Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ babyenschede: fijn dat de punctie meeviel. En 6 van de 7 eitjes bevrucht is helemaal super. Veel succes met de terugplaatsing en op naar een positieve test.

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo

Nieuw op de lijst, nieuw in dit traject. Ik zou me graag aanmelden in deze groep, ik ben 24-8 gestart met deca en sinds 5-9 de puregon.

Ik heet Josette bijna 39 jaar dus al bijna bejaard, woon in Geleen in zuid-Limburg. Ik werk 28 uur als psychosociaal verpleegkundige.

Ben getrouwd met Marco en we hebben samen een adoptiedochter Amber van 11 jaar uit Guatemala.

Heb diabetes type 1 sinds mijn 4e. Ongeveer 14 jaar geleden kinderwens, geen eisprong. Na kijkoperatie bleek ernstige endometriose, geen eisprong, verkleefde eileiders, pco-syndroom, zwakker zaad en dan nog die diabetes. Orale hormonen ( clomid meen ik ) gaven meteen een overstimulatie en de deur werd dichtgetrokken, geen beginnen aan:bye2:. Amber na jaren geadopteerd en inmiddels 8 jaar op de wachtlijst gestaan voor een zusje uit Bolivia en later nog China. Doordat ik door een medisch kastje ( continue bloedsuikermeting ) in gezondheid erg verbeterde, na jaren nogmaals langs gynaecoloog gegaan, je weet maar nooit. Wat bleek...pco weg :happydance: eerste menstruatie gekregen :clap2:op 38 jarige leeftijd, hormonen oke bij bloedafname, screening op 100 dingen positief uitgevallen...We mogen op de ivf wachtlijst.

Dan valt er wel een baksteen op je hoofd, totaal niet verwacht...

Tja, en ineens ga je dan denken: willen we dat nog wel?? dochter van 11 jaar, zelf al zo oud?? Maar dit was toch wel bijzonder en moest een teken zijn, we doen het.

Inmiddels , onder begeleiding van het AZM, de eerste twee decapectyl injecties gehad. .

Ik heb er toch geen geweldig gevoel over, er bleken net voordat ik begon aan beide kanten 2 tot 3 grote endo-cystes te zitten. Normaal zouden ze die operatief weghalen, maar door de leeftijd en het maken van littekenweefsel dan, schiet je er ook weinig mee op...direct volle dosering hormonen dus ( 250 e puregon ) :nerves:omdat er ws minder eitjes gaan groeien door cystes , angst dus voor overstimulatie en preventief antibiotica bij de punctie.

bohhhh, welkom in deze wereld dus.

Ik heb sinds de 1 deca prik wel verhoging die al 2 weken duurt, inmiddels al 7 dagen antibiotica gehad, maar heb het nog steeds. waar dat vandaan komt??

Als het dit al was... nee , vandaag bij 4e puregon ineens wat bloedverlies en ook het gevoel van menstruatie ( hoofdpijn en krampen in buik)..

ivf afdeling kende dit niet?? was niet standaard en was geen bijwerking van puregon. Als er een echte doorbraakbloeding komt, moet ik direct morgen kontact opnemen.

Kent er iemand bloedverlies bij puregon??

groetjes josette

Geplaatst

Babyenschede goed om te lezen! Josette heel veel succes! Ik ben vsndasg in het zkhs geweest voor een echo. Helaas is er na 16 dagen deca en 1 week gonal F 225 eenheden, nog weinig te zien. Ik moet maandag terugkomen... Ze zei dat het normaal was maar had toch liever eitjes gezien!

Geplaatst

@ Josette: welkom en heel heel veel succes met de behandeling! Spannend. Ik ken het niet wat je zegt bloedverlies bij puregon. Heb zelf decapaptyl en gonal-F gebruikt. Moet je ook wel echt doen als je bloed blijft verliezen. Meteen ziekenhuis bellen.

@ Jootje: Op naar de echo maandag en hopelijk zijn er dan meer follikels te zien. Veel succes. Is het je eerste behandeling?

Geplaatst

Hoi meiden, daar ben ik weer een keer. Met goed nieuws, ik ben ongi, dus mag beginnen. Ben normaal van de klok, maar dit keer was ik dus later ongi. Ziekenhuis gebeld en ik mag op dag 8 de 1e echo voor de 1e fm. Ik hoef pas op dag 4 te beginnen met het spuiten van Gonal-F 150E, dus heb nog even een rustig weekend.

Voor alle andere succes met prikken, wachten en alle andere dingen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Heeft iemand al symptomen na de terugplaatsing. Morgen een week geleden dat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst. en heb al een aantal dagen vollere rondere borsten en gevoelige tepels, maar dit kan ook door de ustrogestan komen:)

Toch geeft het mij hoop en dat is wel een beetje gevaarlijk. Ik denk dat ik woensdag ga testen....

Voor iedereen die volop bezig is met de behandeling/spuiten; toi toi toi!!

Geplaatst

@ maaikie: helemaal super dat je ongi geworden bent. Op naar de 1e FM. Succes met het spuiten.

@ carolin: ja hier morgen ook 1 wachtweek voorbij. Voel eigenlijk helemaal niets. Weet niet of dat een goed of slecht teken is. Vind het zo spannend allemaal. Hopelijk test je positief woensdag. Succes.

@ esma: hoe is het met je? Kun je het nog een beetje volhouden! Eind deze week mag je testen toch? Spannend.

Geplaatst

Hey allemaal,

Mag ik me hier bij jullie aansluiten?

Ik moet nog beginnen dus augustus red ik niet maar september dan wel :)

Fraai hoor, ik moet starten met de pil zodra ik nu een nieuwe cyclus krijg majaaa zul je net zien.... gebeurd er niets!

Zit nu op dag 36 terwijl mijn cyclus normaal rond de 31 dagen is. Voor de zekerheid toch maar een testje er tegenaan gegooid,

je weet immers maar nooit maar helaas.

Dus mijn lijf is gewoon vervelend aan het doen.

Maar goed, zodra m'n cyclus start dus aan de microgynon en in oktober starten met de andere hormonen. Dan punctie en IVF met ICSI.

We hebben geen kinderen, willen dat dus duidelijk wel graag en dit is de eerste poging na een zomer vol onderzoek waaruit bleek dat een

natuurlijke zwangerschap voor ons niet haalbaar is.

Geplaatst

@ bunbums: welkom welkom! En er zijn er meer die nu in september nog bezig zijn hoor. Tja starten met de pil bij een nieuwe cyclus. Dat moest ik ook en als je er op wacht dan blijft het altijd langer weg. Hopelijk laat je ongi niet meer zo heel lang op je wachten. Heel veel succes met de behandeling en we horen wel hoe het je vergaat. Altijd heftig om te horen dat je alleen via ICSI de mogelijkheid hebt om een eventuele zwangerschap hé? Sterkte samen en op naar een geweldig ICSI wonder voor jullie!

Geplaatst

Vanmiddag startecho gehad en arts zei toen dat ik vandaag al eerste puregonspuit kon zetten. Dus dat heb ik ook gedaan. Volgende week maandagmiddag eerste echo om te zien hoe het eruit ziet na week puregon spuiten.

Geplaatst

Hoi Kim,

Sorry dat ik een tijdje niet van me heb laten horen. Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar vanaf het weekend ben ik niet te houden. Ik voel niks, ik merk niks en weet ook niet wat ik ervan moet denken. Heb jij dit gevoel ook. Ik begon de behandeling heel er nuchter, maar begin nu heel erg zenuwachtig te worden. Mijn lichaam heeft ook geen teken???

Hoe gaat het met jou? Is het nog vol te houden?

Groetjes, Esma

Geplaatst

Hai meiden!

Vandaag teruggeweest voor een 2de echo in het zkhs en helaas.......maar 1 eiblaasje. We hebben nu de keus, of vrijdag een punctie van die ene eicel of vrijdag een IUI behandeling. Gezien mijn verleden is de kans dat IUI lukt erg klein, maar om nou 1 poging te doen voor 1 eicel....dilemma. Volgende keer(indien nodig) zal de dosis iig wel verdubbeld worden, dus deca en 450 eenheden gonal f. Erg jammer van alle moeite, maar goed het is de eerste poging en het is wel duidelijk dat mijn lichaam meer hormonen nodig heeft. Wie kent dit?

Iedereen heel veel succes!! Kim nog een weekje he voordat je mag testen! Ik duim.

Gr Jootje

Geplaatst

Hoi Jootje,

Wat jammer zeg dat er maar 1tje groeit. Ik zou dan ook voor IUI kiezen want de kans dat die ene wordt bevrucht is geen 100% kwestie.

Ik zit nu op wd 8 na TP en heb gevoelige borsten maar dan alleen 's ochtends en ben erg moe. Soms een beetje duizelig maar dat had ik voor mijn zwangerschap ook.

Dit is 1 van onze laatste kansen. Als we nog cryo's hebben dan is dat nog de enige kans!

Het moet gewoon gelukt zijn!!!

Geplaatst

@ Limburgsemeid: helemaal goed dat je mag beginnen met de puregon! Je zult zien dat is een wereld van verschil vergeleken met de deca. Tenminste dat vond ik. Hopen dat je follikels goed gaan groeien en er volgende week maandag een mooi aantal te zien is met de FM. Is het je eerste ICSI behandeling?

@ Esma: maakt niet uit hoor. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik moet zeggen ben er ook vrij nuchter in gegaan, alles op me af laten komen. Maar sinds gisteren heel emotioneel en erg rommelend gevoel in mijn buik. Morgen weer 1e dag werken na 4 weken vakantie. Ik wil vragen of ik dan niet donderdag al een bloedtest kan doen. Vind het zo spannend. De eerste week vloog voorbij, maar ben blij dat ik morgen weer kan werken. Ik heb afleiding nodig. Op naar een positieve test voor ons allebei!!

@ Jootje: ik zou ook gaan voor de IUI. 1 follikel is zonde om een poging mis te lopen. En wie weet met de IUI. Dat is meer kans dan het risico dat met de punctie die ene eicel niet goed is. Sorry is misschien negatief. Maar dan kun ze inderdaad beter volgende keer meer hormonen voorschrijven. Ik heb geen ervaring met een hoge dosis. Is ook mijn eerste behandeling en ik had 150E gonal-F en genoeg eitjes....(zelfs overstimulatie). Ja nog een weekje..... ach het begint nu wel spannend te worden. Ben gewoon erg benieuwd. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het niet zo hoeft te zijn, maar wil het nu gewoon weten... hahaha! Komt goed nog ff volhouden.

@ Carolin: spannend wordt het nu hé? Ben zo benieuwd voor ons. Weet je al of jullie cryo`s hebben? Op naar een positieve test.

Geplaatst

hallo meisjes

even updatetje:

bloedverlies tijdens puregon is ongewoon, maar zal door endometriosehaarden komen, ze hadden het liever niet gezien, maar is enkel wat spotting en baarmoederslijmvlies was toch al goed dik.

Mijn 6 tal grote cysten zitten er nog, maar zijn weinig nog niet geëxplodeerd door de puregon, dus dat is al aardig.

Er waren vandaag ( dag 8 puregon , 250 EH) slechts 5 follikels te zien, geen vetpot dus... ik hoop nog beetje dat er achter die grote cysten nog wat uitgeplopt gaat komen woensdag....

@ kim: bijna de grote dag, bohhhh wat spannend nu allemaal, en een mand vol cryo's over!

@babyenschede: mag ik vragen hoe je aan meer eitjes dan follikels komt?? of snap ik iets niet?

@ caro-lin: morgen inderdaad testen...ik duim zo met je mee!

@bunbums: welkom op de lijst!

@ jootje1: 1 eitje, geen vetpot dus, maar beter 1 ei in de baarmoedermoeder, dan 1 in het maandverband, of zo iets, blijf moed houden.

groetjes josette

Geplaatst

Getverdemme ik baal zeg. Mogen we beginnen, begint mijn menstruatie niet! Getvergetvergetver!

Nog paar dagen aanzien en dan (na bevestigen dat ik niet zwanger ben met bloedtestje) maar provera starten 10 dagen en dáárna microgynon starten.

GROM!

En verder wat een spannende dingen gebeuren er hier verder ondertussen. Caro lin pff spannend zeg, bijna testen!

Geplaatst

Iedereen veel succes! Hier alles rustig, mijn darmen zijn flink van slag, maar ach...als dat alles is. Ik gebruik dus en de pregnyl en de utrogestan. Wie weet helpt het iets...Ik had 7 grote follikels en nog wat kleintjes, en ze hebben alle kleintjes aangeprikt mop de punctie, dus vandaar 9 eitjes, maar die kleintjes waren dus duidelijk nog niet rijp genoeg...

Geplaatst

Meiden ik voelde bij de tp waarbij ik zwanger raakte

Niksssss dus dat wil niet zeggen dat het niet goed is!

De cryo's voelde ik elke keer wel wat, maar

Was uiteindelijk niks... Helaas..

Suc6 meiden!!!

Geplaatst

@ Setje: spannend en hopelijk komen er nog een paar kleintjes te voorschijn. Is morgen weer een FM of niet?

@ Bunbums: zul je altijd zien als je er op wacht dan komt het niet. Hopelijk duurt het niet meer lang voordat je ongi zich aankondigd.

@ Babyenschede: gewoon goed naar je lichaam luisteren. Veel rusten. Maar waarom heb je pregnyll en utrogestan? Is dan vanuit het ziekenhuis?? Spannend.

@ Mijnbaby: fijn dat je het ff meld, want ik weet het niet. Ik heb niet echt het gevoel dat ik zwanger ben. Vind het zo spannend.

@ Carolin: dat meen je niet zeg. Wat K*T...... Geloof best dat je nu overstuur bent. O ik durf echt niet te testen. Veel sterkte.

Geplaatst

Hoi Caro,

Wat verschrikkelijk vervelend voor jullie zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het even niet ziet zitten. Ik mag vrijdag testen, maar ik durf niet. Er is helaas zoveel rood, dat de moed me een beetje in de schoenen zakt.

Hou je taai.

Liefs Esma

Geplaatst

Caro wat rot, je raakt toch hoopvol als het van die toppers zijn lijkt me zo.

Esma heeft het doorgezet of is het weer rustig?

Hier de menstruatie (gelukkig in dit geval) begonnen dus gelukkig geen Provera maar gewoon nu starten met de microgynon.

Geplaatst

brrrrr, vandaag nog maar 3 follikels, wel goed gegroeid, baarmoederslijmvlies wat dunner geworden, bloed uit baarmoeder is gelukkig weg, vrijdag weer terug. Lieve heer, geef me een dozijn eitjessssssss, want als er nog eentje knapt, einde, finitooo

groetjes set

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden