Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo PixelEgelmeers, wat een grappige naam, haha, waar komt je nickname vandaan? En veel succes met de behandeling en wat fijn je dat zo goed onder controle staat en dat je (laten we het alsjeblieft niet hopen) 6x vergoed krijgt. Duimen dat ook voor jou je wensen uitkomen.

Melis: goed resultaat hé, geweldig en dan ook nog cryo's, maar ik hoop voor je dat je een plakkertje hebt en dat je de cryo's nu niet nodig hebt. Ik duim keihard voor je (duimen duimen duimen duimen duimen duimen duimen duimen).

Tusele: bedankt voor de tip voor de site, heb 'm bekeken en heb geluisterd, maar ik denk dat ik nog steeds in de ontzettende kwade, gefrustreerde, depressieve fase zit, want het heeft me niet geholpen en ik geloof ook niet dat het gaat helpen. Ik ben gewoon een ontzettend gefrustreerd meisje. Vandaag hoorde ik dat een vriendin zwanger is, van de tweede. De zoveelste. Gisteren tussen de kleine kids + zwangere schoonzus (zwanger van het vierde kind) gezeten, dus ik heb m'n portie lachen als een boer met kiespijn wel weer gehad. Pffff, het wordt steeds moeilijker om al die zwangeren te accepteren. Maar enfin, ik heb heus ook m'n goeie momenten hoor, volgens mij kom ik ook alleen op het forum als ik niet goed in m'n vel zit, om m'n frustratie te uiten haha. Jullie zijn gewoon even het haasje dan.

Gabriella: succes met alle zenuwen over het gerommel in je buik meiske.

Kus allemaal.

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Helaas..vandaag veel last van mijn gekneusde armen dus op iedereenreageren lukt niet. Ik lees en leef wel mee hoor!!

Gisteren zouden we de uitslag van de bloedwaardes krijgen. Gisteren konden ze nog niets melden Het team had besloten het volgende week noge een keer te bespreken als ze compleet zijn. De ivf arts is nl met vakantie deze week.. Moet zeggen dat ik het wel prima vind. Ik ben niet erg teleurgesteld ofzo..

Geplaatst

He tusele;

doe maar rustig aan met je arm!!

Op zich misschien wel fijn dat ze het eerst allemaal nog willen bespreken als het team compleet is. Fijn dat je er verder niet teleurgesteld over bent.

@hoopvol; kom inderdaad maar goed klagen hier hoor!!! Mij helpt dat ook altijd erg goed! Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het is om tussen al die bezwangerden te zitten. Is echt geen pretje. Voor de meesten lijkt het niet meer dan normaal dat ze zomaar in verwachting raken, en dan zit je er tussen met je verdriet en een voor jou immense wens. Dus bij deze; klaag maar een eind weg!

Mn buik is inderdaad heel erg rommelig. Weet echt niet meer wat ik ermee aan moet. Ik weet zeker dat ik gewoon ongesteld moet worden, die miskraam heeft er voor gezorgd dat het hele zooitje weer overhoop ligt. Heel vervelend.. maar zal kennelijk toch nog meer geduld moeten opbrengen.

Geplaatst

@hoopvol1976 thx, we hebben idd heel veel geluk dat we zoveel pogingen krijgen. De nickname is een beetje van mezelf en een beetje van tv, vond het zelf ook een leuke combi :-) Balen zeg dat de behandeling niet de uitslag heeft gegevn waar je uiteraard op had gehoopt. Ik zal voor je duimen dat poging 2 gaat lukken. Tis wel wat he dat wachten allemaal, en als je dan om je heen hoort zoals ik dat iedereen prompt maar zwanger raakt is het zo best wel frusty maar ja, gelukkig hebben we elkaar hier op deze site.

@Gabriella

Hoe ist meid? Hoe ist gevoel in je buik?

Vandaag heb ik mijn eerste decapeptyl gehad, was a relaxed. i know i know voor een goed doel maar ik ben als de dood voor naalden dus heb wel even flink zitten zweten maar gelukkig is de eerste gezet. Hoe snel merk je eigenlijk die hormonen in je lijf? kan je daar direct al een ander gevoel van krijgen? of zou het ook liggen aan die anticonceptiepil die je moet slikken als eerste stap van ivf? Misschien een beetje gekke vraag maar het is allemaal nieuw voor mij.

x

Geplaatst

Ja erg grappig die naam!! Ik vond het altijd zo schattig klinken als joep het over Pixel had!!Hoe verzint hij het!!Wie weet ga ik het ook wel pixel noemen als het gaat lukken je moet natuurlijk het beestje een naampje geven he ;)

Geplaatst

Hmm, er is geloof ik weer een serie die ik moet gaan volgen.. ;) Verborgen gebreken was t? Hoop dat er hier over een half jaar flink wat 'Pixels' rondgaan op dit forum!!

Wat betreft die hormonen, ik heb die van jou niet gebruikt, maar had er vanaf de eerste spuit die gezet werd behoorlijk last van. Nou ben ik daar volgens mij ook best wel gevoelig voor, maar je hebt ook meiden die hebben nergens last van (heerlijk lijkt me dat!!).

Dus het is voor ieder verschillend. Ik hoop dat het voor jou zal meevallen, en wie weet raak je op deze manier van de angst voor naalden af! Viel het erg tegen?

Mn buik is nog steeds... tja, eigenlijk geen idee. haha. Ik heb vanaf het begin van dit hele traject mezelf voorgenomen een dagboekje bij te houden, en dan vooral over wat ik voel, hoe mn lijf reageert enzovoort. Maar het kwam er elke keer niet van. Achteraf heb ik daar wel spijt van. Maar als ik me goed herinner voelt het gewoon net als na de vorige keer na de miskraam toen ik ongesteld moest worden. Duurde heel lang eer het weer goed op gang kwam.

Naja, afwachten maar.

He bianca, ik zag je zo even voorbijkomen, hoe is het met jou??

Liefs Gabriella

Geplaatst

Jaaaaaaaaa een heleboel pixels, dat zou super zijn :-) Er is een nieuwe trend gezet, pixels... hihi

Hmm ik ben ook heel gevoelig voor hormonen, in mijn maandelijkse vlaggetjes week heeft mijn schat het ook behoorlijk te voorduren de eerste dagen. Ik weet niet of het de hormonenprik is maar ik voel mij sinds vanmiddag een beetje anders. Ik probeer mijn gedachten (voor zo ver dat gaat) er een beetje vanaf te zetten want ik denk altijd dat dat het gevoel alleen maar versterkt. Ben benieuwd. Inderdaad heerlijk als je daar niet tot nauwelijks last van hebt. Oud collegatje van mij had ook totaal geen last van de hormonen maar een kennis van een vriendin weer super erg dus ja, elk lichaam is anders. We wachten af....

Ik hoop dat je je snel weer wat prettiger gaat voelen....

Kusss

Geplaatst

Weet je, ik kan nu wel tegen je zeggen; probeer niet teveel op die kleine veranderingen te letten.. (alsof mij dat lukt...) Maar het is de eerste keer, alles is nieuw en uiteindelijk gebeurd er iets heel onnatuurlijks met je lichaam. Zolang je het allemaal op een positieve manier kunt behappen kan het in mijn ogen alleen maar goed zijn. Een nadeel van dit forum is dat je ook de verhalen krijgt waarin het niet lukt, moeizamer gaat etc.. maar een voordeel is ook dat je zoveel mogelijk kunt vragen, klagen, blij kunt zijn en gewoon je dingen kunt delen.

Ik hoop voor jullie dat het lukt om van deze poging te genieten. Klinkt heel krom misschien, maar dat is wat ons er elke keer weer doorheen heeft gehaald. En daarbij komt; elke verandering die je voelt in je lichaam geeft wel aan dat de hormonen iets doen in je lichaam, en dat kan alleen maar positief zijn toch?

Succes meid!

en wat betreft die trend; ik ben voor!

Geplaatst

Thanks.... Ja dat is het he, je verstand zegt het ene en je gevoel het andere.... En je hebt helemaal gelijk, positief blijven ookal is dat niet altijd even makkelijk maar daarom is dit zo een fijne plek je ei kwijt te kunne en de dingetjes met elkaa te delen. Zo een forum is voor mij helemaal nieuw maar ik moet zeggen een hele fijne plek om met lekaar oevr het hele gebeuren te kletsen. Jullie zijn allemaal erg lief, begripvol en behulpzaam..... ECHT SUPER.

OP naar vele pixels :-)

Fijne avond nog, tot schrijfs

Geplaatst

Hey Pixel,

Ik moet ook eerst aan de pil en daarna decapeptyl en later komt puregon daar nog bij.

Ik heb niet zoveel last gehad van de hormonen, geen stemmingswisselingen, ben niet erg vermoeid, ben niet aangekomen, dus bij mij viel het mee en ik heb ook geen last gehad van blauwe plekken. Ik had wel last van de prikken zelf, deden best wel pijn. Ik was tijdens het prikken eigenlijk best wel positief, blij eigenlijk, omdat we eindelijk eindelijk bezig waren met datgene waar we zo naar uitkijken, het proberen om een kindje te krijgen. Het wachten totdat we weer mogen beginnen met de hormonen, valt me zwaarder. Dit zijn voor mij van die doelloze maanden, wachten wachten totdat we weer mogen beginnen.

Waar ik nu wel last van heb zijn bloedingen. 30 mei, na de eerste ICSI poging, ben ik ongesteld geworden, dat duurde maar een paar dagen (het duurde veel korter dan m'n normale menstruaties) en nu heb ik telkens last van tussentijdse bloedingen en op dit moment vloei ik enorm, net alsof ik gewoon ongesteld ben, terwijl ik eigenlijk begin volgende week ongesteld moet raken. Ik heb de gyn al gemaild en zij zegt dat het normaal is dat het wat op hol is geslagen, maar als het aanhoudt, dan moet ik bellen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik zag dat het bij jou Gabriella ook niet helemaal normaal ging.

Gabriella: ik heb vanaf het begin een klein dagboekje bijgehouden, ik heb opgeschreven wanneer ik van de pil af ben gegaan, dat we later contact hebben opgenomen met de huisarts omdat we maar niet zwanger raakten, de bezoeken aan de verschillende ziekenhuizen, de vruchtbaarheidstest, enz. Ik houd elke fase van onze kinderwens bij en ik hoop dat ik strax het dagboekje kan eindigen met in KOEIELETTERS dat ik zwanger ben. Het dagboekje bijhouden heeft me wel goed gedaan. Wat me vooral opviel was dat we al heel veel hebben meegemaakt in die 2 jaar dat we nu bezig zijn, dat we al heel wat ziekenhuisbezoekjes hebben afgelegd en dat mijn man en ik dus behoorlijk trots op onszelf kunnen zijn dat we zover zijn gekomen en dat onze relatie ook nog steeds goed is, want daar werden wij ook ontzettend voor gewaarschuwd, dat het een hele impact heeft op de relatie. Dus dikke pluim voor ons! En voor ons allemaal!

Tusele: hoe is het nu met je, gaat het weer beter met je armen en de rest van je lichaam?

Kus!

Geplaatst

@hoopvol; wat vervelend die bloedingen.. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het allemaal wat op hol geslagen is door de hormonen. Bij mijn niet gelukte pogingen was toen mijn menstruatie weer gelijk goed, alleen nu en bij de vorige miskraam is het allemaal wat rommelig. Ik hoop voor je dat er snel weer regelmaat in komt, want kan me ook voorstellen dat dat nodig is voordat je aan een volgende poging gaat beginnen?

Wat betreft dat dagboekje; ik heb er inderdaad ook wel wat spijt van. Als ik dat lees hoe jij dat hebt bijgehouden is het ook fijn om terug te kunnen lezen wat je allemaal al meegemaakt hebt. Bij ons is het niet altijd over rozen gegaan, en heeft onze relatie er een flinke knauw door gekregen. Met name de miskramen hebben er goed ingehakt. Maar we staan er nog, en we gaan ervoor!!! Er zullen goede jaren aan gaan breken waarin er weer net even wat meer voor ons meezit. Op wat voor manier dan ook.

Maar dat neemt niet weg hoeveel verdriet, pijn, frustratie en boosheid daarmee gepaard gaat. En dat vind ik wel eens lastig t.o.v. de buitenwereld. Natuurlijk probeert die zoveel mogelijk begrip te hebben, maar de lange weg met veel tegenslagen heeft voornamelijk mij ook wel wat getekend, en dat wilde ik juist proberen te voorkomen toen we hieraan begonnen.

Ik probeer zoveel mogelijk positief te zijn, op goeie dagen die momenten zo goed mogelijk te benutten en zoveel mogelijk van te genieten.

Vandaag vertrekken we voor een weekend naar familie met de nieuwe camper. Erg veel zinin, ondanks dat ik er met een klein buikje naartoe had gegaan, dat zijn van die dingen die dan weer wat tekenen...

Nou, ik hoop niet dat mn verhaal te negatief overkomt, pffff.. het is gewoon niet zo makkelijk allemaal...

liefs gabriella

Geplaatst

Och lieve Gabriella,

Het is zeker niet makkelijk allemaal. Ik ben mijn 'dagboekje' trouwens pas later begonnen. Ik kreeg het ook als tip van iemand anders en toen heb ik alle afspraken met huisarts, ziekenhuis ed opgezocht en opgeschreven en zag tot mijn verbazing ineens een hele lijst met bezoeken verschijnen. Onze relatie gaat soms ook niet over rozen, de ene dag ben ik depri en de andere dag is hij depri en dat wekt ook wel es frustratie bij elkaar op (en ruzies), maar over het algemeen gaat het goed en als ik zie wat we allemaal al (ook in het verleden, m'n man heeft bijv. een burn-out gehad een aantal jaren geleden) hebben meegemaakt, dan vind ik het toch knap dat het nog zo goed gaat. We proberen ook leuke uitjes te maken, zijn net een weekend weggeweest, hotelletje gepakt, apenheul geweest, en strax gaan we een midweek naar Brugge.

Dit weekend hebben we een buurt bbq. Natuurlijk hebben de rest van onze buurtjes allemaal kinderen en zijn wij de enige, op nog één stel na, die geen kinderen hebben (ik zit gewoon te wachten op het moment dat zij vertellen dat ze in verwachting zijn, zijn we helemaal de laatste). Dus ik heb niet zo'n zin in die bbq. Waar je ook gaat, overal wordt je geconfronteerd met stellen die kinderen hebben, en dat doet zo'n pijn.

Ik vind het moeilijk om tegenover de buitenwereld altijd maar vrolijk te blijven. Soms lukt dat gewoon niet en laat ik gewoon ook zien dat ik niet happy ben, dat ik gefrustreerd ben, ze mogen best weten dat we gewoon een k.....t tijd hebben. Ik kan niet altijd die smile op m'n gezien tevoorschijn halen hoor. En als de buitenwereld dat niet snapt... nou jammer dan.

Gabriella, veel plezier het weekend, ik hoop dat je alles wat los kunt laten.

Kus.

Geplaatst

Hey meiden,

Beetje dubbel vandaag; ongesteld geworden... na een week waarin ik toch hevig begon te twijfelen omdat het eerst zo rommelde en toen opeens stil bleef in mn buik vanmorgen toch maar een test gehaald... die negatief was. Een uur later werd ik ongesteld. Tja, hoe bedoel je 'mentaal tegengehouden'... haha. Ergens baal ik er nu wel van, maar doordat ik het nu ben geworden is de stap naar de terugplaatsing eindelijk gezet. Volgende cyclus mag ik gaan bellen gelukkig.

Weekend weg was leuk, maar erg confronterend. 1 Dag met de hele familie op pad geweest waarbij ik de gezellige zwangerschapsverhalen erg moest ontwijken en er een paar keer huilend voor weggelopen ben. Gelukkig waren we op een strand, dus ik kon ver weg! Maar leuk is dat niet. Zeker niet als er wordt gezegd dat ik er toch mee moet gaan dealen, het is gewoon zo. Ik vind dat er rekening mee gehouden kan worden. Maar goed, je kunt anderen niet veranderen, enkel zo goed mogelijk voor jezelf zorgen, maar het was weer even hard werken wat ik mezelf juist eventjes wilden ontnemen door er een weekendje tussenuit te zijn. Houdt het dan nooit op denk ik dan wel eens.

@hoopvol; hoe ging de bbq? Kon je je wat richten op de volwassenen in plaats van de confrontatie met de kleintjes? Lastig ook zo'n situatie. Hoop voor je dat je geen vervelende vragen hebt gekregen en er ook echt eventjes van hebt kunnen genieten.

Voor mij scheelt het omdat de zoon van mijn vriend er vaak is. In dat opzicht ben ik dan daar niet zo mee bezig. Wel met de kleinere kinderen die ergens zijn, dat blijft altijd wel even lastig. Ik hoop echt dat er een tijd komt waarin dat soort dingen wat makkelijker gaan worden...

Merk dat ik wat meer negatievere berichtjes begin te posten. Dat is normaal niet echt wie ik ben hoor!! Ik probeer juist zo positief mogelijk in het leven te staan, maar het is nu gewoon even een periode..

@pixelegelmeers; hoe is het met jou? Heb je nog last gekregen van de hormonen? Of valt het allemaal mee.. Succes meid!

liefs gabriella

Geplaatst

Dag allemaal,

Heb vorig weekend vooral veel gehuild om het mislukken van onze eerste IVF poging.. Morgenavond evaluatie gesprek in het ZH (UMCU) en hopelijk eind juli een TP van ons enig mooie cryootje in de eigen cyclus.

Kan niet echt een topic vinden starten in juli oid en omdat het dan al bijna augustus is wil ik hier wel meeschrijven.

Valt me soms ook enorm zwaar die vruchtbare omgeving met allerlei lompe mensen die je lompe vragen stellen. Inderdaad "komt er nog eens een eind aan" gaat ook vaak door me heen. Vind het erg lastig om de grote glimlach te houden terwijl je hart heel hard huilt.. Gelukkig snappen jullie dat!

Tot gauw en succes allemaal

X

Geplaatst

inge welkom hier..Lekker uithuilen hoor als je dat zo voelt! Zelf probeer ik ook vooral naar de mooie dingen in het leven te blijven kijken..maar er zijn idd dagen dat ik dat ff niet zie.

Die glimlach houden..nou soms dus gewoon niet. Als het niet lukt schaam ik me er niet voor dat de tranen komen. PAs nog in een winkel waar iemand een opmerking maakte die me enorm raakte op dat moment. ..

STerkte met jullie reis naar een gezin. Ik duim voor je dat de tp jullie super emmy is!

Geplaatst

Hey Inge,

ik heb na onze eerste (mislukte) ICSI poging ook ontzettend gehuild en nog steeds zijn er dagen dat ik het er ontzettend moeilijk mee heb. Ik kan ook nog steeds niet accepteren dat we aangewezen zijn op ICSI dus laat staan dat de ICSI behandeling ook nog es mislukt. Schrijf maar lekker met ons mee hoor. Ik kan pas begin september terecht voor punctie en TP, dus zit ik hier ook niet helemaal op het juiste plekje.

Gabriella: de BBQ viel heel erg mee, was ontzettend gezellig. M'n man raakte nog aan de praat met een buurvrouw en die zijn bezig met adoptie. Ze hebben een dochtertje, maar dat was een heel groot wonder, want zwanger raken is voor hen heel moeilijk. Ze zijn daarna voor een brusje aan de slag gegaan met IVF/ICSI maar dat lukte niet en nu dus adoptie. Ze zitten er helemaal doorheen, ze was vreselijk emotioneel, en vonden het heel erg voor ons dat ook wij zijn aangewezen op ICSI. Aan de ene kant ontzettend jammer natuurlijk voor hen, maar ik vind het toch wel fijn dat we buurtjes hebben die in hetzelfde schuitje zitten. Zij snappen ons tenminste.

Ik kan me voorstellen dat je al die zwangerschapsverhalen niet kon aanhoren, dat is ook zo vreselijk moeilijk. Ik heb daar ook zo'n vreselijke moeite mee. En dan maar proberen die glimlach ophouden (Tusele). Kan ik soms ook niet hoor. En soms laat ik ook gewoon zien dat ik me ellendig voel.

Ik heb wat goed nieuws. Ik heb immers (misschien hebben jullie dat al es gelezen) zo'n vreselijke pijnlijke punctie gehad. M'n man heeft bij het gesprek met de gyn begin juni geeist dat ik bij de volgende punctie onder narcose ga (lief hè). Maar dat doen ze niet. Heb later nog es gemeld dat ik op het forum wel es dames hoor praten over een of ander infuus. Maar aan zo'n infuus doen ze ook niet. Het ziekenhuis waar ik het over heb is het MCL.

Toen hebben we contact opgenomen met het UMCG en zij doen wel de punctie met een infuus (met fentanyl). Het UMCG vond het raar dat het MCL de punctie doet met alleen een spuit morfine, dat vonden ze veel te licht. En al helemaal bij mensen die een vreselijke ervaring met de punctie hebben.

Ik heb van het UMCG groen licht gekregen, ik mag voor de punctie daar naar toe!!!! (de TP gebeurde sowieso al in het UMCG, we hebben een combi van MCL en UMCG). Ik vind dit sowieso ook fijner omdat mijn man nu niet met de warmhoudbox met m'n eitjes van het MCL naar het UMCG hoeft te rijden. Nu is de punctie en de bevruchting in één en hetzelfde ziekenhuis.

Dus geen pijn strax!

Kus!

Geplaatst

@hoopvol! fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je buren. En "good for you" betere pijnstilling bij je punctie!

@melis..ook hier gefeliciteerd van mij!!

Hier maandag gesprek bij gyn..hubbie liet vandaag merken dat hij er van de week hartkloppingen van had bij het slapen gaan. En dan lekker binnenvetten hè en het niet bespreken...de druif. Hij ziet erg op tegen een evt ingreep en heeft het er moeilijk mee dat het vanaf nu t/m herstel van ingreep echt een aantal maanden duurt waarin de risico's toenemen en de kansen afnemen van een zwangerschap . Tsja..΅hoe kan je je daar zorgen over maken als we nog geen feiten weten" denk ik dan..Eerst de feiten en risico's van later zwanger worden horen van een evt behandeling en dan de afweging maken..

Goed dat we het er even over gehad hebben..we zullen zien wat maandag ons brengt..

Met mijn armen gaat het steeds wat beter..Einde vd dag minder pijn en begin langzaamaan wat meer te kunnen. Voordeur en tuindeur op en van het slot draaien...erg praktisch. En ik heb vandaag voor het eerst de keukendeurtjes, afzuigkap en de achterwand van de keuken gepoetst. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van een keuken poetsen ha ha!! Fietsen gaat nog niet, maar voelt al wel minder pijnlijk dan vorige week. Wil morgen een voorzichtige intervaltraining gaan doen met hardlopen.

Morgen einde middag een buurt BBQ..heb er zin in. Is de 1e buurt BBQ van ons buurtje..Iedereen is erg enthousiast. er zijn mensen die ik al redelijk ken, maar ook een aantal waarvan het me erg leuk lijkt om ze wat beter te leren kennen.

Geplaatst

Iedereen heeft lekker genoten van het lekkere weer zo te merken ;-)

Ik denk dat ik van het bankje af ga vallen voor dit onderwerp :-( Net bij gyn geweest. Testosteron bloedwaarde van hubbie is laag. Dat duidt waarschijnlijk op een aanmaak probleem. En dat zou dan betekenen dat we op MESA/TESA aangewezen zijn. En dat gaat ons echt te ver. We gaan in ieder geval in het VU laten onderzoeken of het geen verstoppingsprobleem is. En we gaan ons eens verder inlezen/kijken wat we in het alternatieve circuit (acupunctuur, homeopathie) kunnen bereiken.

Hubbie aarzelde erg vwb de doorverwijzing naar het VU. Ik was in 1e instantie woest omdat ik dacht dat hij tegen het onderzoek op zag. Wat ik niet in verhouding vindt tov wat ik fysiek heb doorstaan tot nu toe. Uiteindelijk kwam er bijeen kop koffie buiten uit dat hij zich erg zorgen maakt dat hij teelbalkanker heeft..pfffff...daar was ik nog helemaal niet mee bezig. slik...maar niet op de feiten vooruit lopen en de onderzoeken afwachten. We worden doorverwezen naar het VU en in sept wordt er nog een zaadanalyse in Alkmaar gedaan...Onze hoop dat het met verandering eet&leefgewoonten tot voldoende goed zaad voor icsi komt is wel minder geworden na het gesprek met de gyn :-(

PS de buurt BBQ was gezellig en het weer was prima!

Geplaatst

Hey Tusele,

Nou snap ik je ....... van je www op hyves.

Heel veel sterkte met wat komen gaat!

Hoop dat de onderzoeken allemaal goed verlopen!

Ik denk aan je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden