Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo dames, weet iemand hoe precies het komt dat het zaad BINNEN een uur in het lab moet zijn.

Wij moeten voor ivf naar Nijmegen wat volgens de routeplanner 50 minuten rijden is, dat zou betekenen dat het ongveer een uur is voor we het potje inkunnen leveren maar misschien net iets langer, hoe stipt komt het???

Maakt het heel veel uit als het 1.05 uur of 1.10 uur zou zijn.

Dat scheelt natuurlijk wel voor ons, dat mn man tnuis het potje kan vullen inplaats zo'n kamertje in het zh.

Liefs Medusa

Posted

Hoi Medusa,

Onze gyn gaf aan dat het beste voor het zaad is als het zo snel mogelijk na ejaculatie bewerkt kan worden.

Ik zou niks riskeren en vragen aan je man of hij het toch in het ziekenhuis op wil vangen.

Heel veel succes!

Posted

Hi Medusa,

Volgens mij heeft het met de kwaliteit te maken. Wij wonen ook 50 min rijden vanaf Nijmegen, maar voor je dan daadwerkelijk op het lab bent... Ik zou geen risico lopen als ik jou was, want stel dat de kwaliteit echt afneemt..

De kamertjes in het radboud zijn toch best goed te doen hoor. Mijn man heeft het ook altijd in het ziekenhuis gedaan voor de zekerheid om geen risico te lopen mbt kwalteit. Je zult maar in de file terecht komen...

OVerleg anders even met het lab in Nijmegen.

Posted
Ja dat is waar als er file ondertussen is..... ik heb gewoon zo'n verschrikkelijk beeld voor ogen van die kamertjes :-)

Volgens mij is dat gedeelte wel het minst verschrikkelijke van het hele IVF gebeuren :laugh:

Posted
Volgens mij is dat gedeelte wel het minst verschrikkelijke van het hele IVF gebeuren :laugh:

hahahahahahaha lekker opbeurend !!!! :-)

Posted

Mijn man heeft geen problemen met die kamertjes, hij is ook altijd zo klaar, ik doe er langer over om te plassen.

Het is idd veeeel beter voor het zaad om meteen bewerkt te worden en zou hiermee ook geen risico nemen.

Het eerste "kwakje" wat er uitkomt is ook altijd het belangrijkste, daar zitten de meeste zaadcellen in.

Succes.

Posted

Ik denk dat het er ook aan ligt waarom je in de mmm zit. Bij ons was zaadkwaliteit geen issue, alles op dat gebied super en wij hebben altijd een potje thuis gevuld en waren altijd net op de grens van dat uur in het ziekenhuis en soms nog een beetje later. Een beetje dezelfde situatie als bij jullie, maar dan een ander ziekenhuis ;-) . Wij hebben dat verschillende malen gedaan met IUI en ook met onze IVF en die is dus geslaagd. Ook nooit slechte scores op zaadgebied gehad. Ik denk dat het meer is waar je jezelf bij prettig voelt. Ik kan me voorstellen dat als zaadkwaliteit wel een reden is voor IVF, dat je dan toch dat ziekenhuiskamertje zou moeten gebruiken. Hoewel ik me helemaal kan voorstellen dat je dat minder prettig vind (nou ja, je vriend/man dan, want zelf kom je er voglens mij niet, haha).

Posted

Bij ons is zaad ook geen probleem, hij heeft altijd hele goede kwaliteit, we hebben de 20e het zaadonderzoek is verplicht omdat we de punctie en tp in nijmegen zullen hebben.

is mooi een test rit zeg maar, dan weten we hoelang we erover rijden en waar we moeten zijn.

mag je echt als vrouw mee naar binnen??? ik las wel in de brief dat het zaad alleen via massage verkregen mag worden

Ok, ESK bij jullie dus ook net op het randje met dat uur.... we zullen het wel zien de 20e

X

Posted

Niet vragen of dat je mee naar binnen mag, gewoon doen als jullie dit zo willen.

Mijn vriend moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik mee ga.

Bij ons is het zo dat eerst de punctie was, dus ik had ook totaal geen behoefte om mee te gaan.

In ieder geval, succes!

Posted

Zaadkwaliteit kan achteruit gaan door bacterieen van andere personen of speeksel. Maar als het niet aan de kwaliteit ligt zou je bijna zeggen leef je uit!!!

Posted

Ja dank je wel, ja dat is ook nog zo iets ja, dat weet ik ook nog niet hoe het zit met de volgorde met de punctie en zo, we hebben de 19e de info avond dan zullen we het wel horen.

bedankt, ik zie dat jij bijna bij de 12 weken grens ben, super voor je

Posted

In het azm mag je inderdaad mee naar binnen als vrouw. 1 keer wel gedaan en 1 keer niet :-)

Hij vond de keer dat ik wel mee ging leuker, tenminste........ dat is wat hij tegen mij zei, haha

Wat omschrijven ze dat trouwens netjes zeg: door 'massage'

ben blij dat ik hier anoniem schrijf.... hahaha

Posted

Medusa,

In nijmegen kan je gewoon mee naar binnen hoor. En dat kan ook subtiel, want er zijn geen verpleegsters/labmedewerkers die op die kamertjes uitkijken.

Ik ben nooit mee gegaan naar binnen omdat mijn man dat prettiger vond. De druk is al best hoog en als ik er dan ook nog bij ben vond hij de druk alleen nog maar groter.

En wat betreft de volgorde: in Nijmegen moet je een half uur voor de punctie het potje inleveren. Daarna kun je samen rustig een kop koffie/thee drinken in de wachtruimte en wordt je vanzelf naar binnen geroepen. Ik vond de begeleiding in het UMCN echt heel prettig en de sfeer op de afdeling is heel goed. Niemand die je raar aan kijkt ofzo. Het is er persoonlijk, maar toch ook weer ruimte voor privacy van mensen.

Succes met de voorlichting. Het komt vast goed!

Posted

Zeg maar rustig over het randje van het uur hoor... Eerder 1 uur en een kwartier dan 1 uur. Maar dat hebben we dan wel nooit gezegd... bij de tijd trokken we er dan een minuut of vijf (of tien) vanaf... en ik nam het potje dan altijd in de auto tussen mijn dijbenen om het op temperatuur te houden (het is ook allemaal zo vreselijk romantisch he). We hebben wel een keer vertraging gehad, toen hebben we wel wat lopen stressen. Het was ook altijd een gedraaf om binnen tien minuten na het vullen van het potje in de auto te zitten. Niet zozeer voor mij natuurlijk, maar wel voor manlief, haha. Ik zat dan beneden op de klok te gluren hoe het opschoot...

Posted

MIjn vriend had geen andere keus want hij moest direct na de punctie vanuit Enschede naar Zwolle met de eicellen en daar in Zwolle moest hi dat kamertje in. Hij heeft hier nooit geen probleem van gemaakt en vind het ook niet erg.

In DD werd hij eerst weg geroepen en toen hij in het kamertje was ben ik weggeroepen voor de punctie dus kon ik ook niet mee, heeft hij ook liever niet hoor.

Guest Goofy
Posted

Hoi Medusa,

Ik ben het helemaal met Doortje eens. Super begeleiding :icon_thumright: en de kamertjes zijn redelijk anoniem. Je mag daar gewoon mee naar binnen. :occasion16:

Laatst zat ik daar te wachten, en te wachten, en te wachten :yawn:. Mijn vriend heeft dus wel wat moeite met de kamertjes maar wij hebben geen andere keus. Wonen meer dan 1,5 uur rijden bij het ziekenhuis vandaan en dat is zonder de files. We hebben er ook wel eens 3,5 uur over gedaan...(was met de sneeuw en gladheid). Maar even terugkomen op dat wachten. Naast hem ging een stel naar binnen en was binnen 2 minuten al klaar...:smiley.php:.... Als je je aan de "regels" houdt is er niets aan de hand!

Wel een tip als je vriend/man naar de kamertjes gaat. Neem goede leesvoer:bigwink: mee. Wat daar ligt is oud. In Juni 2010 lag de playboy met Patricia Paay daar en nu in feb nog steeds. iiiieeeuuuwwwwww.

Succes met je behandeling!!!

Posted

Hihihihi... sorry meiden, dat ik moet lachen... maar dit was voor ons ook een heel 'ding'. Onze IUI was in een streekziekenhuis en eerst deed mijn man het potje thuis, maar dan zaten we zoooo gestresst in de auto (file, hobbels, te warm, te koud) Dat we al gauw besloten het in het ziekenhuis te doen, dat scheelde een hoop gestress. Alleen was er in dat ziekenhuis geen 'speciaal kamertje'... dus daar doken we samen het rolstoeltoilet in!! hihihhi... nou we hebben echt gestikt van het lachen en de spanning!

Lekker even een knuffel en een kus... en dan zo het toilet weer uit! ow, wat erg was dat!

Later voor de ICSI naar een ander ziekenhuis, want ik zag het ook niet zitten om met mijn geoogste eicellen in de auto te stappen! In voorburg dus wel een kamertje, helemaal achterin een gang om een hoek, dus volledig uit het zicht. Ook samen het kamertje in... Als we dan toch beiden niet bij de bevruchting zelf konden zijn, dan wel beiden bij het verzamelen van alle benodigdheden. Ik bij het potje dr bij en hij bij de punctie dr bij!

We hebben samen iig al wel heel veel lol gehad, wat een gedoe blijft het he?

Posted

Hier toch ook heel veel ervaring met 'kamertjes'. De allereerste keer vonden we het beide onwennig en ben ik meegegaan het kamertje in. Alle andere keren ( in totaal 3 verschillende ziekenhuizen) heeft mijn man het alleen gedaan en wachtte ik netjes op de gang. Hij vindt het niks als ik erbij ben, terwijl hij aan het 'masseren' is ...

Bij ons is er nooit sprake geweest om het thuis te doen, terwijl we maar 20 minuten van het ziekenhuis wonen.

Ik weet niet hoe het zit, maar weet wel dat het niet te warm mag worden, niet teveel mag afkoelen, omdat dan zaadjes doodgaan. En wat Sylvie ook zegt, het allereerste beetje daar zit het meest bruikbare in.

Dus meid, hoe erg je er ook tegenop ziet... probeer er samen uit te komen. Ga desnoods de eerste keer samen het kamertje in.

Het is in ieder geval op die manier wel het snelst in het lab en dat lijkt me toch het beste.

Heel veel succes!!!

Posted

hihihihi ik moet ook nu wel beetje lachen hierom de verschillende "kamertjes" verhalen Jose dat je man het niet prettig van dat je bij het "masseren" bent

Misschien maak ik me ook wel te druk weet niet, we moeten het sowieso over ons heen laten komen, maar vind de verschillende ervarings verhalen wel leuk.

Jose, waarom hebben jullie het nooit thuis gedaan als het maar 20 minuten rijden was???

XXX

Posted

Hoi medusa,

Wij wonen ook maar op 20 min afstand van beide ziekenhuizen waar wij behandeld zijn.

Bij ons is de zaadkwaliteit zeer wisselend ( ene keer superzaad en andere keer zeer matig) en hoe sneller na productie ingeleverd hoe beter zeggen ze in de ziekenhuizen.

Nou, als je dan in de file komt te staan of het is gewoon erg druk op de weg, dan raak je toch erg in de stress !! En das dan ook weer niet goed....

En t is ook nog een soort van spannend, dan is er tenminste nog IETS een beetje leuk aan.

Ik vind het ook wel grappig om te lezen hoe anderen dat nou beleven...

Posted

Nooit sprake over geweest eigenlijk! We deden wat ons 'opgedrongen' werd. Maar nu moet ik zeggen, het zaad is wel heel erg slecht.

En het is zo ( ook al zijn het maar 20 minuten), hoe sneller bij het lab, hoe beter.

Posted

Oke, bij ons is het zaad altijd super goed, en wij hoeven niet over snelweg enzo gewoon rijskweg dat scheelt ook.

Maar dat is naar Nijmegen wel anders, ja we gaan het wel ontdekken de "kamertjes " in het zh.

x