Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeanine

ik test altijd met kv 2 voor 5

ik heb de testen nog van april 2010 waar nog steeds duidelijk 2 strepen op staan

lees dat je pregnyl hebt gehad dit kan ook helaas een verkeerde uitslag geven

ligt aan de dosering wat je gehad hebt

per dag verminderd het pregnyl in je lichaam

geloof dat dit na 8 dagen helemaal uitgewerkt moet zijn tenzij je een hogere dosis hebt gehad of extra prikken voor het bmslijmvlies

er is ergens op het forum een lijstje te vonden hoe dit werkt maar weet niet waar

hoop dat je volgende week nog een dikke vette streep of kruisje op je test hebt staan

• Reacties 443
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Marie, super deze site, ik zat al steeds op babybites te kijken maar daar kom je niet ver mee als je via het medice circuit zwanger raakt. Die van mij waren nog net geen blasto dus ga uit van de normale cryo terugplaatsing en dan ben ik vandaag 4 weken. de CB test gaf aan 1-2 weken dus dat betekend drie tot 4 weken zwanger. Dat klopt dus wel een beetje.

Ik ga dus ook maar uit van 1 goed genestelde cryo, anders zou mijn hcg nu toch wel veel hoger zijn?? toch??

Geplaatst

RAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leve de kruidvat test! Vanochtend een streep die niet meer wegging!!!!!!!!!!!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik kan wil gillen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nu het volgende 'breinpijnigen': zijn het er één of zijn het er twee?

oh oh, wat een heerlijk idee dat eindelijk de koelkast leeg mag en dat ik voor eens en voor altijd af ben van die vervelende hormonen!!!!

Geplaatst

Oh en, Sandra, ik lees net pas je bericht. Ik wilde eerst m'n gejuich kwijt. Ik weet dat de hcg al uit mijn lijf was door al dat 'stomme' vroegtesten. Bovendien is de hcg 13 dagen geleden. Dus ik mag er nu echt in geloven!

Geplaatst

Heey meiden,

Allereerst wil ik alle groene dames feliciteren!! Jullie geven hoop en kracht dat het toch kan!

Ik ben helaas vanochtend ongesteld geworden, ik heb niet meegeschreven op dit wachtbankje omdat ik er wat afstand van wilde nemen in de hoop dat ik er wat minder mee bezig zou zijn. Ik had vandaag kunnen testen maarja de ongi is me voor geweest en ik merk dat ik wel behoefte heb het even van me af te schrijven. Het is gewoon een kut gevoel, sorry hoor voor de woorden. Ik heb nog 1 cryo over van de 1ste icsi. Maar we gaan eerst op vakantie, weer even onszelf lekker opladen en daarna weer vol frisse moed er tegen aan! Thnx voor jullie "luisterende" oor meiden!

Lfs vlinder

Geplaatst

Meiden,

Helaas worden er weer veel uiteenlopende berichten geplaatst.....

Hoop dat diegene waar het niet bij is gelukt de kracht en moed bij elkaar kunnen rapen om (als ze dit willen) door te gaan.

Heel veel sterkte!!

Voor alle meiden die een positieve test in handen hebben.

Dit gevoel is onbeschrijvelijk. Proficiat en ik hoop dat het goed mag blijven gaan!

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaah, jeanine....harstikke super gefeliciteerd....ik mag ook officieel van de wachtbank af :) harstikke zwanger ben ik :)

en voor degene die het niet gelukt is...houd moed erin...het kan echt *heeeeeel veeeeeel knuffels*

Geplaatst

Benri, hoe hoog was je hcg? Ik denk namelijk dat ik ook wel heel hoog moet hebben. Ik heb net zo snel positief getest als jou volgens mij. En ik zit nu natuurlijk helemaal te denken: oh oh, één of twee? Jeetje, tot 16 juni wachten met de echo? Wat een tijd zeg!!!!!

Geplaatst

hoi jeanine...nou...kweet niet hoe hoog ie is, heb ik niet gevraagd...ze zei wel...letterlijk

"je hcg waarden zijn zo hoog....dat je een twijfelgeval bent" hahahaha...word nog wat dan...maar 16 juni de echo, dan weten we het zeker...ze zei ook dat het kon omdat het een ontzettend mooi embryotje was (een compactie of zoiets) en dat ik gewoon lekker veel hormonen aanmaak (wat ik dan maar hoop, om allerlei redenen), er is 1 embryo teruggesplaatst, maar mijn man heeft al een tweeling (die hij niet meer ziet) en zijn moeder is er ook een van een tweeling, dus dat het erin zat wisten we al...tis iig een een-eiige tweeling als het zo is...:) wel super voor je hoor...dat je positief getest hebt :) zooooo blij :)

oh...dan kom je ook bij ons natuurlijk de uitgerekend in februari bank :) koffie en koekje erbij :) en hoop dat er snel mensen bijvoegen die hier op het bankje zitten en anders op zijn minst volgende maand?? heel veel succes meiden....

knuffels

Geplaatst

oh, oké, dus je had geen t embryo'tjes terug. Ik vind het toch nu wel heel spannend of het er één of twee zijn. We hebben lang nagedacht of we er één of twee lieten terugplaatsen. Ik ben moeder van een jongetje van 14 maanden, dus de twijfel dat we er totaal drie hadden was toch wel even groot. Zeker omdat Tuurtje nogal een druk mannetje is (erg leuk hoor, maar een echte ontdekkingsreiziger in verhouding met zijn leeftijdsgenoten). Maar de kansen om uberhaupt zwanger te raken van één waren zoveel hoger met terugplaatsen van 2, dan we daarnaar neigden. En de kans dat je bij terugplaatsen van twee wél een tweeling krijgt is 15%. Dus we hebben de kans gewaagd. Onze voorkeur had 1 kind, maar als er twee erbij komen zijn ze uiteraard ook van harte welkom. Hoe druk het ook gaat worden, het wordt natuurlijk na de grote drukte ook hartstikke gezellig!

Ik kom inderdaad dan meedoen op het februari-bankje. 6 februari wordt dan de grote dag! Tenzij het er natuurlijk twee zijn, want dan verdwijn ik naar januari!

In het iui en 2 eitjes topic zit medusa. Als zij nu ook zwanger wordt van haar eerste ivf, dan gaat zij ws ook mee koekjes eten in februari topic!

groet,

Jeanine

Geplaatst

gezellig....ik zit erook...hoop dat het heel druk word daar en dat we met zijn alle thee met koekkies gaan eten daar :) maar ik denk dat ik ook verdwijn naar januari...volgens ziekenhuis noemen ze mij nu 4 weken en 3 dagen, wat in houd dat ik op 1 februari uitgerekend zou worden dan....dus ik zit wel heeeeeeeeel erg op het randje, maar we zullen zien...ik ga gewoon schipperen....ik ben idd ook erg benieuwd, voor mezelf, maar nu ook voor jou jeanine.....hebben we gezamelijk een tweeling, behalve dat mijn andere kinderen 12 en 8 zijn, iets andere leeftijd dus, dus dat heeeeeeeele drukke heb ik niet...ik heb andere zorgen (zoon in de prepubertijd, hahahaha)

knufknuf, denk dat ik voor nu even afscheid neem van dit wachtbankje...en af en toe even langs kom waaien om te kijken hoe het hier gaat, maar voel me nu een beetje "overbodig" hier....maar wil wel heeeeeeeeel graag weten hoe het met iedereen blijft gaan...:) hoop jullie snel te zien ;) en jullie kunnen mij vast wel vinden toch? hihi

knuffelknuffel

Geplaatst

Testen:

Danielle..: 1 Mei

Ivfsh: 3 mei

Sissy81: 4 mei

Dee: 9 mei

Andreana 9 mei

Daantje:14 mei

Essie: 16 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Jellybean: 18 mei

Daisydoo: 18 mei

Amy81: 18 mei

Tijgertje: 18 mei

Nes73: 19 mei

Mo74: 20 mei

Gabriella: 23 mei

Louise: 23 mei

Marie10: 24 mei

Tulpie: 25 mei

Wannabemom: 25 mei

Jett: 25 mei

Meezie: 26 mei

Hoopvol: 26 mei

Benbri: 27 mei

Sharon: 28 mei

Maureen: 29 mei

Jeanine: 1 juni

Eef: 1 juni

Yes, ik mag mijn naam ook groen maken.

Geplaatst

Wil het eigenlijk ook hier nog even melden; geen goed nieuws. Gisteren zijn er bloedingen begonnen waarna we gelijk het ziekenhuis hebben gebeld. Voor vanmiddag een afspraak voor een echo gemaakt. De bloedingen zijn steeds heviger geworden en vanaf vannacht veel buikkrampen erbij gekregen. De hoop is eigenlijk een beetje weg ook omdat ik het idee heb dat ik gisteren een klein vruchtje heb opgevangen. Daarnaast is er erg veel weefsel meegekomen.

Toch blijf ik speuren op internet of er zelfs in deze situatie bijvoorbeeld de andere embryo wel is blijven zitten. Maar mn borsten zijn al weer gestopt met gevoelig zijn, veel zachter.

Het wachten is nog lang tot half twee. Ergens vraag ik me af of het zinvol is, zeker ivm het bloedverlies en het is ook nog wel een eindje rijden voor ons. Maar ik wil het toch zeker weten omdat ik anders toch een hoop blijf houden die er misschien niet is...

Geplaatst

Gabriella, wat verschrikkelijk voor jullie!!!!! Ik herken het dat je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en vrees: je wilt zo graag nog hopen en het positieve gevoel dat het gelukt was vasthouden maar je bloedverlies klinkt inderdaad heftig en niet goed... Ik zie dat je al eerder een miskraam hebt gehad, wat enorm oneerlijk!

Heel veel sterkte toegewenst.......

Lfs Dee

Geplaatst

Oh Gabriella!

Superbalen!

Ik wens je heel veel sterkte en stiekum hoop ik met je mee dat er nog 1 embryo is blijven plakken.....

Liefs en veel sterkte vanmiddag!

Tulpie

Geplaatst

Testen:

Danielle..: 1 Mei

Ivfsh: 3 mei

Sissy81: 4 mei

Dee: 9 mei

Andreana 9 mei

Daantje:14 mei

Essie: 16 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Jellybean: 18 mei

Daisydoo: 18 mei

Amy81: 18 mei

Tijgertje: 18 mei

Nes73: 19 mei

Mo74: 20 mei

Gabriella: 23 mei

Louise: 23 mei

Marie10: 24 mei

Tulpie: 25 mei

Wannabemom: 25 mei

Jett: 25 mei

Meezie: 26 mei

Hoopvol: 26 mei

Benbri: 27 mei

Sharon: 28 mei

Maureen: 29 mei

Jeanine: 1 juni

Eef: 1 juni

Geplaatst

helaas, er was niets meer te zien op echo.... Bloedingen zijn nog steeds heftig al lijkt het nu wat minder te worden.

Volgende week hebben we een afspraak voor chromosomen onderzoek om te kijken of daar iets mis mee is. Dit is standaard na twee miskramen. Maar daar hoeft niets uit te komen.

Ben echt even helemaal weggeslagen nu. Hoe naïef we met de vorige zwangerschap waren en dat dat ineens mis ging, zo naïef waren we nu weer. 'het zal ons toch geen twee keer overkomen?'

Zo wordt een eventuele volgende zwangerschap er niet meer ontspannen op... Maar goed, eerst maar eens dit een plekje gaan geven.

Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!

liefs gabriella

Geplaatst

ooooooooooooh gabriella, wat super erg :( krijg er helemaal kippenvel van....het naief wezen begrijp ik wel hoor...ben ik ook...superblij dat ik zwanger ben...en dan wil je gewoon niet stil staan bij het feit dat het ook nog mis kan gaan....maar ik sta weer met beide benen op de grond...vind het echt heel erg voor jullie.....hoop dat er wat uit komt bij de test (niets kan toch ook nog goed nieuws zijn?) en heeeeeel veel sterkte bij het verwerken en een plekje geven.

heel veel liefs van brigit

Geplaatst

@benbri ik hoop echt dat je ondanks dit soort verhalen wel kunt genieten van je zwangerschap!!! ergens zou ik iedereen die nog maar kort zwanger is voor dit soort dingen willen behoeden, deze pijn. Want ik denk dat heeeel veel mensen er naïef in staan, en ergens is dat maar goed ook. Want stel je voor dat je alleen maar bezig bent met de dingen die mis kunnen gaan. Dan kun je helemaal niet genieten van wat er wel is, en de pijn en het verdriet komen toch wel als het mis gaat.

Daarom hebben wij, ondanks dat we wisten nav de vorige keer dat het zo vroeg mis ging, toch naar kinderwagens, kinderkamers etc zitten kijken af en toe op internet. Gewoon omdat het nu mocht. En ik ben blij dat we dat hebben kunnen doen. Want het was gewoon leuk.

Daarom aan iedereen die nu zwanger is; geniet er asjeblieft van. Zoveel en zolang mogelijk!!!

en daarnaast, we hopen zelf dat er niets uit de chromosomen test komt, dat kan nooit goed zijn. 'Domme pech' is ook niet alles, maar dan heb je volgens mij de volgende keer altijd nog meer kans op een zwangerschap..

liefs gabriella

Geplaatst

@gabriella, ja....das ook wat ik bedoelde....niets is goed nieuws....maar ja...als er niets uit de test komt is dat ook iets...nou ja..ik bedoel er mee te zeggen dat ik hoop dat het GOED nieuws is, wat het ook is...:) en ja...probeer ook zeker te genieten...ik moet wel, ik wil niet niet genieten en dan gaat het goed...dan kan ik het nooit meer over doen, dus begrijp zeker wat je bedoelt, maar in de achterhoofd heb je het toch wel...lekker dubbel dus....wij hebben zelfs al een kinderkamertje gekocht, maar meer omdat ie zoooooo goedkoop was en supermooi...dat krijg ik over 6 maanden nooit meer zo goedkoop....maar ik hoop dat het bij de rest wel goed gaat, blijft toch een onzekere periode allemaal...maar voorlopig gaat het goed, voel ik me goed (op de typische kwalen na)...laat je het wel weten wat er uit de testen komt? hoop dat het allemaal toch nog goed voor je gaat lopen.

veel liefs van brigit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden