Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedemiddag dames!

nee ik heb er nog geen last van lekkende borsten maar zal vast niet meer lang duren, dus schaf ook alvast maar zoogcompressen aan:)

nou vergeet de vorige zin maar want ik keek ff en ja hoor ook een druppie:)

gisteravond naar een informatie avond geweest over bevallen in het ziekenhuis en dat was wel leuk, nog een tas met folders en een badcape, lippenbalsum en pepermuntjes gekregen dus dat was wel geslaagd!

vandaag is mijn vader 65 geworden en dat gaan we morgen vieren, mijn broer en schoonzus uit alphen ad rijn met hun 2 meiden komen daarna bij ons logeren omdat het voor de meiden anders te gek word helemaal vanaf groningen terug..dus maken we er een gezellig weekendje van.

thuis nog maar even aan de poets dus nu:)

fijne dag meiden

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kom net bij de verloskundige vandaan. Het is inderdaad een spatader en er kan helaas niets aan worden gedaan. Gelukkig zit het niet op een plek om last te hebben bij een natuurlijke bevalling.

Verder beginnen er toch ook spataders op mijn benen te verschijnen (baal, baal) dus ga me denk ik toch maar aan de stuenkousen wagen. Gelukkig is het winter zullen we maar zeggen.....

Verder was alles prima. Bloeddruk goed, hartje goed. Buik schijnt wat hoog te liggen. Ach, dat zal dan wel.....

Geplaatst

Hier ook nog geen last van lekkende borsten, gelukkig. Heb er geen ervaring mee zou dus ook niet weten wat er aan te doen.

Eef, mooie plek om spataderen te hebben. Gelukkig kan het geen kwaad en als je er geen last van hebt zou ik me er denk ik niet al te druk om maken.

Hier heerlijk weekend. Vandaag zou de babykamer, box en kinderwagen bezorgd worden, stonden ze gister al op de stoep! Ook goed. Nu wel een dikke zooi in huis, maar ben erg benieuwd wanneer alles op de goede plek staat. Volgende week maar gericht gaan shoppen voor de verdere inrichting, heeeeellll vervelend...

Ik heb nu sinds een paar dagen wat ischias klachten. Hopelijk zakt het nog wat af en valt het uiteindelijk mee..... Ga me nu even uitleven op het huishouden voor zover dit mogelijk is...

Geplaatst

nou ben blij dat ik vandaag die zoogkompressen heb gekocht:)

vanavond onder het eten keek mijn man me vreemd aan, ( had hem wel verteld van wat ik hier vanmiddag had gezegt) en hij zei " heb je die zoogkompressen nog gekocht?" " ehh ja" " nou pak ze maar dan" :D

spataderen enzo geen last van, wel vorige week kuitkramp auwwww

Geplaatst

ik ben blij dat ik er deze keer niet zoveel last van heb hahaha...maar vannacht wel pijnlijke kramp...en niet eens in de kuit, maar in mijn voet en blijft dan ook gewoon rustig een uur zitten die kramp, hihi....

Geplaatst

Hihi marjan, grappig dat ze dan ineens beginnen te lekken. Hier heb ik meestal bh's aan met voorgevormde cups, dus ik weet eigenlijk niet of ik lek, zal wel niet dan anders had ik het s morgens wel opgemerkt als ik wakker wordt.

Kramp in mijn kuiten heb ik wel veel last van gehad, ik had dit aangegevn bij de vk omdat ik er slechter door sliep en die heeft me aangeraden om magnesium te slikken, omdat ik daar dan waarschijnlik een tekort aan heb. Nou en het werkt super, ik merk het gelijk als ik een dag vergeten ben om ze in te nemen want dan lig ik snachts weer steeds met vrezelike pijn in mijn kuiten.

Geplaatst

ja mijn schoonzus zei ook al dat ik dan magnesium moet gaan slikken, zij is doktersassistente, maar heb even gekeken en slik ook zwangerschapsvitaminen en daar zit het ook in maar of dat voldoende is weet ik niet.

had nog gekeken bij de drogist maar dat hebben ze wel maar dan in combinatie met cellium ofzo..

nou knijp maar af en toe in je tepel:D klinkt raar maar zo zie je het wel en dan kan je uit voorzorg zoogkompressen gebruiken.

Geplaatst

Hihi, zal ik doen marjan ben benieuwd of er wat uitkomt.

Ik heb de pillen van het kruidvat met alleen magnesium ik kon ook van een of ander merk een drankje bestellen, maar dat is weer lastig te krijgen of via het internet en het zal wel aardig duur zijn. In mijn gravitamon speciaal voor zwangere zit geen magnesium.

Geplaatst

ik heb al vanaf dag 1 als ik in de borsten knijp vocht, maar dat had ik ook al toen ik nog niet zwanger was jaren gehad na de bevallingen van andere 2 :) magnesium...zal eens kieken :)

Geplaatst

nou dan is goedkoop eens een keertje niet duurkoop marjan. toch maar eigen merk kopen dan als deze op zijn. scheelt weer een pilletje extra.

Geplaatst

hihihi.. niks genants aan toch. het hoort er allemaal bij. Hier nog geen lekkende borsten.. Maar ik lek wel gigantisch vanonder.... Loop al de hele zwangerschap met maandverband.. Ik vind het zo erg... Bij de minste beweging lekt het al.. Maar ja, ook dat hoort er gewoon bij denk ik dan maar..

magnesium is idd goed tegen kuitkramp. Ik slik ook eigen merk kruidvat!

Zo nu ff eten en daarna film kijken met hubbie!!

Geplaatst

ik had meer teen/voet kramp (weer wat nieuws) en met vrijen (oke..bijna genant, hihi) kramp in de heupen, eeeeerg vervelend. en dat lekken van onder ken ik helaas ook maar al te goed en (oke, supergenant) maar heb ook het idee dat ik mezelf iedere keer ruik, beetje weeiig....niet stinken, maar gewoon....nou ja, weeiig. inlegkruisjes zijn gelukkig wel voldoende. tis alleen urine bij onverwachte niesbuien, verder vooral heel veel afscheiding, zoveel dat ik bijna denk dat het urine is, maar is het niet (slijmerig) oke...dat was wel genant, maar ja...als we het toch over genante dingen hebben he :) hahahaha...schaam mij er al bijna niet voor, aangezien iedereen wel ergens last van heeft. gelukkig heb ik geen last van spataderen op mijn schaamlippen, die zijn al huge, maar met een spatader erop zou ik helemaal niet meer willen vrijen...arme eef *dikke knuffel*

Geplaatst

Hihi benbri niet genant maar heel herkenbaar, geurtjes en waterige afscheiding, wat een drama is dat. We hebben inderdaad allemaal wat maar ook wel fijn om te lezen dat je in veel dingen niet de enige bent.

Hier trouwens bijna een navel aan de buitenkant :((( donderdag voor de zekerheid mijn piercing er maar uit gehaald, was wel een zwangerschaps piercing, maar durfde het echt niet meer aan, s avonds was het helemaal rood en trekkerig steeds en was bang dat ik een keer s morgens dat ding naast me zou hebben liggen, en verder zou moeten met een uitgescheurde navel, blech.

Maar mis het nu wel hoor, na al die jaren ineens geen ballen meer in mijn buik.

Geplaatst

Oja en die kramp in je heupen!!! Dat had ik voordat ik zwanger was ook wel eens, auwwwww en dan heel gauw even van standje (bloos) veranden anders was ik altijd bang dat mijn heup eruit zou schieten ofzo.

Geplaatst

Nee, met een spatader op mijn schaamlip is er nu dus echt geen seks meer. Voel me zo onaantrekkelijk..... Wel zielig voor mijn mannetje, maar ja ik heb hem nog niet horen klagen. Hij begrijpt het wel volgens mij.

Geplaatst

hahaha...nee, eef begrijp wat je bedoelt...vind het echt supernaar voor je, maar ja....tis een echte zwangerschapskwaal dus blijkbaar...gelukkig houdt dat ook in dat ie vanzelf weer verdwijnt gelukkig toch :)

en meez....navelpiercing had ik al uit gedaan toen ik wist dat ik zwanger was, bij allebei de kinderen puilde mijn navel zo uit...dacht idd ook dat mijn piercing dat nooit ging trekken en toen dacht ik, och, word toch te oud ervoor, hahahaha. En had voor die tijd ook wel kramp met vrijen maar niet zo erg, nu is het idd net alsof mijn heup uit de kom schiet auwie, maar eigenlijk pas "nadien". kan dus niet lekker nagenieten (nu gaat dat toch niet meer met zo'n buik, haha) en ben zoooooo blij met dit forum, zo lekker herkenbaar en de meeste dingen bespreek ik toch niet echt met vriendinnen, afgezien van het feit dat ik ze niet echt heb zou ik dat ook nooit zo doen, terwijl ik me er toch ook weer niet voor schaam, maar denk meer dat dat is omdat andere mensen zich snel schamen. Ik ben eigenlijk altijd wel vrij open, word alleen vreemd aangekeken daardoor, hihi.

anyway, hebben jullie allemaal een lekker weekend gehad? hier niets bijzonders eigenlijk. moest vanmiddag niezen en kon meteen mijn broek verschonen, gelukkig gebeurt dat als manlief er of niet is of op de wc zit, hahahaha, alhoewel ik me daar niet bij hem voor hoef te schamen gelukkig :) en oh ja, vandaag met mamsie naar almere geweest, niets gekocht. wel weggelegt, want er gaat een winkel weg in almere (merk) en daar worden de kleding supercheap, maar ik weet dat toevallig en ik ken die mensen daar (filiaalleider iig) omdat ik samen gewerkt heb, dus begin december nieuwe kleertjes en heeeeele gave jurkjes voor outlet prijsjes :)

Geplaatst

even het lijstje weer geupdate!!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

Eerstvolgende afspraak:

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Marjan: 15 November verloskundige + echo

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog en 's ochtends pretecho babyview

Bikkel: 12 dec: echo en gyn

Lang niet geweest, wel gelezen maar geen puf om te reageren.....vandaag 25 weekjes, nog 13 te gaan!!!

Afgelopen weekend naar Enschede geweest, schoonfamilie, en z'on weekend is echt een aanslag op mijn lijf, je doet eigenlijk niks met inspanning maar ben zo moe als maar wat! Vooral die 2 uur in de auto..blehh

Maar ja nog een weekend met sinterklaas en dan gaan we toch niet meer zo ver want je weet maar nooit!

Verder merk ik dat het niet meer werken wel verlichting brengt maar ik moet mezelf goed in de gaten houden....afgelopen week ging ik gezellig winkelen met mn moeder en waren we iets te lang in een winkel blijven hangen en dan gaat t mis, dan wordt het me slecht, krijg ik puddingbenen en resultaat kotsen in de hema haha, wel gelukkig in een zakje! Dus het is echt niet zo dat ik met leuke dingen doen nergens last van heb!

En om bij de genante onderwerp te blijven.....ik heb alleen last van aambeien, sinds de stoma teruggeplaatst is heb ik een ander poeppatroon gekregen, gemiddeld 8 keer per dag en nu ik verder ben in de zwangerschap wel 10 keer of meer....iedere keer zijn het maar kleine hoopjes maar mijn gat is er niet zo blij mee om het maar zo te zeggen haha....woensdag ga ik toch eens overleggen met de gyn of er iets voor is, ik heb geen verstoppingen ofzo maar ik krijg regelmatig kramp achter in mijn gat en dat geeft drang waardoor ik het gevoel heb dat ik naar de wc moet.....ik probeer het een beetje te trainen door daar niet aan toe te geven maar soms kan dat niet! De darmchirurg zei toen dat de doorgang even opgerekt moest worden maar na al die polonaise aan mijn lijf had ik daar toen even geen zin meer in....want voor de dokter is het maar "even" maar na een ok van 10 uur en een stoma had ik het even gehad!

Voor de rest vallen de kwalen mee, alleen moeheid en onrustige benen!

Verder is onze kleine vent super actief, soms vraag ik me echt af wat hij daar binnen allemaal doet, salto's maken ofzo hahaha....

Ik zal deze week echt een buikfoto maken, ook nog niet gedaan....haha, ik weet dat voordat ik zwanger werd altijd riep: ik maak iedere week een foto, ik ga op zwangerschapscursus, ik doe dit en doe dat en weet je......zo hard als ik toen schreeuwde des te minder doe ik nu haha...erg he! Nu moet ik echt denken om een foto te maken omdat de laatste met 17 wkn was en zwemmen daar heb ik de puf niet voor en soms moet ik 4 weken inhalen in mijn zwangerschapsdagboek haha....

Nou dames tot zover....

Heeeeel veel succes, hopelijk gaan we het laatste tremester wat fitter in en een hele dikke knuffel!!!! XXXX

Geplaatst

oh ja...de aambeien was ik ook vergeten, maar ik heb gelukkig geen stoma en ik hoef maar 1x per dag en soms niet eens....en ik kan mijn aambei nog wel terugduwen met een wc papiertje, dus heb er geen jeuk of last van gelukkig....arme jij bikkel *jij ook dikke knuffel*

overigens is het 3e trimester hetzelfde als de eerste vaak...alleen zonder misselijkheid of zo, maar wel vermoeider enzo....:)

ik ga morgen er eens voor zitten voor de dikke buiken date locatie, want vandaag ben ik echt te moe gewoon....*zucht*

dikke knuffel

Geplaatst

hey meiden, Hier (nog) geen kwaaltjes van dergelijke aard. Alleen heel moe, continu last van maagzuur en harde buiken bij de minste inspanning. De date laat ik dus aan me voorbij gaan. Maar alvast veel plezier. Gr

Geplaatst

geeft niet hoor, begrijp het wel...zit me alleen af te vragen wie er nou wel nog komen eigenlijk, want het word langzaam een kleiner groepje....anders zouden we het beter kunnen doen als we allemaal bevallen zijn of zo....(maar mss zeg ik nu iets doms, hahaha)

Geplaatst

Ja die helpen direct goed, heb ze standaard in mijn nachtkastje liggen.

mijn zoon is lekker thuis bij me vandaag, hij is niet al te fit, moe en huilerig, om het minste of geringste, druk weekend gehad en gister uit school ook niet te genieten en huilen om niks, dus vandaag maar lekker laten liggen!

morgen maar weer kijken.

groetjes marjan

Geplaatst

Heb ook wel last van maagzuur. Volgens de verloskundige zit mijn baarmoeder al erg hoog. Ze meten dit iedere keer met een meetlint. Hij zou nu ongeveer tot mijn navel moeten komen, maar hij komt er al een stuk boven. Ze meette 29,5 cm (van schaambot tot bovenkant baarmoeder), terwijl dat nu ongeveer 22 cm zou moeten zijn..... Dit zou kunnen duiden op een groot kindje.

Erg bijzonder, want bij de 20-weken echo hadden ze het juist weer over een kindje aan de onderkant van de groeicurve.

Maar ze zei ook dat aan de onderkant van mijn buik zoi te voelen niets zit, dus waarschijnlijk begint mijn baarmoeder ook gewoon hoog ofzo en valt het qua grootte hopelijk wel mee. Heb niet zo'n zin in een joekel van een kind haha. Ik bedoel, het moet er ook nog uit....

Maar doordat het dus nu al zo hoog zit, heb ik wel meer kans om last te hebben van maagzuur en dat het kindje al snel tegen mijn ribben aan zal zitten. Ze zei er verder niet iets over en hoefde ook geen extra onderzoeken ofzo, dus het zal allemaal wel loslopen neem ik aan.

Ben benieuwd of het bij de volgende controle misschien alweer iets minder ver afwijkt dan wat normaal is. Veel verder naar boven kan het op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden