Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaa Nofje - wat fijn dat je je mannetje na al dat gerommel van te voren nu eindelijk in je armen mag houden!!! Van harte gefeliciteerd!!!

Meezie - we gaan er wel van uit dat jij nu de volgende bent hoor meid! Wat spannend, die krampen... Hoop voor je dat ze elkaar weer wat neller op gaan volgen - we houden je in de gaten!

Zit me te bedenken - ben jij dan de eerste die "gewoon" gaat bevallen hier? Ik bedoel, zonder medische ingrepen? Wil je thuis bevallen?

Ik zal zo t lijstje even op gaan zoeken en updaten met Nofje's geboorte... Haha, nou ja, niet Nofje's geboorte maar die van haar zoon natuurlijk, flauw ;-)...

Zijn we volgens mij nog met z'n 4-en in dit topic zwanger (er van uit gaande dat het bij jou doorzet Meezie) - Marjan, Fren, Cjee en ik!!!

Nou, ik ga zo ff douchen en dan op controle bij de vk - ben benieuwd of de kleine were ingedaald is, de eigenwijs...

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 30 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Jeanine: 4 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e en 2e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar (babyboy :-))

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 34 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

BEVALLEN:

Jrn: 26 december van een jongen (P.) en een meisje (A.)

Benbri: 9 januari van een meisje (J.enna L.isara)

Jeanine: 16 januari van een jongen (Siem) en een meisje (Maria)

Lianne: 18 januari van een jongen (S.ven) en een meisje (L.ara)

Kiet: 19 januari van een jongen (M.ason)

Stiertje: 25 januari van 2 meisjes (G_iada en S_ofia)

Bikkel: 1 februari van eenjongen (J.arno)

Eef: 1 februari van eenmeisje (Yente)

Janis: 2 februari van een meisje (S.anne A.ndrea)

Nofje: 6 februari van een jongen (Joshua)

Geplaatst

En toen hoefden er nog maar 5 te bevallen... Gaat snel!

Als meezie bevallen is, ben ik de volgende... Hier staat nog 17-2, maar dat is door het zh op 16-2 gezet. Niet dat die ene dag uitmaakt.

Geplaatst

jaaaaaaaaaaa, nofje, van harte gefeliciteerd met zoonlief, goed van je en geniet lekker van alles wat op je af komt :)

meeeeeeez, tuurlijk moet jij de volgende zijn :) wel fijn dat je actie hebt, das al meer dan je had en hoop dat het doorzet, ben benieuwd, veel wandelen dus :)

Geplaatst

Caroline, ik weet alleen van mijn zus, dat de weeen via inleiden heel heftig zijn!! En dat weeen op de natuurlijke manier gelijdelijk worden opgebouwd. Waardoor het minder heftig is. Maar je weet dan inderdaad wel waar je aan toe bent en niet dit geklood.

Ink janis is toch ook gewoon bevallen?? Ik wil inrdaad wel thuis bevallen, dus hoop dat dat allemaal gaat lukken. Krampen blijven komen nog niet echt regelmatig maar weer sneller als vanmorgen, om gek van te worden, hihi, manlief loopt te stuiteren door t huis, hij is normaal heel stil, maar kletst nu de oren van mijn hoofd.

Ink spannend zometeen, hopenlijk zit hij weer goed naar benden met zijn hoofdje!!

Geplaatst

Achos, voor die mannen is het ook allemaal maar spannend! Vond het al zo knap dat hij weer in slaap was gevallen vanmorgem wat je schreef hihi...

Al back-up geregeld voor evt in het restaurant voor als het doorzet?

Je schrijft van Janis - die staat er toch ook gewoon op onder bevallen? Alleen Cjee sluit het lijstje dus af qua uitgerekende datum, maar ja, zoals we al gezien hebben klopt daar hier in dit topic niets van haha...

Geplaatst

Meezie ik heb al ervaring met een weeen opwekkend infuus: had bij mijn dochter gebroken vliezen maar weinig weeen en ontsluiting. Dus ik ga er van uit dat het zoiets is. Had toen echt een weeenstorm zoals dat heet, niet fijn... Doe het ook niet voor de lol :-)

Ik weet dat ik eigenlijk in maart ben uitgerekend/schrijf maar wordt toch een februarimama hoor, mag ik in jullie rijtje?

Geplaatst

Ink ik bedoelde dat die gewoon is bevallen, of is het bij haar opgewekt?? Weet het niet meer.

Oke caroline dat wist ik niet dat je dat al had gehad en nee we doen het niet voor de lol, hihi het is niet dat ik zeg, morgen nog een keer, maa ze zeggen allemaal dat het het dubbel en dwars waard is.

Geplaatst

Tuurlijk mag je in ons rijtje elinorac:)

ja word nu spannend wie na meezie gaat bevallen, Fren jij al last? ik niet:)

als ik denkaan de bevalling van Lucas....die was geboren met 42,3 weken en ik zou die maandag ingeleid worden maar hij kondigde zichzelf al aan en is van zondag op maandagnacht geboren, nu wil de gyn me niet langer laten lopen dan 41 weken maar ja kan ook maar zo wel 41+ worden.

ik zet in op dat ik de laatste ben:)

Spannend Meezie ook voor je man, hoop dat het doorzet of dat de vk je even wil helpen.

Geplaatst

janis had een spoed keizersnede, ook niet op de "normale" manier dus :) ik heb ook beide meegemaakt en ik kan zeggen dat inleiden 3x erger is dan zonder. wat er al gezegt is...het gaat anders gemoedelijker en ongedwongen met inleiden word het meer geforceerd :s

anyway, grappig van je man meez. vind het uberhaupt zielig voor die mannen. die zien hun vrouwen waar ze veel van houden pijn lijden, kunnen niets doen, behalve lijdzaam toekijken en afwachten en ondertussen met een beetje pech verrot gescholden worden, hahaha....ach, ja...er is een reden waarom ze dat moeten doen en wij de actie (lees: pijn) hebben.

spannendspannendspannend in ieder geval...gaat flink door :)

Geplaatst

Nofje, gefeliciteerd!! Eindelijk is ie daar dan na al die dagen van gerommel! En nu..... lekker genieten van jullie kleine mannetje!

Meezie, wat spannend! Hopelijk zet het door en heb je snel de kleine meid in je armen.

Wat betreft inleiden. Ik vond de weeën wel heftig, het ging opeens zo snel en hard! Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een 'normale' bevalling dus kan er verder weinig over zeggen eigenlijk.

Ik vind het erg leuk om te lezen allemaal. Iedere dag zijn er wel weer spannende ontwikkelingen bij iemand.... Nog een paar meiden. Ben benieuwd hoe lang het nog bij iedereen gaat duren. Ik duim nu eerst even voor Meezie!

Geplaatst

We duimen allemaal voor meezie!! Zet m op meid

Mijn vriend denkt dat t bij mij dit weekend gaat gebeuren. Ik heb t idee dat m'n lichaam wel wat aan t oefenen is, relatief veel harde buiken vandaag en wat menstruatie achtigs kraampjes. Ach, we zien wel! Als t maar niet voor donderdag is, dan moet ik naar de begrafenis van de moeder van een van m'n beste vriendinnetjes.

Geplaatst

Oh haha Meezie, lekker blond van me dat ik niet helemaal begreep wat je bedoelde over Janis.

Maar idd Benbri gaf al antwoord, dus ga jij dan de 1e "gewoon" zijn (hihi, of ben je inmiddels de eerste? Nee, dat zou wel erg snel gegaan zijn dan na vanmorgen, maar toch...)

Net dus bij vk geweest. Bloeddruk was weer mooier geworden (125-70), maar ventje ligt nog steeds NIETS ingedaald! Sjonge, nou Marjan, ik gok dat ik dan de laatste ga zijn hoor... Maar belangrijkste was dat z'n hartslag mooi was, genoeg vruchtwater en m'n urine was ook goed. Ben wel over een vreselijke grens heen gegaan - woog 100,4 kg!!! Psychologische grens denk ik, waar ik hoopte onder te blijven. Ze gaf aan dat ik nu net boven het gemiddelde ben aangekomen (was dus al niet een van de lichtste met m'n 85 kg, maar gelukkig ook niet de kortste met 1.88m...)..

Oh en Caroline - tuurlijk mag je er bij op het lijstje! Ik spiek regelmatig ook bij jullie wie er nu eigenlijk als eerste bij jullie uitgerekend is / hoe het bij jullie gaat haha, of jullie niet ook allemaal nog voor gaan!

Nou Meezie, ben benieuwd hoe het met je gaat ondertussen...

Geplaatst

Nofje, gefeliciteerd met je zoontje.

Wat spannend allemaal hier, meezie dat gerommel.

Wij hebben maxi cosi cabrio voor de easy base, en ik vind het super dat we niet hoeven te rommelen met de gordel, ik ben maar klein en kon amper over de mc heen om de gordel in te klikken.

Geplaatst

Ink jij was toch degene op die foto in India? Of Thailand? En jij weegt nu ruim 100 kilo? Kan het me bijna niet voorstellen! Ik heb me vanmorgen gewogen en zat op ruim 5 kilo erbij, dat is nog steeds het meeste wat ik ben aangekomen, ik vind het bizar... Ben heel benieuwd hoeveel er na de bevalling af is... maar voor mij is het prima, ik ben van mezelf veel te zwaar dus hoe meer er af hoe beter!

Geplaatst

Haha Caroline, dank je wel - voel me al weer wat beter haha, idd, ik ben van die budha foto in Thailand. Jeetje, wat ben jij netjes aangekomen dag zeg! Slechts 5 kg met 2!!!

Geplaatst

Ja hoor Ink jij mag ook de laatste zijn:)

ik ben nu 75,3 kg rond de 12 kg aangekomen.

hier ook normale bloeddruk en dergelijke.

hier was de kleine man ook nog niet ingedaald, donderdag mag ik weer op controle.

word echt spannend nu he?:)

hou mijn huishouden keurig bij...zodat het altijd netjes is, dat is niet makkelijk want als man en kind thuis komen nou berg je dan maar:)

Geplaatst

De jouwe ook nog niet dus? Idd erg spannend! Ben benieuwd voor je donderdag...

Ook netjes zeg, qua wat je bent aangekomen. Pff, voel me nu een walrus...

Geplaatst

Hihi zal vast wel meevallen ink, is vast veel vocht en baby!!

Hier net terug van de vk en ben juist wat afgevallen, maar heb ook veel geplast en gep.... Vandaag, zal ook wel een voorbode zijn.

Mijn bloeddruk was 141/85 de kleine deed het super, die heeft niet zo veel van mijn krampjes.

Vk heeft nog even een inwendig onderzoek gedaan, ze verwachte er niet veel van en bood aan als het zou kunnen om me te strippen, maar grote kans dat dat nog niet kon.

Haha na het onderzoek was ze zelf een beetje verbaasd, al 3-4 cm ontsluiting dus daarna heeft ze me gelijk gestript. Dat merk ik nu wel, de (jaja)ween komen nu rond de 3 a 4 minuten, dus hopenlijk gaat het nu doorzetten. Als het lukt hou ik jullie op de hoogte, hoop dat alles zo goed blijft gaan en ik gewoon thuis kan blijven.

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, meezie is de volgende :) in het ziekenhuis zeiden ze dat het echt gaat beginnen en niet meer te stoppen is bij 4 cm ontsluiting, dus jij bent gewoon begonnen :) ieuw..krijg gewoon kippenvel ervan alweer (en is niet prettig als je bv geeft, die prikken nu en gaan zo melk geven denk ik, hwhahahahahaha...gewoon om keihard om te lachen dus, hihi) maar jeeeeeee, hopelijk vandaag nog meez en ik hoop ook voor je dat je lekker thuis mag blijven :)

fren, jeetje, jij bent dan vast de volgende :) volgens mij gaat iedereen snel bevallen nu :)

anyway, succes meiden, jullie kunnen het :)

Geplaatst

Wow meezie! Zie je wel dat al dat gerommel niet voor niets was!

Ink, ik schommel tussen de 92-93 kilo, dus da is 10-11 kilo erbij. Ben ik wel blijmee, want die 100 is inderdaad mentaal een enorme barrière. Ik woog vorig jaar 101 kilo toen i besloot af te gaan vallen en was 82 toen ik zwanger werd. Ik was dus inderdaad bang dat mijn lichaam zich die 101 kilo nog wis te herinneren en ik dus de met veel moeite kwijd geraakte 20 kilo er zo weerbij zou hebben. Gelukkig niet dus!

Ik las overigens dat je sowieso het volgende aan extra gewicht -los van de baby- met je meedraagt:

vruchtwater ca 800 Gr.

Placenta 550 Gr.

Baarmoeder 800 Gr.

Borstweefsel 900 Gr.

Extra bloed 1500 Gr.

Wat extra vetweefsel ca 800 Gr.

Dus dat is totaal al ruim 5 kilo! Tel daar kind bij op, en evt extra vocht en je zit zo op 10 kilo, dus die extra kilo's van jou zijn er zo af!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden