Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi fren, heerlijk naar huis, ik vond dat ook zo fijn, al was dat wel een van de pittigste dagen na de bevalling, zoveel indrukken en ineens de kleine thuis.

In het ziekenhuis kreeg ik Mother Mates een soort silicone pads die je tepels verlichten

Ik had ook kloofjes en van die kleine blaasjes, dat kwam omdat Maud graag lag te sabbelen ipv te zuigen, toen ik ook een klein kloofje kreeg heeft de kraamhulp als extra bepanthen aangeraden (hoef je er ook niet af te wassen). Daar breng je een klein beetje van aan op je tepels na het voeden, ik was er binnen de kortste keren vanaf.

Verder de kleine niet teveel laten sabbelen, als ze niet meer goed zuigt van de borst afhalen, want je tepels worden week en dan krijg je veel sneller last van pijn.

O ja en de eerste paar seconden of minuut is het gevoelig ivm met dat toeschiet refelx, daarna mag het geen pijn meer doen.

Misschien een beetje veel informatie maar wie weet heb je er wat aan.

Ik moest de eerste dagen kolven en bijvoeden (dat ging gelukkig met de voeding die ik gekolft had) Maud was teveel afgevallen en de borstvoieding kwam bij mij heel traag op gang. Nu loopt het heel goed, de kleine is steeds voldaan.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*** breek even in ***

Lieve Fren en Caro

Gefeliciteerd met jullie wondertjes, nu lekker genieten

en fren bedankt voor de bevallingsdetails ...kijk daar heb ik wat aan :-)

een D&D meelees "fan".

Liefs eer

***breek weer uit ****

Geplaatst

Heerlijk thuis en de kraam hulp was er een half uur later al. Super lieve meid! Wel direct besloten een kolf te huren, want het voeden doet bij mij de hele voeding pijn. Op die manier kunnen m'n borsten even helen. Ik heb nl genoeg, gister al direct 10cc gelooft, wat echt heel veel schijnt te zijn voor de eerste dag en eerste kindje. Voor vin ook wel leuk, kan hij ook voeden! Overigens verzuipt fiene met haar 49 cm / 3260 gram in maatje 56, dus we moeten nog maar even kleine kleertjes extra halen...

Geplaatst

Fren - lekker dat je thuis bent en wat fijn dat je een lieve kraamhulp hebt!

Vervelend van de pijn bij het borstvoeden, maar wel super dat je al in een keer zoveel voeding hebt!

Geplaatst

En hier weer een D&D meisje dat even inbreekt....

Fren, wat goed dat je al 10 cc heb gekolfd. Bij mij kwam er na een 10 minuten kolven volgens mij 1 druppeltje uit (die met gejuich werd ontvangen door onze kraamhulp ;-). Goed teken dat je al 10 cc had!

Geplaatst

Fren, wat een dropje! Echt schattig.

Was vanmorgen op kraamvisite bij een vriendin, 6 dagen geleden bevallen. Wat klein is zo'n hummeltje weer! Kan me er ergens ook nog niets bij voorstellen dat ik dalijk ook weer zo'n kleintje in mijn armen heb. Wat een schatje. Het went vast weer heel snel ;-)

@ marjan, vervelend zijn die krampjes he? Heb je al infacol geprobeerd? Dat kan echt heel erg goed helpen!

@ ink, hahaha, dat herken ik helemaal! Van die dingen ook waarvan ik steeds dacht nou nee hoor, maar nu toch denk...toch maar wel...zoals een slinger voor voor het raam enzo. Hahaha, de hormonen spelen echt op! Gelukkig vannacht goed geslapen, kleine man is weer helemaal beter en blij. Gelukkig, ik vond het zo zielig van de week. Na de kraamvisite van vanmorgen ben ik er ook helemaal klaar voor. Vorige keer was ik een week te vroeg, dat zou dus komende vrijdag zijn....het wordt echt spannend dan ;-))

Ik ga vroeg mijn mandje in vandaag! Hopelijk slapen de kleintjes goed vannacht allemaal en wij dus ook!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Meiden, vraagje...

Ik kan me herinneren ( volgens mij was het in dit topic) dat jullie het een tijdje geleden hadden over matrasjes van de Ikea? Zo ja, welke kan ik dan kopen voor een ledikantje ( type en prijs). Voor de oppas wil ik even een nieuw matrasje kopen, vind ik zelf wel zo prettig.

Geniet van jullie wondertjes en voor degene die nog even moeten wachten, toi, toi, toi, het eind komt in zicht! Geniet vooral nog even van jullie buik, want die ga je echt missen ;)

Geplaatst

ik weet het niet jose, wij hebben bij de aldi gehaald toen, 50 euro en een superprima matrasje :)

meez, zal wel per ziekenhuis verschillen dan. bij mij in het ziekenhuis raden ze bepanthen juist weer af, weet niet precies waarom. vroeger mocht je wel bepanthan gebruiken (dat heb ik bij mijn dochter nog gebruikt) maar nu mocht dat dus niet, of mogen, ze raden het af.....vandaar lanolinzalf en vandaar mijn afrading :) maar zal verschillen dus :)

fren, fijn dat je met kolven je borsten even rust kan geven. grappig dat 10 cc dan zoveel is. ik heb daar eigenlijk helemaal geen verstand van, maar fijn dat het allemaal goed op gang gaat komen dan :)

voor de rest van de meiden, gaat het allemaal goed? :)

knuffel van ons

Geplaatst

Kolven gaat goed, doen we in ieder geval vandaag nog, want tepels zijn nog niet hersteld. Net 30cc gekolfd, een hele voeding dus dat is super!

Eerste nacht ging goed, ze kwam om 23 / 01 / 06 uur, dus echt wel kunnen slapen!

Geplaatst

hey allemaal!

Was net aan het lezen over Bv en kolven enzo. Hier ging het precies zo als bij jou Fren. Eerste nacht ook al meteen ongeveer 8 cc en daarna met aanleggen meteen kloven gekregen. Ik ben een roodharige en naar het schijnt hebben die extra gevoelige tepels.. Nou ja ik heb Lanolin mee gekregen... Tepels zijn bij mij daarmee na 5 dagen hersteld en ik heb tussen door helemaal niet meer gekolfd.

Onze Joshua heeft ook al een aardig nachtritme maar niet zo mooi als bij jou Fren... Laatste is om 23 en dan om 4-5 uur en dan rond 8-9 uur weer.

In de avonduren meldt hij zich om de 2 uur ongeveer. Tenminste dat is iets van de laatste 3 dagen, dus ik denk dat ie gauw genoeg door gaat slapen.... Maar vooralsnog vind ik het allemaal wel meevallen. Ben wel vermoeid uiteraard. maar ik ga meestal tegen een uur of 12-1 samen met de beeb weer ff tukken tot 3-4 uur. En dan kom ik wel aan mn rust toe.

Geplaatst

Ohh wat een mooie ritmes al haha, hier vannacht half 1, 3 uur, half 6 en half 8....het is wel een heel tevreden manneke en na de voeding leggen we hem in bedje en slaapt hij vrij snel weer in, huilen doet hij alleen tijdens het verschonen, dit vindt hij duidelijk niet leuk haha...

Ik heb deze week een lactatiedeskundige laten komen om een voeding te observeren, erg fijn om even bevestigd te krijgen dat de haptechniek en drinktechniek goed zijn en voor de rest wat tips om het voeden zo ontspannen mogelijk te laten verlopen. J.arno is een beetje ongeduldig en kan dan met aanhappen wat onrustig zijn.

Hij komt goed bij dus dat is wel een fijne bevestiging!

Het consultatieburo is ook op intake geweest, boh wat krijgen die kleintjes veel spuitjes in het begin, germ ben benieuwd of moeders het droog houdt!

Verder is het steeds meer genieten en merk je inderdaad dat je steeds sneller je draai vindt, ben vandaag voor het eerst helemaal alleen thuis, manlief werkt 2 dgn per week de komende 4 weken dus dat is wel lekker!

Gisteren het 1e officiele kraambezoek ontvangen, merk wel dat ik nog even moet wennen aan drukte en prikkels, zelfs de tv is me soms teveel, waarschijnlijk toch de vemoeidheid!

Geniet ze dames....

Geplaatst

Morgen m'n uitgerekende datum, maar ga denk ik als 2e hier overtijd lopen. Alles nog erg rustig. Weer slechte nacht achter de rug - kon niet lekker liggen / niet in slaap komen. Nadat manlief naar het werk is gegaan heb ik nog tot 11:30 geslapen, dus toch nog wel wat uurtjes kunnen pakken, maar kan mezelf nu echt tot niets meer aanzetten. Sja zegt manlief dan - je hoeft toch ook niets, maak je dan ook niet druk, maar ondertussen voel ik me zo nutteloos / zie ik stof en vuile ramen etc etc, maar kom er niet toe... Bleh...

Nou Bri, wat jij eerst had qua je niet meer hier in dit topic helemaal thuis voelen omdat je kleintje er al was, begin ik nu ook wel te hebben hoor, alleen dan omgedraaid...

Cjee- jij een beetje lekker kunnen slapen vannacht?

Geplaatst

Begint er wel op te lijken he Ink dat je overtijd gaat. Je hebt nog twee dagen, kan een hoop in gebeuren! Kijk maar hoe snel het bij anderen soms is gegaan.

Hier met de buik alles rustig, duidelijk nog niet ingedaald, vannacht zittend op de bank geslapen omdat mijn maag en longen het niet aan konden als ik ging liggen (of schuin ging hangen in bed). Uiteindelijk me geinstalleerd op de bank en toch nog wel wat uurtjes gepakt. Kleine man is ook weer ziek, blijkbaar een tijdelijke opleving. Ze belden van de creche dat hij weer 39 had, dus die is sinds vanmiddag ook weer thuis, arm kereltje. Nou ja, kom de tijd wel lekker door zo ...

Ik hoop voor de je dat het niet veel later wordt Ink!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Achos, vervelend dat hij weer ziek is geworden!

En dat slapen klinkt ook niet echt lekker bij jou nee...

Ben wel ongeduldig nu - helemaal nu er in het maart topic ook al zoveel actie komt!

We gokken op 21-02-2012, dus dan nog 6 dagen ;-)...

Geplaatst

Benbri, ik weet ook niet hoe het zit, de kraamhulkp kwam met bepanthen aan en die zei dat je het niet af hoefde te wassen, las later de verpakking en daar staat het ook, is wel vreemd inderdaad dat je toch van die verschillende berichten krijgt.

Hier ook een meisje die lekker onregelmatig komt. Gisteravond om half 12 en toen half 3, half 5, half 7. Daarna hield ze het uit tot kwart over 10. Vandaag wel veel voedingen, ik geef nu meer op verzoek en merk dat Maud daar meer tevreden mee is. Ze huilt minder en slaapt beter.

Ink ik ben blij dat ik niet meer als enige overtijd heb gelopen, als ze bij jou nog even blijft zitten dan. Kan me wel voorstellen dat je je nu wat alleen voelt, maar ink nog even en je wonder is er.

Hier vandaag ook de dame van het cb langs geweest, geweldig wonen in een dorp, we zullen alleen haar, de assistent en de arts tegen komen. Verder werkt er niemand dus ze kennen wel echt de ouders en de kinderen.

Het valt me wel op dat veel meiden hier bv geven, vind dat wel heel bijzonder, tegenwoordig geven toch veel moeders de fles.

Wij hebben ook een matrasje van de ikea, die was geloof ik 39,95 ze slaapt er prima op.

Geplaatst

Thanx Meezie ;-)... Wel bijzonder he, dat de rest allemaal eerder is bevallen?!

Dat zijn fijne voordelen van een dorp ja!

Wij hebben ook een matrasje van de Ikea - kindje van vriendin heeft er eerst op gelegen, dus geen idee welke het is. Ik vind hem wel hobbelig aanvoelen (soort ribbels ofzo, in ieder geval niet effen glad), heeft die van jullie dat ook? Acho, anders vraag ik het t.z.t. aan de kraamhulp of tie nog goed is en anders stuur ik manlief er op uit...

Zo lief- m'n moeder kwam vandaag helemaal trots met de woorden "nou, nu mag hij écht komen - ik ben er klaar voor!" Bleek dat ze voor het eerst weer op haar fiets is gaan zitten en dan niet zomaar een rustig stukje, maar met een helm op haar hoofd zo door het centrum (met de gedachte schijt aan wat andere mensen nu van me denken!) Wauw, wat ben ik trots op m'n mams! Ze zei "dan kan ik nu tenminste proberen zelfstandig eens langs te komen als jij op bed ligt". Lief voornemen, maar ik woon nog wel iets verder, maar toch een heel leuk idee als dat zou kunnen...

Geplaatst

Ja, ze glunderde helemaal dat ze die angst heeft overwonnen! Nou ja, nog niet helemaal natuurlijk, maar wel de grootste drempel om er weer op te gaan zitten...

Geplaatst

yeaj ink, wat geweldig nieuws toch? :) en idd vandaag je 40ste week....nu kan het toch echt elk moment gebeuren :) hoop echt zo ontzettend voor je dat je thuis mag bevallen :) komt vast helemaal goed :)

meez...ja, vroeger was het ook bepanthen, ken lanolin ook niet, maar kreeg al op mijn donder in het ziekenhuis dat ik bepanthen wilde gebruiken, maar ach...wat vroeger (8 jaar geleden) goed was, is nu vast nog steeds goed hoor, ze verzinnen altijd wel iets nieuws :) en ja, ik vind het geweldig dat de meesten bv geven. ik heb het bij de eerste 2 ruim 3,5 maanden gedaan en hoop het nu ook zo lang en nog wel langer vol te houden. het enige is dat ze idd af en toe vaker komt en dan zijn mijn borsten wel helemaal murw gedronken.

verder is jenna niet zo heel erg lekker vandaag. slecht geslapen en zelfs naast me slecht geslapen, slecht gedronken ook. ze is superverkouden wat superzielig is ook :( en krampjes (had gisteren patatje oorlog met uitjes gegeten, mss daaraan) dus al met al...niet lekker dus. weet iemand trouwens wanneer je "eten" in je bv zit? dus als ik nu een hele ui zou eten wanneer zij er last van kan krijgen? is dat meteen, of pas na een paar uur of zo? (dan kan ik wat beter monitoren waar ze eventueel last van krijgt)

melis, kom op he meid...je kan het vandaag (als het ziekenhuis die stomme ballon tenminste naar binnen gooit, haha)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden