Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope wat spannend... Het kan nu snel gaan of nog wel even duren... Maar hoe dan ook, you can do it!

Melis hoe is t nu met je?

Ik heb goed en slecht nieuws:

Sera is thuis! Ze is nu 36,5 weken oftewel 3,5 weken oud.

Zo blij haar NU in mn armen te hebben op mijn eigen bank.

Maar... Ik word echt gestoord van mijn man!

We hebben constant discussies en ruzies, echt, ik word er niet goed van. Letterlijk! Want al die klote ruzies vreten energie terwijl ik nog meer zou moeten herstellen en ik heb onwijse koppijn door alles. Ben zoooo teleurgesteld. Dit alles had leuk moeten zijn maar is al een paar dagen een drama.

Geplaatst

Hope; heel veel succes vandaag. Ik zal geregeld hier eens kijken hoe het ervoor staat.

Armanda:Ten eerst, gefeliciteerd met de thuiskomst. er komt nu je thuis bent ook veel op jullie af. Jullie hebben een hele heftige tijd gehad en nu jullie thuis zijn kan dit er ook voor jou man allemaal uitkomen. Mannen weten vaak niet zo goed hoe ze ermee om moeten gaan. Ze ervaren alles heel anders dan ons. En ik vond het ook zwaar de eerste dagen dat we thuis waren. De start van jullie Sera moet ook nog even een plekje krijgen, en daar kom je eigenlijk pas aan toe als je thuis komt. Ik heb de eerste dagen dat ik thuis was erg veel moeten huilen. Maar blijf vooral met elkaar praten over wat jullie dwars zit. Ik had vanmorgen ook een flinke ruzie met mijn man omdat ik vond dat hij Nanne niet op de goede manier in badje deed. En je zit ook nog vol hormonen meid.

Wij gaan zo dadelijk heel even naar babydump om een voedingskussen te halen. Dat vind ik wel erg handig.

We hebben maar even de tijd door de voedingen, dus Nanne zo dadelijk voeden, snel de auto in en naar babydump, en dan weer op tijd terug voor de volgende voeding. Dit wordt ons eerste uitje met onze kleine meid. We konden nog niet weg met haar omdat ze haar warmte nog niet goed vasthoud, maar dit is even van auto de winkel binnen en dan weer naar de auto. We durven nog niet zo goed met haar te gaan wandelen. In de nacht heeft ze echt nog 2 kruiken nodig en dan komt haar temp. hoogui op 36.9. Dat is wel goed, want het moet tussen 36.5 en 37.5 zijn, maar dit redt ze alleen met de kruiken.

Geplaatst

Hee meiden!

Hope: toitoitoi! Spannend hoor!

Lieve armanda, wat shit dat het nu zo loopt... Jullie hebben veel achter de rug, jij zit nog boordevol hormonen en voor je man zal alles soms ook niet allemaal te bevatten zijn. Vind het echt vervelend voor je! Straks misschien even pas op de plaats maken en rustig aangeven dat dit zo niet de bedoeling kan zijn, weet zeker dat je man dit ook niet wil. Wat heb ik toch makkelijk praten hè, van een afstandje...beste stuurlui.... In elk geval even een hele dikke knuffel voor jou en voor je kleine sera!

Wij zijn dit weekend babykamer helemaal af aan het maken. Ik vind het zo leuk geworden!! Rolgordijntje hangt en bijna alle diertjes enzo zitten op de muur. Kon vanacht niet goed slapen, toen heb ik nog even tien minuutjes op het kamertje gezeten, haha. Hoezo hormonen :-). Net ook nog even manlief laten lachen. We zaten Feyenoord-PSV te kijken en bij 12e minuut zongen alle supporters 'you neer walk alone' voor een zieke fan. Lopen meteen de tranen over mijn wangen :-). Tja...

Vanmiddag nog lekker erop uit, het is redelijk goed weer hier. Koud, maar wel zonnig, denk dat we even naar de kust rijden.

Liefs!

Ivfsh

Geplaatst

Effe update: 1e x gel is bmm nog meer verstreken, was al n kleine opening maar niet genoeg voor vliezen breken. Om 15:00 u nieuwe gel gehad. Sindsdien weeën stipt om 5 min en flink pijnlijk. Hopelijk zet t nu door en kunnen straks vliezen worden gebroken. Liefs

Geplaatst

Armanda, vervelend dat nu alles in een keer komt schat. Maar wat de dames al zeiden jullie hebben zulke hectische dagen achter de rug dat nu alle emoties los komen.

Met je vader met de geboorte het is niet niets allemaal. Gewoon proberen te praten en als dat niet lukt gewoon niet zo veel zeggen, soms kan zelfs een a al te veel zijn.

Dus, doe je deur dicht en geniet van je dochter.

:uecgVftZ91767265:Het lijkt soms makkelijk gezegd dan gedaan, maar het helpt echt sommige dagen heb ik het ook en dan kan je gewoon beste ff alleen zijn en niets zeggen en horen.

Hoop dat jullie het snel oplossen en dat jullie heerlijk kunnen genieten met Sera en straks met de feestdagen is dat nog mooier.

KOP OP meid, je kan het :Smilies-dieren-0047:positive energie:

Geplaatst

ff een vraagje

heb al een paar dagen een branderig en trekkend gevoel rondom de navel

aan de buiten kant is er niks te zien maar met mijn vingers voel ik een kuiltje/deukje onder de navel die brand

iemand ervaring hiermee???

is dit het bgin van striae???

of mss buikwand/navelbreukje?

ik kan morgen middag pas mijn verloskundige hiervoor bellen

Geplaatst

Hope, toi toi toi!!!!!

Armanda, fijn dat Sera thuis is!!! Naar dat jullie er nu niet samen van genieten... Misschien even een knuffel op een rustig moment en de verschillende meningn even laten rusten in deze hectische tijd? Misschien wel erg makkelijk gezegd van mij maar het is nu even geen tijd om ruzie te maken maar samen te genieten van Sera!!

Hier alles goed met ons, hebben inmiddels denoplossing voor het reflux verhaal, gewoon een half uur rechtop houden na de bv en goed laten boeren en zijn wieg staat schuin zodat het drinken goed naar onder blijft gaan.

Hele dag leuke kraamvisite gehad, erg gezellig en Thijs sliep overal doorheen. Kon telkens precies tussen de visites door voeden boven dus ideaal. Het is heerlijk om nu een ritme te hebben en te weten welk signaal je kindje afgeeft als hij een geluidje maakt. Wat een genot is het toch, die onvoorwaardelijke liefde is heerlijk om

te mogen voelen.....

Dames die nog moeten bevallen: ik lees iedere dag mee alleen reageer even wat minder doordat ik er gewoon niet aan toe kom maar ik leef echt met jullie mee!!

Geplaatst

verder

hope heel veel succes mss heb je de kleine al in je armen

armanda hoop dat alles goed gaat nu de kleine sera thuis is

voor de rest weet ik het niet meer sorry

Geplaatst

Wat lief meiden.

Kelebek, wat een troosrende bemoedigende woorden.

Heb nog steeds een k sfeer met mn man.

Heb net geschreeuwd dat ik m haat.

Hij riep ook dat niets ons meer bindt behalve ons kind.

Nou lekker. Ik kan m wel schieten. voel ook totaal geen liefde voor hem. Dit waren de laatste druppels. Geen energie meer om t weeeeer goed te maken.

Wat tekeurstellend deze dagen.

Terwijl Ik zoooo blij ben dat ze thuis is.

Maar mijn vent moet echt s normaal doen.

Hij kwam net zijn woorden terugnemen maar ik ben klaar met m vandaag. Hij is zo egoistisch. Even niet hoor! We maken het afgelopen week 6 x per dag goed. Alsof dat helpt.

Ik ga slapen. Ben kapot.

Morgen reageer ik uitgebreider op jullie.

Geplaatst

Oh lieve Armanda! Wat een k situatie voor jullie.... Wat juist nu een heerlijke tijd zou moeten zijn voor jullie.

Jullie hebben ook zoveel voor jullie kiezen gehad. Alles komt er op een gegeven moment uit natuurlijk. Jullie komen hier wel uit, je bent een sterke vrouw!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hope, hoe zou het nu met je zijn? Ben je flink alle weeën aan het weg puffen of is jullie kleintje al geboren?

Ik wacht, net als iedereen hier, in spanning af!!

Liefs Elke

Geplaatst

armanda, ik begrijp helemaal in welke situatie je zit.. en hoe je je voelt.. dit hadden mijn man en ik na de geboorte van Julian ook.. vreselijk moe waren we allebei, gesloopt en dat reageerden we op elkaar af! Hij kon in mijn ogen niks goeds doen. Ik ben heel netjes in het huishouden en ik ruim alles weer op waar het hoort maar mijn man is daar niet zo mee bezig. hij maakt wel schoon maar niet zoals ik het zou doen, en op dat moment kon ik dat echt niet hebben! En laten huilen, niet laten huilen.. we waren het gewoon nergens over eens! Ik ben wel bang dat het straks weer zo is als ik niet veel kan en wil doen in het huishouden, maar probeer er wel om te denken, het komt later allemaal wel weer. eerst genieten van de kraamtijd. Ook al zou het wel zwaar worden om snacht wakker te moeten worden voor de fles, en dan overdag nog een kindje te hebben rondlopen, sommige vrouwen hebben er geen moeite mee, maar ik wel en daar ga ik echt niet om liegen.. en mooi weer spelen. Ik krijg gelukkig genoeg hulp van mijn mams, en zonet nog met mijn zus gebeld, die zei, zodra je gaat bevallen neem ik vrij..:D lief toch?? Ze is ook helemaal gek op Julian..

Dus dat komt allemaal wel goed, maar echt ik begrijp dat het niet fijn is dat je nu, in deze mooie tijd steeds ruzie hebt.. Misschien dat Jullie beiden even een dagje kunnen bijtanken en dat er iemand op Sera past, bij jullie thuis.. even beiden dingen doen die jullie leuk vinden, samen of juist appart.

Julian heeft vannacht bij mijn ouders geslapen, was enorm lang geleden, maar Lukas(mijn man) en ik hebben fijn een avondje film gekeken, laat op bed en samen tot half 10 geslapen en samen rustig ontbeten.. heerlijk even weer maar zodra ik me broodje op had, heb ik ook wel gebeld hoor en een uur later was Julian er al weer, gelukkig.. hij kwam heel vrolijk binnen.. hoooooiii :D haha de schat..

Heb sinds gister af en aan buikpijn/menstuatie pijn.

Iemand ook last van hier?

Hope ben heel erg benieuwd hoe het gaat, en of je je zoon al in je armen hebt..!

nou nog even miljoenenjacht afkijken en dan op bed..

liefsss

Desiree

Geplaatst

Dees, ik heb af en toe ook lichte menstruatiekrampen, maar ik weet niet of het iets bekend... Ik zal het woensdag eens vragen wanneer ik weer naar de VK mag :D

Liefs Elke

Geplaatst

@ elke.. ik moet ook woensdag weer heen.. ik heb al beetje op inter rond gekeken maar kan niet echt iets vinden.. alleen iets van bandenpijn maar ja dan had ik het toch al veel eeder moeten voelen? naja ben benieuwd!!

liefss

Geplaatst

Het Deed en Elke,

Ben ook zo benieuwd hoe t met Hope gaat!

Met mij... Heb nog steeds niet geslapen.

Heb met mn man en kind op de bank gezeten.

We doen wel weer normaal maar voor hoe lang...

Dees jij herkent het. Ik hoop idd dat jullie dat ook niet weer hebben, want is echt verschrikkelijk en kan ik er echt niet bij hebben.

Sera huilt af en toe 10 seconden. Haha dat is al veel voor dit meissie. Maar in bedje gaat ze niet echt slapen. In onze armen wel... Wat erg ;-) Hihi

Je kan babys nog niet verwennen tit drie maanden, zeggen ze. En bij Sera komt er dus 7 wkn bij op. Dus..! :-D

Nou ik typ dit weer terwijl ik kolf. Sera drinkt nu iig twee x per dag uit de borst. Ik ga hierna hopelijk nou s slapen.

Hope zet m op!

Geplaatst

Armanda; vervelend dat het even niet lekker loopt tussen jou en je man. Jullie hebben de laatste tijd ook wel heel veel samen meegemaakt! Hoop dat de spanning tussen jullie snel minder wordt en jullie samen kunnen genieten van kleine Sera.

Hope; ben heel benieuwd hoe het met je is. Ik hoop dat je al kunt genieten van je kleintje buiten je buik!

Geplaatst

Om 23:45 u zijn spontaan duijn vliezen gebroken. Het was een enorme knap/ pang en n tsunami aan vruchtwater. Het blijft eruit stromen. Nu ook flinke weeën. Hij komt vannacht. Liefs

Geplaatst

Wauw Hope, wat goed dat je nog bericht hier met flinke weeën...!! Spannend en eindelijk kunnen jullie de kleine man snel vasthouden..!! Bijzonder, een echt sinterklaasmannetje! Succes met de weeën en zet m

op! Dikke knuffel

Geplaatst

Hopeeeee! Misschien is er ondeetussen al...

Hoop dat t goed gaat, niet te veel pijn doet en niet te lang duurt. Is je moeder bij je?

Yolande, wat goed dat t nu beter gaat met spugen.

Wij doen hetzelfde: bedje bij hoodfje iets verhoogd, boertjes tijdens en na t drinken, en vasthouden met hoodfje op de schouder na de voeding. Werkt bij ons ook prima

Poezebeest ik zal je weer voorbij komen. Hoe is t met jou, je man, en de kleine?

Zo, ik ben weer klaar met kolven en flesje. Ik kom nog steeds slaap te kort. Zzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden