Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, gefeli met je 30 weken!! Hopelijk blijf je je goed voelen en komen er nog een aantal bij!!

De 33 weken dames, ook feli. Nog 1 week en dan hebben jullie verlof!! ( of je moet tot 36 doorwerken ).

Jeanine, hoe is het nu met jou? Al minder last van de ontstekingen????

Intake stelde bij ons ook niet veel voor. Volgens mij neemt de kraamhulp binnenkort nog wel contact op om even kennis te maken.

Vandaag lekker rustig dagje, nu eerst even bijkomen van het huishouden, pff wordt wel zwaar nu hoor!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas Lianne, ik werk nog 3 weken... Nu wel een klein beetje spijt van, maar helaas niet terug te draaien ivm afspraken en start vervanging.

Oha, net babydump doos gehaald; echt alleen maar nuttige dingen: knuffel, rompertje, slabbetje, 2 tuitbekers, doosje voor natte doekjes, lepeltjes en nog een kortingsbon van 5 euro. Helemaal geen reclame!!

Geplaatst

Heel goed, ik ga 'm volgende week halen! Hoe zit het met Kruidvat? Heb ik nog geen oproep van gehad...

Intake kraamhulp was bij ons telefonisch...Enige dat verrassend was dat ze wil dat ik 4 kruiken in huis heb! Gelukkig net een vriendin gesproken die er nog wel 2 heeft, ik heb er nog 1, dus nog 1 te gaan...

Geplaatst

Meezie ik heb nog geen blad gezien, wij jonge ouders ofzo??

en Lianne? ik heb al 2 weken vakantie, nog 1 week vakantie en dan begint mijn verlof dus heb eigenlijk al verlof en ben blij toe:)

de tas van de kruitvat ga ik in het nieuwe jaar even halen, was er laatst maar de luiers waren op..dus kan nog een keer gaan.

heb toch maar zelf oliebollen gebakken en krentenbollen, morgen de appelbeignets:)

vond ze vreselijk duur hier in de winkel, en geen kraam te bekennen..dus zelf maar gebakken, nog lekkerder ook:)

Geplaatst

ik wilde ook bakken zelf, maar mijn lijf laat het niet toe (of de baby meer denk ik) nog steeds harde buiken en vandaag deed mijn been zelfs ontzettend zeer en mijn billen (bilbotten) leek wel dood gewicht in mijn buik, gelukkig voel ik haar wel bewegen, anders had ik mij toch zorgen gemaakt, want begon vanmorgen al...pijn in mijn rug, of te wel...gewoon de laatste loodjes en ik kan zeggen dat ik het idd helemaal zat ben :( bahbahbah

zo, weer genoeg geklaagd voor vandaag :) fijne avond meiden

ps...ik haal ook pas volgende week de tas van kruitvat en wij jonge ouders hoor je wel te krijgen al als je jezelf of een ander je hebt opgegeven, anders is er iets mis gegaan...

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wil jullie alvast het allerbeste voor 2012 wensen!

Sommige van jullie spreek ik vaker dan anderen, maar jullie zijn stuk voor stuk toppers!

Ik wens jullie veel liefde, geluk en gezondheid toe en uiteraard een voorspoedige bevalling met gezonde kindjes!

Alvast een fijne jaarwisseling, bedankt voor jullie support!

Liefs Melis

Geplaatst

Melis en alle andere meiden, ook vanuit hier iedereen de beste wensen en op naar een heel mooi 2012 met onze wondertjes.

Ik ben heel benieuwd wie de eerste baby(s) van 2012 mag krijgen.

Knuf meezie

Geplaatst

uiteraard vanuit hier ook alle beste wensen en alle liefde toegewenst, niet alleen in 2012, maar het hele leven door. dat we allemaal gezonde kindjes mogen krijgen in 2012 en ben idd erg nieuwsgierig wie de eerste mag verwelkomen.

Bedankt voor jullie steun en ik hoop dat we eindelijk een "babyshowing" kunnen hebben in 2012 (voor degene die dat willen uiteraard, hihi)

heel veel liefs benbri

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook vanuit het zuiden een hele mooie jaarwisseling! 2011 was een spannend jaar maar wat hebben we een mooi cadeautje gekregen, in 2012 mogen we dat eindelijk uitpakken!!!

Ben benieuwd idd wie als eerste zn geschenkje vast heeft!

Veel liefs sabrina

Geplaatst

Hier nog 1 vanuit het zuiden die jullie een fantastisch nieuwjaar wil wensen! Op naar een supermooi 1e babyjaar!!!

Ook hier heel benieuwd wie de eerste is die mag beginnen aan een nieuw avontuur!

Heel veel liefs,

Yvonne

Geplaatst

en vanuit het hoge noorden ook een fantastisch, gelukkig, gezond en liefdevol 2012, dat er maar heel veel mooie en gezonde kindjes geboren mogen worden!!

Benbri ik heb net vandaag mijn eerste WIJ jonge ouders blad gekregen met aanvangsbrief, maar nog geen bon erin/erbij voor het afhalen, zit er wel wat bijzonders in?

stond in de brief dat ik binnenkort 2 uitnodigingen kreeg om de box te halen 1 voor rond de 7 maand en 1 later.

wij gaan vanavond gezellig Joep kijken op ned 1, beau lijkt ons helemaal niks.

fijne jaarwisseling allemaal!!

Geplaatst

Allemaal een prachtig 2012 gewenst!! Ben benieuwd wie er nu als eerste aan de beurt is om te bevallen.

Jrn, hoe gaat het met jou en de kleintjes?

Geplaatst

Zo, weer even illegaal vanaf het werk:

Allemaal de aller beste wensen voor het nieuwe jaar!!!

Moest gisteren werken. Daarna uurtje rijden naar vrienden in Amsterdam. Was om 3:15 thuis en vanmorgen moest ik echt uit een diepe slaap gehaald worden door mijn wekker om weer te gaan werken... Ach ja, laatste loodjes...

Inmiddels de doos opgehaald - vond dat er wel leuke dingen in zaten, maar goed, ben altijd blij met alles wat we krijgen ;-)... Zat in ieder geval een speentje, flesje, slabbetje, luiertjes, sokjes, mini sudocreme, reclame materiaal en 2 kleine blikjes rosé bier in...

Zo, ik ga weer even verder hier....

Geplaatst

Voor alle meiden een happy new year.

Hier veel mee gemaakt de laatste tijd, kort gezegt dat ik nu voor 10 dagen iedere dag naar ziekenhuis moet voor CTG. het ziet er nu wel goed uit, maar heb de schrik wel te pakken. Gaat nu wel weer goed met mij en de baby.

Benbri weet er meer van.

Heb de puf niet om het hele verhaal te doen.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik begrijp dat het nu in ieder geval weer iets beter gaat. Houd vol, het zou fijn zijn als de kleine nog een tijdje binnen boord kan blijven.....

Geplaatst

uhm...janis...was dat een hint dat ik het verhaal doe? hahaha...*gekke meid*

In het kort vonden ze haar baby te klein en idd ziekenhuis, ctg, echo etc...uiteindelijk was de baby niet TE klein, maar aan de kleine kant (zit toch een aardig verschil in vind ik) maar goed. ze moet dus nu om de 10 dagen een ctg/echo doen en veel rust tot niets doen. ze wil graag thuis bevallen, maar heeft er de schrik een beetje in nu, al met al was hetmoeilijk...dat was het wel zo in het kort denk ik wel

anyway, hoop dat jullie allemaal een fijne avond hebben gehad, hoe voelt jullie beeb aan? die van mij lijkt een superspurt gemaakt te hebben, haar schouders doen mij regelmatig in de heupen echt pijn (bot tegen bot) en haar billen en benen steekt ze nu echt uit mijn buik.

wie o wie gaat het tweetst bevallen? :) spannend nu he...ik moet iig vanaf deze week ook elke week naar de verloskundige, dus weer een nieuwe en laatste fase in. nog steeds veel harde buiken hier en oefenweeen, maar raak er wel aan gewend...dacht vanmorgen even dat mijn vliezen gebroken waren (zat op de wc) en er bleef maar wat uitstromen, ondanks dat ik helemaal niets deed, maar ik wilde opstaan, denk dat het hoofdje gewoon ergens mijn blaas verstopte en doordat ik opstond nog wat verloor, want toen ik stond nog maar wat druk gegeven en kwam niets uit, dus schrik was alweer weg :)

vind het wel bijzonder dat de meesten van jullie wel weten wat het gewicht is van de beeb, is dat door de gyn gezegt of de vk? ik weet het niet eigenlijk :(

wat kregen jullie trouwens laat de wij jonge ouders, ik heb hem eigenlijk al vanaf de 3e maand of zo, en ben het met ink eens...tis allemaal wel leuk die dozen :) alleen die van de etos, was leuk, maar veeeeeeelste veel reclame en boekjes "over datum"

nou ja, hoop dat jullie allemaal vandaag nog even een fijne dag hebben, morgen begint het normale leven weer en de aftelling :)

veel liefs

Geplaatst

thanks benrbri, moet alleen nu 10 dagen achter elkaar ctg en 9 jan weer groeiecho. Dan krijgen we meer te horen.

Liefs janis

Geplaatst

oi, excuses janis :) had het zelf dan even verkeerd begrepen, maar lieverd...alles is heus goed met je beeb, lekker rustig aan doen en vooral niets :) (en geloof me, mijn baby heeft volgens mij ook nu een groeispurt gemaakt, waarom zou die van jou dat dan niet doen :) (positief blijven he :))

knuffel

Geplaatst

jah ben ook wel positief, heb alleen de schrik ff goed te pakken. Denk dat beeb nu ook wel groeispurt gaat maken. Thanks voor de knuffel

Geplaatst

Janis, ook ik moet om de dag komen in het UMCG voor een ctg vanwege minder voelen en een navesltreng die iets moeilijker doorstroomde maar het zijn allemaal moment opnames hoor. Net zoals dat de ene een bepaald gewicht goed vindt en de ander vindt het te klein..zegt niet zo veel. Heb 3 verschillende artsen gehad die allemaal iets anders zeiden..ik maak me er niet meer zo druk om.

Hey Benbri, even een vraag aan jou als ervaringsdeskundige...:wink: die weeen he..vole je die tegelijkertijd aan beide kanten of kan dat oomk alleen aan 1 kant zijn of helemaal onderin? Ik heb aldoor een beetje krampen links en helemaal onderin, en gisteren was mijn broek een beetje nat en ik denk dus dat het per ongeluk een beetje urine was aangezien de onderste tegen mijn blaas ligt maar ik weet het nu allemaal niet meer zo zeker. Slijm heb ik niet gehad of gezien dusss...

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden