Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Tusele.. Wat is er gebeurd meid? Heb ik iets over het hoofd gezien? Aan je berichtje te zien is het goed mis, heel veel sterkte i.i.g.

@ Bianca1.. Voor mij is het i.d.d. de allereerste keer en ik hoop ook meteen de laatste ;-) Begint nu toch wel erg spannend te worden nu ik weet wanneer ik de punctie mag ondergaan. Vanavond na Babyboom om 21.30 uur gaat de pregnyl erin..

Oh ja, ik wil met alle plezier meeschrijven met de theeleuten-topic, ik kan hem alleen nergens vinden :-(

@ Mari83.. hoe was wateraerobics? Was het, ondanks dat je geen zin had om te gaan, uiteindelijk toch gezellig?

Ga ff bijschrijven bij IVF topic mei/juni en ICSI juni..

Spreek jullie later meiden!

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeey Bianca,

Ja, begint nu toch wel heel erg spannend te worden nu de punctiedatum bekend is... Om 21.30 uur gaat de pregnyl erin!

Ik heb de verpleegkundige aan het werk gezet en heb haar de pregnyl laten mengen, ik hoef hem dus alleen maar te spuiten. Hoe relaxed is dat?

Ik onderga de behandeling in het VU in Amsterdam, naar ons idee een prima ziekenhuis waar we tot nu toe prima ervaringen mee hebben!

Zodra ik het hartje van de baby in het begin van Babyboom hoor, zit ik al te janken hoor.. Ik ben echt een enorme emo hahaha, zeker nu met die hormonen.

Ga je ook kijken?

Liefs Melissa

Geplaatst

Wow ben even een paar dagen weg en zoveel reacties! Jammer genoeg is het een drukke boel aan het worden.

Wel gezellig natuurlijk maar jullie weten wat ik bedoel..

Hoop dat ik het allemaal een beetje bij kan houden :)

Caro-lin: Ben benieuwd hoe de accupuntuur is. Ik heb hier een beetje rondgebeld (omgeving Rotterdam) maar komt niet echt lekker uit met vakantieperiodes dus de eerste poging doe ik zonder.

Bianca1: Ik hoop dat Voorburg voor jullie een betere plek is waar een wondertje gaat ontstaan!

Mari83: Heel veel succes in het nieuwe ziekenhuis. Hoe voel je je na de mk? Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven?

Tusele: Je kan hier ook gewoon meekletsen wat mij betreft hoor! Wat rot zeg dat je bent gevallen. Hopelijk voel je je snel weer beter en je kindje ook :)

Hier afgelopen maandag weer ongesteld geworden. Toch weer balen :(

Het wordt voor ons idd de 1e poging en waarschijnlijk wordt het icsi. Ligt een beetje aan het zaad.

Verder ben ik een paar weken geleden begonnen met het cambridge dieet. Ik lees zoveel over kilo's die eraan vliegen als je aan de hormonen gaat. En dan zal het nog niet lukken.. Dan maar liever alvast een paar kilo eraf. Zit nu al op -4,5. Ik ga voor de 10 kilo :)

Wat leuk dat jullie hebben afgesproken! Is echt heel apart als je iedereen ineens in het echt ziet :)

Morgen reageer ik op de andere berichtjes hoor, moet alles nog even lezen! hihihi

Geplaatst

hier wat uitgebreidere update mbt het zh bezoek gisteren

Ivm geen zaad stelde de ivf arts voor om de oorzaak daarvan verder te onderzoeken. Een hele vragenlijst doornemen die de nodige emoties oprakelde (mn rond gezondheid van zijn moeder). En daarna de uitleg over wat er adhv de hormoon waarden in zijn bloed bepaald kan worden.

Dat bij aanmaakproblemen mogelijk met hormonen gewerkt gaat worden en bij obstructieproblemen dat het zaad op een andere manier verzameld kan worden.

Hij kon alleen uitbrengen dit wil ik niet meer..Ik was overvallen door de stelligheid. Dat we af en toe nog toetsen of we dit echt nog wel willen OK. Maar steeds was de conclusie"ja we willen het echt". Dingen die dan meespelen zijn emotionele belasting voor ons en voor Tim, de fysieke risco's, mijn leeftijd, het inleveren van je vrijheid nu we die net meer krijgen nu Tim wat groter wordt..

Ik kon eerst mijn emoties nog wel in bedwang houden maar na een stukje wandelen richting auto ging ik door het lint.Om nou bij een arts te horen dat zijn grens bereikt was... terwijl hij er dus al een aantal dagen mee worstelde. De gedachte dat het hier zou stoppen. Ik trok het niet...Moest ik hem de ruimte geven om later bloed te prikken of zou ik daarmee alleen ruimte geven voor zijn definitieve besluit? Kortom het ging er heftig aan toe in het park voor het zh. Echt niets voor mij..ik schop publiekelijk geen scenes of toon geen verdriet/boosheid als dt niet nodig is in het openbaar... Uiteindelijk heeft hubbie wel bloed laten prikken en nog gebeld met de ivf arts dat we eerst ook nog over 2mnd de zaadkwaliteit willen meten.

Vervolgens moesten we ons verdere gesprek nog "even stallen" ivm ophalen Tim, totdat Tim op bed lag en totdat er kopers zouden geweest waren voor mijn motor..(die niet op kwamen opdagen trouwens..) Daarna hebben we een heel emotioneel gesprek gevoerd waarin ik duidelijk mijn gevoel het laten zien hoe diep de wens zit. Wat vervolgens weer heel confrontend voor hubbie was. Omdat naar zijn idee de oorzaak bij hem ligt. En hij de oorzaak is dat die wens niet ingevuld kan worden. Dat zie ik anders..we gaan er samen voor. Wie de "veroorzaker" ook is..ik wil niet denken in schuldigen..

Pfffff wat is dit heftig zeg!

Ik heb een topic geopend over troost/steun vinden in muziek..voor de dames die interesse hebben, ervaringen iwllen delen en/of tips hebben..

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14785-Welke-muziek-troost-steunt-jou&p=449886#post449886

Geplaatst

Jeetje Tusele, dat klinkt wel heftig. Ook voor je man. Wat ik zelf tijdens deze periode vooral ervaar is die enorme golfbewegingen waar je beide inzit. Het ene moment trek ik het niet, het andere hij niet. Soms zijn de emoties inderdaad heel erg heftig. Ik hoop echt dat jullie er weer samen kunnen staan, samen ervoor kunnen gaan. Het is al niet niks om dit traject in te stappen met alle emoties die erbij komen, en daarnaast moet je soms ook alles op alles zetten om met elkaar op 1 lijn te blijven.

Ik wens jullie heel erg veel sterkte, en hoop dat jullie er snel weer samen staan!!!

Hoe is het met je armen trouwens? En Tim, heeft die nog pijn?

liefs gabriella

Geplaatst

Ik hoop voor Tim dat het gips er maandag echt af mag. Hij kan zijn energie niet echt kwijt nu. En woensdag heeft hij een verjaardagspartijtje in zo'n indoor klimspeeltuin. Dat gaat niet lukken als hij in het gips zit.

Ik kan nog lang niet alles met mijn armen, maar het gaat elke dag vooruit. Maar nog niet zo hard als ik zou willen. Maar goed...dat is niet realistisch. Gisteren bleek dat 1 rib ook echt gekneusd is daar had ik flink last van. Vandaag gelukkig een stuk minder.

Geplaatst

Lieve meiden,

Kom jullie nog ff weltrusten wensen voor straks!

Ik duik mijn bed in, morgenochtend vroeg naar het VU voor de punctie! :-S

Sabine, succes morgen.. Komt helemaal goed ;-)

Geplaatst

Lieve meiden,

Lig veilig in m'n eigen bed na een punctie die mij enorm is meegevallen!

Ze hebben 10 eicellen gevonden :-):-)

Zondag kunnen we bellen of er bevruchtingen zijn en dan maandag de terugplaatsing.

Ik ga er ff 2 Utrogestannetjes indoen en dan ff lekker een tukkie..

Spreek jullie vanmiddag nog wel, liefs xxx

Geplaatst

Hey melis, dat is een mooie score!!! Fijn voor je dat het is meegevallen. Nu maar lekker bijkomen in je eigen bed.

Tusele; wat vervelend van die gekneusde rib, heb het zelf ook een keertje gehad en dat kan erg pijnlijk zijn... nu maar niet teveel hoesten!!

Hier weer wat minder.. Geboortekaartjes en berichten van mensen in mn directe omgeving dat ze zwanger zijn vallen me erg zwaar. Naast dat ik het die meiden ongelooflijk gun en ergens ook wel blij voor ze kan zijn is voor mezelf elke keer de confrontatie die kennelijk scherper is dan ik in eerste instantie dacht. Uiteindelijk hoop ik er op een goeie manier mee om te kunnen gaan zodat de scherpte van de pijn er op een gegeven moment af kan gaan.

Heb verder goede hoop wat betreft de homeopaat waar we binnenkort naartoe gaan. Ze zegt al goede resultaten te hebben geboekt met stellen die een kinderwens hebben. Mn vriend is nog erg sceptisch maar staat er op zich wel voor open. Ach, ergens gaat het er mij om dat ik ergens vertrouwen uit kan halen om op een goede manier de cryo terugplaatsing te ondergaan.

Heeft iemand er eigenlijk ervaring mee? Het gaat om een bio-elektrische therapie. Dan kunnen ze op de een of andere manier je lichaam doormeten om te kijken of er ergens blokkades zijn. Ik hoor er graag van!!

Liefs gabriella

Geplaatst

Hey Melis, mooi dat het je is meegevallen! en een superscore!

Tusele: wat erg joh, zo'n val. En hoe gaat het nu tussen jou en je partner? Gaan jullie er weer helemaal voor? Succes.

Gabriella: ja, idd, die geboortekaartjes, hoe veel felicitatiekaartjes ik de afgelopen maanden wel niet verstuurd heb nav een geboorte!!!! En elke keer doet het weer zo'n pijn. En dat wil je niet. Want je gunt het een ander zo. Alleen..... je gunt het jezelf op dit moment het meest. Zondag vaderdag. Zie ik zo tegenop! Kom ik m'n twee schoonzussen tegen, die zwanger zijn, de ene zwanger van hun 4e kind, de andere van hun 3e kind. Ik wil dat gewoon even niet zien, geen verhalen horen over hun kwaaltjes en dan de zielige blikken richting ons. En maar zeggen dat het voor ons ook wel goed komt, blèèèhhh.

Wij hebben onlangs weer een gesprek gehad met de gyn na de mislukte eerste ICSI poging. De gyn schrok er nogal van dat wij zo ondersteboven waren van de punctie. Het was een punctie 'from hell". M'n man heeft geëist dat de volgende punctie onder narcose ging. De gyn zou dit in het volgende teamoverleg bespreken, maar, zoals ik al had verwacht, mag ik niet onder narcose. Ze zei dat de volgende punctie waarschijnlijk wel mee zou vallen. Heb ik wat aan! NOT! Ik mag nog wel een extra tabletje nemen, die moet ik dan 's avonds thuis innemen. Dat zou eventueel kunnen helpen. PFFFFFF. Ik lees op dit forum soms ook over infuusverdoving. Wat is dat? Heb alleen een morfinespuit gekregen en een kalmeringstabletje en nog een of andere spuit, waarvan ik niet meer weet wat het was.

Heb vorige week mijn 'bestelling' weer afgegeven bij de apotheek, ik kon het nog niet aan om het al op te halen, doe ik volgende week wel, ligt de koelkast weer vol, zucht. Volgende week krijg ik ook m'n nieuwe schema. Op naar de tweede poging.

Liefs allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hubbie en ik gaan ervoor tot op zekere hoogte. Woensdag was heftig ivm piekeren van hem, het "graven" in de feiten en emoties rond zijn moeder's gezondheid en het feit dat ik nog niet ten volle mijn emoties ge-uit had over wat nu stoppen voor mij betekent.

Uitkomsten van bloedonderzoek is weer een beslispunt of we met de adviezen daarvoor doorgaan of niet. Mesa/tese zien we beiden op het moment niet zitten. Hubbie staat zelfs open voor donor sperma als ik dat zou willen. MAar dat wil ik dus niet.

Hormonen slikken zie ik nog wel zitten, maar goed het gaat niet over mijn lijf. Heb wel eens gehoord dat er bij mannen ook clomid gegeven wordt in sommige gevallen.

We hebben goede hoop dat met de maatregelen in leefgewoonten, kleding en voedingssuplementen over een paar maanden de kwaliteit goed genoeg is voor icsi. In februari was het per slot van rekening ook goed genoeg..Dat willen we eerst afwachten. Tenzij de artsen ons nadrukkelijk anders adviseren.

@hoopvol..ja idd balen die val. We zijn er goed vanaf gekomen en naar verwachting is het allemaal van voorbijgaande aard. Ik begin nu wel last van frustraties/ongeduld te krijgen. Wil gewoon aan de slag met alle klussen thuis die ik deze weken wilde aanpakken ipv het hoognodigde doen en de grotere niet-wekelijkse klussen weer te zien stapelen! Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen en mijn man met oz min mogelijk op te zadelen. De zeurende pijn en het lage tempo waarin ik dingen kan doen zijn niet echt goed voor mijn humeur en ik "vreet het behang bijna van de muren" van het thuiszijn. Verder gaat het wel goed hoor ;-) Ik geef mezelf regelmatig een mentale oppepper of een schop onder mijn kont...

Gisteravond even meegeweest naar een informeel concert van het orkest waar hubbie en ik in spelen..nu dus in het publiek ipv in her orkest.

Maarja..ik relativeer dan maar weer. Het gaat over. Bij een klasgenootje van Tim zit een vader in een revalidatiecentrum. Een dwarslesie na een botsing met een boom bij het mountainbiken. Ze hebben nog hoop dat hij weer kan gaan lopen. Maar dat zal dan altijd moeizaam gaan omdat hij geen gevoel in zijn benen heeft. Hoorde net van mijn moeder ook weer een verhaal mbt een dame die ik ken uit mijn pubertijd wat me ook weer met beide benen op de grond zette..Alles is relatief..

@hoopvol&gabriella...lastig "dealen" met zwangeren en kleine kinderen in je omgeving.

Ik ben ervan overtuigd dat positief blijven (met af en toe ook toestaan dat je de pijn voelt) toch echt helpt..voorje eigen humeur. MAar ook voor d ekansen om zwanger te raken..kennen jullie deze pagina al?

http://www.palaysia.com/affirmatie/zwangerwordenaffirmaties.html

Geplaatst

@hoopvol; Ik snap erg goed dat je man erop heeft gestaan dat je de volgende keer onder verdoving gaat!!! Ik krijg niet de indruk uit je verhaal dat jullie daarin erg serieus zijn genomen door de artsen. Het lijkt me dat je het niet voor niets vraagt... Zelf loop ik in het erasmus en daar geven ze morfine via een infuus. (ik weet de precieze naam even niet meer, maar het is een vorm van morfine) Bij mij was die heel even uitgewerkt net op het moment dat ze weer een eitje aanprikten, ik vloog zowat tegen het plafond en realiseerde me dat ik nooit zo een hele punctie had kunnen doorstaan.

In het erasmus zijn ze hier vorig jaar als proef mee begonnen en omdat het ze heel goed bevallen is doen ze het nu bij alle puncties.

Die koelkast... ik kijk ook elke keer tegen die spuit aan die in de deur ligt als ik m opentrek... Ik hoop dat je je bij elkaar kunt rapen om op een positieve manier de volgende poging in te gaan. Ook al waren het de vorige keer maar drie eicellen, ook daar kan je zwanger van raken!!!

@tusele; ik vroeg me af waarom jullie mesa/tesa niet zien zitten. Dit is toch dat ze de zaadcellen bij de man halen? Wel knap dat je man al openstaat voor donorzaad. Ik heb er een jaar over gedaan om te accepteren dat dat misschien voor ons ook een oplossing zou kunnen zijn bleek dat we er niet voor in aanmerking komen... En dan nog, schijnt ook nog een heel traject te zijn.

Ik hoop echt voor jullie dat er snel duidelijkheid komt over hoe jullie nu verder kunnen komen.

Bedankt voor de site, ik zal m 'ns op mn gemak gaan bekijken.

Liefs Gabriella.

Geplaatst

@gabriella..geen tesa/mesa zien we niet zitten ivm weinig historische gegevens over lang termijn gezondheidseffecten voorje kindje, de kleine kans dat er voldoende goede zaadcellen gevonden worden en de tijd die nodig is ovor een volgende behandeling. E.e.a. ivm mijn leeftijd en het gat tussen Tim en een mogelijke 2e..

MAar goed da's een voorlopig standpunt..we hebben nogniet alle info.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste keer op een forum dus het is allemaal een beetje nieuw voor mij maar ik zal mij eerste even voorstellen.

2,5 jaar geleden zijn wij gestopt met de pil. Na 1,5 proberen zonder reslutaat hadden we besloten om te laten onderzoeken wat de reden was dat het niet lukte om zwanger te worden. Na verschillende onderzoeken is gebleken dat ik een vijandige baarmoedermond heb waardoor de zwemmers van mijn partner niet door de klapdeuren komen. (om het maar even in Jip en Janneke taal uit te leggen) :-) Er bestaat dus een zeer kleine tot geen kans dat de zwemmers mijn eitje kunnen bereiken. Die uitslag kwam best wel een beetje hard aan en is het best gek te horen dat samen zwanger worden een heel lastig verhaal gaat worden. Zeker omdat de meeste vriendinnen om mij heen bimnen no time zwanger waren terwijl ik al veel langer gestopt was met de pil als zij. Je gunt het ze allemaal, maar jezelf natuurlijk ook! afine

Na overleg met de gynacoloog is ons aangeboden om deel te nemen aan een studie van het ziekenhuis en zijn we geloot voor een ivf traject. 1,5 week geleden zijn we begonnen met de eerste stap van het ivf traject, het slikken van de pil zoals de meeste van jullie wellicht wel weten. Ik zit dus nog helemaal in de begin fase maar des al niet te min vinden we het allemaal heel spannend. Zeker omdat je niet weet wat al die hormonen met je lijf gaan doen en hoeveel je er van gaat merken.

Geplaatst

@Tusele; ik snap het wat betreft de keuze. Had geen idee dat er nog risico's waren wat betreft gezondheidseffecten op de langere termijn. Je zou zeggen, een zaadje is een zaadje, maar dat is dus niet met mesa/tesa

@pixel; welkom hier! Snap dat het allemaal nog wat nieuw is, en daarom ook erg spannend. Wat voor onderzoek is dat waar je voor geloot bent? En het is dan zo dat jullie in augustus echt beginnen met de poging? Spannend allemaal..

Heel veel succes!!!

Heb zelf al een paar dagen het idee dat ik ongesteld moet worden. Zou op zich zo mooi op schema liggen na alle toestanden. Maar heel diep van binnen stiekem toch weer de hoop dat er iets anders aan het rommelen is... tja, dat zal ik altijd blijven houden.

@melis, hoe is het eigenlijk met je? Nog goed bijgekomen van de punctie? En vandaag de terugplaatsing hoop ik voor jullie?

Liefs gabriella

Geplaatst

@ Pixel.. Welkom bij dit forum! Kijk lekker op je gemak rond, er is veel informatie te vinden en antwoorden op eventuele vragen. Oh ja, de meiden hier zijn superlief! Succes tijdens dit spannende traject..

@ Gabriella.. Yes, ben de trotse draagster van een 8-cellige emmy.. Van de 10 eicellen waren er 6 bevrucht, allen 8-cellig. De overige zijn ingevroren.. Spannend!

Hoe is het met jou meid?

Geplaatst

@gabrielle Thx, wat een lief ontvangst.... ja idd heel spannend allemaal. Het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven heeft een speciale ivf afdeling waar ze ook bezig zijn met een studie. Stellen die in aanmerking komen voor IUI of IVF kunnen er voor kiezen om deel te nemen aan de studie om nog meer te weten te komen over de behandelingen en de resultaten van IUI en IVF. Zoals bv het hoge percentage van tweelingen e.d. Wij zijn geloot voor een single ivf behandling dus we krijgen ook maar 1 embryo terug geplaatst. We hebben ja gezegd tegen de studie omdat we graag willen bijdrage aan de wetenschap voor ivf en een hele prettige bijkomstigheid is dat we ipv 3 pogingen indien nodig 6 pogingen vergoed krijgen. De andere kant van het verhaal is dat je meer controles e.d. krijgt en natuurlijk nalettend in de gaten wordt gehouden tijdens de behandlingen. Als alles gaat zoals het moet dan hebben we denk ik begin augustus / half augustus terg plaatsing (mits er een goede embryo is natuurlijk) Woensdag heb ik de eerste afspraak voor de aller eerste hormoonprik dus dat is de eerste spannende fase. Ik ben als de dood voor naalden dus zie er wel een beetje tegenop maar het is voor een goed doel :-)

Ik heb jou/jullie geschiedenis gelezen, jeetje dat is allemaal niet niks! Respect!!! Is hoop voor jullie dat het wonderen heel gauw bij jullie toeslaat. Sterkte en alle kracht toegewenst.

Geplaatst

Pixel.. Ja klopt, ik heb vandaag een tp gehad van één top-embryo... :-) :-)

Heel veel succes tijdens je 1e IVF behandeling, ik hoop op een mooie periode voor jullie met uiteindelijk natuurlijk een positief resultaat! :-)

Geplaatst

Pixel.. Rechtsboven klikken op "Gebruiksinstellingen" en dan in het volgende scherm links in de balk klikken op "Handtekening wijzigen"..

Succes! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden