Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meiden..

Bikkel wat is het echt een prachtig ventje!!

en Lianne wow ben verliefd...!!!!

Fren mooie buikfoto hoor.

ik moest vandaag op controle, eerst de ctg.

nou ze hadden moeite met het hartje te vinden, alles was wel goed alleen ze hadden dat ding niet goed zitten, dus alarm ging elke keer af en ging van 212 naar 79 en dan weer 3 minuten goed...en dan weer mis.

maar alles was gewoon goed en normaal.

de weeenactiviteit was er wel, en ook regelmatig.

om de paar minuten voelde ik een " kriebel" in mijn buik wat hij registreerde als activiteit.

maar natuurlijk nog niet genoeg:)

na de ctg door naar de gyn, bloeddruk mooi 121/74, urine prima, gewicht 76 kg...alles perfect.

hij ligt nog steeds met koppie naar beneden maar nog niet ingedaald en morgen 39 weken.

baarmoeder ook nog mooi dicht.

en de kleine werd geschat op 3000 gram dus keurig gegroeid.

nu best last van de buik, echt regelmatig een kramp in de buik, bij de oudste had ik alleen maar rugweeen dus hoe een buikwee voelt..geen idee:)

ga er vanuit dat dit gewoon harde buiken zijn, ook bij de oudste niet gehad dus onbekend.

kan van alles zijn. prettig voelt het nu even niet.

ik moet wel in het zkh bevallen, omdat de oudste heel klein was dus helaas geen thuisbevalling voor mij.

maar hopelijk we een natuurlijke bevalling.

we doen ons best:)

weltrusten voor straks en tot morgen!!

Geplaatst

Whaaa Marjan, spannend, dus misschien is t bij jou al gewoon begonnen??? Nou, voor als het doorzet - heel veel succes!!!

Goh, maar ook jij niet thuis... Ben ik dus misschien de enige uit dit topic als het dus allemaal goed gaat / lukt...

Geplaatst

ja ik hoop het wel, maar baarmoedermond nog helemaal gesloten...vind het reuze spannend:)

kunnen ook indalingsweeen zijn natuurlijk.

thuisbevalling heb ik al gehad en beviel me prima:)

dat was nog met de huisarts en had ik maar 1 echo , alleen met 12 weken en verder niks..zo anders dan nu.

Geplaatst

Bikkel, mooie fotos hoor! Lekker ventje!

Enne, zo slank ben ik ook niet meer hoor, maar zoals ik al schreef, zwart kleed af, haha.

Crematie vanmiddag was ergmooi, maarwel emotioneel. Daarna bij m'n moeder blijven eten, die woont daar vlakbij. Net thuis en toch wel ergmoe nu. Zo gek, iedereen die ik gedag zeg, zegt dat ze de volgende x op kraamvisite komen. Ik heb zelf echt nog niet het idee dat dat zo'n vaart loopt...

Marjan, misschien bij jou dus al iets aan de hand... Spannend!

Geplaatst

Zo marjan begint bij jou ook spannend te worden.

Bikkel wat een plaatje!!

Fren nog een net buikje hoor!!

Hier even een momentje rust, net even terug gelezen en allemaal bedankt voor de felicitaties!!

De bevalling liep bij mij echt heel voorspoedig, het rommelde aardig en moest op controle bij de vk, had toen al3-4 cm ontsluiting en ze had me toen ook gelijk gestript. In de auto terug ging het al gelijk goed, weeen kwamen om de 3-4 minuten en met anderhalf uur stond dan ook de vk voor de deur, toen had ik 5cm en heeft ze mijn vliezen gebroken. Pff toen werd het wel even heftig met weeen. Vk nog even naar huis gegaan en om 7 uur weer terug. De weeen kwamen toen vaker en werd toch wel heftiger, zat helemaal in mijn eigen wereldje. Had toen 8cm en ben even gaan douche, heerlijk die warme straal op je rug en de laatste cm wegpuffen. Toen weer op het bed en weeen opvangen en ja hoor dan is dat gevoel er echt, ow help moet poepen, rustig aan begonnen met meepersen heerlijk dat je wat kan doen dan.

Helaas na een uur persen en het koppie wat na iedere wee weer terugzakte toch moeten besluiten om naar het ziekenhuis te gaan, brrrr niks aan, half naakt op bed, twee vreemnde mannen en een rit van 15-20 minuten, met persweeen!! In het ziekenuis, werd al snel besloten om de pomp erop te zetten en toen was ze er met drie persweeen, wow heerlijk om dan ineens dat gladde lijfje te zien en je eigen kindje mogen vathoude. Manlief in tranen geweldig om te zien!!

Kleine heeft niks over gehouden van de pomp ik alleen een blauwe muts en een rits hechtingen.

Maud doet het goed, ik moet er wennen nog. Moet wel wat extra bijkolven omdat ze 7 procent was afgevallen. Meiden later meer, de kleine roept.

Knuf van ons

Geplaatst

Bikkel, wat een plaatje!!! Daar kun je met recht trots op zijn!

Meezie, wat vervelend dat je uiteindlijk toch nog naar het ziekenhuis moest.... Dat was voor mij ook een van de redenen om niet thuis te willen bevallen.

Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gegaan en kunnen jullie nu lekker genieten van de kleine Maud. En logisch dat je nog moet wennen.Geloof me, na een paar dagen voel je je een stuk zekerder en komt het besef dat dit echt jullie dochter is en dat ze niet meer weg gaat.

Geplaatst

oh marjan, benieuwd hoe het nu bij jou is dan. klinkt wel als weeen hoor en das idd een harde buik alleen pijnlijker, rugweeen ken ik dan weer niet.

meez...zo herkenbaar van jou, moest er wel even van slikken, deed me even 12 jaar terug in de tijd, maar wat heerlijk en ik neem aan dat je weer thuis bent?

bikkel...ik had je foto's al gezien op fb, wat een mannetje he :)

lianne, leuke kleertjes en wat zijn ze al "groot" dan he, maar heerlijke meid en jochie :)

eef, fijn dat jij ook weer wat beter bent

en de rest natuurlijk ook.

ben heel benieuwd allemaal, wie wanneer gaat bevallen, eerst marjan dus? :) en fren, hoest met jouw gerommel? inkie, bij jou las ik op hyves geloof ik dat er nog helemaal niets gebeurt momenteel? ach troost je, komt vanzelf, kijk maar naar meezie :)

hier gaat het wel redelijk. plas bloed, dus maar weer plasje weggebracht, verder aardig in de lappenmand de afgelopen weken, alleen maar ziek of man ziek of kids ziek of allemaal ziek, volgens mij word jenna nu ziek, ze is in ieder geval aan het modderen. ze vreet zich helemaal gek aan de borstvoeding, wil geen speen, maar wel de behoefte om te sabbelen, toch weer aanleggen, krijgt ze weer voeding naar binnen, zucht...beetje moeilijk gaat het allemaal. ze is niet huilerig, maar ze weet zich ook niet te vermaken als ze wakker is, vooral alleen maar bij iemand liggen anders huilen. het eerste gedeelte avond/nacht gaat wel goed, maar bij de 3e voeding (meestal ergens rond 3 a4 uur) dan wil ze haar bed niet meer in, alleen maar bij ons liggen, maar ja, dan slaap je weer niet zo lekker....dus nog volop aan het ontdekken en erg vermoeiend af en toe, daarbij omdat iedereen af en aan ziek is hier. bah...

veel liefs en ben benieuwd naar de rest van de dames :)

Geplaatst

Hier rustig hoor:)

niet zo lekker geslapen vannacht, eerst op de bank geslapen toen werd ik wakker omdat man thuis kwam van een vriend.

dus na die tijd naar bed maar man wilde nog even beneden blijven want de ISS kwam over nederland en twas helder....maar goed ik vroeg nog aan hem, " kom je wel boven?" " ja ik kom straks lekker naast je liggen"

nou ja dan kan ik er de donder op zetten dat ie op de bank in slaap valt en ik hem de volgende morgen pas zie..ja dus, maar ondertussen lig je er wel op.." ligt ie er al? nee nou dan maar verder slapen" uur later net zo dus je bent niet in een diepe slaap.

dus vanmorgen maar weer naar bed gegaan toen zoonlief om 07.0 uur met de taxi naar school ging en ik heb geslapen als een os:) werd om 11.00 wakker:)

heb nu nergens last van ja heel af en toe een harde buik en kindje wat zich goed uitrekt.

maar nog niks wat lijkt op een bevalling..

Benbri heel veel beterschap en hopelijk iedereen in jullie gezin een beetje aan de beterende hand want dit is ook niks, dan liever 1 week iedereen goed ziek dan zo kwakkelen.

39 weken vandaag meiden:)

Melis is ook weer een weekje verder!!!

fijne dag allemaal.

Geplaatst

Goede morgen dames, euh, middag...

Had vanmorgen geen zin om er uit te gaan en ben telkens weer in slaap gesukkeld tot net! Terwijl we er al om 21:30 in lagen! Was dan ook erg moe gister, dus zal t wel ff nodig gehad hebben...

Nog niet ontbeten - dacht eerst kijken hoe het Marjan af gaat, maar het is dus weer rustig geworden? Vervelend dat je rot hebt geslapen, maar wel lekker dta je er daarna nog in kon kruipen...

Net als jij Fren, zeggen idd veel mensen ook "nou, misschien tot..." of "de volgende keer dat ik je zie is je kleine er", en dat klinkt dan idd nog zo ver weg!

Laatste 2 dagen ook allemaal dromen. Eergister over borstvoeding geven (we waren die avond naar de infoavond geweest hierover) en vannacht over auto's en sjouwen met maxi cosi's en kinderwagens ;-)...

Benbri - hier idd alles nog gewoon rustig. Vervelend dat jullie met z'n allen telkens zo aan het kwakkelen zijn qua gezondheid! Lijkt me dat je er dan idd niet echt lekker in kan komen qua ritme ontwikkelen of iets. Vinden grote zus en broer het nog steeds allemaal zo geweldig?

Meezie - fijn wat van je te lezen. Klinkt idd opzich wel als een goede bevalling, maar dat gedeelte van de ambulance is minder prettig natuurlijk! Zal best ja, dat je moet wennen - het lijkt mij ook echt onwijs raar, ineens de verantwoordelijkheid hebben voor zo'n hummeltje!

Ben ook wel benieuwd hoe het bij alle andere mama's gaat - met hunzelf, man en kleintje natuurlijk! Mooie foto's ook van Bikkel - als ik dat koppie zie van dat ventje wordt ik gelijk zoooo nieuwsgierig hoe die van ons er uit ziet ;-)...

Ik heb trouwens geen internet boven, dus als het begint, dan heb ik nu jouw tel he Bri, dan sms ik het wel even door ;-)...

Manlief zou dit weekend een weekend in het zuiden van de ardennen met vrienden hebben. Zag hij vorige week toch maar niet zitten, want is 5 uur rijden, dus als het dan ineens zou beginnen, zou hij niet zo snel thuis zijn. Nu moet hij 3 dagen weer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werken en zit ik me te bedenken wat ik eens zal gaan doen dit weekend... Nou ja, eerst maar eens ontbijten nu...

Geplaatst

Hier voor het eers een blegh-dag... Moe, lusteloos, alles kost (te) veel moeite en ik ben het zwanger zijn gewoon even zat. Zal wel weer overgaan, maar zo een hele dag thuis zitten zonder aanspraak doet geen wonderen voor m'n humeur...

Geplaatst

ohh herkenbaar fren!

autorijden is een hele opgave, maar moest mijn zoontje wegbrengen naar therapie, weer terug naar huis en over een uur moet ik weer weg om hem te halen....

opstaan en dan weglopen...pfff net een oude oma die krom loopt!

bukken kan echt niet meer maar de was moet gedaan worden.

maar even wat anders..vorige week heb ik een nichtje gekregen maar het gaat niet goed met haar, ze kreeg soort " blaren" over haar lijfje.

ze heeft ter hoogte van haar heup een grote plek op haar huid, het lijkt op een blaar die is opengegaan. Er zijn meerdere 'blaren' op haar huid die er hetzelfde uitzien.

Ze zijn ermee naar de dermatoloog in het ziekenhuis geweest. Er is geen precieze diagnose gesteld; daarvoor is het nodig dat er een stukje huid op kweek wordt gezet. Een bacterie- of schimmelinfectie is niet uitgesloten. Omdat ze levendig oogde (en oogt), is er geen ingreep gedaan en volstaat behandeling met zinkzalf.

nu is ze toch opgenomen omdat de blaren groter worden en toe nemen en ze gaan een biopsie doen, en aan het infuus met antibiotica!

erg spannend wat het is en wat ze er mee kunnen doen.

Geplaatst

kinderen vinden het nog steeds leuk, wij zijn ondertussen wel een beetje gaar aan het worden, maar ondanks het kwakkelen begint er een heel klein regelmaatje in te komen :) gelukkig :)

jaaaaaaaa, mag ik lekker alles doorgeven :) das leuk :) hoop dat je lekker thuis mag bevallen. eerste was een bevallling zoals meez, maar bij de 2e stug weer thuis geprobeerd en gelukt :) benieuwd of jij dan de 1e bent ink, meezie heeft de voorzet gedaan hihi. ik heb jouw nr overigens nog niet he, stuur anders even een sms :)

balen dames dat alles weer rustig is, maar komt vanzelf :) maxi cosi went ook wel, maar heb geen isofix, dus geen tips van mijn kant daarvoor :)

xxx

ps, marjan, bah wat naar voor je nichtje, hopelijk is het niets ernstigs. zou denken aan een stafylo of strepto coc?

Geplaatst

Nee, een hele dag niemand spreken / zien is niet leuk he Fren? Ik moet mezelf er dan echt toe zetten om even naar buiten te gaan voor bijv een nutteloos boodschapje in de supermarkt ofzo, zodta ik er in ieder geval nog even uit ben geweest - dat scheelt wel iets vind ik...

Marjan - wat vervelend van je nichtje zeg! Zo klein en dan al opgenomen worden - zal voor de ouders ook best lastig zijn lijkt me! Hopelijk is het iets waar ze snel achter komen en wat ze makkelijk kunnen behandelen ofzo!

Bri - haha, fijn dat je het leuk vindt om doorgeefster te zijn ;-)... Ben ook erg benieuwd - moet zeggen dat ik echt heel graag thuis wil bevallen, maar het me nu ineens wel wat benauwd als ik merk dat iedereen hier wel in het zh bevallen is / gaat bevallen! Beetje de gedachten van "wat als...", maar die schakel ik dan maar weer snel uit / probeer ik te relativeren...

Geplaatst

Oh, zie net dat ik je berichtje gemist heb Marjan - maar fijn dat ze al weten wat het is en ze gelijk behandeld wordt. Evenwel nog wel heftig lijkt me...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees zo af en toe sentimenteel mee in deze maand.

Ik ben vorig jaar februari bevallen van een gezonde zoon maar het lijkt allemaal alweer zooo lang geleden!!

Dus af en toe even sentimenteel mee lezen in het februari-2012 topic :)

Ik ben inmiddels ook aan het opruimen, mocht er iemand interesse hebben in mooie babykleding ( Noppies, Dirkje, Mexx, Blabla),

stuur me dan even een PB-tje, ik heb er ook foto's van!

Dan gaat de kleding gelijjk op met de groei en het seizoen. Job is vorig jaar op 2 februari geboren.

Meiden die nog moeten bevallen, geniet nog even van die buik. Ik mis m nog steeds.....hahahaha

Geplaatst

LindaDa - bedankt ;-), het blijft bijzonder idd die buik, maar wel toe aan de volgende fase nu... Leuk dat je je kleren aanbiedt - zelf had ik het een en ander al gekocht en daarna nog van 2 mensen flinke ladingen gehad, dus geloof dat ik t/m maat 68 ruim in de kleding zit.

Wordt nog wat met kraamvisite die kleding mee neemt trouwens...

Verder erg rustig hier helaas, maar begrijpelijk, alle mama's natuurlijk druk bezig met hun kleintje?

Maar bah, ik verveeeeeeel me... Net rookmelder en koolstofmonoxidemeter opgehangen in het baby kamertje. Toch nog iets nuttigs gedaan vandaag....

En na vandaag nog 2 van die dagen alleen... Gelukkig zondag een verjaardag, dus daar ga ik morgen maar ff op t gemak een cadeautje voor zoeken als dagbesteding...

Geplaatst

Net besloten om naar bataviastad te gaan morgen of zondag. Maar gewoon t feit dat ik niet alleen ben vind ik al heel fijn. Ben niet gemaakt voor alleen thuis zijn. Zou ook echt niet kunnen stoppen met werken.

Geplaatst

Haha, nee dat weet ik! Vin zei ook al, hè bent nog 3 mnd thuis, maar das anders, dan kun je en tenminste lekker op uit met kindeke in de wagen, nu kom ik niet zo ver meer ;-)

Ach, de befaamde laatste lootjes...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden