Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben 36 jaar, mijn man en ik zijn sinds januari 2010 bezig om kinderen te krijgen, echter na onderzoeken eerder dit jaar is gebleken dat zaad van mijn man slecht is en dat ik endometriose heb. Dus zijn we nu begonnen met ICSI behandeling in het AZM. Vandaag heb ik eerste Decapeptyl spuit gezet. Ik had alleen daarna ontzettende jeuk op de plek waar ik gespoten had, is dat een normale reactie? 3 september moet ik stoppen met de pil en op 12 september heb ik de startecho.

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Esma,

Wat balen dat je punctie zo pijnlijk was.. helaas weet ik hoe het voelt als het zo verschrikkelijk is.. veel drinken! Helpt echt.. verplicht een pot thee, altijd gevuld, naast je.. minimaal 4 potten drinken op een dag ;-) (je schreef eerder dat je niet zoveel dronk op een dag, dus nu echt doen!) nu week na de punctie voel ik me weer ok.. dus het gaat over!

succes vrijdag.. een TP is echt een 'eitje' ;-)

Kim succes morgen!

liefs,

Inge

Geplaatst

@ Limburgsemeid: spannend! Hier ook aangewezen op ICSI en bezit met de eerste behandeling. De jeuk van de decapeptyl spuiten herken ik wel een beetje, had ik ook de bij het zetten van spuiten de eerste 2 dagen. Veel succes met de behandeling. We volgen je hier wel. Op naar de uitgangsecho 12 september.

@ Carolin: ik moet zeggen hier ook een erg opgezwollen buik. Was al na 2 dagen gonal-F gebruik. Gisterenavond de pregnyll gespoten en nu wel buikpijn. Nog meer een opgeblazen gevoel. Maar ach het is voor een goed doel. Ik ga duimen dat je ook echt 2 emmy`s hebt, of meer natuurlijk.

Jij ook heel veel succes morgen met de punctie.

Geplaatst

Carolin, tja het is bij mij heel wisselend. Sinds ik met de gonal-F ben begonnen was ik eerst anderhalve kilo aangekomen en een paar dagen later weer 2 kilo afgevallen. Weet niet of het erbij hoort. Ik zorg wel dat ik voldoende drink en bij de echo`s leek het ook niet echt op een overstimulatie. Dus hopen dat het morgen na de punctie over is. Ben wel benieuwd hoe jij de punctie`s ervaren hebt?? Is voor mij de eerste keer, zie er zo tegen op.

Toi toi toi voor morgen en ik hoor wel hoeveel eitjes er zijn gevonden bij je.

Geplaatst

Hoi Kim, puncties zijn geen pretje. Het is pijnlijk maar je krijgt pijnstillers en het is niet zo dat je flauw valt van de pijn hoor. Gewoon irritant als ze de follikels aanprikken.

Het is te doen....ik denk dat een bevalling pijnlijker is:)

Geplaatst

Nou dan laat ik het maar gewoon op me af komen morgen. Het is gewoon spannend omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Je hoort wel hoeveel eitjes het geworden zijn met de punctie. Om 9.30uur ben ik aan de beurt.

Tja ik hoop nog ooit te kunnen zeggen dat een bevalling pijnlijker is dan de punctie. Daar doen we het voor.

Geplaatst

Nou de punctie is achter de rug. Sorry dames wat wat een hel zeg. Dat deed echt pijn. Zelfs het infuus hielp niet.

Werd ook meteen gezegd mocht het deze ronde niet lukken ga ik bij een volgende punctie onder narcose. Mijn linkereierstok lag zo hoog, ze konden er gewoon echt niet bij. Hebben toch met heel veel pijn en moeite 3 follikels links aan kunnen prikken, terwijl er zeker 10 zaten om te prikken. Rechts aanprikken ging heel goed. En de punctie duurde 1uur en 15min. Daarna nog ff een half uurtje bekomen en wachten op de uitslag.

De hel was in ieder geval niet voor niets. 14 eitjes en het zaad was goed.... YES!!

Ze waren wel echt ontzettend lief. Ik voelde me echt stom dat ik zo overstuur raakte, maar ze begrepen het volledig en zeiden dat dit ook niet is zoals de punctie normaal gaat. Duurt normaal niet zo lang en is echt minder pijnlijk.

Sorry maar moest ff mijn verhaaltje kwijt!!

Nu lekker thuis, uitrusten in bed en heerlijk tv kijken.

En dan op naar zondag. Om 9.15uur mogen we bellen hoeveel eitjes er bevrucht zijn en goed doorgedeeld zijn en we horen dan hoe laat zondagmiddag de terugplaatsing is.

Alle andere dames heel veel succes en laat je niet afschrikken door de pijn hier.

Geplaatst

@Kim: Vervelend dat het zo'n pijn deed. Lekker uitrusten zou ik zeggen. Succes met de TP.

@Esma: Hoe was de TP?

Ik word vandaag gebeld voor de uitslag van de echo en de bloedwaarden aan het begin van de huidige gewone cyclus. Op basis daarvan hoor ik in welke dosis ik Gonal-F moet gaan spuiten. Mijn nieuwe cyclus begint als het goed is op 8 september, maar ben de laatste keren iedere keer eerder. Morgen de prikles. Er komt eindelijk wat beweging in.

Verder kan ik nog zeggen dat ik ondertussen tussen 6!!!! zwangeren zit op mijn afdeling. Nou ja, 4 vrouwen en 2 mannen van wie de partner zwanger is, maar toch. Het is niet altijd even leuk, zeker niet omdat de grootste zwangere zeurkous tegenover mij zit. Na 2 weken gezeur begin ik het aardig zat te worden. Ik wil zo graag en zij heeft het alleen maar over dat ze er niets aanvindt op deze manier.

Dus als jullie nog tips hebben om dit aan te pakken dan hoor ik het graag.

Geplaatst

Kim en esma wat naar dat de punctie zo tegen viel en zo pijnlijk was....

nu op naar een mooie TP spannend meiden...

Ik heb tijdens ons eerste ivf poging ook om verdoving gevraagd HEERLIJK, dit keer weer...

heb toen niks gevoeld en er waren 19 eicellen aangeprik.. nadeel is wel het lange schema maar voordeel

is geen stress om de punctie en geen pijn :)

Geplaatst

@ Maaike

Ja vervellende situatie al die zwangere en jij die het ook zo graag wil....

Ik gun iedereen een altijd een goeie en mooie zwangerschap en hoop dat het ons ook weer gauw mag

overkomen... wij zijn er meer mee bezig omdat het ons veeeel meer moeite en verdriet kost.. ( al die ziekenhuis bezoekjes. puncties ect)

suc6

Geplaatst

@ Carolin: hoe ging jou punctie vandaag?

@ Esma: en hoeveel embryo`s zijn er? Op naar de terugplaatsing morgen, spannend.

@ Maaikie: succes met de prikles en hopelijk kun je snel starten. Ja al die zwangeren, dat is echt een dillema en zeker omdat je het zelf zo graag wil.

@ mijnbaby: het scheelt, mocht het deze keer niet lukken krijg ik bij de punctie bij de volgende ronde zeker narcos. Normaal doen ze het hier met een infuus met goede pijnstilling en zo, maar dat hielp echt niet. Ik maak ook gebruik van het lange protocol.

Allemaal veel succes en hopen op veel ICSI wondertjes!

Geplaatst

Zo wat ben ik blij dat de punctie erop zit. Was dit keer ook wat pijnlijker dan normaal, omdat de follikels aan de rechterkant op een rotplek zaten.

Maar uiteindelijk 11 follikels aangeprikt waarvan er 7 bruikbaren bij zijn.

Ik kreeg van te voren een blauw pilletje wat er na 10 min al inhakte. Ik weet er zo suf en licht van in min hoofd dat ik blij was dat ik mocht liggen.

Na de punctie kwam ik in de uitrustkamer wat niet echt uitrusten was omdat er gepraat werd en er steeds een irritante piep was.

Mijn man moest ondertussen de eitjes naar het AMC brengen en toen hij weer terug was mochten we vertrekken. Maar die pil deed nog steeds zijn werk en ik was onwijs duizelig en misselijk.

Bij de poli ben ik op de wachtstoeltjes gaan liggen. Daar kregen we te horen dat we zaterdag worden gebeld of er een bevruchting plaatsvindt en wanneer de terugplaatsing is.

Thuis meteen in bed gaan liggen en het voelde alsof ik over moest geven. Ik was misselijk en onwijs suf. Ik kon mij 2 uur niet meer bewegen en kreeg mijn ogen niet open, maar slapen ging ook niet.

Nu nog een gevoelige buik/eierstokken. En nog steeds duf!

Nu maar duimen op min 2 emmy's die op zondag worden teruggeplaatst.

Van cryo's heb ik niet veel hoop omdat die de ontdooifase niet kunnen overleven.

De rest van de meiden heeft veel succes met de behandeling.

Ik ben blij dat het er bijna op zit

Geplaatst

@ Carolin: balen zeg dat bij jou de punctie ook zo tegen viel. Ik ga voor ons allebei duimen dat er bevruchting heeft plaatsgevonden en we allebei terugplaatsing hebben zondag. Spannend. Ik heb de hele nacht niet geslapen, mijn buik is zo gevoelig. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.

Geplaatst

Caro-lin, ik herken je verhaal over het blauwe pilletje. Ook onder behandeling in het VU?

Meiden die de punctie hebben gehad; rust lekker uit!! Ik duim voor jullie mee op een paar mooie emmy's (die uiteraard blijven plakken).

Fijne dag meiden..

Geplaatst

Vanochtend de prikles gehad. Gisteren had ik al te horen gekregen dat ik pas vanaf dag 4 hoef te beginnen met het spuiten van Gonal-F 150E. Ik vond het eng om de oefenprik voor de pregnyl te zetten. Na wat geaarzel toch door gezet en toen moest ik een klein beetje van de zoutoplossing spuiten. Inderdaad begon het te tintelen.

Nou nu maar wachten tot ik volgende week ongi word en dan ga ik ook echt beginnen. Heb het gevoel als of het iemand anders overkomt, dat niet ik maar een ander die injecties krijgt. Heb verder nog steeds zoiets van kom maar op, ik kan het hebben. Zie nergens tegen op, laat het gewoon maar over me heen komen.

Fijn weekend iedereen en voor degene met een TP, succes!

Geplaatst

Meiden ik heb de 30ste mijn laatste pil genomen.

En gisteren nacht was ik doorgelekt beetje bruin.rood

Bloed.. Daarna geen spoor meer van bloed???

Ik moet DIN met de puregon beginnen..

Ik vraag me af of ze dit als bloeding zien?

Geplaatst

@ mijnbaby: ik weet niet of ze het als een bloeding zien. Toen ik gestopt was met de pil heb ik echt maar 1 dag helder rood bloedverlies gehad. Wie weet komt er nog wat en anders gewoon zkhs ff bellen. Succes

Geplaatst

Hey Kim,

heb jij iets gehoord over de terugplaatsing morgen.

Bij mij belde het OLVG en gaf aan dat er een terugplaatsing zal zijn om 1200 uur in AMC.

Ze hadden niet doorgegeven hoeveel emmy's er waren dus ik weet nu niet of ik 1 of 2 emmy's krijg teruggeplaatst.

Hoe ging dat bij jou?

Geplaatst

Breek ff in...

Sorry dat ik antwoord geef ondanks dat je de vraag niet aan mij stelt, maar in het VU bellen ze ook alleen met de mededeling dat er een terugplaatsing is.

Ten tijde van de terugplaatsing kregen wij pas te horen hoeveel embryo's er waren.

Succes!

Geplaatst

@ Carolin: nou wij mogen morgenvroeg bellen en dan horen we hoeveel van de eitjes bevrucht en goed doorgedeeld zijn. Ook horen we dan hoe laat de terugplaatsing is en hoeveel emmy`s teruggeplaatst worden. Super dat je al weet dat er om 12uur een terugplaatsing is morgen. Wij zitten nog in spanning tot morgen.

@ Melis: zie dat jij zwanger geworden bent bij de 1e TP tijdens de 1e ICSI behandeling! Helemaal super zeg. Gefeliciteerd. Op naar de geslachtsbepaling 15/9.

Geplaatst

Kim, veel succes vandaag met de terugplaatsing. Weet je al hoeveel embryo's jullie hebben?

Ik ben inderdaad zwanger van de 1e TP tijdens onze 1e ICSI behandeling. Ondanks dat mijn man een heftige medische achtergrond heeft (hij heeft zaadbalkanker gehad) zijn we dagelijks ontzettend dankbaar dat dit ons is gegund.

Wij zijn heel blanco en optimistisch de behandeling ingestapt en ik ben daardoor van mening dat positiviteit enorm bijdraagt aan het doorlopen van de behandeling!!

Succes meiden, op naar een mooi resultaat!!

Geplaatst

:happydance: Yes! Net gebeld door het ziekenhuis. Van de 14eitjes zijn er 7 bevrucht en om 11.40uur worden er 2 teruggeplaatst. Jeetje wat duurt dat wachten voor ze bellen dan lang. En dan na vanmiddag op naar 2 spannende wachtweken, die zullen wel voorbij kruipen.

@ Melis: jeetje wel heftig zeg hoor met je mans medische achtergrond, maar helemaal super dat het meteen gelukt is. Geniet ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden