Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Raba, heeeey buurvrouw, toevallig ook in de Eilandenbuurt? Hahaha ;-)

Wij gaan volgens mij ook praktisch gelijk op, wat gezellig!

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Geplaatst

Hahaha wat toevallig allemaal! En alledrie gaan we ongeveer gelijk op :)

@ Melis: Ik heb meer het idee dat ik zo moe ben van mijn werk, ben kleuterjuf :) en we lopen nu tegen het einde van het schooljaar. Ik merk eigenlijk nooit zoveel van de hormonen gelukkig.

Groetjes!!

Geplaatst

@ Sabine... oh, dat lijkt mij i.d.d. een vermoeiende baan. Zeker zo aan het einde van het schooljaar..

Mag je dezelfde dag met de volgende hormonen beginnen als dat je de echo hebt?

Geplaatst

@ Melis: Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt, ik ben nu aan het wachten tot ik ongesteld word en dan bel ik naar het ZH. Als alles volgens planning verloopt begin ik vrijdag met stimuleren... Ik denk dat de ziekenhuizen een beetje anders werken?

Groetjes!

Geplaatst

@ Sabine, sorry voor mijn onduidelijkheid...

Maar je hebt inmiddels antwoord gegeven op mijn vraag, haha..

Hoor veel geluiden dat de menstruatie enkele dagen langer kan duren i.v.m. het spuiten van de decapeptyl, ben heel erg benieuwd...

Fijne avond! :-)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vinden julie het goed als ik me bij jullie aansluit over de ervaringen van ICSI?? ik heb vandaag mijn 2e punctie gehad voor poging 2 van ICSI.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Tobbert75,

Welkom bij deze topic, uiteraard hartstikke leuk als je je ervaringen etc. met ons wilt delen.

Hoe is de punctie gegaan? Erg veel last van gehad?

Ff een algemene vraag... Ik spuit sinds 23 mei decapeptyl en heb afgelopen zondag (29mei) mijn laatste pil geslikt? Enig idee wanneer ik een menstruatie kan verwachten? Volgens de verhalen kan de decapeptyl nog weleens voor vertraging in de cyclus zorgen en het laatste wat ik wil is bijv. niet kunnen starten met de Gonal-F i.v.m. een vertraagde of zelfs uitgebleven menstruatie...

Fijne dag vandaag! Geniet van het mooie weer...

Groetjes,

Melissa

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik me ook bij jullie voegen? Gister hebben we evaluatie gehad van de vorige (mislukte) icsi poging.

We gaan weer beginnen. Als het goed is wordt ik tussen nu en een paar dagen ongesteld en dan mogen we gaan bellen.

Als alles goed gaat gaan we rond 23 juni weer starten met Decapeptyl...

Groetjes Piekje

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben nieuw op deze site. Ik wist niet van het bestaan.

Ik ben Angelique en ben 38 jaar. Ik heb nog geen kinderen en we willen zwanger worden via icsi. We hebben net de eerst punctie gehad en ik had wel 16 eitjes. Daarvan zijn er nog 9 ingevroren. Ik heb mijn eerste puntie gehad op 4 mei van dit jaar en ik ben op dit moment zwanger. Maar mijn hcg waarde is niet hoog. Bij de eerst bloedmeting was hij 265 en bij de 2e 630. Nu moet ik as vrijdag voor weer bloed prikken en een inwendige echo.

Het ziekenhuis is bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze lopen me bang te maken voor een miskraam. Maar ik voel me goed, ik ben niet misselijk ed. Dus ik ben op dit moment erg onzeker. Ik heb niet veel vrienden dus ik hoop dat jullie mijn vriendjes kunnen worden.

groetjes Angélique

Geplaatst

Welkom Anna18904..

Ondanks je onzekerheid m.b.t. je zwangerschap wil ik je toch van harte feliciteren :-)

Laat je niet gek maken, gewoon naar je lichaam luisteren...

Geplaatst

Melissa stripheldenbuurt dus bijna buren haha. Wij lopen in nijmegen radboud. Na begonnen te zijn in flevo daarna umcu. Wij moesten helemaal daarheen daar konden ze ons alleen helpen. Echt een super fijn ziekenhuis iedereen is zo aardig.Voor ons verhaal zie mijn weblog.

Geplaatst

Raba, ben je al ongesteld geworden? Heb je ook drie weken de pil geslikt? Ik heb wel de pil geslikt (zondag de laatste), maar ben nog niet ongesteld.

Ik maak me hier een beetje druk om. Meeste vrouwen worden 3-4 dagen na de laatste pil ongesteld, maar ik heb ergens gelezen dat de decapeptyl zorgt voor een vertraagde of zelfs het uitblijven van een menstruatie. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, omdat ik een uitgangsecho krijg als ik ongesteld ben en dan ook met de gonal-f mag beginnen..

Heb jij hier ervaring mee?

Hoop dat je me hier wat info over kan geven, of i.i.g. wil laten weten wanneer jij ongesteld bent/wordt aangezien we (volgens mij) gelijk op gaan.

Thanks mop! :-)

Geplaatst

Dames, vinden jullie het leuk om bij te houden wie/wanneer/welke behandeling ondergaat en wanneer de volgende stap gepland staat?

Dit "schema" was er ook altijd in de topic "wie start er waarschijnlijk ook in april/mei 2011" en ik vond dat altijd erg leuk om te lezen...

Juni

Melis25: kan elk moment ongesteld worden, dan uitgangsecho en naast de decapeptyl ook gonal-f spuiten

Raba: kan elk moment ongesteld worden, dan uitgangsecho en naast de decapeptyl ook gonal-f spuiten

Mochten er wijzigingen/aanvullingen zijn kunnen jullie het rijtje gewoon kopieëren en opnieuw posten :-)

Raba, ik ben zo brutaal geweest om jou er ook in te zetten omdat ik weet dat wij gelijk lopen ;-)

Fijne dag allemaal, ik ga lekker zwemmen met de kleine van m'n zusje! Tot later :-)

Geplaatst

Ik vul het lijstje even aan want ben vandaag ongesteld geworden, had vrijdag de laatste pil genomen dus bij mij duurde het ook even wees niet bang!

Nu moest ik bellen als ik zou gaan menstrueren maar op Hemelvaartdag zijn ze gesloten :s morgen maar even bellen dus...

Groetjes!!

Juni

Melis25: kan elk moment ongesteld worden, dan uitgangsecho en naast de decapeptyl ook gonal-f spuiten

Raba: kan elk moment ongesteld worden, dan uitgangsecho en naast de decapeptyl ook gonal-f spuiten

Sabine: ongesteld geworden, 3 juni beginnen met stimuleren (MENOPUR)

Geplaatst

He meiden,

Ook zo van het lekkere weer genoten de afgelopen dagen. Dat hebben we ook nodig he!!! Het zonnetje houd je positief.

Mijn punctie is goed gegaan. Het is me mee gevallen. Goed ontspannen is heeeel belangrijk. Ik heb er verder niet veel last van gehad. Je moet je eigen rustig houden erna. Wij lopen in het maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Ik heb er goede ervaringen mee aardige artsen hebben de tijd en leggen alles uit.. dat maakt je al een stuk zekerder.

Ik ben begonnen met spuiten bij mijn eerste mensturatiedag met Gonal F en Cetrotide. Daarvoor heb ik niets geslikt of gespoten. 48 uur voor de punctie heb ik Ovitrelle moeten spuiten dit is voor het rijpen van de eitejs voor de punctie. Nu na de punctie heb ik alleen Utrogestan. Dit zijn vaginale capsules voor het aanmaken van de juiste dikte van je baarmoederslijmvlies, zodat het eitje wat hoop ik morgen terug wordt geplaatst zich kan nestelen.

Spannend meiden.. en al ongesteld geworden.

@ sabine 86, raar dat het ziekenhuis is gesloten. hoop dat je iemand te pakken krijgt.

@Jessi79, Ook bij mijn man zijn de ballen niet optijd ingedaald. Dit is operatief gebeurt toen hij een jaar of 9. Hij heeft toen op 23 en 26 jarige leeftijd 2 kinderen gekregen. Nu is hij inmiddels 41 en hierdoor is de vruchtbaar heid ook zeer slecht.

@anna18904 hoe is het nu met je.. laat je niet gek maken hoor!!

Groetjes

Geplaatst

Juni

Raba: ongesteld geworden, geen uitgangsecho en naast de decapeptyl ook 4 juni gonal-f spuiten

Sabine: ongesteld geworden, 3 juni beginnen met stimuleren

Geplaatst

Juni

Raba: ongesteld geworden, geen uitgangsecho en naast de decapeptyl ook 4 juni gonal-f spuiten

Sabine: ongesteld geworden, 4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe is het hier? Nog leuke plannen voor dit weekend?

Heb het overzicht even gewijzigd i.v.m. mijn menstruatie en echo morgen..

Fijne dag allemaal! :-)

Juni

Melis25: ongesteld geworden, 5 juni uitgangsecho en starten met de gonal-f (naast de decapeptyl)

Sabine: ongesteld geworden, 4 juni beginnen met stimuleren, 10 juni eerste echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden