krampjes hou ik mijn hand stil op haar buik en dan zie je dat de pijn wegtrekt. we kunnen nu ook weer echt genieten van haar.

kraamvisite is ook flink op gang gekomen. iedere dag komt er wel iemand.

Geplaatst

Oh Kyra, wat klote voor je! Je had je er zo op voorbereid...

Ik hoop dat ze snel iets voor je kunnen doen hoor.

Sandra, Das goed nieuws!

Jessie, Fijn dat Nanne nu rustiger is! Lekker van genieten hoor!

Ik ben stiekem heel erg jaloers op de meiden die hun kleintje al thuis hebben :S

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, ik snap dat je jaloers bent, maar geniet nog maar wel even van het lange slapen....... Haha...

Jessie, nanne dus ook wat spugen? Hier gaat het inmiddels aardig goed qua spugen, ik laat hem iets minder lang uit de borst drinken en hou vaker pauzes om te boeren waardoor het probleem grotendeels weg is, als we hem wel minimaal 20 min na de voeding rechtop houden. Dus geen officiële reflux maar hij dronk gewoon teveel, dus dat was de reden van het spugen.

Sandra, fijn dat je bloeddruk weer gezakt is en de rest ook goed is. Laat je maar rustig verwennen inderdaad.

Kyra, wat een teleurstelling zeg voor jullie hele gezin! Hoop dat je snel de knop om kunt zetten, sterkte nog eventjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden