Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Daantje en mijnbaby, getver wat vreselijk. Ik wens jullie heel veel sterkte.

@de rest, na alle negatieve berichten moeten jullie maar even gaan zorgen voor wat positieve vibes. Veel groen moet er nu volgen!

• Reacties 443
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Tulpie, nou dan zet ik mezelf er ook maar tussen....wie weet, komt er meer groen.

Testen:

Danielle..: 1 Mei

Ivfsh: 3 mei

Sissy81: 4 mei

Dee: 9 mei

Andreana 9 mei

Daantje:14 mei

Essie: 16 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Jellybean: 18 mei

Daisydoo: 18 mei

Amy81: 18 mei

Tijgertje: 18 mei

Nes73: 19 mei

Mo74: 20 mei

Gabriella: 23 mei

Tulpie: 25 mei

Meezie: Eind mei

Geplaatst

Hup Sharon, daar sta je weer ;)

En Amy, gelijk heb je. Dus jou heb ik weer bij mij geplakt hihi! Op naar groen ;)

@ essiw; tuurlijk moet ik me niet laten misleiden door andere verhalen.

Maar als ik lees over miskramen, mislukte pogingen en te vroeg geboren babytjes, slaat de schrik me weer

om het hart! Vind het zo heftig.

@ All; voel me ondertussen steeds beroerder. Voel me niet lekker. Nu maar hopen dat het niet aan de duivels ligt....

TESTEN:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Amy; 18 mei

Nes; 19 mei

Meezie: Eind mei

Sharon: 28 mei

Geplaatst

hee meiden,

spannend hier: over een paar dagen hebben 6 meiden hun testdag! Ik zeg: 6x gggrrrrroooooeeeennnnnn. Lijkt me erg gezellig om straks samen met jullie in het 12 weken bankje en het januari topic te schrijven!

Liefs en toi toi toi,

IVFSH

Geplaatst

Na lang lezen zonder zelf actief mee te doen in het forum, toch besloten om een berichtje te plaatsen. We zullen ons eerst netjes voorstellen wij zijn Fl en Ma. Ja jullie lezen het goed de man leest actief mee :) helaas valt er voor hem in de wachtkamer niet zoveel te lezen….

Ons gezin bestaat uit ons 2 en en twee kinderen uit een eerdere relatie van Fl. Sinds februari 2009 zijn wij actief bezig met gezinsuitbreiding. In eerste instantie dachten wij dat dit niet lukte doordat Fl een onregelmatige cyclus had van ca 14 dagen.

In juni 2010 hebben wij een verwijzing gekregen naar een gynaecoloog voor onderzoek en een echo waarna Fl clomid kreeg voorgeschreven en daarna primolut. De gynaecoloog adviseerde om ook zaadonderzoek te laten doen. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk bleek dat de uitslag van het zaadonderzoek ronduit slecht was, er zouden geen levende zaadcellen zijn aangetroffen. De gynaecoloog heeft hierna gelijk een hormonaal en dna onderzoek laten uitvoeren en ons verwezen naar het umc.

Wij zijn naar het umc verwezen voor icsi en pesa. In het umc is een 2de zaadonderzoek in gang gezet en hebben we een afspraak gemaakt bij de uroloog voor 3 maanden later. De uitslag van het zaadonderzoek was positief veranderd tov het eerdere zaadonderzoek. De uroloog was verbaasd over de uitslag en heeft verder geen bemoeienis meer gehad, behalve dan dat hij graag een geboortekaartje van ons zou ontvangen!

Hierna terug naar de ivf arts, uitleg gekregen over onze mogelijkheden. Deelname van Cetro trail voorgelegd gekregen. Hierover nagedacht. Uiteindelijk besloten om hieraan mee te doen. Spuiten opgehaald en koelkast vol!

Geloot voor de “late” start. Na 6 dagen spuiten al (te) veel follikels (na 30 gestopt met tellen)en een extra bloedonderzoek (angst voor overstimulatie), goed nieuws gekregen en de punctie ging door!

Dinsdag 24 april hadden wij de punctie om half 11. Kort gezegd een hel, punctie voortijdig afgebroken door de arts door het niet goed kunnen aanprikken van de follikels. Uitslag 17 eicellen en goed zaad. vrijdagochtend om half 10 gebeld door het umc dat er 6 bevrucht zijn en 7 cellig waren met fragmentatie. Een domper. Meegedeeld gekregen dat er 2 terug geplaatst zouden worden . Voor de terugplaatsing te horen gekregen dat er geen cryo’s zouden zijn. De terugplaatsing viel erg mee dit was een eitje Fl was zo angstig na de punctie, dat ze zich op het ergste had voorbereid. Het was leuk om dezelfde stellen tegen te komen in de wachtkamer en dat je zonder dat je elkaar gesproken hebt een band hebt.

Nu kon het afwachten beginnen. Gelukkig nog 1 week vakantie maar Fl kon nog steeds weinig, door opgeblazen pijnlijk gevoel. Wachten,wachten en nog eens wachten...stiekem eerder getest 12 dagen na terug plaatsing, positief maar niet heel roze 3 dagen daarna test herhaald en nog steeds positief!

Aan de ene kant zijn we heel blij maar ook heel angstig blijft het goed gaan? We hebben wel heel veel geluk dat het in 1 keer lukt...en de vraag blijft 1 of 2? dat weten we dinsdag 24 mei bij de eerste echo!

Flma dus graag in het groen!

Geplaatst

hoi allenmaal ,

ik heb netjes met jullie op het wachtbankje gezeten durfde niet zo goed te reageren omdat ja ik nieuw ben ....maar toch kan ik het niet laten

29 april punctie gehad nadat de eitjes niet goed wilde groeien tot onze verbazing zijn er gewoon 9 uitgehaald ....waarvan er 7 waren bevrucht ...maandag 1 mei hebben ze een topper van 8 cel teruggeplaast en afgelopen zaterdag was de bloedtest van het ziekenhuis om half 12 werden we al gebeld met het goede nieuws dat de eerst ivf poging al was gelukt en ben dus nu in verwachting .kan het gewoon niet geloven ...zeker omdat ik in 2005 op natuurlijke manier zwanger werd van mijn zoon en daarna zwanger worden niet meer lukte

ik hoop voor iedereen dat het goed afloopt ...1 ding weet ik wel dat wachtbankje vond ik het zwaarste van alles

Geplaatst

Zo, weer 2 groene erbij. flma en sham, gefeliciteerd en geniet er lekker van.

Alle wachtenden, spannende week komt eraan! Voelen jullie je al dingetjes in je lijf? Ik voel me niet heel anders dan anders en de dingetjes die ik voel (vaker plassen en gevoelige borsten) dicht ik toe aan de utrogestan. Zenuwslopend dit...

Succes met wachten en op naar veel groen!

Geplaatst

Gefeliciteerd voor de twee groene!!

Sorry dat ik weinig van mij heb laten horen.. lees wel regelmatig mee maar leef verder een beetje in mijn eigen wereld.

Voel me nog wel goed, temp is nog hoog. WEet echt niet wat dit gaat brengen, we zullen woensdag afwachten. We hebben besloten om niet eerder thuis te gaan testen maar gewoon de bloedtest af te wachten.

Mijn borsten doen een klein beetje zeer, af en toe een menstruatiekrampje en gister na een hele dag druk in de weer last van mijn liezen..

Succes voor de mede-wachtenden voor de komende dagen!

Geplaatst

Flma en sham: gefeliciteerd, weer 2 groenen erbij!

Alle wachtende meiden: succes meiden, die dagen zijn echt kiling!

Ik hoop dat jullie het lijstje wel wat groener kunnen maken, er is echt een groene golf nodig!

liefs,

sissy

Geplaatst

Mijnbaby en Daantje: meiden, wat een rotberichten weer, allebei ook van het bankje afgevallen. Daantje: wat is dat toch confronterend he zo'n negatieve test: ik kan die krengen eigenlijk niet meer zien. Veel sterkte meiden!

Geplaatst

welkom groene meiden!!

ik kom vanmiddag om 15.45 officeel op het wachtbankje zitten, ben net gebeld dat we een terugplaatsing hebben!!!!

Geplaatst

meezie super meid!!!!

Wij mogen meteen door :) ik heb gebeld en word deze week gebeld wanneer ik langs mag komen voor de echo!

hopen dat het bij de 3e tp raak is....

Geplaatst

Yeah Meezie: goed nieuws! Super dat je een tp hebt vanmiddag. Weet je al hoeveel cryootjes je krijgt?

Ze moeten in elk geval lekker lang bij je blijven zitten! Succes met het wachten dat nu gaat beginnen.

Mijnbaby: ook voor jou goed nieuws dat je meteen door mag. Drie keer is scheepsrecht zullen we maar denken.

liefs,

sissy

Geplaatst

@fima en @sham top gefeliciteerd en wekom

@meezie joepie welkom op de bank.

Ik moest vanmorgen de bloedtest doen en weet gewoon al dat het over is.

Best een domper dat je dan toch daar doorheen moet hoor.

En dan bellen ze me ook nog voor de uitslag ja die weet ik allang hoor maar ja hoort zo he,

Wij hopen dat we snel door mogen voor de 2e poging dus ik hoop snel op een afspraak.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kan het haast niet geloven. Ik heb vandaag een TP gehad. Ik had niet verwacht dat het zou lukken.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Meezie en Maureen, nu officieel welkom op het bankje! Heel veel succes in de komende wachtweken!

Worden de 18 mei dames al zenuwachtig? Gaan jullie allemaal wachten tot de officiele testdag of toch al eerder thuistesten?

Essie, balen he, dat je dan toch nog voor die bloedtest moet komen. Ik wist bij mijn 1e poging ook al dat het niet gelukt was en vond dat telefoontje s' middags echt vreselijk... Ik hoop voor je dat het meegevallen is.

Geplaatst

Danielle..: 17 April (1 blastocycste)

Ivfsh: 19 april (twee cryo's)

Sissy81: 19 april (1 emmy)

Dee: 25 april (1 cryo)

Andreana 27 april (1 emmy)

Essie:29 April (2 emmy's)

Daantje: 1 mei (2 emmy's)

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Laloutje; 4 mei (2 emmy's)

Jellybean: 4 mei (1 cryo)

Daisydoo: 4 mei (1 cryo)

Tijgertje: 4 mei (2 emmy's)

Mo74: 9 mei

Wannabemom: half mei (nog onder voorbehoud)

Tulpie: 13 mei

Amy81: 3 mei (2 cryo's)

Meezie: 16 mei (2 cryo's)

Sharon: 15 mei

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Meezie: 26 mei

Geplaatst

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Sharon: 15 mei (1 cryo)

Testen:

Dee:
9 mei

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Geplaatst

Jeetje, woensdag wordt een drukke dag... meiden... op naar groen... dat kan dit bankje wel gebruiken.

:wav:

Geplaatst

icon1.png

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Sharon: 15 mei

Testen:

Dee:
9 mei

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Marie10: 24 mei

Hey Meiden,

7 mei heb ik punctie gehad en 10 mei terugplaatsing,

er waren 14 eitjes gevonden waarvan er 7 bevrucht is en

van die 7 waren er twee teruggeplaats en 4 waren goed om intevriezen

Ik heb me tog maar bij gezet na veel twijfelen,

omdat ik vorige jaar 3 keer van het bankje ben gevallen (1 keer verse en 2 keer cryoo )

Liefs Marie

Geplaatst

Die rood zijn wil ik heel veel sterkte wensen

en voor die nog moeten en wachten heel veel succes

en die groen zijn Van Harte Gefeleciteerd,

op naar meer groen

Geplaatst

Wat een drukte hier!

Gezellig; gefeliciteerd voor de aanmeldingen die meteen groen zijn.

Voor de dames die slecht nieuws hadden.... Balen; vreemd ook dat je evengoed een bloedtest moet doen! ga je heen en als je pech hebt kom je ook nog eens allemaal hoog zwangere vrouwen tegen die lopen te showen met hun dikke buik! Gruwelijk vind ik dat!

Sterkte!

Liefs Tulpie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden