Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor alle felicitaties!

Manneke doet het super goed - 1e nacht wilde hij alleen bij papa en mama slapen, vannacht al regelmatige voeding (ongeveer om de 3 uur) en daarna weer slapen, maar vandaag is het al weer helemaal anders, omdat de voeding nu goed op gang komt - drinkt hij telkens een stuk korter, maar wel vaker, maar ach, zolang hij maar voldaan is en dat is hij verder, want hij is erg geduldig en makkelijk!

Vandaag al weer mega lang de hik gehad - grappig zo herkenbaar vanuit de buik! Oh wauw, wat ben ik verliefd!!!

Bevalling ging super - "volgens het boekje" zei de vk ;-).

Om 23:00 lagen we 15 minuutjes in bed en het was ineens "pats". Even adrenaline shock, want sja, wat gaat er die nacht gebeuren?!?

VK gebeld - moesten terug bellen als de weeën om een uur om de 5 minuten kwamen, wat vervolgens al vrij snel was. 2:00 2 cm ontsluiting.

VK zou 7:00 terug komen, maar om 6:10 trok ik t niet meer zo goed- elke minuut een volle minuut een heftige wee, dus VK eerder gebeld.

Bleek 9 cm ontsluiting te hebben, dus kraamzorg gebeld. Ventje was alleen nog niet ver genoeg naar beneden gezakt, dus ik bleef lopen / staand hangen tijdens de weeën.

Om 7:30 gaan liggen met de weeën en na even daalde zijn hartslag, dus na 1 knip was hij er in 14 minuutjes - wauw, wat was dat een wonder!!! Echt een belevenis!

Nou, lees binnenkort hier wel weer bij, maar tot zover even ons verhaal ;-)...

Ben benieuwd naar de nacht hier, dus ga maar s n begin maken om in slaap te komen - welruste!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink, gefeliciteerd met jullie mannetje! geniet er lekker van!

Jrn, knap dat je nog bv geeft! Dat is best pittig met 2!! Bij ons is het niet gelukt, petje af hoor!

Hier gaat alles ook goed, nog steeds ongelooflijk druk maar wel genieten! Ze zijn alweer 5 weken! Kids komen nu om de 4 uur, dat geeft wel meer rust hoor.

Zitten nu op: 8.00 12.00 16.00 20.00 00.00 04.00 uur. Vannacht hebben ze een keer 4.5 uur tussen de fles gehad, hopelijk kunnen we het elke keer een beetje rekken in de nacht. S.ven krijgt 125 in de fles en L.ara drinkt ongeveer 110-120. Ze wisselt nogal..

Wij hebben ze niet veel in de box liggen. Alleen even na de fles van 16.00 uur en af en toe na de fles van 12.00 uur. Vind het erg belangrijk dat ze zoveel mogelijk in hun eigen bedje slapen, van veel prikkels worden ze onrustig.

De laatste dagen hebben ze van 17.00 tot 20.00 uur een huil moment. Dit is best lastig, wij pakken ze niet op. Wanneer we dat doen kijken ze echt van dat hebben we mooi voor elkaar! Ze hebben geen last van een boertje of krampje, en zijn bekaf. Denk dat ze niet goed weten wat te doen...

Geplaatst

Ook hier besloten om te stoppen met borstvoeding, ik trek het niet langer. Met max 1,5 uur er steeds tussen ga ik er aan onderdoor.

Heeft iemand tips/ervaring met kolven afbouwen? Ik kolf nu dagelijks 5x een kwartier per borst, 9-12-3-18-21 uur.

Kraamhulp zegt elke dag één voeding minder kolven, klopt dat een beetje?

Geplaatst

INK! Gefeliciteerd! Echt ook een super bevalling zo te lezen!

Ook hier moet ik bekennen dat de BV me zwaar tegenvalt. Niet de frequentie ofzo.. Want onze kleine man meldt zich perfect op t uur. Tot nu toe dus om 7-10-13-17- 20-23 en snachts om 3 of 4 uur en soms een keer om 5 uur..

Maar ik ben een roodharige.. en die staan er al om bekend dat ze gevoelige tepels hebben.. Nu ben ik zo eigenwijs dat ik altijd het tegendeel wil bewijzen.... En het ging ook prima tot 3 dagen geleden... Normaal bij het toeschieten had ik wel pijn enzo.. Maar dat was te doen.. Maar nu heb ik een brandend gevoel tussen de voedingen door... Ik kan mijn bh bijna niet verdragen en als ik tegen mn tepel stoot dan ga ik door de grond van de pijn.. Als onze kleine man dan komt drinken.. dan verstijf ik helemaal en moet ik in een kussen slaan of op mijn lip bijten om de pijn te kunnen verdragen...

Gister is de Vpk van het consultatiebureau op huisbezoek geweest en ik heb dat even aangekaart.. en zelfs laten zien... Ze heeft onze schat nagekeken en mij ook meteen ff.. Conclusie... Spruw! Aangezien ik zoveel pijn heb, geven mijn borsten ook minder melk... waardoor Joshua heel erg onrustig was. Hij is welliswaar aagekomen.. Maar dat komt omdat hij net als mamma een doorzetter is en ook door zijn pijn heen gaat.. maar het is voor ons beiden niet prettig. Dus nu kolf ik en moeten ik en Josh medicijnen nemen tegen de spruw.. Het lullige is dat ik met kolven dus maar 50 cc op 2 borsten oogst na 45 minuten kolven.. Dus vanaf vandaag moet ik Josh bij gaan voeden met Flesvoeding...

Geplaatst
Ook hier besloten om te stoppen met borstvoeding, ik trek het niet langer. Met max 1,5 uur er steeds tussen ga ik er aan onderdoor.

Heeft iemand tips/ervaring met kolven afbouwen? Ik kolf nu dagelijks 5x een kwartier per borst, 9-12-3-18-21 uur.

Kraamhulp zegt elke dag één voeding minder kolven, klopt dat een beetje?

Melis, zo doe ik het inderdaad ook. Iedere dag een voeding laten vallen en als laatste die van 2100 en 0900. Om 0900 kolf ik m'n borsten leeg iedere morgen, de andere kolfmomenten kolf ik alleen de spanning van m'n borsten af, max 5 min. Hou je borsten hoed in de gaten. Harde plekken en bobbels wegmasseren. Hou je voedingsbh snachts aan en gebruik zoogcompressen. Wat mij ook helpt is de hete douche met de massagestand erop zetten en dan masseren.

Ik heb heel veel stuwing dn dit nu met een beginnende borstontsteking. Vraag anders ook zeker je verloskundige om een goed afbouwschema.

Goed besluit, melis! Je zult zien dat je nu binnen no time jezelf weer bent en vd kleine man kunt gaan genieten!

Geplaatst

Thanks Fren..

Hoe kwam je erachter dat je borstontsteking hebt? Masseer je ze op een willekeurig moment of vlak voordat je gaat kolven? Ben je inmiddels al klaar met kolven?

Verder kom ik erg slecht in slaap, mijn hoofd zit enorm vol. Herkent iemand dit? Tips/trucs/ideeën zijn welkom...

Geplaatst

Denk nu dat t toch geen borstontsteking is. De HA twijfelde ook. Maar symptomen zijn plotselinge hoge koorts, zeer pijnlijke borsten dn vuurrode plekken op je borsten. Je bent echt heel ziek.

Omdat m'n temp gedaald is zonder de medicatie denk ik dat ik gewoon griep heb.

In principe ben ik nu klaar met kolven, maar ik kijk even aan hoe de nacht gaat. Het masseren doe ik eigenlijk de hele dag door, voornamelijk als t pijnlijk wordt. En ik neem smorgens een hete douche voordat ik ga kolven zodat alles los komt.

Ik slaap als een roosje, behalve overdag. Maar wellicht helpt t om je gedachten op te schrijven voordat je gaat slapen? Dan ben hè ze kwijt.

Geplaatst

hey meiden.

Ink en Melis van harte met jullie prachtige zonen, mooie namen hoor:)

even weer een poging doen om even wat te typen, had laatst een heel verhaal getypt maar toen wilde Matthias graag wat drinken en ging de oudste achter de pc en die had alles weggeklikt...:)

hier gaat alles wel goed, Matthias doet het super, groeit er goed.

ik heb ook last van spruw.

we hebben een borstvoedingspakket bij de kraamzorg genomen en de lactatiekundige kwam langs omdat ik best last had van mijn tepels, ze keek en zei meteen spruw, ik heb veel last gehad van candida ( schimmelinfecties) en die veroorzaken spruw, Matthias word preventief behandeld met nystatine, en ik moest dan miconazol ( ook tegen zwemmerseczeem) gebruiken volgens haar maar de huisarts had ook aan mij nystatine voorgeschreven en toen belde de lactatiekundige na 2 dagen om te vragen hoe het ging en vertelde ik dat dat de nystatine zo prikte en geen verbetering was en toen schrok ze en zei ze dat ik meteen met de nystatine moest stoppen want die zoetigheid prikt, bijt en zorgd voor meer broei van bacterien, had nog miconalzol in huis en de volgende dag al verbetering.

de linkertepel had ik aldoor een tepelhoedje voor wat de pijn al voor 60% verminderde en vanmorgen zonder hoedje geprobeert en dat ging heel goed.

hij komt mooi om de 3-4 uur uur, slaapt tussendoor goed, kan ook heerlijk om zich heen kijken:) echt genieten verder.

de spruw heeft bij iedereen verschillende symptomen, de kraamverzorgster herkende het niet want die dacht dat je dan vlammende tepels moest hebben, maar ik zie ook niks aan mijn tepels, maar de lactatiekundige herkende het aan mijn pigmentering rond de tepelhoven.

ook kan je last hebben van een stekende, brandende pijn vanuit je borst naar de tepel toe( niet verwarren met toeschietreflex) maar ook daar heb ik geen last van, ja wel van de toeschietreflex:)

waarschijnlijk heb ik dit met Lucas ook gehad, maar ja toen waren ze nog niet zo met lactatiekundigen enzo bezig.

gister voor het eerst alleen met Matthias, heb een hele leuke kraamtijd gehad, de kraamverzorgster was een ontzettende leuke lieve meid en dankzij haar kon ik doorzetten met de bv en hebben we erg genoten en nu nog:)

ik heb een 9de en 10de dag gehad dus dat was erg fijn.

Had erge last van de antibiotica die ze op mijn buik hadden gesmeert voor de ks, kreeg er erg veel jeuk en uitslag van, dat is nu bijna weg.

de verdoving die nog in mijn billen en stuitje zat trekt nu langzaam weg, heb er nog iets last van maar niet meer hinderlijk.

moet wel erg kalm aan doen want doe al snel teveel, heb toch een ks gehad en dat moet ik niet onderschatten.

mijn hoofd wil heel veel maar mijn lijf nog niet en liever een bende dan ellende:) mijn man helpt me s' avonds mee, als ie thuiskomt neemt ie mijn koken over zodat ik even kan zitten.

moet zeggen wel druk hoor, moet nu alles tussen de voedingen door plannen, visite komt nu ook op gang dat vind ik nog wel vermoeidend maar als ze niet te lang blijven is het vol te houden.

we gaan door met genieten:)

Cjee zet hem op:)

Foto-NJDNTK84.jpg

Foto-KCOK3VJE-1.jpg

Geplaatst

Marjan, leuke foto's!

Ik heb een foto van fiene in haar eigen topic geplaatst.

Borstontsteking neemt gelukkig af, koorts is bijna weg. Vanmorgen fiene helemaal alleen in bad gedaan, de standaard is helaas aan de lage kant, dus krijg erg last van m'n rug, maar dat mag de pret niet drukken!

Nog een vraagje: mensen vragen wat we willen hebben qua cadeaus met blijvende waarde (dus geen kleertjes ofzo) maar ik kan niks verzinnen. Jullie suggesties?

Geplaatst

Marjan, leuke foto's! En wat een mooi mannetje hebben jullie zeg!

Geniet nog maar lekker van je rust, zeker omdat je ook een keizersnee hebt gehad. Ik ben nu 5 weken verder na de keizersnee en wanneer ik teveel doe voel ik de wond ook nog trekken en ook is het nog gevoelig. Pas dus goed op jezelf!

Wat vervelend dat je borstontsteking hebt Fren. Bah, lijkt me zeer pijnlijk... Leuk he om je kleine meisje in bad te doen! Wij zijn weg van de tummy tub. Daar genieten ze intens van! Een kado van waarde. Ligt er wel aan van wie je het krijgt.. Armbandje, zilveren bestekset, zilveren rammelaar, muziekdoosje. Verder zou ik het ook niet goed weten, vind dat zelf ook moeilijk..

Wij hebben ook een klein probleempje. Vooral L.ara huilt elke dag van 17.00 tot 20.00 uur. Niet te troosten, alleen als je haar op de arm hebt. S.ven kan ook een groot deel van de tijd gezellig meedoen. Pfff, zeer vermoeiend. Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn? vind het erg lang voor een huiluurtje.....

Geplaatst

Haha, dan zit ik met een luxe probleem, want we hebben al 2 bestekjes, een armbandje en een zilveren spaarpot/speeldoos gekregen!

Wbt t huilen kan ok je niet helpen, fiene huilt nauwelijks...

Geplaatst

lees af en toe mee, maar even geen energie om uitgebreid mee te schrijven. ook hier een j.enna die het af en toe leuk vind om te huilen om niets, wetenook niet echt wat ze wil dan, maar ja...tis niet anders :) weet wel dat "huiluurtje" je niet letterlijk hoeft te nemen, sommige baby's huilen wat langer, maar ik herken het wel. ook hier huilt ze idd rond 1700 tot 2000, maar ze wisselt ook wel eens, want de laatste week slaapt ze wat meer rond die tijd (wat prettig is met eten, haha). Hier geef ik gelukkig nog wel bv, soms even wat onzeker (zoals jullie tussendoor lezen) maar voor nu is het weer bijgetrokken, dus ben wel weer blij dat alles goed loopt. Verder j.enna erg verkouden en haar neusje zit goed dicht. vooral in de avond en snachts uiteraard (hebben wij tenslotte ook) en daar hebben we neusspray voor dan (zoutoplossing) verder van de dokter voor haar benauwdheid ventolin gekregen, werkt ook wel iets gelukkig. Idd ook dat spul tegen spruw. we merkten al dat ze wat last van haar keel had (vooral met gapen, want dat deed haar gewoon pijn) en daar bleek ook een schimmeltje te zitten en ik moet het idd ook op mijn tepels smeren. ook heeft ze een schimmelinfectie op haar schaamlippen (kan met spruw te maken hebben, maar daar hebben jongens wat minder last van denk ik zo, hihi) dus daar hebben we daktarin voor gekocht. dan heeft ze nog de vitamine D en K, dus ze heeft inmiddels van alles wat...arme meid. ook wat last van haar darmpjes, dus daar is die infacol voor, al met al 6 weken oud en word volgedouwd met allerlei smaken en medicijnen...blij wanneer het over gaat. Ze begint zo af en toe met lachen, kan niet wachten tot het de echte schaterlach word en dat ze wat meer gaat "praten", voorlopig huilt ze nog best veel, maar gelukkig wel minder dan de afgelopen weken.

hier gaat het wel weer redelijk. zat er van de week echt doorheen en ik denk dat ik mijn kraamtranen behoorlijk wat later kreeg, want ik kon niet stoppen met huilen, voelde mij zo verrot en een slechte moeder (mijn zoon die heeft door de scheiding met mijn ex 6 jaar in zijn broek gepoept, was gelukkig wel over nu) maar mijn dochter begint met wimpertrekken, dus ook daar moest ik behoorlijk van huilen :( om radeloos en moedeloos van te worden.

overigens gisteren kleding gepast, maar tis niet te doen. de meesten vallen af met borstvoeding, maar bij mij lijkt het wel alsof het stoppen met roken qua gewicht er nu pas aankomt, voel me net een zeekoe en die buik om gek van te worden *zucht* pas nog helemaal niets leuks :( MAAR...voor nu een klein pluspuntje, ik had altijd cup c, en nu begrijp ik waarom die stomme bh's van de hema niet lekker zaten en sneden in de borsten....blijk gewoon cup E te hebben, hihi....helaas zullen die tetten wel weer verdwijnen, maar voor nu ben ik er blij mee, dus bij livera maar een passende voedingsbeha gekocht...prijs viel ook mee gelukkig (20 euro)

nou ja, weer even genoeg geschreven, j.enna ligt inmiddels bij manlief al 20 minuten te huilen *zucht*

Geplaatst

oh ja, badderen vind ze hier totaal niets en tummytub maar voor een paar seconden. douchen vind ze daarintegen heerlijk, dus dat doen we dan ook maar gewoon,. ze slaapt trouwens daar wel heerlijk mee.

hier komt ze ongeveer om de 3-4 uur nog, maar dat komt gewoon door de bv. soms meer en soms wat minder. in de nacht heeft ze al 3 afgelopen nachten van 21.00 uur tot ca 03.00 uur geslapen, daarna 3 uurtjes en dan wil ze haar bed ook niet meer in....helaas, haha

Geplaatst

He meiden,

Wat vervelend om te lezen dat de kleintjs bij sommigen zo huilen of de bv zo lastig gaat. Goed dat jullie dan inderdaad niet doorzetten, want lekker in je vel zitten is veel belangrijker voor je kleine dan doorzetten voor de bv!

Hier nu dag 5 en ben 5 uurtjes alleen. Kraamulp ging 18:00 weg en man komt 23:00 terug van zijn werk, maar naast moeheid voel ik me gelukkig nugoed.

Hechtingen zijn er uit gehaald vandaag, waardoor ik me een stuk mobieler voel.

Levi doet het goed. Zit nu al boven zijn geboorte gewicht! Dat is dus best wel snel volgens mij...

Vandaag onder gespoten door de poepluier haha, moest er wel hard om lachen met hoeveel kracht dat er wel niet uit komt zeg! Echt bizar! En daar bovenop ondergeplast worden, dus in 1 beurt gingen er wel 3 luiers door heen voor hij een schone aan had - sja, zo verdienen de pampers wel veel aan ons ;-)...

We hebben leuke kraamhulp die veel uitleg en tips geeft over van alles en nog wat, waardoor ik me erg op m'n gemak voel met de kleine.

Kortom, de blauwe wolk zit lekker. Als dat beurse van onderen, die harde borsten en die rugpijn nu ook nog weg zouden zijn, ben ik er weer bovenop... Haha, nee hoor, merk dat als ik teveel doe, ik toch wel terug gefloten wordt...

Hadden jullie ook zo'n rugpijn na de bevalling? Weet niet of t door de halve rugweeën komt die ik had, of de moeheid of misschien wel m'n houding, maar dat laatste probeer ik juist wel op te letten...

Kan helaas ook niet helpen mbt het huilen, want als hij huilt, is dat alleen maar omdat hij wilt eten en mama weer met de slagroom mag komen ;-P...

Qua cadeautips - hier ook veel vragen wat we willen hebben, maar vind ik erg moeilijk - we worden / zijn al zoooo ontzettend verwend met van alles en nog wat!

Inderdaad besteksetjes, speelgoed, knuffels, voorleesboekjes, praktische dingen als grote doos luierdoekjes etc, kleertjes etc, maar zou het zelf verder echt niet weten.

Cjee- ben benieuwd wanneer jouw kleine zich aankondigd!

Succes met het wachten en alvast voor als het begint en dan kan je ook lekker hier mee schrijven over je kleine meid!

Nou, ik ga even m'n inmiddels koud geworden lasagna weer opwarmen ;-)...

Geplaatst

Hier vandaag ook een mopper doosje, ze heeft een lekkere regeldag en wil het liefst de hele dag aan de borst. Dus dat doen we maar in de hoop dat de productie snel omhoog gaat en ze gauw weer wat gezelliger wordt.

Vandaag een paar keer geprobeerd haar in bed te leggen maar ze komt alweer gauw, Nu ligt ze ook op bed, heb een muziekje aangezet maar daar wordt ze niet echt rustiger van, ik kan ook praten door de babyfoon en daar was ze opslag stil van. Nu maar hopen dat ze daar niet te erg van geschrokken is. Ga zo wel even kijken.

Hier ook vragen voor cadeau's. Wat heb je nog nodig?? mijn vriend en ik kijken elkaar dan een beetje verbaasd aan. tja want we zouden nu toch alles wel in huis moeten hebben wat we nodig hebben.

Bestekje heb ik al gekregen en een armbandje ligt ook al boven. Als spaarpot hebben we een heel groot varken gekregen.

Aan een tante van mijn vriend hebben we een autostoeltje gevraagd voor als ze zo niet meer in de maxicosi past. Ik had eigenlijk een babygym gevraagd maar dat was niet genoeg. Ze heeft zelf geen kinderen dus nu is ze een beetje oma geworden van Maud.

Verder zou ik het ook niet weten voor blijvende cadeau's

ondertussen is madam weer uit bed, ik ga haar maar weer even aanleggen en hopen dat dit niet de hele nacht doorgaat.

Geplaatst

Tandendoosje, zomerslaapzakje, voorlees boek, slabbetjes, tja zijn zoveel dingen, wat ik wel eens doe is op een site kijken voor inspiratie bv koterkado.nl of babywalz

Geplaatst

M'n vader belde vanavond over een baby bouncer; maak je in de deuropening vast met een klem en kunnen ze springen. Lijkt me wel wat, iemand ervaring hiermee?

En schoonzus kwam met de volgende site: http://www.geboortekleed.nl/pages/producten/overtrekken ook erg leuke ideeën en cadeaus. Wij krijgen van gen waarsch een dekbedovertrek voor t ledikant obv ons geboortekaartje.

Geplaatst

cadeautjes waar je langer mee doet -sommige misschien voorbarig maar zo leuk als je ze hebt - eigen bordje wat met een nopje vastzit op kinderstoel, loopfietsje, shawl (voor nu en komend jaar), dekentje voor op bed als ze wat groter zijm(bijv mooie koeka), draagdoek, zonnehoedje, stoffen ballen en voorleesboekjes....

Hier nog steeds alles rustig- afwachten dus. Vind vandaag ook wel ok, is echt zo'n dag waarvan mensen later vragen...waar was je toen je hoorde dat friso hersendood is? Ben blij dat dat niet mijn bevaldag/verjaardag is van die kleine meid. Morgen dan hopelijk ;-)

Geplaatst

Hee fren, fysiotherapeuten raden die bouncers vaak af, niet goed voor houding. Heeft er volgens mij mee te maken dat ze dan constant op de teentjes springen en de verkeerde spieren ontwikkelen, weet t niet zeker of dit de reden is. Ik vind mooie blijvende cadeaus ook bijvoorbeeld van dat mooie houten speelgoed of houten loopfietsje. We krijgen van mijn ouders de stokke kinderstoel ( zaten we zelf vroeger ook op), vond ik ook n leuk idee.

Mooie luxe problemen zijn dat hè: welke mooie, blijvende cadeaus voor onze kleintjes :-). Super is dat!

Geplaatst

Hi IVF, ja dat stond mij ook bij van die bouncer, maar dat is als je de max 20 min per dag overschrijdt. Als ze er korter inzit valt t wel mee volgens mij. Ik had er vroeger ook een en ik heb nergens last van ;-)

Houten speelgoed vind ik ook een heel goede tip!

Geplaatst

Ivfsh, door jouw tip over het houten speelgoed had ik ineens een goede ingeving: een mooi houten poppenhuis! Ben al gaan zoeken op internet, zitten erg mooie (en ook heel dure!) tussen... Leuk, ik ga verder speuren!

Geplaatst

Hoi, hier heb ik ook houten speelgoed gevraagd, de autogarage en blokkenkar is al binnen! Zo leuk en ze kunnen er heel lang mee spelen!

Verder als de mensen vragen wat we willen dan meestal toch de beruchte hemabon haha! Gisteren kwam de baas van mn man met de hemabon, saldo 250 euro! Zooo dan kunnen we toch wel effe shoppen!

Het 1e pakje past niet meer....hoogwater en toch aan de strakke kant...mmm was een hele leuke, van de hema met streepjes, marjan heeft hem ook! Ook wel goed dan zie je wel dat ons manneke groeit! Volgens onze eigen weegschaal is hij net iets boven de 4 kg! Bijna een kilo boven zn geboortegewicht na 3,5 week! Tijd vliegt voorbij...

Hier afgelopen week ook even een dipje, was zo ontzettend moe dat ik er gewoon van moest huilen! Nu gaat het weer, j.arno krijgt nu wel een speentje, dit wel na een goeie voeding zodat we zeker weten dat het geen hongersignalen zijn die verdoezeld worden en hij neemt het met inslapen, vooral door de krampjes merk je dat hij er baat bij heeft! We gebruiken nu sab simplex voor de krampjes en donderdag gaan we naar de osteopaat om hem even te laten checken, hij heeft toch wat opstartprobleempjes gehad dus even voor ons gevoel laten nakijken!!

Verder zijn we nu aan het proberen om overdag 4 uurtjes tussen de voedingen te laten en hopelijk doet ie dat 's nachts dan ook!

Verder merken we dat hij bij veel prikkels minder drinkt dus nu besloten met visite om boven te voeden zodat hij rustig kan drinken!

Qua herstel gaat t hier verder prima, ben eigenlijk mn 6 wkn aan het uitzingen zodat ik zelf weer de draad kan oppakken want ik voel me verder hartstikke goed!

Merken jullie wel dat je zelf ook overprikkelt raakt van alles? Bezoek, tv, etc... merk dat ik daar nog niet echt de rust voor heb.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden