Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Melis,

Dit is voor ons de 2de icsi behandeling. Jullie uiteraard ook veel succes, kunnen we allemaal goed gebruiken.

Groetjes Propje

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wij hebben net ook groen licht gekregen voor onze 2de icsi poging.

23 juni mag ik starten met decapeptyl

6 juli eerste echo.

Spannend weer dus.

Groetjes Piekje

Geplaatst

Heey Piekje,

Gefeliciteerd dat jullie ook weer mogen starten en welkom bij dit topic!

Ik lees in je handtekening dat je al een ICSI-wondertje hebt, super!

Hoe heb jij de eerste ICSI poging ervaren? Het spuiten, de punctie, de terugplaatsing, wachtweken?

Hopelijk kom je regelmatig mee schrijven bij deze topic, tot op heden is het hier nog vrij rustig...

Liefs Melissa..

Geplaatst

JUNI

Melis25: ongesteld geworden, 5 juni uitgangsecho en starten met de gonal-f, 12 juni 1e FM, 1e ICSI

Raba: ongesteld geworden, decapeptyl , 4 juni gonal-f spuiten, 1 fm 12-2, radboud nijmegen, tese 3 rietjes, 3de icsi.

Sabine: ongesteld geworden, 4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo

Propje: 15 juni starten met deca, 19 juni laatste pil, 27 juni startecho

Piekje: 23 juni starten met deca, 6 juli startecho

Geplaatst

Hoi meiden!

Vandaag heb ik de eerste echo gehad (stimulatiedag 7). Alles zag er goed uit tot nu toe, maar dit kan natuurlijk bij mij altijd weer veranderen :s

Ik had aan de ene kant ongveer 10 en aan de andere kant ongeveer 6 follikels. Ze waren allemaal ongeveer even groot dus dat was positief. Dinsdag weer een echo en hopen dat ze allemaal rustig zijn doorgegroeid. Als het weer te langzaam gaat kan ik de dosis verhogen....

Groetjes Sabine!

JUNI

Melis25: ongesteld geworden, 5 juni uitgangsecho en starten met de gonal-f, 12 juni 1e FM, 1e ICSI

Raba: ongesteld geworden, decapeptyl , 4 juni gonal-f spuiten, 1 fm 12-2, radboud nijmegen, tese 3 rietjes, 3de icsi.

Sabine:4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo, 14 juni tweede echo

Geplaatst

Hey Sabine,

Fijn om te lezen dat de 1e FM goed was! Hoe voel je je verder?

Ik heb een zeurende buikpijn in mijn onderbuik, een buikpijn te vergelijken met die tijdens een menstruatie. Hebben jullie dat ook gehad tijdena het stimuleren? Ik ben nl. bang voor overstimulatie, al weet ik niet waarom..

Hoor graag van jullie ..

Hoi meiden!

Vandaag heb ik de eerste echo gehad (stimulatiedag 7). Alles zag er goed uit tot nu toe, maar dit kan natuurlijk bij mij altijd weer veranderen :s

Ik had aan de ene kant ongveer 10 en aan de andere kant ongeveer 6 follikels. Ze waren allemaal ongeveer even groot dus dat was positief. Dinsdag weer een echo en hopen dat ze allemaal rustig zijn doorgegroeid. Als het weer te langzaam gaat kan ik de dosis verhogen....

Groetjes Sabine!

JUNI

Sabine:4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo, 14 juni tweede echo

Geplaatst

Ja ik heb dat ook! Ik heb lage rugpijn en mijn benen doen zeer. Ook voel ik mijn eierstokken heel erg, als ik bijvoorbeeld hard ga zitten of lucht in mijn darmen heb (sorry hihi).

De vorige keer had ik dit ook dus ga er maar van uit dat dit normaal is.

Jij hebt zondag je eerste echo? spannend! Op welke stimulatiedag zit je dan? Ik zit nu op stimulatiedag 7...

Groetjes!!

Geplaatst (aangepast)

Hoi Melis,

Ja wij hebben al een ICSI wonder!! ( helemaal geweldig)

Nu gaan we proberen een broertje of zusje te krijgen.

De eerste icsi poging vond ik heel erg mee vallen. ( in mijn gedachten hihi) nee het viel mij wel mee.

Ik heb weinig last gehad van het spuiten, de punctie vond ik wel mee vallen en die wachtweken vlogen voorbij.

De vorige poging vond ik veel moeilijker ( al had ik verwacht dat het minder zou zijn omdat je er al 1 rond hebt lopen) maar niets vond ik minder waar. Wederom vond ik het spuiten een eitje en heb er helemaal geen last van gehad. De punctie vond ik nu veel pijnlijker en die wacht weken waren een hel!! Ik heb zovaak getest niet normaal. En op wachtdag 12 werd ik ongesteld. ( volgens mij stond ik er veel te getrest in ofzo)

Nu mag ik kiezen of ik onder volledige narcose ga bij de punctie, en ik heb me voorgenomen relaxed te zijn en niet te vroeg te testen.

Maar ik ervaar wel meer druk omdat we elke keer maar 1 eitje over hebben en geen cryo's en we hebben nog maar 2 kansen....

Ik snap ook dat wij het geluk al wel hebben mgogen ervaren en we een kindje hebben maar het verlangen naar een tweede is ook erg groot!

Waarom ben je bang voor over stimulatie?

Groetjes Piekje

aangepast door piekje
staat door elkaar
Geplaatst

He meiden,

Ben ik weer even. Erg drukke week gehad op het werk en ik was zwaar verkouden, dus was te moe om 's avonds nog achter de laptop te kruipen. Ik heb ook nog geen berichtjes teruggelezen. Morgenvroeg gaan we voor een weekje naar Frankrijk (vendee), naar het huisje van mijn schoonouders. Lekker even een weekje relaxen, veel fietsen, zwemmen, bbqen en rosé drinken. Nu mag het nog, haha. Als ik begin met spuiten wil ik namelijk zo min mogelijk alcohol drinken, dus dit is de laatste week dat het mag van mezelf. Want direct na de vakantie gaan we eindelijk beginnen! Mijn groentelade is sinds woensdag gevuld met de deca, gonal-f en die andere (?). Het paste zelfs niet in één lade! Ik heb er onwijs zin in om te beginnen met de behandeling, en ben zoooo relaxed en positief. Ik hoop dat ik dat nog even volhoud. De laptop gaat mee naar Frankrijk, dus daar probeer ik weer een beetje bij te lezen.

@rABA: heel veel succes zondag met de fm!

Ik vul het lijstje nog even aan:

Sabine: ongesteld geworden, 4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo

Jessi79: 20 juni starten met deca, 24 juni llaatste pil, 28 juni startecho

Geplaatst

begin nu echt mijn eierstokken te voelen. Steken in mijn zij en bolle buik. Wat last van mijn hoofd.

Ben er blij mee dan weet ik tenminste dat het goed gaat. Want zo voelde ik me ook met onze 1ste poging.

Morgen nog even werken en dan in de middag naar de forumdag. Er is nog plek dus die mee wil kan zich nog opgeven.

Er is een hightea in Bunnik. Zondag al om half 10 in radboud nijmegen zijn. En daarna naar de mobilehome die we gehuurd hebben voor 8 dagen in de buurt van nijmegen. Hoeven we niet zo heen en weer te rijden heerlijk. Hebben we de eerste keer ook gedaan en dat is zo goed bevallen dus nu nog een keer en nu komt onze droom uit 3x is scheeprecht.

Geplaatst

@ Sabine, "fijn" om te lezen dat je die "klachten" ook hebt, weet ik i.i.g. dat het erbij hoort. Al die gevoelens, pijntjes, klachten zijn voor mij nieuw en ik kan dan ook niet wachten tot a.s. zondag als ik de 1e FM heb. Zondag zit ik op stimulatiedag 8, dus ik ben heel erg benieuwd. Hoe is het verder met je? Nog leuke plannen voor het pinkster weekend?

@ Raba, een bolle buik heb ik ook haha... Hoe is het verder met je? Spannend he a.s. zondag onze 1e FM? Ik ben helaas niet bij de high tea morgen, ik heb andere verplichtingen (waaronder een moeder in het ziekenhuis :-() Veel plezier en doe alle meiden de groeten ;-)

@ Jessy.. Veel plezier in Frankrijk! Bon voyage :-D

@ piekje.. Soms ben ik een angsthaas, dan lees ik een verhaal en herken ik ineens alle symptomen van het onderwerp. Na het geruststellende bericht van Raba en Sabine over het voelen van de eierstokken ben ik grotendeels gerustgesteld.

Lieve meiden, ik ga lekker mijn bedje in. Weltrusten voor jullie en we spreken elkaar snel weer..

Liefs Melissa

Geplaatst

@ Melis25: nou spannend hoor morgen! Laat je het weten? Ik ga dit weekend niet echt iets bijzonders doen, ja rapporten schrijven :s dan heb ik dat maar vast gehad en het geeft lekker veel afleiding :) Ga jij nog wat leuks doen?

Groetjes Sabine!

Geplaatst

Heeey Sabine!

Ik laat het je zeker weten hoor... Zal mijn best doen om ff een update via m'n iPhone te doen aangezien wij vanuit het ziekenhuis direct door moeten naar de verjaardag van mijn schoonvader, we gaan zeilen... :-( Heb er zo geen zin in, hahaha.. M'n schoonfamilie en ik gaan nl. niet zo goed samen!

Manlief en ik hebben nu een weekje vakantie. Afhankelijk van de echo-resultaten en wanneer de 2e FM wordt gepland willen we een paar dagen weg, een stedentrip naar Barcelona/Parijs/Instanbul o.i.d.

Succes met rapporten schrijven en geniet van je weekend! Spreek je morgen sowieso wel ff..

Liefs Melissa

Geplaatst

Ladies, is hier iemand naar de high tea gegaan? Was het gezellig?

Ik hoop dat jullie beter weer hadden dan in Almere, hier was het feest; onweer, hagel & regen..

Raba, heel veel succes morgen bij je 1e fm, ik hoop op een mooie oogst voor je.. Laat je weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

De hightea was geslaagd leuk om de gezichten erbij te zien.

Wij zijn op weg half 10 als in nijmegen zijn. Dus nu bepakt en bezakt onderweg. Ben zo benieuwd.

Melissa succes vandaag vandaag horen we allebei hoeveel eieren we hebben

Geplaatst

Heey Raba!

Wij zijn ook onderweg naar het ziekenhuis..

Heel veel succes meis en laten we van een mooie oogst uit gaan ;-) Veel plezier en ik spreek je straks..

Liefs Melissa

Geplaatst

Hallo meiden,

Heb net mijn 1e follikelmeting gehad; 7 follikels rechts en 5 links.. 2 of 3 waren er al 14 mm, een paar van 12 en nog een aantal iets kleiner dan 10 mm.. A.s. woensdag heb ik de 2e follikelmeting! Helemaal blij! :-)

Raba, hoeveel follikels heb je?

Geplaatst

6 links en 6 rechts. Allemaal bijna even groot ik dacht dat die 15mm zei bms was 6. Dinsdag 2fm.

Melissa super resultaat ook al.

Spannend weer

Geplaatst

Meiden, wat is het rustig bij deze topic...

Raba, als ik het goed heb begrepen heb jij vandaag je 2e fm. Hoe is het gegaan? Is de punctiedatum al bekend?

Sabine, hoe is het met jou? Ook jij hebt (volgens mij geheugen) vandaag je 2e fm gehad. Alles goed gegaan? Voor jou al een punctiedatum bekend?

Ik zit momenteel in de verf bij de kapper, het duurt zo ongelovelijk lang... 2 kapsters en ze blijven maar nieuwe klanten op het wachtbankje zetten.. De 12% peroxide schroeit mijn hele hoofdhuid weg, maar goed.. Als het eindresultaat maar goed is, toch?! Sorry voor mijn beklaag, maar val hier echt bijna in slaap.

Meiden, fijne dag gewenst en ik hoop snel weer goede berichten van jullie te lezen.

Liefs Melissa

Geplaatst

Melissa,

het zal gauw drukker worden naar mate er meer op de planning staat. Morgen is voor mij de eerste deca dan gaat alles weer van start. Maar ook dat za rustig verlopen tot aan de startecho want dat begint pas het feitelijke stimuleren. Denk dat het gauw drukker word als we hopelijk allemaal in de wachtweken komen te zitten. Dan hebben we elkaar hard nodig om ons de tijd door te slepen.

Groetjes Propje

Ps. Hoe is het inmiddels met je nieuwe Coupe?? Hahahahaha. Hoop dat alles haren er nog op zitten.

Geplaatst

@Propje, hahaha.. Ik ben net klaar bij de kapper.. 80 euro en een paar ons haar lichter ben ik erg blij met het eindresultaat. Sta nu (heel fout) bij een loempiakraam een pasteitje naar binnen te werken, haha..

Hoeveelste poging is dit voor jou?

Liefs Melissa

Geplaatst

oefff maar dat is niet fout hoor die loempiakraam, dat is gewoon heeelllll erg lekker.

Voor mij of beter gezegd voor ons word dit de 2de poging icsi. Heb er veel "zin" in althans ga er met goede moed tegenaan, denk dat dat beter klinkt. Wat betreft resultaten is het toch maar altijd fase gewijs afwachten.

Word dit voor jou de eerste?? Of heb ik er overheen gelezen?

Gr. Propje

Geplaatst

@ Propje... zal ik je eens iets bekennen? Ik heb een loempia én een pasteitje gegeten... **schaam, schaam, schaam** hahaha....

Het was i.d.d erg lekker, zeker na een 3 uur durend bezoek aan de kapper, pfff...

Spannend hoor, de 2e ICSI... Mag ik vragen wat de reden is dat jullie hierop zijn aangewezen en waarom het de 1e keer niet goed is gegaan?

Wij zijn momenteel i.d.d. bezig met onze 1e ICSI-behandeling. Zit vandaag op dag 10 van de gonal-f (naast de deca) en heb morgen m'n 2e FM.. Afgelopen zondag had ik de 1e FM en daar zagen ze 12 follikels, ben heel erg benieuwd wat en vooral hoe groot we ze morgen gaan aantreffen.. Wij zijn er ook enorm positief in en gaan er ook met goede moed tegenaan! Denk dat positiviteit ook enorm bijdraagd aan een goed resultaat!

Groetjes Melis

Geplaatst

Punctie datum is donderdag 11uur vanavond om 23 uur pregnyl spuiten. Als ze nog even groeien hebben we er 12 anders 8. Het is lekker weer hier in heumen. We hebben net gezwommen en liggen nu te zonnen. Hopelijk blijft het zo. Melissa succes morgen

Geplaatst

@ Raba... Joeppiiie!!!! Helemaal goed... Spannend hoor meid!

Ik ga duimen voor 12 mooie follikels, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt :-)

Veel plezier met je mannetje en ik hoor graag van je hoe het verder met je gaat!

Vanuit de Eilandenbuurt zal ik jullie huis goed in de gaten houden, hahaha! Have fun meid!

Liefs Melis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden