Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk, Bataviastad. Wonen jullie daar vlakbij?

Maar is hier precies hetzelfde hoor. Als ik werk, dan maakt het me niet zoveel uit als ik daarna een hele dag alleen thuis ben ofzo, maar zoveel dagen achter elkaar is echt niet leuk! Zou idd ook niet kunnen stoppen met werken! En het gekke is, dat als hij dan nu vrij is, het me echt helemaal niet uit maakt of we wel of niet wat gaan doen - gewoon het feit dat tie er dan is, zorgt al dat ik me fijner en rustiger voel en het meer naar m'n zin heb, zelfs als we alle twee eigen dingetjes in huis doen!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, die opmerking hier ook al gehoord - "als je nu al tegen de muren op loopt, wordt het nog leuk de komende periodë, want het duurt nog wel even voor je weer gaat werken", maar dat lijkt me idd ook anders - de kleine zal genoeg aandacht nodig hebben en daarnaast zijn we dan weer wat mobieler en kunnen we er met de kleintjes op uit...

Gaan we trouwens nog de date doen die we in november van plan waren? Die high tea in (de buurt van-) Utrecht?

Geplaatst

Nee, dat niet, wonen in A'dam.

Maar ben t helemaal met je eens, ik vind het heerlijk dat ik bijv vrijdagmiddag vrij ben, en dan doe ik lekker wat ik wil. Als ik dan niemand zie of spreek is dag prima. Maar al die dagen achter elkaar is wat veel idd.

Geplaatst

Snap nu zelfs de meiden die hier eerder schreven dat ze een bakkie op hun werk gingen doen haha, moest ik echt nog niet aan denken toen m'n verlof net startte, maar kreeg vandaag een kaartje van ze en bedacht me dat het misschien toch wel gezellig zou zijn ;-)...

Nou, slaap lekker hopelijk vannacht!

Geplaatst

Haha, dat was ik van dat bakkie op mijn werk..... Ja, je moet toch wat om je dagen door te komen.....

Sterkte met de laatste loodjes meiden! Hopelijk duurt het gewoon niet al te te lang meer voor jullie.

Geplaatst

hee fren, batavia stad is ook niet superleuk hoor, vind amsterdam leuker, hihi (ja, ik woon er praktisch tegenover, zit maar 1 wijk tussen :)) maar totaal geen baby kleding, wel kinderkleding, maar vooral vanaf 92 eigenlijk en best prijzig nog. vrouwen kleding genoeg, maar ja...dat heeft nu niet zoveel nut denk ik of je moet je man lekker willen verwennen, dan is het wel leuk :) wel jammer, want vroeger hadden we veel meer leuke merken, maar die zijn allemaal failliet gegaan (denk aan cakewalk, babybarb, saltydog etc) dus die is weg gegaan hier :(

en ja, inkie....tis wel druk met zo'n ukkie, dus af en toe op gestolen momenten even op het forum spieken :) zou willen dat ik meer kon kletsen :) j.enna gaat goed, ze is behoorlijk zwaar aan het worden en ben benieuwd wat ze nu gegroeid en weegt :) en ik lijk wel dikker te worden ipv afvallen, dus tot zover afvallen van de borstvoeding. lijkt wel alsof het gewicht wat je normaal aankomt met stoppen met roken er nu pas aankomt :s dus ben weer onzeker alom, maar ja...niets aan te doen

en ja, die date wil ik graag hebben met de ukkies. lijkt me geweldig, dus hoop dat we het gaan doen.

manlief en ouders gaan mee naar de huishoudbeurs. zeg tegen mijn vader dat ik wel naar de 9 maanden beurs wil, begint ie te piepen wat ik daar nou weer moet (oke, niet zwanger ben je nog steeds harstikke welkom daar) begint ie daarna te piepen dat we dan j.enna meenemen, jaaa, duuuuuuuh.....sukkel is ie dan ook he....voeding is mee en op temp. dus....maar het idee dat ik bv ga geven daar vind ie niet leuk, want dan moet ie zo lang wachten (stel je voor...kop koffie of biertje...zoooooerg) maar goed. ik duik de bv stand in en zij wandelen maar gewoon door dan, hihi

nou, vandaag vrij druk, dus probeer straks nog wel even aan te waaien, maar weet niet of het gaat lukken..

veel liefs

Geplaatst

Toch niet naar bataviastad geweest, we wilden idd boor babykleding, dus dank voor de tip bri.

Zijn naar t strand geweest, lekker gelopen, koppie warme choco en bijgekletst met m'n broertje. Die werkt in een vd luxe strandhotels. Uiteindelijk ook nog een nieuwe base voor de macicosi gekocht. Helemaal blij, fijne dag!

Geplaatst

hey allemaal!

Ik ben er al weer even niet geweest. maar ik lees tijdens de borstvoeding mee hoor! Nog maar een paar meiden te gaan op het lijstje zag ik! Spannend hoor! Ik denk nog steeds met veel plezier terug aan de bevalling en ik hoop dan ook van ganser harte dat jullie ook een hele fijne bevalling gaan meemaken.

Hier gaat alles goed! Ons mannetje is helemaal een klein beetje afgevallen de eerste 2 dagen, maar nu heel goed stabiel. En zijn hartslag was weer perfect!.

BV geven gaat prima en ik wordt er steeds handiger in. langzaamaan leer ik hem steeds beter kennen en kan ik zn huiltjes al goed onderscheiden. Alhoewel hij helemaal niet veel huilt! Echt bijna niet!

Vandaag heb ik hem in bad mogen doen. Wat is dat leuk om te doen!! je ziet zn koude lichaampje wat helemaal verkrampt is ineens ontspannen en die teentjes gaan helemaal uit elkaar staan. Zo mooi om te zien! Ik kan echt de hele dag naar hem kijken en met hem bezig zijn. Vandaag zijn de hechtingen van de knip er ook uit gegaan en kan ik me wat meer bewegen zonder pijn daarbeneden... Al met al een geweldige tijd, waar ik heel erg van geniet. Soms vermoeiend maar het is zo de moeite waard als je zijn warme lichaampje op je buik hebt liggen en een ontspannen drinkend gezichtje...

Hihihi ik zit echt op een blauwe wolk geloof ik.

Anyway, ik ga weer ff naast manlief op de bank zitten. Ik heb hem wel een beetje gemist de afgelopen dagen, maar dat komt tzt allemaal goed ;-)

Geplaatst

Hierbij ook nog ff snel een prachtig foto van Joshua van gisternacht, toen hij niet echt wilde slapen om 4 uur hihihi:

[ATTACH=CONFIG]3580[/ATTACH]

Geplaatst

Nofje ik herken jou blauwe wolk wel, hier heb ik zon mooie roze. Wat zijn wij blij met ons mooie prinsesje en zelfs in mijn mooiste dromen had ik niet durven dromen dat papa zo verliefd zou zijn op zijn meisje. Wat overigens preces papa is, gelukkig geen fouten gemaakt in het ziekenhuis.

De dame was na twee agen ziekenhuis wel 7 procent onder geboorte gewicht en gister 10. Ik heb extra moeten kolven om de voeding op gang te krijgen, maar gister liep het gelukkig goed en vandaag ben ik pamela anderson geworden, mijn voedings bh die voor de bevalling netjes zat is nu echt te klein, maandag manlief maar even op pad sturen want moet echt twee maten groter. Aan de kleine merk je ook dat ze goed eet, vandaag was ze alweer 120 gram zwaarder.

Ik kan echt uren naar haar kijken en pak de momentjes dat ze wakker is om lekker met haar te tutten. We hebben een super lieve kraamhulp, gister ging ik douche en gelijk kreeg ik maud mee wow wat heerlijk en vandaag ging ze in de tummytub, heerljk vond ze dat. Kort om meiden roze wolk.

Nu allemaal gauw bevallen en dan kunnen jullie ook gaan genieten!

Geplaatst

Nofje en Meezie, wat een heeerlijke verhalen!!! Lees ze met veel plezier en kan niet wachten tot we ook aan de beurt zijn!

Dat douchen / badderen lijkt me ook echt zo lekker!

Mooi fotootje hoor Nofje!

Fren - klinkt als een geslaagde dag. Fijn hoor na gisteren een offday...

Hier helaas hetzelfde als gisteren. Slechte nacht achter de rug (volgens mij zocht ons manneke de hele nacht naar een uitgang ergens bij m'n ribben! Hij was iig erg druk!). Nadat man naar t werk was, weer in slaap gevallen. Toen mezelf onder de douche gesleept (bleh - moeilijk ergens toe aan te zetten!), boodschapje gedaan en richting ouders voor het eten. Morgen ga ik maar s proberen een beetje op tijd uit bed te komen / gelijk te gaan douchen, want word hier best gaar van...

Hier beginnen vriendinnen nu idd ook wat meer te bellen - of alles nog goed gaat, of ik al wat voel etc. Hihi, vind het nu nog wel lief, maar kan me voorstellen dat als ik dadelijk een week overtijd zou lopen ik het irri zal gaan vinden...

Marjan en Cjee - bij jullie alles nog rustig?

Geplaatst

Ink, is jouw ventje ook zo druk? Ik word al sinds vanmiddag plat geschopt en m'n buik lijkt wel een golfslagbad... Daarnaast begint t wel wat zwaarder te worden, moet vandaag ook ineens om de haverklap plassen... Zou er dan toch iets aan t gebeuren zijn?

Geplaatst

Ja, hij is erg druk! Haha, kan het geen stilte voor de storm noemen, dus ik denk dat hij het er voorlopig nog prima naar zijn zin heeft ;-)... Lijkt idd een golfslagbad!

Plassen valt hier wel mee. Had vannacht wel last van m'n darmen, maar daar had ik zelf voor gezorgd - kon al wear paar dagen niet naar de wc, dus heb gister flink wat laxo gedronken en rozijntjes gegeten, naast 2 dagen erwtensoep en joepie, mijn darmen zijn weer gaan werken ;-P... Maar misschien had dat ook effect op hem vraag ik me af...?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3581[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3582[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3583[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3584[/ATTACH]ik wil toch ook even ons prinsesje laten zien.

Geplaatst

Hier ook een golfslagbad! ;-) verder alles rustig, gisteren een etentje dat zich uiteindelijk volledig staand in de keuken afspeelde, niemand ging zitfen...had mijn hakken aangedaan met het idee, van de auto naar binnen naar de bank, hahaha, mispoes! Om half 11 was ik echt klaar, pijn in mijn rug en een knalharde buik. Tranen natuurlijk op de terugweg, zegt mijn man heel schattig......zwanger zijn is nu wel een beetje klaar he? Ja, inderdaad. Ik wil die kleine meid gewoon in mijn armen, ben er zo klaar voor! En supernieuwsgierig ook! Ach ja, de laatsts loodjes....ben benieuwd of ik mijn buik ook zal missen straks.....

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ben ook wel benieuwd in hoeverre ik m'n buik ga missen. Dacht de hele tijd van wel, maar ben nu ook wel weer benieuwd naar hoe hij straks weer "normaal" is, nou ja, ik kan me er iets bij voorstellen - flubberig - haha, maar goed, je snapt vast wat ik bedoel...

Hier een redelijke nacht achter de rug. Had een paar keer buikpijn en vroeg me dan gelijk af "is dit het nou / gaat het nu beginnen", maar achteraf denk ik toch dat het gewoon m'n darmen nog waren, want er is nu niets aan de hand...

Geplaatst

Meezie, wat een plaatje! En ook al zo'n bos met haar, super schattig!

Nofje, Joshua is 's nachts lekker wakker?? Maar ook jullie hebben een heel schattig mannetje op de wereld gezet zeg!

Dat hebben we toch allemaal maar even heel goed gedaan al zeg ik het zelf haha!

Succes voor de meiden die nog met de laatste loodjes bezig zijn. Ik kan me goed voorstellen dat jullie er nu wel een beetje klaar mee zijn.

Zeker nu jullie alle verhalen van ons lezen, degene die hun kleintje al kunnen knuffelen. Dat willen jullie nu ook wel eens een keer natuurlijk.

Nog even geduld, het komt binnenkort! Echt waar!

Geplaatst

Haha Eef, inderdaad, bedenk me maar het afgezaagde zinnetje "er is er nog nooit 1 blijven zitten"... Zo benieuwd naar ons manneke!

Moet zeggen dat ik het wel heerlijk vind jullie verhalen te lezen hoor ;-) - word er nóg nieuwsgieriger van! En ergens heeft het in spanning afwachten ook wel weer wat, net zoals wanneer je vroeger bijna jarig was en je eigenlijk niet kon wachten tot het zover was, maar die spanning tegelijkertijd ook wel wat had. Haha, klinkt misschien vaag?

Geplaatst

Ik ben intussen ook wel erg nieuwsgierig naar ons meiske. Gisteravond een aantal enorme steken an onder gehad, denk haast een soort indaligswee ofzo. Verder niks. Ja, harde buik bij alles wat ik doe, maar zonder regelmaat of gevoel van samentrekking. Morgen weer echo en controle, dus dan zien we wel weer.

Geplaatst

hey meiden ben ik weer even:)

gister wel even bijgelezen maar te moe om te reageren.

alles nog mooi rustig hier, af en toe wat gerommel maar leverd niks op.

gister druk dagje gehad, eerst naar zwemles met onze zoon, toen gelijk wat boodschappen gedaan dat redt ik niet meer alleen, veel harde buiken.

toen naar huis even lekker eten en door naar een verjaardag, nou ja das alleen maar zitten en lief zijn maar al die drukte en gekwebbel kost ook energie dus gisteravond bekaf:)

vandaag een rustig relax dagje, lekker uitgeslapen de haren van man en zoon gedaan (staan ze er weer netjes op:D) en lekker uitgebriedt gebruncht en daarna lekker douchen...man en zoon zijn even met z'n tweetjes de hort op dus kan ik alles even weer bijlezen en bijschrijven.

met mijn nichtje gaat het redelijk, ze heeft iig 1 hele grote blaar van 15 bij 4 cm en verder veel kleine blaren.

de verpleging was niet tevreden over de wonden dus de guarantaine is verder aangescherpt en de regels omtrent haar strenger geworden.

de wonden drogen wel wat in en tot nu toe geen uitbreiding.

dus de ab kuur doen wel zijn werk.

ze drinkt wel weer wat beter bij moeders maar moet wel erg haar best daar voor doen en slaapt redelijk.

maar de zorgen zijn nog niet voorbij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden