Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heftig hoor Marjan, van je nichtje...

Hier ook constant harde buiken. De hond van m'n moeder is hier, en die moest er toch even uit, dus net de sneeuwbui getrotseerd. Merk dat ik nu met lopen eigenlijk constan een trekkerig gevoel onderin m'n buik heb... En zodra ik iet gedaan heb, speelt t maagzuur op, terwijl dat de laatste dagen eigenlijk veel minder was.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hm, ook daar nog geen last van eigenlijk - geen harde buiken of iets. Wel af en toe wat last van lage rugpijn als ik een eind loop (uur achter elkaar) - voel me dan echt bejaard, maar doe verder gewoon nog de boodschappen, stofzuigen etc zonder klachtjes... Haha, ik ga volgens mij gewoon echt ver overtijd lopen! Nou ja, heeft misschien wel een reden, want ik had me misrekend in eindtijd van m'n verlof - dacht 20 mei, blijkt 12 mei te zijn. Had met manager afgesproken 1 juni te beginnen, los van wanneer de kleine komt en dan de dagen die ik tekort kwam te compenseren met vakantie dagen / overuren. Ik ging dus uit van max 10 dagen, maar was dus iets langer, maar wie weet, als manneke blijft zitten kost het me toch weer wat minder vakantiedagen hihi...

En oh ja, ik wil nog een verjaardagskalender maken met eigen foto's. Zou mooi zijn als die af is voor de kleine er is, want dan wil ik de kraamvisite allemaal hun naam gelijk bij de juiste datum laten zetten, want ik heb nu een hele oude waar bijna niemand op staat en die ik ook niet meer leuk vind...

Maar wel zielig voor je nichtje hoor! Heeft ze er zelf veel last / pijn van? Of valt dat moeilijk te zeggen? Niet echt een rooskleurige kraamtijd dan lijkt me...

Geplaatst

Een uur lopen? Nee dat zit er bij mij niet meer in. Ook bukken, schoenen aan en uit doen en omdraaien in bed is sinds een paar dagen ongemakkelijk.

Ik heb me ook verrekend met mb verlof, precies hetzelfde als jij ink ;-) ga wel praten over m'n terugkeer als kindeke er is. Zal waarsch de dag na Pinksteren worden, dan neem Ik inderdaad ook nog een paar dagen op.

Geplaatst

een uur lopen nee dat lukt mij ook niet.

maar ja gister met man en zoon boodschappen gedaan en dan doe ik er altidj 3 x zo lang over dan als ik alleen ben dus ja toen was het ook wel een uur ja.

ja of ze pijn heeft valt moeilijk te zeggen, denk het haast wel hoor.

nee is niet makkelijk zo'n kraamtijd met nog 2 kleintjes van 4 en 2 jaar thuis.

mijn broer zijn schoonouders zijn nu bij hun in huis zodat mijn broer ook veel bij de kleine en zijn vrouw kan zijn.

ik heb aldoor als ik lig erge last van tranende ogen, als ik op mijn linkerzij lig dan traant mijn linkeroog de hele tijd, draai ik me om dan het andere oog heel erg irritant, lig continue mijn ogen af te vegen op de bank of in bed ( mag graag op de bank liggen:))

Geplaatst

Dat uurtje lopen stelt niet veel voor hoor - tempo is echt heel langzaam! Maar heb het idee dat ik er wat minder stijf van word...

Wat raar, die tranende ogen. Ben je wat verkouden, dat je traanbuisjes verstopt zitten ofzo? Ik merk wel dat de lucht in huis een stuk droger is, omdat de kachel de hele dag aan staat nu ik niet meer werk - heb telkens droge lippen / verstopte neus..

Fijn dat zijn schoonouders er nu voor ze kunnen zijn, anders helemaal lastig ja als je thuis al 2 kleintjes hebt! Getsie, geloof dat we allemaal hier maar in onze handjes mogen klappen dat de kleintjes het hier goed doen / gezond geboren zijn etc. Tenminste, van een paar dames niet zo veel meer gehoord, zoals van Jrn, dus ik hoop maar dat m'n veronderstelling dat het goed gaat juist is?

Pinksteren is laatste weekend van mei, toch? Misschien begin ik idd dan ook die week ja. Is paar dagen eerder dan ik eerst dacht, maar scheelt weer uren die ik dan later op kan nemen ;-)... Haha, maar misschien willen we dan juist wel weer graag aan het werk, net zoals we het thuis zitten nu ook zat beginnen te raken...

Kan me er nog weinig bij voorstellen, want lijkt me nu best lastig om na zoveel weken je kleine achter te moeten laten, maar hoor het van best veel vriendinnen, dat ze na hun verlof echt wel weer toe waren om te gaan werken...

Geplaatst

nee ben helemaal niet verkouden of zo iets, als k zit heb ik nergens last van maar zodra ik ga liggen begint het.

ja we maken ons best zorgen om de kleine N.oralie.

maar even wat anders, vanaf een uur of 6 vanavond nemen de krampen wat toe, dan om de paar minuten, dan een poos echt rustig, dan wel weer duidelijk om de paar minuten...heb de tassen echt klaargezet, man heeft nog een paar kleine dingen gedaan, de camerakaart leeg gemaakt bv ( gewoon zeggen dat je weeen hebt en daar gaan ze:D) en de tas van mijn zoon klaargezet, schoolbeker en dergelijke allemaal erin, als het niet meer nodig is dan kan ik het er zo weer uit pakken maar we dachten zonet echt even van we gaan vanavond nog richting zkh, ja kan alsnog hoor, dus niks op Facebook of hyves alsjeblieft:)

maar de kleine is ook nog niet ingedaald, tenminste donderdag nog niet dus voor hetzelfde geldt zijn het indalingsweeen, bij Lucas heb ik die helemaal niet vernomen.

ik ga even lekker douchen, kijken of het beter gaat.

zijn we niet weg vannacht dan meld ik me morgenochtend even en anders lezen jullie later nieuws:)

Geplaatst

Oh Marjan, wat spannend!!!

Had het er gister met m'n zus over - haar beide kids waren ook helemaal niet ingedaald en ze heeft ook nooit iets van indalingsweeën gevoeld tot de bevalling dus ineens begon, dus wie weet ben je nu gewoon inderdaad al hartstikke begonnen!!!

Ben benieuwd!!!

Geplaatst

oh lieve fren, ben ik net te laat, wat spannend :) hoop niet dat je word ingeleid, maar dat je ergens in deze 48 uur (of 72 uur) wel je weeen krijgt. wel spannend hoor. denk dat jij de laatste word ink, of mss nog cjee, maar die horen we niet zoveel, dus daar weet ik ook niets van :) maar jeetje...mss marjan ook wel vandaag. dan zijn er nog maar 2 over :) hihi

ik ga weer met spanning volgen vandaag als dat lukt. morgen is het druk. zoonlief naar therapie, dochterlief moet prikken, kleinste dochter moet voor het eerst naar het cb, dus lekker druk morgen dus.

succes meiden, jullie kunnen het :)

Geplaatst

Jeetje meiden, kom ik kijken hoe de nacht bij Marjan gegaan is, ga jij gewoon ineens aan de gang Fren!!! Spannend hoor!

Nou, dan ga ik denk ik toch die andere wedstrijd winnen hoor, als hekkensluiter, want alles is hier nog echt mega rustig...

Nou ja, Cjee kan nog na mij komen, maar die is idd wat minder vaak hier. Haha Cjee, dus bij deze een oproepje om mij nog wel gezelschap hier te komen houden ;-)...

Hm, langzaam misschien maar meer in het maart topic gaan schrijven, want dan wordt het hier helemaal zo stil dadelijk...

Geplaatst

Ink, ik kom hier ook dagelijks hoor, voor de meiden die nog niet bevallen zijn.

Ben alleen de afgelopen dagen niet zo actief met schrijven geweest ivm de bijwerkingen van de medicijnen tegen hoge bloeddruk.

Hoe ga je het auto-probleem oplossen?

Geplaatst

Nou meiden, ben weer thuis. Hele riedel van ctg, echo en controle gehad. Heb nog helemaal geen weeën, dus nu gewoon wachten tot het op gang komt. Mocht er niks gebeuren, dan word ik morgen ingeleid. Waarschijnlijk vanwege mijn medische indicatie. Dus caro, kan maar zo da we toch tegelijk liggen te bevallen, hahahahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden