Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Na enige tijd afwezig te zijn geweest kan en mag ik nu melden dat wij midden juni weer starten met de Deca. Dit word onze tweede ICSI poging en daarbij hopen dat deze hoopvoller zal verlopen als de eerste. Bij de 1ste poging hadden wij 15 follikels waarbij er maar 5 hebben losgelaten. 4 waren ervan bevrucht van zeer matige kwaliteit. Eentje teruggeplaatst en de rest heeft het toen niet overleefd om verder te gaan als cryo.

Wij hopen natuurlijk dat de tweede poging meer resultaten biedt als de eerste. Wie start er ook in Juni? Wellicht door samen erover te praten komen we de tijd wat beter door en kunnen we elkaar steunen daar waar mogelijk is door e.e.a met elkaar te delen.

Groetjes Propje

• Replies 426
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo,

Wij gaan waarschijnlijk ook in juni weer starten. A.s 13 mei hebben wij een evaluatie gesprek in het ziekenhuis.

In maart zijn wij begonnen met spuiten en hebben op 2de paasdag een terug plaatsing gehad maar na 12 dagen werd ik ongesteld.

Wij hopen dus ook in juni weer te beginnen met het spuiten van deca.

Groetjes Piekje

• 2 weeks later...
Posted
Start hormonen:

20 mei deca/ 4 juni gonal F Raba

1ste fm

19 juni Raba

Hoi dames ik zou me graag hier willen toevoegen ik kan geen ander forum vinden van start mei/juni. Is dat goed?

Posted

Ja natuurlijk Raba, wees welkom en ik hoop dat er meerdere dames hier zullen mee schrijven in het Juni Topic. Vandaag is voor mij de eerste dag dat ik weer aan de pil mag. Over drie weken begint het proces weer met de Deca. Spannend en kijk er erg naar uit maar tegelijkertijd nu al beetje zenuwachtig ivm de verschrikkelijke punctie die ik vorig jaar gehad heb.

Ik las dat je aan ICSI 3 begint?

Groetjes Propje

Posted

Ja inderdaad propje alweer icsi3

Heb inmiddels ook de topic mei juni gevonden. Maar daar is het net zo stil als hier. Hopelijk word het drukker. Gisteren de derde deca spuit gezet het blijft niet leuk die botte naalden. Dan moet je zo doorduwen maar alles voor het goede doel.

Propje spannend weer logisch dat je zenuwachtig bent. Hoeveelste keer word dit voor jou?

Posted

Voor mij word het de tweede keer Raba. Had natuurlijk net zoals iedereen gehoopt dat eentje genoeg was maar helaas.

Dat met die deca-injecties heb ik ook ervaren dat die zo bot zijn, het is inderdaad minder leuk als je harder moet duwen en uiteindelijk de injectie pijnlijker is terwijl dit eigenlijk niet had hoeven te zijn. Jammer, dat de fabrikant er verders niets mee doet want het gehele proces is al zwaar genoeg laat staan iedere dag geworstel met die injecties.

Het is voor het goede doel, zo denk ik ook, maar merkte toch een wezenlijk verschil toen ik zelf de menopur spoot met de puregon injectiessetjes en nu ten op zichte van de deca, veel meer ongemak, maar meer als dat is het voor mij niet. We kunnen het niet veranderen, en ach als ik mezelf bekijk hoe ik dacht een x-aantal jaren geleden, dan heb ik nu toch behoorlijk mijn grenzen verlegd met betrekking tot dit dus ook dit neem ik maar zoals het komt, immers hebben we weinig keus als we onze wens in vervulling willen laten gaan.

Groetjes propje.

Posted

Hoi meiden,

Ik wil mij ook graag aansluiten. Mijn tweede punctie staat gepland op 17 juni. Hiervoor heb ik een punctie gehad in augustus: 10 eiblaasjes, 9 goede eitjes, 5 bevrucht, 1 verse terugplaatsing (niet zwanger), 4 cryo's waarvan van 2 goed ontdooid, beide keren zwanger geweest van de cryo's maar na 5,5 week een miskraam beide keren :(

Nu met volle moed begonnen met poging twee!

Groetjes Sabine

Posted

Hallo Sabine,

Je bent zoals te lezen is al begonnen met de meds? Moet toch een ontzettende domper zijn als je tot twee keer aan toe zwanger bent geweest en dit geëindigd is in een miskraam. Het is anderzijds gelukkig wel mogelijk, die wetenschap heb je nu. Nu hopen dat bij de tweede icsi het positief uitpakt en hij/zij ook daadwerkelijk bij je blijft en je dit tot een goed einde mag brengen.

Groetjes Propje.

Posted

He dames,

Mag ik me ook aansluiten? Ik begin in juni met onze eerste ICSI behandeling.

Ik schrijf al een jaartje op een ander forum, maar daar wordt niet zoveel over de daadwerkelijke behandeling en hormonen gesproken. Daarom hoop ik hier wat meer herkenning te vinden. Even kort mijn zwanger worden-cv tot nu toe: ik ben 31, mijn vriend 35, en we zijn ruim 10 jaar samen. Sinds kerst 2009 klussen wij voor een beeb, tot nu toe helaas zonder resultaat. In oktober 2010 zijn we naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar de gyn. Januari 2011 de eerste onderzoeken gehad (bloedoz, echo's en semenanalyse). Bij mij is alles prima in orde, maar mijn vriend heeft te weinig goede zwemmers. Hij is pas op 8 a 9-jarige leeftijd geopereerd aan niet-ingedaalde balletjes, en daardoor verminderd vruchtbaar geworden. De eerste keer had hij 4 miljoen goede zwemmers, en vorige maand maar 100.000. We hebben toen ICSI voorgesteld gekregen. Dat was een enorme schok, omdat na de eerste semenanalyse over IUI gesproken was. We hebben er twee weken goed over nagedacht, en toen de knoop doorgehakt. Precies twee weken geleden hebben we de gyn laten weten dat we voor de ICSI behandeling gaan, en vandaag hadden we de intake al bij de verpleegkundige. We hebben er 1,5 uur gezeten en hele goede uitleg en spuitinstructies gekregen. Ik mocht zelfs al oefenen met spuiten! Ik ben deze week ongi geworden en gestart met de pil. Op 20 juni mag ik beginnen met de Decapeptyl, en dan is 28 juni de startecho. Op 1 juli beginnen met Gonal-F, en dan staat tussen 13 en 15 juli de punctie gepland, en ca 18 juli de terugplaatsing. Echt heerlijk dat het allemaal zo snel kan nu, na een half jaar 'niks doen' voor ons gevoel. Dat hadden we echt niet verwacht. Ik heb nu een enorme stapel info meegekregen en drie recepten. Begin juni ga ik mijn groentelade vullen!

Groetjes Jessi

Posted

Hallo Jessi,

Ik wil je allereerst heel veel moed en kracht toewensen voor je eerste icsi poging die komen gaat. Heel toevallig lopen we qua schema bijna gelijk op. ik heb namelijk 27 juni de startecho en dan beginnen met puregon. Ook ergens rond de 14de juli zal dan de punctie plaats vinden. Ook in onze situatie is het zo dat bij mij alles in orde is maar vriendlief verminderd vruchtbaar is. Ook daardoor zijn wij aangewezen op icsi, echter is er voor mijn vriend geen enkele aanwijsbare reden waardoor hij verminderd vruchtbaar is.

Leuk om hier te schrijven en toevallig dat we bijna gelijk op lopen over een paar weekjes. Kunnen we mekaar er doorheen slepen. Gaat vast en zekers goed komen.

Liefs Propje

Posted

Hoi Propje,

Dank voor je lieve berichtje. Inderdaad leuk dat we gelijk oplopen! Ik hoop dat we elkaar er door heen kunnen slepen, en natuurlijk dat we straks allebei een positieve test hebben! Wanneer heb jij je eerste poging gehad? Het lijkt me echt vreselijk als je na alle moeite geen succesvolle tp hebt. En nog wel met zoveel follikels.

Ik zie dat je met Puregon start. Is dat iets heel anders dan de Decapeptyl die ik krijg? Ik ben nog niet zo thuis in de medicijnwereld...Vind het ook heel lastig te begrijpen dat ieder ziekenhuis weer andere methodes en medicijnen heeft, het maakt me onzeker. In Belgie en Duitsland zijn ze veel verder, ik snap niet dat ze die technieken niet in NL toepassen. Dat heb ik gisteren ook aan de verpleegkundige gevraagd, maar die wist er ook niet zoveel over te vertellen. Voorlopig maar gewoon vertrouwen hebben in ons ziekenhuis denk ik. Ik zie er alleen nu al tegenop om de punctie zonder narcose te krijgen, dat schijnt in het buitenland standaard te zijn. Mijn vriendin heeft vorig jaar IVF gehad (vanwege borstkanker en chemo moesten snel cryo's ingevroren worden) en die heeft me horrorverhalen verteld over een zeer pijnlijke punctie. Volgens de verpleegkundige moet ik me daar geen zorgen om maken, maar dat doe ik stiekum al wel. Gelukkig kan ik nog 7 weken aan het idee wennen...

Groetjes Jessi

Posted

Hallo jessi,

uiteraard start ik ook met de Deca om mijn eigen men.cyclus plat te leggen en vervolgens met puregon. Heb je ook de bolletjes gekregen-> utrogestan??

Wat betreft punctie, is dat bij iedereen verschillend, ik had gewoon dikke pech dat ik ontzettend veel pijn had en een week ernaar nog niet recht kon lopen. De cocktail van morfine,dormicum en atropine sloeg bij mij nauwelijks aan terwijl bij andere meiden dit een wondercombi is. Natuurlijk heb ook ik zenuwen voor de volgende puctie maar heb geen ander keus. Ze veranderen de manier van verdoven gewoonweg niet omwille van mij. Sommige dames krijgen een verdoving in de schede. Heb ik niet gehad waardoor het extra pijn deed allemaal. Maar dat is allemaal afhankelijk van het protocol in het ziekenhuis.

vorig jaar sep/okt was de eerste poging. We waren dolgelkkig dat er een eicel bevrucht was, echter van de 15 eicellen hebber maar 5 losgelaten, 4 bevrucht en allemaal zeer matig van kwaliteit. geen cryo's dus al met al was eigenlijk die poging naar mijn inziens gedoemd te mislukken. Zelfs de ivf arts gaf aan de embryo zeer matig was en kwam er bij mij op neer dat ze me eigenlijk een emmy hebben teruggeplaatst die eigenlijk geen kans van overleven had. Maar goed dat is maar gissen natuurlijk. Jammer dat ik bij voorbaat niet de kwaliteit van de emmy heb geweten maar dat is misschien maar goed ook want anders ga je met slechte moed de twee wachtweken tegemoet.

Afijn, alles is eigenlijk afhankelijk van hoe het ziekenhuis waar je loopt werkt en ik moet het doen met de verdoving die ik krijg ondanks dat deze niet werkt.

Wel erg van je vriendin zeg, het zal je maar gebeuren, overkomt je het een moet je in een sneltrein vaart zorgen voor het anderen voordat het te laat is. Eigenlijk dubbelop als ik het goed begrijp.

Hoe is het inmiddels met je vriendin?

Posted

Hoi,

Ok, dan hebben we dus de zelfde medicijnen, handig ;-). De medicijnen moet ik nog ophalen, dat doe ik over twee weken. Kan ik in de tussentijd de groentelade nog voor de groente gebruiken, haha. Ik heb wel het recept voor de utrogestan gekregen, maar die haal ik nog niet op. Ik had verhalen gelezen van veel afscheiding en blijven liggen na het inbrengen, en dat leek me niet handig. De verpleegkundige kende de verhalen ook en zei dat ik ook injecties kan krijgen met pregnyl (?), maar dat hangt af van je gevoeligheid voor het FHS hormoon en of er nog eiblaasjes zijn blijven zitten (als ik het goed heb begrepen). Na de punctie kunnen ze hier meer over zeggen, dan kan ik dus eventueel een ander recept krijgen.

De coctail van medicijnen die je noemt voor de punctie werkte bij iedereen prima volgens de verpleegkundige. Na jou verhaal geloof ik het niet meer, haha. Maar ja, niks aan te doen inderdaad, een narcose geven ze gewoon niet.

Mijn vriendin heeft inderdaad drie weken na de diagnose de punctie gehad, ze kreeg een extra zware dosis Purol-F omdat het haar enige IVF poging was. Door de chemo kunnen je eierstokken beschadigen. Ze heeft volgens mij 6 of 7 cryo's in de vriezer zitten. Ze is nu klaar met de chemo's en lichamelijk 'genezen', maar moet nog vier jaar hormonen nemen om in de overgang te blijven. Haar tumor was namelijk hormoongevoelig, en ze zou door de vrouwelijke hormonen opnieuw borstkanker kunnen krijgen. Over vier jaar mag ze ermee stoppen en dan kan ze proberen om weer een natuurlijke cyclus te krijgen, en kunnen de cryo's teruggeplaatst worden. Ze is dan 37. Maar voorlopig moet haar huwelijk eerst maar de zware tijd zien te overleven, het gaat geloof ik niet zo goed.

Wel bijzonder trouwens dat mijn punctie gepland staat in dezelfde week als zij vorig jaar de punctie had. Dat moet een goed teken zijn toch?

Posted

Mijn vriendin heeft inderdaad drie weken na de diagnose de punctie gehad, ze kreeg een extra zware dosis Purol-F omdat het haar enige IVF poging was.

Dat moet natuurlijk Gonal-F zijn...

Posted

Hoi meiden,

Ook ik sluit me graag aan bij deze topic..

Wij zijn momenteel bezig met onze eerste ICSI behandeling in het VU in Amsterdam. Ik heb er inmiddels 5x deca spuiten in zitten en verwacht ergens volgende week ongesteld te worden. Dan mag ik terugkomen voor een uitgangsecho en zullen we horen wanneer ik met de Gonal-F kan starten.

@ Sabine, ik zie dat je ook in Almere woont, gezellig! :-) In welk ziekenhuis ben je onder behandeling als ik vragen mag?

Posted

Hoi Melis25,

Hé nog een Almeerder wat gezellig! Ik ben onder behandeling in het Flevoziekenhuis maar heb de terugplaatsing enzo in het VU en jij?

Groetjes Sabine!

Posted

Hey Sabine!

Ik ben volledig onder behandeling in het VU... Wat voor behandeling onderga je en hoever ben je daarmee?

Ik zit momenteel in mijn 1e ICSI behandeling, ben inmiddels 7 dagen decapeptyl aan het spuiten.

Groetjes Melissa

Posted

Ik ben nu bezig met mijn tweede ICSI poging. Ik ben nu een week Lucrin aan het spuiten en moet volgende week ongesteld worden. Vanaf vrijdag ga ik dan Menopur spuiten om de eitjes te laten groeien. De 17e staat de punctie gepland, erg spannend weer allemaal!!! Waar woon je in almere? Ik woon nu in buiten maar ga in Noorderplassen wonen :)

Ben jij ook 25 aan je naam te zien?

Groetjes!

Posted

Spannend hoor, ik heb precies de andere medicijnen, decapeptyl & gonal-f.

Ik ben inderdaad ook 25, net 3 weken geleden geworden. Ik woon ook in Almere Buiten, de Eilandenbuurt.

Mag ik vragen waarom jullie zijn aangewezen op ICSI?

Groetjes!

Posted

Dan wonen we dicht bij elkaar want ik woon in de landgoederenbuurt :)

Mijn zus heeft PCOS dus toen ik niet regelmatig ongesteld werd ben ik al snel naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd mijn man ook meteen meegenomen in alle onderzoeken en daar kwam toen uit dat hij erg weinig zaad heeft. Dat was echt een schok want ik dacht ik heb gewoon PCOS, krijg wat pilletjes en wordt vrij snel zwanger net als mijn zus. Dat was dus niet het geval. Nog wat onderzoeken verder bleek dat we aangewezen waren op ICSI en dat ik ook PCOS heb maar dan zonder de cystes. Bij mij is dan voornamelijk het probleem dat ik onvoorspelbare eierstokken heb. De eerste keer met stimuleren had ik dan ook overstimulatie en moesten we stoppen :( wat een domper!! De tweede keer had ik 10 eitjes dus dat was een goede oogst maar ik hoop deze keer op meer omdat ik allebei de keren zwanger ben geweest van een cryo. Dus ik ga er maar weer voor! Over +/- drie weken is het weer zover hoop ik :)

Groetjes!

Posted

Oh, vervelend dat je moest stoppen... :-( Komt dat doordat je dan teveel medicatie krijgt of dat je lichaam te heftig op de hormonen reageert?

Zo aan jou data te lezen lopen we gelijk; ik heb gisteren mijn laatste pil genomen en verwacht donderdag of vrijdag ongesteld te worden. Dan mag ik meteen met de gonal-f beginnen.

Hoop i.i.g. voor jou het allerbeste!

Laat je ff weten als je weet wanneer je weer naar het VU moet? Wie weet treffen we we elkaar daar ;-)

Fijne dag!

Posted

@Melis: Je eerste week spuiten met Deca zit er al weer op he? Hoe is het gegaan? En kun je merken dat je lichaam erop reageert?

Ik zie in je handtekening dat je flink afgevallen bent de laatste maanden. Wat ontzettend goed! Wil je er nog veel meer af hebben?

Hier weinig te melden. Afgelopen weekend hebben we (in de kou en regen) gekampeerd met mijn familie. Heel gezellig maar erg vermoeiend. Gelukkig heeft helemaal niemand gevraagd wanneer wij nou eens aan de kids gaan beginnen. Dat had ik wel verwacht, en ik zag er een klein beetje tegenop. Gelukkig ging alle aandacht naar de hoogzwangere vriendin van mijn neefje, en hun schattige zoontje van 1.

Gisteravond hebben we mijn schoonouders verteld dat we met ICSI gaan beginnen. Mijn vriend was best emotioneel, zo zielig. Mijn schoonouders wisten niet eens dat we een kindje wilden, en waren heel verbaasd. Ze hadden het er blijkbaar regelmatig samen over gehad dat ze hoopten dat we onze kinderwens het niet eeuwig zouden uitstellen om verre reizen te kunnen maken. Nou, die reizen maken we gewoon hoor zolang er nog geen baby is. Nu kan het nog ;-) Mijn schoonouders voelden zich wel schuldig denk ik over de late operatie van mijn vriend. Maar vroeger wisten ze nog niet dat dat zo slecht was voor de vruchtbaarheid, dus daar kunnen zij ook niks aan doen. We hebben het nog even nagevraagd, en mijn vriend was inderdaad pas 8 toen hij aan zijn balletjes geopereerd werd.

Posted

@Jessy79, thnx voor je berichtje! :-D

Heb net nr. 8 erin gezet, deze was ff rot, haha... Mijn lichaam reageert er al goed op, heb het gevoel dat ik kilo's weer ben aangekomen. Heb net toch maar ff op de weegschaal gestaan en guess what; 0,8 kilo afgevallen. Ben kennelijk gewoon opgeblazen, wellicht door die hormonen...

Nu wachten tot ik ongi wordt, heb er nog nooit zo naar uitgekeken. Dan wordt er weer ff een uitgangsecho gemaakt en mag ik starten met de gonal-f.

Hoe is het met jou? Hoe kijk je tegen het toedienen van de hormonen aan?