Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag een kleine tattoo laten zetten die symbool staat voor alles wat met onze kinderwens, de male malen, icsi, hoop, dromen, etc etc te maken heeft. Maar ik wil niet iets dat gelijk voor iedereen zichtbaar is als zijnde zo... Hij moet niet heel melodramatisch zijn, maar juist iets moois waar je kracht uit kan halen en wat laat zien dat we doorzetten om onze wens in vervulling te laten gaan en waar ik hopelijk later op terug kan kijken als een geslaagde periode...

Dus... Wie heeft ideeën? Ik wil hem op mijn pols en hij zal dan zo rond de 5 cm max worden...

Groetjes!

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jaaaa ik denk er ook over na, eigenlijk al besloten maar nog niet het lef.....

Ik wil niet zichtbaar, ik ben helaas een tweeling verloren en een eenling dus weet al wat ik wil.

Maak zelf iets moois, wat voor jou goed voelt, iets unieks!

Posted

Gewoon doen! Heb je er al 1 of zou het je 1e worden?

Ik heb er al 1 op mijn voet en onze trouwring is ook een tattoo. Allemaal klein en fijntjes - hou persoonlijk niet van die hele grote grove plaatjes...

Maar denk er al een half jaar over, maar kom er niet uit wat ik dan wil...

Posted

Ik heb zelf 2 jaar geleden een tattoo laten zetten. Bij mij staat de tattoo net boven mijn rechterlies. Met bikini of ondergoed aan zie je m niet, maar mijn man natuurlijk wel thuis onder de douche of in bed. Het is echt is voor ons tweeen.

Hij is ongeveer 6 bij 3 cm groot en het zijn mooie lijnen die in elkaar overlopen. Niet met een hele speciale betekenis als plaatje ansich, maar de emotionele waarde is er voor ons wel.

Posted

Ik heb zelf een aantal tattoo's en op mijn rechteronderbeen heb ik iets staan met 2 lotusblloemen... die staan voor moederschoot en vruchtbaarheid. Die geven mij de hoop en de moed om door te gaan en staan voor de innige wens om twee kindjes te krijgen. Nu moet je dat nog maar afwachten, maar nr 1 is onderweg en so far so good!!

En als je geen wens uitspreekt, zal ie ook niet uitkomen zeg ik altijd maar...

Ook mijn trouwring is een tattoo... een kleine boeddha zittend op een lotusblad, de betekenis lijkt mij ook duidelijk he? hihi...

Succes

Lfs, Judith

Posted

Hoi Ink

wat een mooie gedachte, ook ik loop nog steeds met de gedachte om een tattoo(tje) te laten zetten.In mijn geval gaat tot op heden nog steeds de voorkeur uit naar 2 kleine identieke blauwe vlindertjes, deze staan ook symbool voor onze jongens maar ik ben er nog nog niet helemaal uit.... ook niet over de plaats.....heb ook altijd geroepen voor mij nooit een tattoo..ja inderdaad zeg nooit nooit.....

Goh, wat zou een mooi idee zijn voor je, moeilijk hoor, dat van die lotusbloem klinkt erg mooi, moet zeggen dat ik je nick-name erg toepasselijk vind!

Mocht ik nog een ingeving krijgen dan laat ik het je weten, veel succes, ook vooral met de komende icsi!

liefs

Babeth

Posted

Ik heb ook tattoo's, wel wat grotere maar ik wil ook als of we ons 2e kindje hebben of als het niet lukt en het bij ons dochtertje blijft ook een 1tje laten zetten, ben er natuurlijk ook nog niet overuit omdat we niet weten of het om 1 of 2 gaat, alleen de naam(en) vind ik ook niet zo, bij mij zelf dan...

Ik denk dat je bij jezelf moet kijken wat voor jou een symbool is wat dan ook waar jij een gevoel bij heb.

Ik wil iets met yin yang, die staat voor mijn gevoel voor meer dingen, vanwege mn borderline ben ik altijd in gevecht om in evenwicht te blijven, rust voor mijzelf te vinden, mn kinderwens staat nu ook alweer 5 jaar vrij centraal in mn leven wat nog al hobbels opleverd en de yin yang staat dan voor mij symbool dat ik het af kan sluiten en in evenwicht wil zijn met mijn gezin wat ik heb.

succes met vinden wat bij jou past en raakt waar het voor jullie omgaat.

Liefs Medusa

Posted

Leuk om jullie reacties te lezen.

Medusa - ja, je hebt gelijk - ik wil ook echt iets waarvan ik zoiets heb van "dat is m!", maar dat heb ik nog steeds niet, terwijl ik er echt al lang mee in mijn hoofd loop, dus vandaar dit topic ;-)... Mooi hoe je beschrijft wat dat symbool voor jou betekent! ZOu zelfs ook mooi passen bij zowel 1 als ook bij 2 kinderen: kan je op 2 manieren uitleggen - een die wel mocht komen en 1 die alleen gewenst blijft of hopelijk voor jou de 2 kindjes die beiden gekomen zijn en daarmee het plaatje compleet maken...

Babeth - moest wel lachen om je opmerking over m'n naam: ik had m zelf nog niet gelinkt (heet Inge en vrienden korten dat wel eens af naar ink ;-)). Het idee van die 2 vlindertjes voor je 2 zoontjes zou erg mooi voor je zijn vind ik persoonlijk ja...

En ik heb inderdaad ook al wel eens nagedacht over de lotusbloem ivm diens betekenis - is een mooie bloem, dus die hou ik in gedachten... Judith - leuk ook een tattoo als ring. Kregen jullie er ook zoveel opmerkingen op van "wat als het fout gaat" etc?

Doortje- dat van jou vind ik ook mooi - iets wat puur en alleen een betekenis voor jullie samen heeft...

Ik ga nog maar s verder verzinnen en jullie gedachten / ideeën daarbij blijven welkom ;-)...

Oh ja - weten jullie of je eigenlijk een tattoo mag zetten als je zwanger bent?

Posted

he dames,

heb zelf ook 2 tattoos...ene van twee katten (een zwarte en een witte, die voor onze twee katten staan) en eentje die op twee ogen lijken...een soort van tribal, maar dan net iets anders, op mijn onderrug: zodat ik altijd ogen in mijn rug heb (gezet in een tijd dat ik veel achterbakse dingen heb meegemaakt).

[ATTACH=CONFIG]1363[/ATTACH]

Zit zelf ook al weer na te denken over een derde, maar geen idee waar...heb zelf al een mooie tattoo getekend (vind ik dan) en het lijkt een beetje op een bloem die met heel veel sliertjes en tierelantijntjes tot bloei komt...een knopje (eitje) dat zich tot iets moois ontpopt...weet alleen nog niet of ik het wel doe en waar...

weet overigens niet of je een tattoo mag zetten als je zwanger bent...weet wel dat je het beste kunt navragen wat voor soort verf/inkt dat ze gebruiken. Stel er zit ijzerstof in, dan zou dit schadelijk kunnen zijn, mocht je een scan ofzo moeten krijgen...kan brandwonden veroorzaken...(zei mijn broer, die mijn eerste tattoo, de katten, eraf wilde vegen toen hij m zag..hahahahahahaha)...

liefs,

Nico

Posted

Onze 'trouwringen' (niet echt een ring maar aan de binnenkant van onze polsen) zijn ook direct na de ceremonie gezet door een vriend van ons! Iedereen stond met ogen als schoteltjes te kijken onder het eten van de taart!! hihihi

Ik heb geen opmerkingen gekregen over wat als het misgaat, want je zou ze ook als gewone tattoo kunnen zien.

Ik heb mijn lesje vroeger wel geleerd tijdens mijn 1e huwelijk... heb toen (jong en onbezonnen) de naam van mijn toenmalige echtgenoot laten zetten. Deze relatie eindigde in een erg lelijke scheiding tgv zijn ADHD en borderline, wat pas later is gediagnostiseerd bij een persoonlijkheids onderzoek bij hem. (Medusa: dus ik begrijp hoe belangrijk dat evenwicht is voor jou en je gezin!)

Ik zou geen tattoo laten zetten tijdens een zwangerschap vanwege de adrenaline die vrijkomt in je lichaam. Misschien dat een klein tattoo'tje geen kwaad kan, maar ik weet dat bij grotere tattoo's er toch veel met je lichaam gebeurt.

Succes!

Posted

He girls,

Hier een tattoo-fan. Heb er meerderen waaronder een paar flinke. De mooiste is het portret van mn moeder omringd met rozen op mn bovenarm (alleen zwart en schaduw), dan heb ik ook zo'n "aarsgewei" als nico ;) ik was toen 1 van de eersten, daarna zag jr er steeds meerderen mee. En ikheb op mn voet/enkel (pijn!) 2 flinke pioenrozen met cherryblossoms en een vlinder allemaal in pasteltinten

Denk goed na over wat je zet, waar je het zet, wanneer (beste is najaar/winter want mag bij genezing geen zon op dan wordt'tie dus lelijk), en last but not least door wie want lang niet elke tattoo-artiest zet ze strak. Dus check altijd vtv zijn/haar werk en vergelijk het met anderen. Vaak hebben ze portfolio online.

En als je zwanger bent mag je NIET worden getattooeerd o.a. ivm adrenaline wat erg kan stijgen tijdens het tattooeren, maar de inkt kan ook slecht pakken of rare effecten hebben

Posted

Wauw- bijzonder om de tattoo's gelijk na de ceremonie te zetten! Was bij ons helaas niet mogelijk. In onze ring staan 2 "I" -tjes van onze voornamen. Daarnaast ben ik een tweeling van sterrenbeeld, dus voor mij is het een dubbele betekenis ;-). Heb je die van je ex nog? Want ze kunnen hem ook coveren of weglaseren begreep ik.

Ik heb beide tattoo's in Achtmaal laten zetten: een vrouwtje die haar eigen praktijk aan huis heeft. Heel kundig, hygiënisch en vooral erg klantvriendelijk en goed in het "fijne" werk. Die op mijn voet bestaat uit allemaal takjes en bloemetjes en ze is erg goed in de kleine details. Plus ik vond het prettig dat niet iedereen zomaar in en uit loopt terwijl je daar op die stoel zat, want ze werkt alleen op afspraak... Ze heeft alleen wel een aardige wachtlijst - zou dan pas over een half jaar a een jaar aan de beurt zijn en aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken, durf ik ook nog niet goed een afspraak te maken ivm een eventuele zwangerschap, want na wat ik van jullie lees, moet ik dat dus niet doen ;-)...

Posted

Nee, je mag geen tattoo laten zetten als je zwanger bent.

Ik weet al heeeeeeeel lang dat ik een tattoo wil van yin yang, maar wacht daar dus mee om dat ik niet weet in welke vorm, met of zonder naampjes enz, vandaar. je kan het inderdaad op meerdere manieren zien en daar staat hij ook voor.

Ik heb "al "' 4 tattoo's 2 op mn schouderbladen, 1 van magere hein met een hond de ander een roos dat door 2 hartjes heen gaat en binnenkant pols tribal en mn decolete een tribal, dat is ook vrij unieke plaats, vond de tattoeerder ook.

het is zooo moeilijk, wat voor de 1 een mooie betekenis heeft raakt een ander misschien totaal niet.

Wat ik zelf wel mooi vind zijn cirkels.... die heb je in weet ik veel vormen,en er kan ook iets in de cirkel zitten.

Ze staan voor dat het begin en eind bij elkaar komen, dat alles op zn plek valt.

Sen, is pittig dat je moeder borderline heeft, was dat vroeger moeilijk???

Zjoediezz, heftig met je ex man, maar herkenbaar, ik had ook een ex man gehad als ik geen hulp was gaan zoeken, wat ik gelukkig gedaan heb, en wij hebben daardoor samen een weg gevonden wat werkt en goed gaat.

Posted

Syl, tuurlijk mag je spieken

Ink, goede tattoo-artiesten hebben altijd wachttijden. Diegene die bij mij het portret van mn moeder heeft getattooeerd heeft een wachttijd van 2 jaar. Zegt genoeg toch.. is de beste van Nederland v.w.b. portretten.

Medusa, mijn moeder is overleden in 2008. Helaas ten gevolge van haar aandoening. Ze wilde niet meer verder :( Vroeger was het minder zwaar als de laatste jaren. Die waren eigenlijk een hel... voor ons maar vooral voor haar. Ik hoop dat ze nu de rust heeft waar ze zo naar verlangde... als dat zo is, is dat tenminste nog een troost.

Posted

ja idd heel heftig, met haar is eigenlijk ook een stukje van mij doodgegaan. Als eerbetoon aan haar heb ik haar portret laten tattooëren. Een tattoo waar ik never nooit spijt van zal krijgen.

@Babeth, je had het over 2 blauwe vlindertjes voor je jongens. Ik zou ze recht op mn hart laten zetten als ik jou was. Want daar zitten ze en zullen ze altijd blijven

Posted

Sen erg moeiljk om het verhaal overje moeder te lezen!! De acceptatie lijkt me voor jou als nabestaande erg zwaar....die tattoo is energ mooi eerbetoon!

De vlindertjes op mijn hart, wat mooi bedacht! Voorlopig mag het nog niet maar ik moet er echt helemaal uit zijn zeg maar, bedankt iig!

Liefs Babeth

Posted

Jeetje Sen - inderdaad heftig hoor! Maakt de betekenis van je tattoo wel extra mooi, zeker ook de gedachte dat ze nu hopelijk haar rust heeft gevonden...

Posted

Wat mooi en bijzonder allemaal.

Mijn lief heeft op zijn arm de naam en datum laten zetten van onze dochters. Daar was hij heel snel over uit.

Ik wil ook graag,maar ben goed aan het nadenken waar.

Wel al een idee wat.

Ik wil namelijk als er weer een kindje mag komen die ook daarbij betrekken(wil geen onderscheid maken)

Misschien ook ver gezocht hoor hi;-)

Denk ook iets met 2 vlindertjes en dan namen met mooie sierletters. En dat in 1 mooi plaatje.

• 2 months later...
Posted

Nou even dit topic naar boven gehaald sta op het punt om naar de tattoo shop te gaan, nou ja voor 90% dan.

ZOek nog een stukje moed, idee heb ik al, echt heel simpel maar aan het twijfelen over de plek.

Dacht eerst bij mijn lies/buik maar man vindt schouderblad, ik hem prive houden zoveel mogelijk. Loopt niet vaak in korte shirts alleen bij bikini dan zichtbaar maar dat is niet erg.

Wie trekt mij over de streep om vanmiddag te gaan.

Moet wel alleen maar dat is toch niet erg???