Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Na een paar weken alleen maar lezen voelde het een beetje gek om me niet even voor te stellen.

Mijn naam is Maika, ik ben 32 jaar en samen met mijn man sinds vorig jaar weer bezig voor een broertje of zusje voor onze dochter van bijna 4.

Dit is voor het eerste dat ik actief ben (nou ja actief...actief lezen dan ;) ) op een forum. Ik heb een lieve familie en lieve vrienden maar mensen begrijpen er toch niet veel van. En dat snap ik heel goed, sommige dingen zijn ook moeilijk te begrijpen als je ze zelf niet meemaakt en zelf dan is het nog moeilijk...Ik voel me de ene maand ook heel anders dan de andere en waar ik soms heel ontspannen mee om kan gaan, zorgt de andere maand opeens voor veel stress.

Jullie verhalen en reacties op elkaars verhalen steunen mij nu al enorm, bedankt doorvoor!

ons verhaal in het kort:

In 2003 ontstaat bij ons een kinderwens waar we zo ontspannen mogelijk en met periodes van meer en minder inspanning aan "werken".

In 2005 gaan we voor het eerst naar het ziekenhuis en blijkt dat we hulp nodig zullen hebben....Een moeilijke periode in ons leven (met oa het overlijden van mijn schoonvader) zorgt ervoor dat we even "pauze" nemen.

In 2006 gaan we aan de pillen en de spuiten en in 2007 krijgen we na ruim 42 weken onze mooie dochter!

We willen graag een groter gezin maar de weg er naar toe en de vorige zwangerschap (bijna 9 maanden misselijk/spugen) zorgt er voor dat we (en dan eigenlijk vooral ik haha) het blijven uitstellen.

in 2010 gaan we weer naar het ziekenhuis en al na 1 maand spuiten ben ik alweer zwanger! Ik voel me vanaf het eerste moment niet lekker (en anders dan met de vorige zwangerschap), zelf na de eerste echo blijft bij mij een onrustig gevoel en als bij een echo in week 10 blijkt dat het hartje niet meer klopt, is dat vooral een bevestiging dat ik het goed voelde.... Vooral fysiek is de miskraam een aanslag en ik blijf me maanden niet fit voelen.

In maart 2011 gaan we pas weer verder, dit keer met een eerste IUI. Helaas ben ik vandaag weer gaan menstrueren. De teleurstelling valt mee, had niet echt verwacht dat het de eerste keer gelijk raak was. Op naar de volgende IUI!

Posted

Hallo maika, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hallo Maika

welkom hier! fijn om te lezen dat jullie weer volop bezig zijn voor een 2de wondertje, erg spijtig van die miskraam uiteraard, het hakt er flink in....

Ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt, heel veel succes!

groetjes

Babeth

Posted

Weer een spannende tijd voor jullie!

Ik hoop dat jullie wens voor een broertje of zusje heel snel uitkomt en je steun vindt op dit forum!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use