Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bri.. Hier is de twijfel voor een 3D/4D echo ook toegeslagen. Uit ervaring bij m'n zusje weet ik dat ze er op de echo heel anders uitzien dan als ze geboren worden. Wij weten het geslacht, dus ik vind het nog wel een van de weinige verrassingen om niet te weten hoe hij eruit ziet tot de geboorte. Echter hebben we wel al een tijdje een afspraak staan bij dr Papa in Amsterdam voor 25 nov, dan ben ik 25 weken. Hij is weer duurder geworden en kost nu maar liefst 135 euro. Das geen probleem en ik heb het er ook graag voor over, maar we twijfelen nog.... Ben jij er al uit of je het gaat doen?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet nog niet of we een 3D/4d echo gaan doen. We hebben natuurlijk een 2e 20'w echo met 22w4d. Overigens werd ons gezegd bri, dat je die echo beter rond 25/26 weken kunt doen. Met 30 weken zou het kindje al weer te groot zijn om echte beweging te kunnen zien.

Wij zijn inmiddels ook wee wat verder met het kamertje. Alle kasten zijn weg, nu de "leuke" klus om hè vinyl behang af te stomen. Yakkes, helemaal geen zin in. Maar oed. Behang is binnen. Over 2 weken gaan we kamertje en wagen bestellen. Moet nog stof uitzoeken zodat mn moeder de bekledin van de wieg kan maken, maa alle stoffenwinkels die ik wist, zijn weg!

Voel trouwens sinds een dag of 3-4 ons meisje regelmatig. Eindelijk! Ze heeft op zich laten wachten, haha.

Verde heel druk op m'n werk, komende dinsdag voor 4 dagen naar buitenlandse beurs. Normaal hoogtepunt vh jaar, nu zie ik er wel tegenop moet ik bekennen...

Geplaatst

Hey meiden,

Wij hebben woensdag de 20 weken echo.

Dus het is nog even spannend!

Inmiddels nemen hier de klachten wel toe.

Gisteren enorm heftige steken in mn rechterzij (tusse lies en navel). Na een heet bad nam dat gelukkig een stuk af.

Vanochtend zijn ze weer begonnen. Geen idee wat het is. Als het erger wordt ga ik zo toch maar even het ziekenhuis bellen.

En anders morgen. Maak me toch wel wat zorgen. Herkennen jullie dit? Geloof niet dat het bandenpijn is, daarvoor zit het net te hoog en teveel aan 1 kant.

Zelf denk ik dat mn darm in de verdrukking ligt. Dit in combinatie met de endo zal wel pijn geven.

maar ik lees op internet ook veel over nieurstuwing...

Als woensdag alles goed is met uk en uk dan gaan wij ook aan het kamertje beginnen.

Weten jullie al welke kleuren jullie gaan aanhouden?

Denk dat wij een combi doen tussen paars en wit.

Groetjes

Geplaatst

@jrn heb jij een schoonmaakoperatie gehad voor de endo of ben je aan t traject ivf begonnen met endo in je lijf? Ik vraag me namelijk af of die moeheid en geen energie hebben misschien met de endo te maken heeft! Ik moet morgen naar Leuven dus ik ga dat eens navragen, ik heb geen pijn maar het niet hebben van energie en futloze herken ik wel van mijn endojaren! Het maakt op dit moment ook niet uit of ik heel actief ben of niet, gisteren ging ik wat langer douchen dan normaal ivm achterstallig onderhoud met scheren haha en dus na een half uurtje kwam ik uit de douche en dan ben ik doodop en zoooo moe in de benen dat ik moet gaan zitten!

Winkelen, boodschappen doen, op visite gaan, ook dat soort dingen vergen op dit moment veel van mn lijf!

Ben echt benieuwd morgen wat de gyn zegt en natuurlijk ook weer even genieten van onze vent tijdens de echo!! Kijken of hij weer zo duidelijk met zn piemeltje door t beeld komt haha

ik spreek jullie morgen!!

Dikke kus xxx

Geplaatst

Hey Bikkel,

Ben benieuwd wat de gynaecoloog morgen tegen je zegt.

Bij mij is de endo voorafgaand aan het ivf traject niet weggehaald.

Endo zit vooral rondom mn eileiders en in mn darmen.

Weghalen was een redelijk groot risico. Mn darm kan daardoor beschadigd raken.

Dus daar is niet voor gekozen. Maar ik zal woensdag toch ook eens vragen in hoeverre het effect kan hebben.

Hoop dat je morgen een mooie echo hebt.

Truste

Geplaatst

Hallo meiden,

Wij hebben de 3d echo al gepland voor 5 november, heel veel meiden om me heen hebben het ook laten doen en ze zeggen allemaal dat het zo enorm bijzonder is, dus we gaan het wel doen, als er een heel mooi plaatje uit voort komt (denk het wel) dan wil ik die gebruiken voor het geboortjekaartje.

Hier zijn we het hele weekend bezig geweest met het kamertje, wow wat is het mooi geworden, wij hebben gebroken wit met een mooie grijstint, het laminaat is wintereiken, en we houden het lekker neutraal, ben persoonlijk niet zo van kleurtjes.

Wat is nu wel weet is dat we echt als we weer wat geld hebben gespaard de rest van het huis nu ook maar es moeten gaan opknappen, want dat lijkt nu echt mega oud allemaal hahah.

Liefs Janis

Geplaatst

Hi meiden,

Hier ook weer even een teken van leven van mij. Wat goed om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! Heerlijk.

Afgelopen vrijdag 20 weken echo gehad en ook wij gaan voor roze deze keer! Het wordt een meisje. Alles is helemaal gezond en goed, daar was ik best zenuwachtig over, zeker ook gezien mijn leeftijd en alle verhalen die je dan hoort. Ben zo blij!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

Eerstvolgende afspraak:

Marjan: 3 oktober 20-weken echo

Ink: 5 okt: 20 wkn echo

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Benbri : 12 okt: verloskundige

Janis: 19 okt: verloskundige

Eef: 28 okt verloskundige

Cjee; 27 okt:gynaecoloog

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Geniet allemaal meiden!

Liefs

Cjee

Geplaatst

yeaj :) meisjes in overvloed, hahaha...fijn :) en fijn dat alles goed gaat :) alleen stiertje en kiet dan nog...iemand uberhaupt nog ooit eens wat van kiet gehoord ? of heb ik iets gemist, kanook natuurlijk...

nou ja...fijn in ieder geval. kamertje is bij ons op de kamer en ben te lui denk ik om wat te doen, vooral omdat ze nog geen eigen kamertje heeft denk ik, maar komt heus wel :) 3d echo weet ik nog steeds niet. denk niet dat ik het laat doen. zal heus echt bijzonder zijn, maar wat melis ook zegt...wil wel iets als verrassing hebben en het ziet er waarschijnlijk toch niet zo uit als op de 3d echo, we weten allemaal wel hoe snel een baby verandert in het gezichtje...dus wij gaan het niet doen. en qua geboortekaartjes, ik hou van simpel, zwart/wit...lekker romantisch en simpel dus, hahaha...

verder is ze ontzettend druk in de buik en blijft over het algemeen laag liggen en dwars, maar ik voel haar op gezette tijden...in de avond rond een uur of 8, rond een uur of 2/3 uur in de middag en in de ochtend wisselt nog wel eens, maar ze is druk en erg aanwezig in ieder geval :) erg fijn :)

hebben jullie ook zo'n last van maagzuur? en niet echt meer laag kunnen zitten (op de bank) en...en...en...

verder gaat alles oke hier hoor :)

knuffels

Geplaatst

wij doen ook geen 3d hoor, hebben met 30 weken vervolgafspraak 20 weken echo, en tussendoor nog een gewone dus vind het wel genoeg, en kost ook weer flink geld.

onze jongens hebben het straks voor het kiezen dus met al die meiden hier:)

maagzuur valt nu mee bij mij.

opstaan van een lage bank is wel lastig.

ik voel de kleine man zeer regelmatig, als ik even bezig ben slaapt ie maar zodra ik ga zitten is ie weer actief.

groetjes marjan

Geplaatst

Hey allemaal,

ja hier zouden we aan de kamer van onze dochter van 9 beginnen.. maarhet was slecht weer buiten en ze was dus dit weekend bij ons. Ze is een echte handenbinder dus wij konden ook niet vooruit.. Ach ja de kleurtjes voor haar kamer zijn al uitgekozen dus we kunnen deze week of de volgende wel beginnen... alles komt zoals het komt...

Hier ook geen last van maagzuur.. Eerder lage rugpijn enzo.. Enne van een lage bank afkomen lukt ook niet meer echt hihihi..

Hier voel ik ons mannetje ook al op gezette tijden. Meestal sochtend tegen 10 uur en dan tegen 5 uur smiddags weer en savonds om 10 uur..

Heerlijk gevoel.. Vanochtend was hij wel heftig tekeer aan het gaan.. Mijn hele buik ging op en neer! Echt waanzinnig om te zien!

Nou ik ga ff lekker eten dames... Tot later!!!

Geplaatst

Hey dames,

Zal weer ff wat reageren, want lees bijna elke dag wel, maar ben behoorlijk op aan het raken merk ik.

Druk met m'n ma en werk (alle achterstand proberen in te halen en alles ook proberen goed voor te bereiden voor de overdracht voordat ik vakantie heb).

Vorige week was onze 20wkn echo gelukkig ook helemaal goed. We krijgen een knulletje met een groot hoofd en lange benen ;-)... Zat mijn gevoel goed dus...

We waren al ontzettend toe aan vakantie, maar nu wordt daar op t laatste moment ook nog s roet in gegooid. Of beter gezegd, water, zoals Bri al schreef. Voor noord en oost Thailand heeft de Belgische ambassade al negatief reisadvies afgegeven ivm de vele doden die door de overstromingen zijn gevallen. In Nederland nog niet, maar ja, waar doen we nu wijs aan? Overstromingen = onbegaanbare wegen = meer ongedierte zoals ratten en muggen = grotere kans op infectieziektes = dus misschien niet slim???

Maar wil gewoon heel graag echt weg van alles - ben zoooo klaar hier even tijdelijk met alles...

Geplaatst

Hoi allemaal. Ik heb de puf niet om vaak te schrijven, maar lees vaak wel mee. Ik kan niet zeggen wat het gaat worden Eef, want wij willen het nog steeds niet weten en houden vol! Ruud meende 2 piemeltjes te zien, maar de echoscopiste zei dat ze niet eens in de buurt was geweest haha. Ze zijn inmiddels weer een beetje zwaarder geworden gelukkig. Ze bewegen ook flink 's avonds. Ik hoop stiekem nog steeds op een jongen en een meisje. Maar het is dus nog even afwachten...Groeten voor iedereen!

Geplaatst

Hoi,

Gisteren in leuven geweets, de echo was in orde, beebje lag niet stil!!

Met de gyn mijn vemoeidheid besproken en ook zij adviseerd om ziek te melden dus......mijn 1e werkdag zal nu 16 augusuts 2012 zijn!!!!

ze gaf aan dat ik het zwanger zijn niet moest onderschatten en dat die vermoeidheid ook te maken kon hebben dat alles van de afgelopen 7 jaar er nu allemaal uitkomt!

Dus vanaf nu rustig aan, energie verdelen en alleen inspanningen doen waar ik iets voor terugkrijg, inspanning waar ik niks voor terugkrijg en alleen maar voor uitputting zorgt dat moet ik laten!

Geplaatst

Hey Bikkel, goed dat ook jij voor jezelf hebt gekozen!!!! Klinkt lekker hè eerste werkdag 16 augustus 2012!!

Wat je zegt over dat alles van de afgelopen jaren eruit komt dat herken ik wel! En dat moet ook! Dat mag er ook zijn. Geniet ervan zou ik zeggen hihi doe ik nu ook!

Knuff Nofje

Geplaatst

Jeanine, jij wilde het dus ook een verrassing laten! Dat was ik even vergeten.... Wel spannend he? Vind ik ook hoor! Ben hartstikke nieuwsgierig, maar we houden ook gewoon vol hoor. Vind dat spannende toch ook wel erg leuk haha!

Ink, een jongen! Leuk zeg! Maar wel balen van jullie vakantie.... Kan me voorstellen dat je Thailand misschien nu toch niet aandurft? Is er nog een mogelijkheid tot omboeken naar een ander land ofzo? Of kan dat niet nu er officieel nog geen negatief reisadvies is?

Cjee, jullie dus een meid. Ook geweldig!

Hier gaat alles in principe prima. Wel veel last van mijn onderrug (alleen rechts) en slaap niet zo best. Best vermoeiend als je ook nog fulltime werkt..... Volgende week gelukkig een weekje vakantie. Wij zullen geen 3D echo doen. Ben veel te bang dat het geslacht dan te zien zal zijn haha. Ik weet eigenlijk niet of je standaard nog een echo krijgt nu. Ik dacht nog ergens bij 34 of 36 weken ofzo? Maar ja, dat kindje is dan al zo groot dat je het niet eens meer goed in beeld krijgt volgens mij.....

Geplaatst

Fren, ik heb ook niet overdreven lang verlof hoor. Ik krijg eind december verlof (met de kerst) en moet begin mei weer beginnen...... Gewoon 16 weken dus.

Geplaatst

De echo met 33 wkn is alleen om de ligging van de kleine te bepalen!

Wij hebben wel een afspraak staan voor een 3/4d echo, 21 november, ben benieuwd of dat kleine spook nu wel goed gaat liggen want gisteren lag ie weer met zn armen en handen voor zn gezicht!!

Ik werk in t onderwijs dus vandaar zo lang verlof, ik zou officieel 23 december stoppen, dan 2 wkn kerstvakantie en dan zou mijn verlof ingaan, 5 wkn vantevoren, officieel zou ik de 1e week mei weer moeten beginnen maar omdat de zomdervakantie al 29 juni is heb ik besloten mijn betaalde ouderschapsverlof te clusteren en op te nemen tot aan de grote vakantie, daarna heb ik nog recht op 10 betaalde woensdagen en 54 onbetaalde.....dus vanaf 16 augustus ga ik nog z'on klein anderhalfjaar 2 dagen werken ipv 2,5 dag!

Geplaatst

toevallig ik wilde ook net over verlof beginnen.

kreeg net via de mail een verloffomulier van mijn werk ivm de kerst vakantie, en neem lekker de eerste week van januari een weekje vij en vanaf dan zwangerschapsverlof.

want ik baalde al dat ik anders de laatste week van december vrij was en dan n januari nog een weekje moest dus dit komt mooi uit!

dus mijn laatste werkweek is de week van oud en nieuw.

klinkt ver weg maar het is al bijna zover...tijd gaat zo hard.

en ik heb ook gewoon 16 weken verlof.

mss dat ik na die tijd nog ouderschapsverlof neem maar denk het niet.

ik ga zo even shoppen, het zal wel rustig zijn in de stad dus heerlijk alle ruimte:)

groetjes marjan

Geplaatst

Tja in mijn geval is het qua verlof vrij simpel. Ik heb vanaf 1 december geen contract meer, dus ik neem het ervan. En sowiezo heb ik besloten dat ik de eerste 6 maanden zelf voor de beeb wil zorgen. Daarna of iig rond 1 augustus ga ik weer aan de slag. Uiteraard zal ik nieuw werk moeten vinden of ik begin voor mijzelf. En die laatste optie begint steeds aantrekkelijker te worden!

3d echo weet ik ook nog niet... Ik krijg er zoveel! Maar manlief wil het wel heel graag eigenlijk, dus ik denkw el dat we het gaan doen ergsn rond de 24-25 weken....

Geplaatst

Nou zal ook maar weer eens wat schrijven, ik heb wek steeds mee gelezen ook in de vakantie, maar had niet echt iets te melden verder.

Mijn verlof begijt in de week voor kerst, ik neem nog een paar dagen extra op zodat ik niet midden in de week met verlof ga. Na mijn verlof heb ik nog 2 weken vrij gevraagd, dus hoef dan pas eind april begin mei weer te beginnen.

Volgende week donderdag een gesprek op mn werk om door te spreken hoe mijn dagen ingedeeld gaan worden na mijn verlof. Ik heb aangegeven dat ik twee dagen wil gaan werken. Ik moet dan helaas wel van mijn vaste groep af en gaan rouleren, dat vind ik wel heel erg jammer, maar ik kan gewoon niet drie dagen gaan werken en dan nog eens zo'n 20 uur in het restaurant gaan werken, dan hadden we beter geen kindje kunnen nemen.

De kleine laat zich duidelijkvoelen, vooral als ik even rust neem of voor het slapen. We zijn ook heel druk bezig met de babykamer, we hebben een oude commode gekocht die helemaal opgekanpt moet worden en mijn oude ledikant moet helemaal geschuurd en geverfd worden. Dan moeten we ook de kozijne, deuren, en plafon nog wit verven.

We hebben alleen moeite met behang uitkiezen, ik wil een wand met een leuk behangetje en de ander wit ofzo, maar we hebben nog niet echt iets gevonden. Zit ook aan muurstickers te denken, maar we zijn er nog niet helemaal uit.

Vermoeidheid begint hier ook erger te worden en ja dat opstaan, pfff ik heb nog bijna geen buik, maar merk toch dat als ik laag heb gezeten het zwaarder wordt. Donderdag weer naar de vk en dan vanaf de 22ste starten met yoga, ben benieuwd.

26 november, moet ik trouwens afzeggen, we hebben dan toch het sinterklaas feest op het werk. Vind het wel heel erg jammer had jullie wel graag even live willen zien.

Ink ik hoop dat je vakantie toch doorgaat, al is het dan misschien een last minute ergens anders naartoe, want je moet nu roch ook kening houden met de kleine die niet zo goed is opgewassen tegen de ziektekiemen.

Geplaatst

Hoi Allen,

Mijn verlof gaat officieel in januari in en loopt tot en met begin mei. Ik plak er dan nog vier weken vakantie achteraan (heb dit jaar geen vakantie opgenomen dus die weken neem ik straks) zodat ik rond 1 juni weer ga beginnen. Ik werk normaal 36 uur, maar ik hoop dat ik terug kan naar 24 uur. De 12 uur verschil vul ik op met onbetaald ouderschapsverlof. Totaal heb ik recht op 2 x 26 weken (tweeling). Dus dat is volgens mij iig een jaar of 2 a 3 (moet het nog exact uitrekenen). Bovendien is ouderschapsverlof wat voordeliger dan teruggaan in contract. Je krijgt dan immers per uur nog iets van 3 euro van de belastingdienst terug. Maar ook dat laat ik nu nog even uitzoeken door een belastingadviseur.

Morgen de 20 weken echo. Toch wel spannend. Gelukkig begin ik de ukkies nu wel te voelen.

Af en toe een plopje of een echte plop :)

@Bikkel: fijn om te horen dat de echo goed was. En goed dat je met ziekteverlof gaat. Heeft ze nog wat over de endo gezegd?

@Ink: het zit je ook niet mee zeg. Ik hoop dat jullie alsnog een lekkere vakantie zullen hebben, waar dat ook mag zijn. Hoe gaat het nu met je moeder?

Groetjes

p.s wij laten ook geen 3d echo doen. Blijkbaar kan het ziekenhuis dat ook (vorige keer eens gevraagd, maar staat die standaard op 2D. Ze heeft toegezegd dat ze hem binnenkort een keer op 3d zet als een uk er goed voorligt. Dus nog een paar kansen te gaan met de 2-3 wekelijkse echos).

Geplaatst

Ik ben vanaf vandaag gewoon thuis. Halve dagen ging nog wel, maar daarin moest ik veel te veel werk proppen omdat mijn werkgever het nog steeds niet eens was met halve dagen werken. Toen ging ze ook nog vreselijk narrig tegen me doen die dagen waardoor ik toch lag te piekeren als ik daarna naar huis ging. En dus nog geen rust kreeg. Toen heb ik de knoop doorgehakt en gezegd dat ik helemaal stop. Ze vond dat natuurlijk niet fijn, maar dan heeft ze pech. Ze wilde dat ik door de gynaecoloog een verklaring liet maken wat er met me aan de hand was. Ik gaf aan dat ze daarvoor bij de arboarts moest zijn. Ze dramde door tot ik zei: ik vraag het wel, maar reken er niet op. Ik vroeg het maandag en de gynaecoloog zei heel simpel: ik doe dat niet. Ik heb medische geheimhouding. Dat zijn privacygegevens. Dus vandaag doorgegeven aan mijn baas die daar weer heel narrig over werd. Ze heeft me niet eens gedag gezegd aan het einde van de dag. Dus ik ga nu lekker relaxen. Ze kan me wat! Ergens in april ziet iedereen me terug. Maar ja, ik heb zo'n last van mijn bot dat ik eigenlijk niet weet hoe ik de tijd een beetje leuk moet doorkomen. Ik voel me een luie slechte moeder omdat ik bijna niks meer kan.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeetje jeaninne, wat een gedoe met je baas, zij weet toch zelf ook wel dat ze bij de arbo arts moet zijn? Vervelend dat je zoveel last hebr. Hopenlijk zal dat nu minder worden als je een beetje rust krijgt.

Het valt me wel op dat er een hoop wergevers zijn die zo onnadenkend en niet meelevend zijn? Zijn he toevallig allemaal mannen of vrouwen die geen kinderen hebben. Ik mag me gelukkig in mijn handjes knijpen dat ze bij mij heel meegaand zijn, maar nou heb ik ook nog geen klachen, ik weet dus niet hoe ze dan gaan reageren.

Hier wel heel moe de laatste dagen, maar ben steeds s nachts wakker en kan dan nadat ik ben wezen plassen moeilijk in slaap komen. Misschien loop ik me toch te druk te maken over het kamertje of we alles wel optijd af krijgen. Pfff moet dus maar snel gaan klussen, zoda ik een zorg minder heb.

Geplaatst

Tja, en ze heeft zelf ook nog kinderen! Dus het is allemaal maar raar. Maar ach, ik ben er nu vanaf. En als ik terugkom dan hebben we een nieuwe directeur.

Wij moeten de kamer ook nog afmaken. Ik wil dat ook zo snel mogelijk. Maar nu ik thuis ben kan mijn man doorwerken, want dan ben ik bij Tuurtje. Dan ben ik ook blij als alles klaar is. Ik slaap ook slecht weer in als ik naar de wc ben geweest. Dat vind ik wel erg vervelend. Maar vanochtend werden we pas om 21.30 wakker. Een wonder dat het jongetje zo lang sliep. Dus lekker uitgeslapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden