Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeey meiden!

Lig weer veilig in mijn eigen bedje, ga zo ff het roesje uitslapen..

Punctie is me echt 100% meegevallen want echt pijn heb ik niet gehad door de fantastische mecdicijnen, ik was ff helemaal de weg kwijt, haha. Er zijn 10 eicellen gevonden, een prima oogst dacht ik zo, toch?

Zondag bellen om te kijken hoeveel er bevrucht zijn en of we dan maandag de terugplaating hebben. Ben benieuwd! :-)

Sabine, heeft je mannetje je al gebeld over het aantal eicellen? Wie weet zien we elkaar a.s. maandag dan in het VU voor de terugplaatsing.

Meiden, ik ga ff m'n ogen dicht doen, spreek jullie vanmiddag weer..

Liefs xxx

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hormonen

Melis25: 23 mei decapeptyl, 5 juni gonal-f

Raba: 4 juni gonal-f

Sabine: 4 juni Menopur

Propje: 15 juni decapeptyl

Piekje: 23 juni decapeptyl

Follikelmeting(en)

Melis25: 1e FM 12 juni, 2e FM 15 juni

Raba: 1e FM 12 juni, 2e FM 14 juni

Sabine: 1e FM 10 juni, 2e FM 14 juni, 3e FM 15 juni

Punctie

Raba: 16 juni

Melis25: 17 juni

Sabine: 17 juni

Terugplaatsing

Raba: 19 juni?

Melis25: 20 juni?

Sabine: 20 juni?

Testen

Melis25: 1 juli (bloedtest)

Geplaatst

Ik had zeven eitjes die eruit waren gehaald waarvan er 6 goed waren... Zondag bellen hoeveel er bevrucht zijn, zo spannend allemaal!!!

Ja misschien zie ik je maandag wel, zou wel leuk zijn! :)

Groetjes!!

Geplaatst

Zo, ik ben weer aanspreekbaar, haha..

Wat een heerlijke medicatie heb ik gekregen, het aanprikken van de follikels voelden als een stomp in je buik, een heel apart gevoel. Nu heb ik slechts een zeurende buikpijn met af en toe een steek, valt me enorm mee. Bedankt voor al jullie lieve reacties, heeft me echt goed gedaan!

Moest gelijk beginnen met de Utrogestan, dus er zitten inmiddels 2 porties in, haha..

Geplaatst

Hey Meiden,

Fijn dat de punctie bij jullie is meegevallen. Maakt het toch allemaal wat gemakkelijker als deze fase van de behandeling meevalt.

Nu hopen op goede bevruchtingen en uiteraard de Tp's voor jullie.

Raba: Kiezen jullie voor 2 emmy's ivm leeftijd of kwaliteit embryo? Wij zitten namelijk ook nog in dubio gezien de kwaliteit en leeftijd van vriendlief voor wat betreft we er 1 of 2 terug laten plaatsen. Toch wat meer kans zo lijkt het dan. Maar het is moeilijk om een "keuze" te maken daar het beide voor en nadelen heeft.

Fijn weekend toegewenst aan iedereen.

Liefs Propje

Geplaatst

Propje Wij zien er meer kansen in en dit word al de 4 tp. Wij voelen ons zekerder hierbij. Maar ik snap heel goed dat jullie het moeilijk vinden. Wij hebben ook gemerkt bij vrienden dat ontdooiing ook niet altijd lukt bij hun zijn er van de 3 cryos maar 1 over. En ze hadden ook een keer dat er geen cryo meer over was. Succes met de moeilijke beslissing. Wij zouden het ook niet erg vinden als we een tweeling kregen dat is ook een reden voor ons.

Geplaatst

Wij hebben (helaas?) geen keuze of we er 1 of 2 laten terugplaatsen, dat komt omdat ik net 25 ben geworden.

@ Raba, een tweeling lijkt ons ook niet verkeerd hoor.. Hoe is het met je? Nog veel last van je buik? Ben je ook al begonnen met de utrogestan bollen?

Geplaatst

We hebben net te horen gekregen dat we twee emmys hebben die worden morgen teruggeplaatst. Balen wel dat er geen cryo's zijn. Er waren er wel 4 gedeeld maar twee deelde raar en hadden een afwijking in de kern. Dus vandaar 2. Hoop zo dat dit het word knijp hem nu wel. Ook omdat dit al onze 3 de poging is.

In nijmegen heb je wel een keus 1 of 2. Liever willen ze 1 maar laten je toch de keus.

Ik heb veel last van mijn buik móet echt rustig aan doen gisteren mee geweest om boodschappen te doen dat heb ik geweten. Ik gebruik ook die bollen.

Geplaatst

Jeetje Raba, ik kan me voorstellen dat je daardoor best een beetje knijpt. Ze hadden toch 8 eicellen bij je weggehaald?

Wel beter dat je in Nijmegen zelf de keuze hebt of je er 1 of 2 laat terugplaatsen, wij zouden dat ook wel willen.

Boodschappen doen? Ik merk ook aan mezelf dat ik veel te veel doe, loop en beweeg. Nu zit ik dan ook languit op de bank met enorme buikpijn.

Hoe lang zijn jullie van je werk thuisgebleven na de punctie/terugplaatsing?

MEt de buikpijn die ik nu heb kan ik a.s. maandag echt niet werken..:-s

Geplaatst

Ik heb de vorige keer alleen het weekeinde vrij genomen nu ben ik gelukkig nog een week vrij. We zouden vanavond op visite gaan bij een goede vriend omdat zijn vriendin voorgoed naar nederland komt. Maar ik blijf thuis veel te veel pijn in mijn buik. Het is anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Mijn man is.nu weg en ik lig op de bank

Geplaatst

Hoe laat moet je morgen in Nijmegen zijn voor de tp, Raba?

Sabine, moet je morgen ook tussen 9.00 - 9.30 uur bellen om te kijken of er bevruchtingen zijn? Spannend he?! :-)

Geplaatst

Hormonen

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Testen

raba: 4 juli thuistest

Geplaatst

@Raba, thanks meid, ben heel erg benieuwd hoeveel er bevrucht zijn! Succes met de tp van de emmy's..

@ Sabine, duim voor een mooi een mooi aantal bevruchtingen voor je! Wie weet tot maandag in het VU..

Meiden, ik ga lekker slapen.. Heb nog steeds zeurende buikpijn van de punctie :-(

Slaap lekker allemaal!!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaa, morgen om 14.45 uur tp..

Vpk kan/mag niet zeggen hoeveel er bevrucht zijn, dan horen we morgen in het VU.

En? En? En? Sabine, ben heel benieuwd!

Geplaatst

JJJOOOEEEHHHOOOEEEE ik moet morgen om 15.00!! Dan kunnen we elkaar zien! Lachen hoor :)

@Raba: heel veel succes straks ik ga aan je denken!!

Liefs Sabine

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd meid!

Zeiden ze ook niks over het aantal bevruchtingen bij jou?

Wij zijn er morgen rond half 3, gezellig! :-)

Raba, succes straks! X

Geplaatst

Nee dat hoor je pas als je daar al helemaal klaar ligt :( ik ben zo benieuwd maar nog even wachten. Ik ga wel gewoon de ochtend werken dan gaat de dag lekker snel :)

Geplaatst

Oh, dan is morgen dus extra spannend voor ons! :-)

Manlief is morgen en dinsdag vrij, dus die neem ik ook lekker vrij...

Fijne dag vandaag, zie je morgen ;-)

Geplaatst

@Raba: ik hoop dat de tp goed gegaan is. Heb je nog veel last van buikpijn?

@Melis en Sabine: heel veel succes morgen!

Ik duim heel hard voor jullie alledrie! Hup emmy's, doe je best en hou je goed vast!!!

@Propje: hoe gaat het tot nu toe met de deca? Heb je er last van? Ik mag morgen mijn allereerste spuit zetten voor onze eerste poging. Spannend! Straks maar even goed de handleiding lezen, de uitleg van de vp is alweer een paar weken geleden.

Vorige week hebben we (eindelijk) aan mijn schoonouders verteld dat we bezig zijn voor een beeb en dat het tot nu toe nog niet zo lukt. Ze waren helemaal verbaasd, hadden echt geen idee dat we nu al kinderen wilden (en ik ben al 31!). Ze dachten dat we voorlopig nog gewoon veel verre reizen wilden maken. Tja, dat doen we ook wel, maar dat wil niet zeggen dat we ondertussen ook een beeb willen! Straks gaan we het aan mijn ouders vertellen, die weten ook nog van niks. Ik wilde het wel eerder vertellen, maar vriendlief had er wat moeite mee. Mijn vriendinnen en collega's weten het wel allemaal, ik ben er op het werk heel open over.

Denken jullie er vandaag ook allemaal aan dat jullie mannen over precies een jaar misschien wel hun eerste vaderdag kunnen meemaken? Ik zou het zo leuk vinden!

Ik was weer uit het rijtje verdwenen, nu sta ik er weer tussen:

Hormonen

Jessi79: 20 juni decapeptyl

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Testen

raba: 4 juli thuistest

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden