Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Net terug uit het VU voor een uitgangsecho; zag er allemaal goed uit. Ik mag vandaag ook starten met het spuiten van Gonal-F naast de deca.

@ Raba, hoe is het met jullie? Hoe gaat het met de Gonal-F? Merken jullie al iets? Raba, wanneer heb jij je 1e FM?

Hier in Almere regent het pijpenstelen :-( Denk dat ik zometeen maar ff wat nepzon ga opzoeken, ff lekker bijkleuren onder de zonnebank!

Vandaag gaan manlief en ik naar Zeeland om onze mega grote hond (Duitse Dog) naar zijn nieuwe bazen te brengen..

Fijne dag allemaal..

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Juni

Melis25: ongesteld geworden, 5 juni uitgangsecho en starten met de gonal-f, 12 juni 1e FM

Raba: ongesteld geworden, geen uitgangsecho en naast de decapeptyl ook 4 juni gonal-f spuiten

Sabine: ongesteld geworden, 4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo

Geplaatst

Hoi Melis25,

Ik zie dat jij vandaag ook in het VU was, mischien heb ik je wel gezien???

Ik had om 10 over half 9 een afspraak voor een echo, en ik begin vanavond pas aan de 1ste pil, dus voor mij duurt het allemaal nog even,

en jij mag starten met gonal-f???

Ik schrijf mee in een andere topic, "wie start er in Mei/Juni bij forum IVF''

Voor ons is het namelijk niet zeker, op de dag van de punctie wordt gekeken hoe de kwaliteit van het zaad is, vandaar ICSI of IVF.

Maar ja alles gaat voor de rest hetzelfde,alleen is ICSI voor het lab. wat ingewikkelder.

Groetjes Saba

Geplaatst

Hoi Saba26,

Wat toevallig, ik was gisteren inderdaad in het VU.. Ik had om 8.50 uur een uitgangsecho en ben gisteren ook gelijk begonnen met het spuiten van gonal-f naast de deca.

We moeten elkaar dan wel gezien hebben, wat had je aan? ;-) Ik was helemaal in het zwart gekleed; mouwloos truitje, harembroek en birckenstock slippers :-)

Spannend dat jullie mogen starten! Ik heb ook het lange protocol, ik was op 9 mei gestart met de pil.. Het lijkt allemaal lang te duren, maar het valt allemaal reuze mee hoor.. Hoe staan jullie er tegenover? Ik vind de behandeling tot nu toe erg meevallen, had het spuiten van de hormonen veel zwaarder verwacht.

Ik begrijp dat je meeschrijft bij het topic van IVF, maar het lijkt mij gezellig als je ook hier komt meeschrijven (als je dat wilt natuurlijk).

Groetjes Melissa

Geplaatst

Hè meiden kom gezellig met jullie meeschrijven

Helaas is onze cryo tp mis gegaan afgelopen donderdag maar we gaan met volle goede moed op naar de volgende poging

Vandaag het zkh gebeld en we mogen gelukkig gelijk verder dit betekend dat we vanavond alweer de eerste puregon mogen zetten best spannend weer

Zal snel even bijlezen zodat ik weet hoe het met de rest van jullie gaat

Geplaatst

@ Veer..

Welkom bij ons, haha.. ;-)

Positiviteit, daar kom je heel ver mee. Ondanks dat je prikken vast al wel gewend ben, wil ik je toch succes wensen.

Andere meiden, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hoi meiden!

Hier gaat alles ok ben net lekker een weekendje weg geweest (Drenthe), was erg gezellig en had even wat afleiding. Dat heb ik erg nodig want ben zo nerveus! Ben erg met de behandeling bezig terwijl ik juist probeer dat niet te doen, snappen jullie? Vandaag de derde dag dat ik aan het stimuleren ben met Menopur, moet de spuiten helemaal zelf maken wat een gedoe! Poedertjes en water :s

Heb niet echt last van bijwerkingen vind ik zelf (manlief denkt daar soms wat anders over ahaha) maar zit wel onder de puisten in mijn gezicht, lijk wel een puber haha! Vrijdag de eerste echo, ben benieuwd!!!

Hoe is het met de andere meiden???

Groetjes Sabine

Geplaatst

Hey Sabine!

Fijn om te lezen dat je een leuk weekend weg achter de rug hebt. Ik snap best dat je erg met de behandeling bezig bent, het is ook allemaal niet niks (vind ik). Ik wist helemaal niet dat je Menopur zelf moet klaarmaken, lijkt mij dan best spannend. Gelukkig is de gonal-f een kant en klare pen en ik vind de naalden ook een stuk vriendelijker om jezelf mee te prikken. Hebben ze bij jou al iets gezegd over het aantal te verwachten follikels/eicellen? Relaxed dat je weinig last hebt van de bijwerkingen. Zelf merk ik er wel wat van; stemmingswisselingen (zit voornamelijk mezelf dan in de weg) en mijn buik is best opgezet.

Ach, maar alles uiteindelijk voor het goede doel, toch?! Hoe ervaart jou man e.e.a?

Groetjes Melissa

Geplaatst

@ ChrisH... ik zie in je handtekening dat je vandaag voor de startecho bent gegaan. Hoe was het? Hoe vond je de gonal-f om te spuiten?

Geplaatst

Hoi Melis25,

Nee ze hebben niets gezegd over de te verwachten eitjes, kan dat dan? Ik ga vrijdag pas voor het eerst een echo maken en omdat ik PCOS heb zijn mijn eierstokken erg onberekenbaar. De vorige keer had ik met deze dosis Menopur 10 eitjes maar het kan volgens mij net zo zijn dat ik er nu veel meer of minder heb, lekker lastig weer :( Ik moet het toch een beetje spannend houden voor mezelf ;p

Mijn man is echt een man wat dat betreft, kan erg lastig zijn. Ik maak mij erg druk om de pogingen en ben erg bang dat het niet gaat lukken binnen de drie pogingen. Hij daarintegen heeft zoiets van: er is nog niets aan de hand we gaan ons pas druk maken als het echt niet lukt. Ook zou hij er goed mee kunnen leven als het nooit zou mogen lukken, dat gevoel heb ik (nog) niet, wil alles geprobeerd hebben! Hoe zit dat bij jullie dan?

Groetjes Sabine!

Geplaatst

Hey Sabine,

Lijkt me best lastig als je niet zo goed weet hoe je lichaam erop reageert, dat het de ene keer meer of juist minder kan zijn. Ik ben heel erg benieuwd en hoop op het beste voor jullie.

Mijn man is heel begripvol en meelevend, hij wil graag een keer de hormonen spuiten en heeft zelfs een keer met een lege deca spuit op de bank gezeten om te ervaren wat ik elke dag moet doen; spuiten. Na een half uur keek hij me aan en zei; lief, met alles respect maar dit durf ik niet. Bij ons is de situatie weer anders, bij ons ligt het "probleem" bij mijn man. Door een aantal chemokuren en het verwijderen van één zaadbal is zijn zaadproductie gestopt. We hebben dus nog maar een beperkte voorraad zaad en die ligt ingevroren in het AMC. De gyn heeft gezegd dat wij goede kansen hebben omdat bij mij alles er goed uit ziet. Natuurlijk houden we rekening met een teleurstelling, maar we hebben goede hoop.

Ben erg benieuwd naar de eerste fm. Hoeveel fm zijn er nog nodig voordat ik de punctie kan ondergaan? Kortom, heel erg benieuwd en nieuwsgierig.

Zie jij er op tegen de punctie?

Wel leuk dat we maar één dag verschil hebben in de behandeling, wie weet meid... :-)

Groetjes Melissa

Geplaatst

Hoi Melis25,

Ja ik heb je wel gezien! Ik zat tegenover jullie,

samen met mijn vriend,ik had ook een zwarte broek aan met een zwart lang truitje en een grijze riem.

Wat grappig!!

O mooi gelijk beginnen met stimuleren! Ik vind het allemaal wel heel erg lang duren,kan niet snel genoeg gaan ;-)

En hoeveel eitjes waren er al te zien??

Ik vind het wel super spannend allemaal!! Maar denk dat ik pas echt bij mijn volgende menstruatie het gevoel ga krijgen dat de behandeling echt begonnen is,

omdat ik dan pas de hormonen ga spuiten.

Begin wel over 2 wkn met de deca.

Ik zou het wel leuk vinden om ook hier mee te schrijven,maar dat wordt een beetje veel,als ik 1 dag niet heb meegelezen in de topic,

is er weer veel geschreven en heb je alweer veel te lezen.

Maar zal af en toe kijken hoe het met je gaat!!

Groetjes Saba

Geplaatst

Hey Saba26,

Wat grappig, ik heb jullie dan ook gezien. Jij bent ook vrij lang toch?!

Ik kan me best voorstellen dat je het lang vindt duren, zo dacht ik er in het begin ook over. Ik vind elke onderdeel (onderzoeken, echo's, bloedprikken, pil) een stap dichterbij. Hoe kijk je er tegen aan om de hormonen te gaan spuiten?

Woon je trouwens in de buurt van het VU?

Groetjes Melissa

Geplaatst

Hoi Melis,

Ja klopt ben 1.83. Ja echt leuk dat we elkaar gezien hebben!!

Ik ben niet bang voor naalden ect. maar ben een beetje bang voor de bijwerkingen,

jij had er geen last van hè?

Ik ga zo naar de apotheek,alles is besteld kan het ophalen rond 12u,ben benieuwd.

En hoe doe jij dit allemaal in combinatie met je werk??

Liefs Saba

Geplaatst

Hey Saba,

Inderdaad, zat al naar je te kijken omdat je ook zo lang bent, haha ;-)

De enige bijwerkingen die ik heb/had zijn soms vermoeidheid. Nu ik naast de deca ook de gonal-f spuit merk ik dat mijn buik wat rommeliger is dan normaal. Hoogstwaarschijnlijk is de boel daarbinnen goed aan het groeien! :-D

Ik heb een 40-urige kantoorbaan en ik kan gaan en staan waar en wanneer ik dat wil, ik ben er op mijn werk heel open over. Toen mijn man destijds ziek was hebben ze ook alles van dichtbij meegemaakt en dat is altijd vol begrip gegaan, dus vandaar mijn keuze om er open over te zijn. Ik heb wel heel duidelijk aangegeven dat ik niet continu benaderd wil worden met de vraag of ik nou al zwanger ben. Als ik iets qua informatie wil delen, horen ze het vanzelf. Maar ik kan ook behoorlijk chagarijnig zijn (kort lontje hebben) en dat zien ze aan mijn gezicht wel dat ze me beter ff met rust kunnen laten. Gelukkig heb ik volgende week een weekje vakantie, dus het laatste week spuiten kan ik in alle rust doen. De punctie is waarschijnlijk de week erna.

Hoe ga jij e.e.a. regelen met je werk? Mop, niet bang zijn voor de bijwerkingen. Dat was ik ook en uiteindelijk valt het reuze mee. Iedere vrouw en ieder lichaam reageert er weer anders op, gewoon de hele mikmak op je af laten komen!

Woon je in de buurt van Almere?

Liefs Melissa

Geplaatst

Haha,ja kan er ook niks aan doen, en had ook nog een klein hakje aan,dat waren mijn nette schoenen ;-)

O ja was ik vergeten te zeggen, woon niet echt in de buurt van 't VU, wij wonen in Beverwijk, als ik zwarte markt zeg, weet iedereen het wel :-)

Daar gaan een hoop mensen heen om te shoppen.

Ja inderdaad bij jou is het nu lekker aan het groeien!!

Ben benieuwd hoeveel het er bij jou zijn, wanneer heb je eerste fm??

Ik heb het op mijn werk alleen tegen mijn teamleiders verteld, en een paar collega's. Heb ook geen zin om het iedere keer opnieuw te vertellen,

zodra het gelukt is zal ik iedereen alles vertellen, werk met ong. 50 collega's vandaar.

Ik zie wel hoe het loopt, en ben bijna nooit ziek, dus als het teveel wordt blijf ik gewoon lekker thuis,

zodat ik lekker rustig aan kan doen.

Dat is wel fijn dat je lekker open kan zijn op je werk!! En ze weten precies wanneer ze jou met rust moeten laten ;-) haha

Oké thx, hoop dat het bij mij ook meevalt dan!!

Vanmorgen bij de apotheek alles opgehaald, me groentela is gevuld.

Liefs Saba

Geplaatst

Oh dat is de hele andere kant op, wij wonen in Almere..

Veel medicijnen heb je gekregen he, mijn groentela is inmiddels alweer half leeg, haha.. Heb je ook gonal-f, pregnyl en utrogestan gekregen?

M.b.t. je werk vooral doen waar je je goed bij voelt, je moet vooral geen stress hebben nu.

Ik heb a.s. zondag mijn eerste fm, ben heel erg benieuwd. Ik loop praktisch gelijk in de behandeling met Raba en Sabine86 van dit forum.

Hopelijk hebben we allemaal straks goed nieuws en wordt dit topic enorm "vruchtbaar".

We hebben een lijstje gemaakt wie/wanneer een stap van de behandeling ondergaat, wellicht leuk om jou gebeurtenissen er ook in te vermelden?

Liefs Melissa

Geplaatst

Hoi Melis,

Ja klopt, heb hetzelfde gekregen als wat jij hebt, heb alleen een herhaal recept gekregen voor de deca,

Weet ook niet waarom,heb nu voor 2 wkn ma ja begin er 19 juni pas mee.

En stress over me werk zkr niet,dit gaat voor!! Het is nou eenmaal niet anders ja toch!!

Dus je moet een week gonal-f spuiten voordat je de 1ste fm krijgt zo te lezen.

Spannend, ben benieuwd!!

Liefs Saba

Geplaatst

Hoi dames het blijft nog best rustig hier.

Wij gaan bijna al voor de 1ste fm komende zondag. Zo spannend.

Voel me goed.

Melis lopen gelijk benieuwd of we de punctie en tp gelijk hebben. Met een beetje geluk zijn we samen zwanger

Geplaatst

Juni

Melis25: ongesteld geworden, 5 juni uitgangsecho en starten met de gonal-f, 12 juni 1e FM

Raba: ongesteld geworden, decapeptyl , 4 juni gonal-f spuiten, 1 fm 12-2, radboud nijmegen, tese 3 rietjes, 3de icsi.

Even bijgewerkt.

Geplaatst

Hallo dames ik meld me ook weer aan, ik heb vandag bloed geprikt als het goed is hoor ik woensdag ofdat ik mag beginnen ja oftenee, dit vanwege mijn endometriose:).

Ik weet nu niet ofdat mijn punctie dan in juni is of in juli , maar wilde deze spannende tijd niet alleen doorbrengen dus ik sluit me alvast aan:).

In maart heb ik een cryo terugplaatsing gehad en daarna was alles op wij gaan voor poging nummer drie , en we hopen op een moi vruchtbare zomer:D!

Kan iemand mij aan het lijstje toevoegen want ik ben nogal blonT.

Liefs Roos

Geplaatst

Hm lees net dat de topic icsi is , sorry van deze blunder , dacht dat het wachtbankje juni was:).

Zo als ik al schreef ben een beetje Blont.

Zal me verplaatsen naar het juiste bankje.

Geplaatst

Heey Raba,

Het is i.d.d erg rustig hier, zullen wij de boel maar volschrijven, haha?! Leuk dat we exact tegelijk lopen..

Ik heb geen idee hoeveel fm's je gemiddeld krijgt voor een punctie, is per vrouw verschillend neem ik aan? Ook ik voel me goed, wel een opgezette buik waarin van alles gebeurd wat ik nog nooit eerder heb gevoeld, hopelijk is dat allemaal goed.

Laat je me ff weten hoe je 1ste fm is gegaan zondag? Ben heel erg benieuwd en hoop op een mooie score voor je/jullie.

Liefs

Geplaatst

hallo meiden,

ik zal me als ts ook even melden. ik begin aanstaande woensdag pas met de eerste deca weer, volgens mij ben ik laatste in de rij als ik jullie berichten zo lees. 27 juni heb ik pas de startecho waarna ik hopelijk met de puregon kan beginnen. Voor mij dus nog e.e.a afwachten.

Momenteel slik ik wel al een aantal weken de pil, echter is deze zo licht dat ik al twee weken tussentijdse bloedingen heb, volgens ziekenhuis kan dit geen kwaad het is alleen ongemakkelijk.

Weet wel dat als er een laatste icsi nodig zou zijn dat ik om een zwaardere pil vraag want mijn lijf word compleet heen en weer geslingerd en dreigt iedere dag ongesteld te worden door de te lichte pil.

Wat mij betreft wil ik ook wel aansluiten in het rijtje

15 juni deca

19 juni laatste pil

27 juni startecho

is voorlopig de enigste info die ik heb.

Groetjes Propje

Geplaatst

Hey Propje,

Leuk dat je ook komt meeschrijven! Je hebt dit topic tenslotte zelf gestart, haha ;-)

Hoeveelste ICSI poging ga je mee beginnen? Ik heb je behandeldata in het rijtje gezet...

Succes en we hopen zo nu en dan iets van je te lezen hier!

Juni

Raba: ongesteld geworden, decapeptyl , 4 juni gonal-f spuiten, 1 fm 12-2, radboud nijmegen, tese 3 rietjes, 3de icsi.

Propje: 15 juni starten met deca, 19 juni laatste pil, 27 juni startecho

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden