Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan, als je kolft geef je dan gewoon wat er uit komt of "spaar" je een bepaalde ml bijelkaar?

Ik wil ook gaan kolven maar merk dat ik het moeilijk vind om de stap te zetten, niet omdat ik niet durf maar meer dat ik niet weet hoe ik moet starten....en doe ik het wel goed! Heb van alles gelezen over bewaren, steriliseren, opwarmen maar toch een beetje twijfels doe ik het dadelijk wel goed! Mmmm misschien morgen maar gewoon eens beginnen!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bikkel, toen ik kolfde gaf ik fiene een bepaald aantal cc. Wat de op die dag mocht hebben. Ansich hoef je je geen zorgen te maken: met bv kun je een kind niet overvoeren.

Wbt steriliseren: ik doe dat max 1x p week. Gewoon flesjes heel heet afwassen was ook afdoende zei mijn kraan.

Opwarmen is heel simpel: gevulde fles in een bakje met gekookt water zetten. Met een paar min is het op temp. Test aan de binnenkant van je pols: als je niets voelt, dus geen warm of koud, is de temp goed.

Cjee, en, en?? Schrikkelbaby?

Geplaatst

Oh ja, bewaren kan gewoon in de koelkast, 24 uur, als je maar zorgt dat je het oudste eerst geeft. je kunt ook prima de melk van verschillende kolfsessies bij elkaar doen als je het geeft.

En versgekolfde melk hoef je overigens niet op te warmen als je t direct geeft.

Geplaatst

Gelukt! Een fantastisch mooie dochter op een hele speciale dag! L.otte heet ze. Na wT voorgerommel en een weeenstorm hielden wr haar gisterenavond dan eindelijk in onze handen. Wat superbijzonder was dat onze eigen gynaecoloog dienst had. Dat maakte de cirkel echt rond. Wat is mooi en wT zijn we blij!

Kolven gewoon gaan doen hoor! Je zult merken dat je met borstvoeding veel meer ruimte heb dan met flesvoedng. Dat komt door de enzymen die erin zitten

Je kunt het gewoon dagen bewaren in de koelkast, makkelojk opwarmen in de magnetron enz. op de site van la leche league vind je ontzettend veel info. Je kunt zowieso ook een lactatiekundige langslaten komen. Die hebben superveel goede tips op dit vlak.

Ga lekker ontbijten.

Liefs cjee

Geplaatst

Cjee, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Wauw op een bijzondere dag ( blijft ze altijd jong ;)) en een prachtige naam!!!!

Geniet van je meisje!

Geplaatst

Cjee, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter :-) nog net een feb mama geworden op een speciale dag, ik dacht gister nog er is gewoon niemand op schrikkeldag bevallen :D

Iedereen uit feb topic is nu bevallen, nu zijn wij officeel aan de beurt :-)

Geplaatst

Cjee, gefeliciteerd met je dochter!!

Meiden, heb ff jullie advies/ervaring nodig...

Vince drinkt erg gulzig zijn fles. Dit proberen we te beperken door regelmatig te stoppen en ff te laten boeren op de schouder. Echter wordt hij na z'n voeding onwijs druk en gaat hij maaien met z'n armen. Hij blijft zoeken en wordt boos. Wij denken krampjes. Wat denken jullie? Hoe gaan jullie met krampjes om en wat doen jullie om ze te verminderen/verhelpen?

Geplaatst

Proficiat cjee! Ook voor jullie een speciale datum! Geniet er lekker van!

Melis, wij hebben sabsimplex voor de krampjes en ik doe veel liggend voeden zodat j.arno tegen de zwaartekracht in moet zuigen en mijn toeschietreflex minder is, ik heb zoveel melk dat hij zich veel veslikt en valse lucht hapt! Dat onrustige herken ik wel, j.arno is vooral in de nachten erg ongeduldig met aanhappen, die tepel kan niet snel genoeg voorbij komen haha! Vanavond gaan we naar een osteopaat, effe checken of alles goed zit n.a.v de tangverlossing!

Straks gaan we koffiedrinken op school, de kids van de klas zijn erg benieuwd naar de kleine en tevens trakteren we dan voor de collega's! Heb er zin, effe showen en pronken met ons wonder!

Geplaatst

Cjee van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

geniet ervan!!

ik mag mijn melk maar 24 uur bewaren omdat ik spruw heb, daarna moet ik het weggooien.

en mijn lactatiekundige raadde me aan om anderhalf uur na de eerste ochtendvoeding te gaan kolven voor de avond/nacht want s' ochtends maak je de meeste melk aan.

zijn erg veel sites te vinden.

www.borstvoedingnatuurlijk.nl

hier een schema.

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren.html

gehaald van deze site

[TABLE]

[TR]

[TD] [/TD]

[TD=colspan: 5]houdbaarheid moedermelk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [/TD]

[TD]op kamertemperatuur (20°C)[/TD]

[TD]in de koelkast (5°C)[/TD]

[TD]in de vriezer ***(-15°C)[/TD]

[TD]in de diepvries (-20°C)[/TD]

[TD]ná het opwarmen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]verse moedermelk[/TD]

[TD]5-10 uur[/TD]

[TD]tot 5 dagen[/TD]

[TD]3 maanden[/TD]

[TD]3-6 maanden[/TD]

[TD]1 uur[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ontdooide moedermelk[/TD]

[TD]1 uur[/TD]

[TD]24 uur[/TD]

[TD] [/TD]

[TD] [/TD]

[TD]1 uur

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Cjee, gefeliciteerd met de geboorte van L.otte!! En toch op schrikkeldag, hoe bijzonder zeg!

Ik hoop dat alles goed is verlopen, maart aangezien je al zo snel iets van je laat horen neem ik aan dat het wel goed met jullie gaat.

Rust de komende dagen lekker uit, laat je flink verwennen door je man en de kraamhulp en vooral.... ga lekker genieten van jullie dochter!

Nou, alle februarimama's zijn bevallen. We geven het stokje door aan de maartmama's.

Geplaatst

Cjee, gefeliciteerd met je dochter L.otte! Wat een wonder op een bijzondere datum! Wat hebben jullie haar een mooie naam gegeven, geniet er lekker van!

Melis, wanneer Vince krampjes heeft kun je hem op zijn rug leggen en gaan fietsen met zijn beentjes. Of even lekker over zijn buikje heen wrijven, dat vinden ze vaak ook fijn. Is hij na elke fles zo onrustig? Het kan ook zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft na de fles. Wanneer hij zo snel drinkt kan het zijn dat ze te kort hebben gezogen, je kunt dan een speen proberen of je pink... Is zijn ontlasting ook goed en regelmatig? Succes!

Marjan, lekker om er even uit te gaan! Ik had dat ook hoor, dat je het helemaal zat bent om binnen te zitten! Geniet er lekker van! En wat heerlijk dat je lekker lang hebt kunnen slapen!!!

Bij ons gaat alles goed. S.ven en L.ara zijn alweer 6 weken!! Wat gaat dat toch snel! Wij zien hun nu echt veranderen. Beide hebben ze afgelopen weekend voor het eerst een echt lachje gedaan! Wat is dat mooi en bijzonder zeg! Ook zit vooral L.ara al bijna geluidjes te maken wanneer we lekker tegen haar aan het kletsen zijn. S.ven is daar iets trager in. Dinsdag is de kinderfysio bij ons geweest, ze hebben beide een voorkeurshouding en hebben al een afplatting op hun hoofdje. Nu meerdere keren oefeningen met ze doen om te zorgen dat ze ook het hoofdje de andere kant meer zelf gaan opdraaien.

Ik zal ze zo weer uit hun bedje plukken en dan even wat boodschapjes doen, en daarna is het alweer bijna tijd voor de voeding!

Geplaatst

Cjee gefeliciteerd en wat een speciale dag!!

Nu kunnen we het februari topic afsluiten. Wel jammer dat we het niet hebben kunnen spreiden over 4 maanden, december, januari en februari.

Maart meiden zet hem op!! Zet julkie wondertjes maar lekker op de wereld.

Kolven moet je gewoon aan beginnen bikkel. Aan het begin wel even vreemd maar wend vanzelf. Wel een tip, ga geen tv zitten kijken dan loopt het minder lekker door, leg de kleine lekker bij je en als hij slaapt pak een foto erbij. Tussendoor je borsten naar je tepels toe maseren wil ook helpen. Tenminste deze tips werken bij mij super goed. Ik kolf vaak een half uur na de voeding en dan komt er nog 100 uit. Van de lactatie deskundige kreeg ik een formule voor de hoeveelheid die ze mag hebben tijdens een voeding.

150x lichaamsgewicht in kilo dat deel je door het aantal voedingen.

Dus bijvoorbeeld 150 x 4.1 = 615 : 8 = 77 ml

Zelf geef ik dan iets meer in de fles als dat ze mag, ze drinkt dan ook wel wat meer, maar ze laat ook wat staan.

Wij hebben van medela een flesje gekocht, die speciaal voor de borstvoeding is ontwikkeld. De kleine moet dan ook echt aan de speen zuigen voordat ze iets binnen krijgt. Dit is om tepel speen verwarring tegen te gaan.

Hier trouwens vanmorgen mijn dochter ondergespoten, beetje raar verhaal, maar ze wilde gelijk na he douche drinken, dus ik leg haar aan en nadat het was toegeschoten bleek toch dat ze niet goed had gehapt. Dus ik haal haar los, maar de voeding blijft gewoon lopen en niet gewoon druppelen maar het kwam er echt in een straal uit. Arm kind kreeg het zo in haar gezicht.

Geplaatst

Cjee - van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Daar is ze dan ook eindelijk!!!

Wauw, nu zijn we allemaal mama en is idd maart helemaal aan de beurt!

Vandaag is het cb hier geweest voor soort intake. Volgende week gehoortest op het bureau zelf.

Ben benieuwd of onze bink dan al aan de 5 kg zit haha, straks luiermaat 1 maar omruilen voor maat 2.

Heb gelukkig meer maat 62 dan 56, want ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij daarop moet overstappen!

Zijn hoofdje was bij de geboorte al 37 cm, is dus echt een grote bink.

Zal eens kijken van de week om een fotootje te plaatsen.

Even vraagje - een eind lopen kan toch geen kwaad voor baarmoederverzakking ofzo? Het gaat alleen om zwaar tillen toch?

Heb gister namelijk 40 minuten buiten aan 1 stuk best door gelopen en toen na een bakkie koffie ook weer zelfde afstand terug. Gelukkig geen last van ofzo, maar begreep dat dat later ook nog wel eens kan komen?

En qua gewicht mag je maar 5 of 6 kg tillen de 1e 6 weken toch? Betekent dat ik niet eens de kleine in de maxicosi zelf zou mogen tillen omdat hij al zo zwaar is, dus vraag me ook af hoe nauw dat komt - weten jullie dat?

Meezie -klinkt goed dat kolven en doorslapen ;-)! Volgende week ga ik ook op zoek naar een borstkolf, of eerst huren - hoop tips gehad op het topic dat ik er over geopend had, dus daar ga ik me dan even op m'n gemak in verdiepen. Geen extra last van krampjes ivm anders zuigen aan de fles ofzo?

Heb ook wel een kleine drempel, net als jou Bikkel, om te starten, maar lijkt me op zich erg makkelijk als het dus zou lukken qua doorslapen etc...

Haha, je dochter onder gespoten - staat inderdaad lekker vreemd ;-P... Hier druppel ik hem regelmatig onder als ik liggend voed - moet er dan even een doekje over heen doen en dan stopt het wel snel weer - drankverspilling ;-)...

Geplaatst

Poe ink, geen idee eigenlijk.

Ik heb onze meid net laten wegen, ze zit nu op 3580, bij geboorte 3260, dus gaat lekker, bijna een pond aangekomen in 2 weken.

Geplaatst

Ja inderdaad drank verspilling, opvangen en invriezen dan maar. Geen idee hoe dat zit met tillen en lopen. Wandelen doe ik hier ook af en toe en dan een aardig stukje. Als ik teveel doe dan krijg ik wel een hangerig gevoel van onder, maar wist dat niet van het tillen.

Ink ik heb de swing van medela, als je veel wilt kolven is een dubbele kolf den ik handiger, nu is ht best lang werk met maar een borst per keer. Wel heel fijn die van de medela. De kraamhulp zei dat hij heel stil was. Maar ik vind hem nog best veel geluid maken, dus wil dan niet weten hoeveel geluid die anderen maken :(

Geplaatst

Hoi ink, in principe mag ik de kleine niet tillen in de maxicosi maar ik heb wel een keizersnede gehad dus dan moet je sowieso uitkijken, met een gewone bevalling weet ik dat eigenlijk niet!

Ik heb nu een handkolf van avent geleend van een vriendin en krijg van een collega een dubbele medelakolf te leen dus ik ga kijken wat fijner is!

Thanks meezie voor het schema en de formule! Ik ga morgen gewoon beginnen! Heb zelf de dr brown flessen aangeschaft omdat deze goed stonden aangeschreven ivm krampen! J.arno drinkt heel goed aan de borst, ook na het speentje dus ik hoop dat het met de fles meevalt!

Hier ook regelmatig een melkdouche, ik vang het op in een doekje maar soms ben ik te laat! 's avonds voed ik om mn rug zodat hij zo min mogelijk last heeft van de snelle toevoer, hij is zo gulzig!

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 30 jaar (en het is een babygirl :))Kiet : 2 februari, 2e kindje

Jeanine: 4 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e en 2e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Fren: 16 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar (babyboy :-))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 34 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

BEVALLEN:

Jrn: 26 december van een jongen (P.) en een meisje (A.)

Benbri: 9 januari van een meisje (J.enna L.isara)

Jeanine: 16 januari van een jongen (Siem) en een meisje (Maria)

Lianne: 18 januari van een jongen (S.ven) en een meisje (L.ara)

Kiet: 19 januari van een jongen (M.ason)

Stiertje: 25 januari van 2 meisjes (G_iada en S_ofia)

Bikkel: 1 februari van eenjongen (J.arno)

Eef: 1 februari van eenmeisje (Yente)

Janis: 2 februari van een meisje (S.anne A.ndrea)

Nofje: 6 februari van eenjongen (Joshua)

Meezie: 7 februari van een meisje (Maud)

Marjan: 13 februari van een jongen (Matthias)

Fren: 14 februari van een meisje (Fiene)

Ink: 20 februari van eenzoon (L.evi)

Cjee: 28 februari van een dochter (L.otte)

Geplaatst

zo, sinds lange tijd weer even een blikje werpen hier. blij dat alles goed gaat met de meiden. heb even geen tijd om iedereen te beantwoorden of te reageren. j.enna is toevallig aan eten toe nu :) dus wie weet later weer, maar dacht...voor het geval meiden zich afvragen waar ik ben (vast niet, veeeeel te druk met hun ukkies, hahaha) we leven nog. maar de meesten zitten ook op hyves of facebook, dus weten wel dat ik nog leef. fijn dat alles verder hier helemaal goed gaat :) hier gaat het sinds gisteren ook een stuk beter. J.enna was nogal huilerig en ontevreden en ziekig wat een hoop onzekerheden mee bracht, maar gisteren was ze helemaal niet huilerig, erg vrolijk "praterig" en lachen :) dus kan er weer even tegen aan...zou alleen leuk zijn als die virussen ons huis verlaten, want we zijn continue achter elkaar ziek :(, maar ja...tis niet anders. slik nog wel extra vitamines vanwege de borstvoeding, maar die werken niet echt geloof ik, haha. ach ja...j.enna is een behoorlijke prop aan het worden en ben zo blij dat ze nu wat meer vrolijker is sinds gisteren. ze was echt heel erg huilerig en ontevreden en waar het aan lag, we weten het niet. heb gisteren nacht huilend een flesje gegeven (wil nog echt niet stoppen met de bv, maar werd zo onzeker of het daar aan lag), maar na dat flesje was ze nog steeds heel ontevreden in die nacht, maar de ochtend werd ik verwelkomd met een lach en een gkrrr :-), was de hele nacht weer vergeten, hihi, zoooooo verliefd weer :) mss had ze groeipijnen of zo of wat dan ook...heel apart dat het van de ene nacht op de andere helemaal over is voor iig een dag en vanmorgen heeft ze wel 10 hele minuten in de box alleen zitten lachen en kraaien.

hoe gaat dat bij jullie? ze wil bij ons eigenlijk niet in de box, hooguit 10 minuutjes...ze zit veel liever bij ons. eigen bedje overdag gaat zoiezo niet, wakker in bed liggen al helemaal niet. snachts wil ze ook niet helemaal in haar eigen bed (eerste gedeelte nacht wel) en even laten huilen heeft ook geen nut, want als ze begint dan begint ze ook heel erg goed en meteen overstuur. helemaal rood en tranen en vooral ook bezweet...dus dat gaat ook al niet op....heb er niet zo heel veel last van, maar zou fijn zijn als ze eens in haar eigen bed gaat liggen :( of moet ik het gewoon maar de tijd geven en komt vanzelf wel goed? inbakeren hebben we ook geprobeerd. vind ze wel fijn, maar niet altijd en weer geldt die regel....dat als ze slaapt en je legt haar weg dan word ze wakker. de kleine draak, haha...

oh ja, en nog veel belangrijkere vraag....nu weet ik dat je een baby absoluut niet op de buik mag laten slapen, maar zij slaapt eigenlijk gewoon bijna niet op haar rug. nu had d.emi dat ook en die heb ik ook structueel ook op haar buik gelegt, anders sliep ze gewoon totaal niet, maar toen "durfde" ik dat gewoon en nu ben ik veel te bang dat er wat mis gaat....hebben jullie dat ook, of slapen jullie kindjes gewoon braaf op de rug zoals het hoort? (daarom slaapt ze nachts niet zo lekker denk ik. alhoewel ze van ca 22 uur sliep tot ca 3 uur, behalve de laatste nachten dan weer...

anyway, fijne dag vandaag dames, hopelijk heb ik weer zo'n fijne dag als gisteren. *knuffel*

veel liefs

Geplaatst

Bri - zag inderdaad een hoop virussen voorbij komen op je hyves / facebook - vervelend hoor, maar hopelijk nu het ergste achter de rug!

En je kan lekker smelten van een lachje van zo'n ukkie hé?

Levi ligt hier overdag eigenlijk bijna altijd in de box of bij ons. Het maakt hem niet uit - hij vindt het allemaal wel prima ;-)...

Hij is dan best veel wakker en ligt een beetje om zich heen te kijken, maar hij valt er ook in slaap. Misschien moeten we t.z.t. gaan oefenen met hem overdag ook in zijn bedje te laten slapen, maar dat komt allemaal nog wel vind ik ;-P...

's Nachts slaapt hij in zijn reiswiegje naast ons bed - na de voeding leggen we hem weg en dan valt hij na wat "geklets" in slaap.

Hij komt om de 3 uur voor voeding, maar overdag maakt hij er soms een potje van / komt hij veel vaker, maar gelukkig is dat minder erg vind ik dan 's nachts...

Op je vraag over het slapen - we liggen hem hier eigenlijk vaak nog gewoon op zijn zij en dan afwisselend na elke voeding. De meningen van de "experts" zijn daar nog over verdeeld (sommigen zeggen rug is beter ivm kans op buik draaien vanuit zijstand, maar anderen zeggen zij is beter ivm anders kans op plat hoofdje). Ons is ook gezegd dat we moeten oefenen met op de buik leggen zolang we er maar bij zijn, zodat hij zijn nekje kan trainen.

Ik zal nog even een fotootje plaatsen hier van ons hompie...

Geplaatst

Ink wat een dotje en ook al zoveel haar!! Geweldig is dat.

Hier leggen we Maud op haar zij. Ik heb zo'n speciaal kussen met acher een lang driehoek en bij haar buikje een klein driehoekje. Zo kan ze niet naar haar rug en niet op haar buik draaien. Aan het begin wel Maud op haar rug gelegd, maar ze is zo sterk in haar nek dat ze steeds naar een kant draaide met haar hoofd. Op mijn werk heb ik iets teveel kids gezien met afgeplatte hoofdjes dus toen maar gelijk het kussen gepakt. Ik koet zeggen dat ze het heerlijk vind op haar zij. Overdag kijkt ze naar rechts en s avonds naar links.

Ze vind het ook niet leuk om wakker in bed gelegd te worden maar als ze slapen in bed gaat doet ze het prima. Als ze wakker is dan zet ze het na een tijdje op het brullen en net als j.enna met tranen en helemaal klam van het zweet.

Als ik dan weet dat ze goed heeft gegeten dan geef ik haar, nadat we even hebben zitten kroelen, een speentje. Als ze slaapt haal ik die weer weg. Eigenlijk valt ze met het speentje dan vrij snel in slaap. We hebben zo'n speen van difrax met zo'n rond speentje eraan ipv een dental. Deze wordt aangeraden met de borstvoeding. Verder krijgt ze hem hier niet, maar voor een inslapertje werkt hij perfect

Geplaatst

Zie dat iedereen hier inmiddels is bevallen, allemaal van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Hoop dat jullie er lekker van kunnen genieten :)

Geplaatst

ja, ik leg j.enna ook op haar zij, maar mooi niet dat ze daar in trapt....rug overigens ook niet. word er gewoon wakker van de muts :)...voordeel is dat ze ook nog geen kaal plekje op haar achterhoofd heeft, want ze ligt bijna nooit in de box, hahahaha.....alhoewel ze nu zo af en toe gelukkig wel zeker een paar minuutjes zichzelf kan vermaken. EN we krijgen elke ochtend een uitgebreide heerlijke glimlach van haar, wat de gebroken nachten wel weer beter maakt, hihi

oh ja, vraagje voor de borstvoedingsdames....j.enna ligt in de avond bijna een uur aan de borst (met sabbelen erbij...mag niet, kweet het, maar ik heb er geen last van en ze wil alleen maar de borst, speen en echt alle spenen hebben we in huis, uitgekookt en geprobeerd, niets werkt...dan valt ze in slaap...gaat haar bed in en ze word na ca 4 a 5 uur wakker....maar ze drinkt de laatste dagen dus eigenlijk helemaal niets tot heel weinig (gezien haar luiers) in de nacht...overdag gaat het wel goed. wel jammer dat ze dan wakker word en wel aan de borst wil en niet meer in haar eigen bed, maar zit mij af te vragen of dat mag...geen voeding tot weinig in de nacht...het lijkt wel alsof ze dan alleen maar wil sabbelen (zuigbehoefte) of ben ik gewoon gek aan het worden?

en thanx liminious...jij heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap :) fijn dat het gelukt is en dat het een plakker is :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden